18 Euro...quote:Op zondag 7 november 2004 17:52 schreef Subhuman het volgende:
Met dank aan beertje heb ik op internet een Marumi polarisatiefilter gevonden voor slechts 18 euro! Nu wilden we dat met een aantal mensen, waaronder PdeHoog, Xilantof en ondergetekende wel eens uitproberen. Ik heb alleen het merk Marumi nog niet eerder genoemd gezien in dit topic. Ik vroeg me af: is iemand bekend met dit merk of met een Marumi polarisatiefilter specifiek? Is Marumi duidelijk slechter dan de bekende merken als B+W, Hoya, etc.? Want 18 euro voor een polarisatiefilter is wel heel erg goedkoop...
kickje voor mn vraag: iemand tips?quote:Op donderdag 4 november 2004 19:10 schreef knuppelhout het volgende:
ik heb een olympus 740 UZ met adapter naar 62mm en een bijpassende raynox .72 wide-converter.
Ik vertrek volgend jaar voor 4 maanden naar tanzania (dus veel foto's maken met hard licht en mooi weer ). Welke filter(s) zou ik moeten kopen, en moet ik een zonnekap kopen (wat kost zoiets en heb ik er wat aan?)
Ik had trouwens 22 euro betaald voor een circulair polarisatiefilter 55 mm van Marumiquote:Op zondag 7 november 2004 18:28 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
18 Euro...daar koop ik een portretlens voor
.
Let bij polarisatiefilters even op of het wel een circulair filter is. Lineair is bij een AF-reflex onbruikbaar omdat het je AF-unit verblindt. Voor traditionele camera's en de meeste digicompacts kun je je prima redden met een lineair polarisatiefilter. Die zijn veul goeiekoper en doen exact hetzelfde.
Wat de pret bij een polarisatiefilter kan verkwasten is een eigen kleur in het filter die een ontzettend nare indruk in je plaatje achter kan laten. Voor het overige kan er aan een filter weinig tot niets misgaan.
In de omstandigheden daar lijkt me een polarisatiefilter wel op zijn plaatsquote:Op zondag 7 november 2004 18:51 schreef knuppelhout het volgende:
[..]
kickje voor mn vraag: iemand tips?
Daar heeft PdeHoog al een mailtje achteraan gestuurd. En: tot Sinterklaas geen verzendkosten!quote:Op zondag 7 november 2004 19:12 schreef beertje_ het volgende:
[..]
Ik had trouwens 22 euro betaald voor een circulair polarisatiefilter 55 mm van Marumi
Subhuman: wat ik wel miste op die site of het een lineair of circulair filter is.
Juistquote:Op maandag 8 november 2004 09:22 schreef knuppelhout het volgende:
als ie een EVF heeft is t juist WEL handig, als ie een optische zoeker heeft zie je door die zoeker niet het effect van je filter (zo zou je ook niet zien dat je de lenskap er nog op hebt zitten), maar zelfs al zou dat het geval zijn, dan kan je toch gewoon op de display kijken, daar zie je op wat de sensor 'ziet'
je pa heeft ongelijk dus.
en: circ is altijd goed
welke site is dat? ik heb ook nog een circ filtertje nodig (nog steeds geen antwoord op mn vraag van een week geleden, zal wel niet interessant genoeg zijn) en evt een zonnekapquote:Op zondag 7 november 2004 19:26 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Daar heeft PdeHoog al een mailtje achteraan gestuurd. En: tot Sinterklaas geen verzendkosten!
Hoe heet die winkel? Is het een eigen zaakje of deel van een keten? Wellicht dat er hier in de buurt ook zo'n winkel zit.quote:Op maandag 8 november 2004 10:10 schreef beertje_ het volgende:
@Subhuman: ik heb gebeld en hij is 20,95 euro voor een 52mm circulair polarisatiefilter
www.fotovideoshop.nlquote:Op maandag 8 november 2004 10:32 schreef knuppelhout het volgende:
welke site is dat? ik heb ook nog een circ filtertje nodig (nog steeds geen antwoord op mn vraag van een week geleden, zal wel niet interessant genoeg zijn) en evt een zonnekap
Bel ze dan even en zeg dat ze mail hebben en of ze zo vriendelijk zijn deze gelijk te beantwoordenquote:Op maandag 8 november 2004 12:20 schreef Subhuman het volgende:
Duuuuurt lang.
Dan kan ik net zo goed gelijk de vraag stellen!quote:Op maandag 8 november 2004 12:30 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Bel ze dan even en zeg dat ze mail hebben en of ze zo vriendelijk zijn deze gelijk te beantwoorden
Wat let jequote:Op maandag 8 november 2004 12:30 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Dan kan ik net zo goed gelijk de vraag stellen!
Dat vind ik zo sneu voor jou, dan heb jij die hele mail voor niks gedicht.quote:Op maandag 8 november 2004 13:30 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat let je
Daar kom ik overheenquote:Op maandag 8 november 2004 13:31 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Dat vind ik zo sneu voor jou, dan heb jij die hele mail voor niks gedicht.
quote:Op maandag 8 november 2004 13:39 schreef Subhuman het volgende:
Ok het is een circulair filter.
Nu afwachten of ze in het mailtje hetzelfde zeggen.
Ja, die Marumi die onderaan staat.quote:Op maandag 8 november 2004 13:58 schreef knuppelhout het volgende:
het gaat dus om die goedkoopste pola? die wil ik ook wel bestellen eigenlijk, 62mm voor 22 euro (dacht ik tenminste) is geen geld!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |