Welke filters zijn dat?quote:Op woensdag 17 november 2004 08:50 schreef super-muffin het volgende:
ik heb nu mn 3 filters bij me, en ik ga zo meteen in een tussen uur even foto's maken van een gekleurd spiraal op de muur hier op school telkens met een andere filter
Als ik me niet vergis moet je voor digitale camera's een circular polarisatie filter hebben, don't ask me why, ik dacht het ergens gelezen te hebben. De Circular filters zijn ook alweer een stuk duurderquote:Op dinsdag 3 februari 2004 22:34 schreef thiamat het volgende:
Wanneer ik de search eens gebruik, zie ik dat er nogal wat topics over zijn geopent. Beetje door elkaar en erg oud. Zo nu en dan duikt er een nieuwe op. Daarom hoop dat dit topic gewenst is!
Keb namelijk zelf ook een vraagje:
Ik kan namelijk door de bomen het bos niet meer zien! Echt wat ontiegelijk veel filters zijn er.
Ik zoek een filter voor m'n canon powershot a60. 52 mm moet ie zijn .
Als er achter een naam van een filter staat 52, betekend dan dat ie 52 mm is??
En omdat ik nog maar een canon powershot a60 heb en nog niet zo lang bezig ben wil ik ook niet zo'n asociaal dure filter van canon of nikon of b&w(die was geloof ik ook redelijk duur ja).. Om en nabij de 30 euro en dan heb ik het wel gehad.
Dus wie kan mij een goed filter aanraden!?Zijn die filters van 7 euro ook wat?
Het gaat mij nu om een polarisatie filter !
Hopelijk een topic wat we willen en hopelijk een antwoord op m'n vraag!
Beetje oude vraag die je daar oprakelt hequote:Op woensdag 17 november 2004 15:44 schreef Furious het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis moet je voor digitale camera's een circular polarisatie filter hebben, don't ask me why, ik dacht het ergens gelezen te hebben. De Circular filters zijn ook alweer een stuk duurder![]()
Dat is nou ook weer niet nodig hoorquote:Op woensdag 17 november 2004 15:54 schreef Furious het volgende:
* PdeHoog kruipt weg in een donkerhoekje en gaat zitten wenen
Excuses![]()
OK...dat zijn filters die vooral voor zwartwit-filmpjes uitermate geschikt zijn. Ergens in dit topic is een linkje opgenomen naar een filter-handboek. Daar kun je de toepassingen opzoeken.quote:Op woensdag 17 november 2004 16:57 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Groen, Geel en rood.
hehehehequote:Op woensdag 17 november 2004 21:27 schreef De_Warme_bakker het volgende:
twijfel ook nog over een filter...
lastig lastig lastig...
Pdehoog, ik hoor wel of je het een aanrader vindt, een pola
hehehehe...toevallig heb ik een 55mm gekochtquote:Op woensdag 17 november 2004 22:20 schreef De_Warme_bakker het volgende:
55mm
quote:Zeer gewaardeerde klant,
Uw bestelling wordt vandaag verstuurd en zal binnen 3 werkdagen bij u moeten arriveren. Vanaf morgen kunt u de status van uw bestelling volgen op: www.tracktrace.nl
ohquote:Op woensdag 17 november 2004 20:44 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
OK...dat zijn filters die vooral voor zwartwit-filmpjes uitermate geschikt zijn. Ergens in dit topic is een linkje opgenomen naar een filter-handboek. Daar kun je de toepassingen opzoeken.
Ik ben even weggeweest, dus dit wordt een hele late reactie. Maar bedankt voor de suggestie, dit lijkt me precies wat ik in zo'n geval nodig heb om toch mij polafilter nuttig te kunnen gebruiken! Ik ga kijken.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:29 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
In het nieuwe spullen topic had ik al een aankondiging gemaakt van de Kaiser Digishield wat in dit soort gevallen een oplossing kan betekenen. Zo ziet ie er ongeveer uit:
[afbeelding]
En op Photoscala vertellen ze er alles over. Met twintig Eur is ie niet echt duur
quote:Op maandag 22 november 2004 12:32 schreef Shark.Bait het volgende:
Oja, voor die mensen die niet kunnen of willen zoeken:
Alles over filters:
B+W website
Download je eigen filterboek (met uitleg van de filters) in PDF formaat, geheel gratis van B+W site
Wel allemaal in het Engels.. wellicht is er ook een duitse versie... (is wel te verwachten van een duits merk)
quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:23 schreef Subhuman het volgende:
Ik heb net de eerste foto's met het polarisatiefilter terug! Ze vallen me een beetje tegen maar dat komt vast doordat de mooie blauwe lucht zodra ik naar buiten ging met m'n camera in rap tempo bewolkt raakte...
Ik heb alleen een vraagje: moet je nog extra compenseren voor het feit dat het polarisatiefilter erop zit? Ik heb af en toe wat lopen spelen met de belichting en de foto's die "normaal" belicht zijn, dus alleen volgens de meter, lijken wat donker. Is het een goed idee om als je met een polarisatiefilter fotografeert altijd 1 stop te overbelichten op wat de meter aangeeft?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:03 schreef Subhuman het volgende:
Okee, bedankt!
De luchten zijn inderdaad aardig licht geworden... Moet ik toch eens op zoek gaan naar een minilab!
Een willekeurige Kral met 1-uur-service, zouden die een eigen minilab hebben? Ik haalde net m'n foto's op en er hingen wel allemaal afdrukken te drogen achterin de zaak.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:07 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Hangt van de vestiging af, een aantal heeft een microlab waar nauwelijks correctiemogelijkheden zijn. Let dus naast op wat er hangt te drogen ook even op of er echt iemand afdrukken zit te maken of dat er een masjientje staat waar aan de ene kant een film in verdwijnt en aan de andere kant negatieven en afdrukken uitvallen zonder tussenkomst van een mensch
Je kunt hem wel testen. Zorg voor een weerspiegeling van licht in de ramen en probeer dan in een 45-graden hoek te gaan staan tov het raam. Richt vervolgens je camera met filter op het raam en draai rustig heen en weer. Je ziet als het goed is op een gegeven moment de weerspiegeling enigzins verdwijnen.quote:Op maandag 6 december 2004 19:08 schreef knuppelhout het volgende:
ole, van de Sint een circ. polafiltertje gekregen: een echte Miranda!
weet iemand of t wat is?
en hoe kan ik m binnenshuis testen? nauwelijks toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |