abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 februari 2004 @ 20:43:47 #201
41911 Oid
Inna rudeboy stylee
pi_16980663
Is de titel veranderd in "het wereldverbeteraars opsom topic"
hardcore ska punk junglist massive! ... INSIDE!
  zaterdag 7 februari 2004 @ 20:45:58 #202
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16980731
Ja ik ken heel veel van dat soort mensen, nog uit m'n middelbare-school tijd.

Kanis-en-Gunnink-drinkers zegmaar

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_16984642
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 23:54 schreef Jory het volgende:

[..]

ja, weet je waarom die mensen naar lowlands gaan?? omdat het daar leuk is.. altijd beter dan in een neukoord zoals salou..

wat is er mis met een neukoord?
  zaterdag 7 februari 2004 @ 23:56:33 #204
37508 dunc
Serve Extra Cold
pi_16986950
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 22:45 schreef Mr_Knoxville het volgende:

[..]

wat is er mis met een neukoord?

Kiezen tussen soa-lau en 4 dagen in een tentje modderkijken in de polder is niet moeilijk. Toch? Maar de vraag is, wat is daar wereldverbeterend aan ?
Het leek zo'n goed idee...
  zondag 8 februari 2004 @ 06:06:14 #205
78918 SeLang
Black swans matter
pi_16992183
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 23:54 schreef Jory het volgende:
ja, weet je waarom die mensen naar lowlands gaan?? omdat het daar leuk is.. altijd beter dan in een neukoord zoals salou..
Alsof Lowlands geen neukoord is
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 8 februari 2004 @ 06:14:35 #206
78918 SeLang
Black swans matter
pi_16992204
Ontopic:

Ik ben het in grote lijnen wel met de openingspost eens.
Als je mensen wilt helpen, zorg dan eerst dat je zelf iets te bieden hebt. Je haar blauw verven helpt die mensen niet. Sterker nog, dat werk averechts als je in zo'n land lokaal iets geregeld wilt krijgen (niemand neemt je daar serieus).

Je kunt beter zorgen dat je een goede opleiding hebt en zorgen voor kennisoverdracht zodat de mensen niet afhankelijk blijven van jou. Als je zo idealistisch bent en zelf niks te bieden hebt, neem dan een extra bijbaantje en doneer het geld aan een organisatie die wel iets te bieden heeft. Hieraan herken je de echte idealist.

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 8 februari 2004 @ 10:21:08 #207
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16993206
Achjoh uiteindelijk komt er van al die wereldverbeteraars met paars haar en oranje schoenen iha gewoon geen ene kont terecht. Gaan op een gegeven moment allemaal braaf studeren en daarna hun zakken vullen met de één of andere burgerbaan.

De echte wereldverbeteraars komen vanzelf aan de oppervlakte, vaak mensen met een wat minder grote mond, van wie je het nooit had verwacht.

pi_16996439
quote:
Op zondag 8 februari 2004 10:21 schreef Lemmeb het volgende:
Achjoh uiteindelijk komt er van al die wereldverbeteraars met paars haar en oranje schoenen iha gewoon geen ene kont terecht. Gaan op een gegeven moment allemaal braaf studeren en daarna hun zakken vullen met de één of andere burgerbaan.

De echte wereldverbeteraars komen vanzelf aan de oppervlakte, vaak mensen met een wat minder grote mond, van wie je het nooit had verwacht.

Da's nu eenmaal in de aard van den mensch....

Een wannabe-alternatieveling zou een echte nog niet herkennen als ie voor 'm stond met een uitgehongerde etiopier op zijn rug en een pan linzen in zijn handen

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  zondag 8 februari 2004 @ 13:23:34 #209
41911 Oid
Inna rudeboy stylee
pi_16996640
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 20:45 schreef Lemmeb het volgende:

Kanis-en-Gunnink-drinkers zegmaar

Lekkere koffie vindt je niet? Voor koffie uit pak tenminste.
En de 'echte' wereldverbeteraars drinken natuurlijk max havelaar
hardcore ska punk junglist massive! ... INSIDE!
  zondag 8 februari 2004 @ 13:44:00 #210
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16997287
quote:
Op zondag 8 februari 2004 13:23 schreef Oid het volgende:
Lekkere koffie vindt je niet? Voor koffie uit pak tenminste.
En de 'echte' wereldverbeteraars drinken natuurlijk max havelaar
Ik mot sowieso geen koffie, en met die K&G-koffie is op zich ook niks mis.

Maar bij dit soort topics moet ik altijd meteen aan die foute reclame van hun denken:

'Vroegâh wilden we de wereld verbeteren, deden we mee aan de flower-power, verkochten we Afrikaanse kralenkettingen in Amsterdam op straat (de winst van 0,00 gulden ging uiteraard naar een goed doel), leefden we in een woonbootcommune en deden we net of we niet jaloers waren als onze partners ook met een ander neukten.

ben ik plastisch chirurg, vul ik m'n zakken, neuk ik m'n secretaresse (waar m'n vrouw niks vanaf weet), stem ik uit gewetenswroeging PvdA of GL en rijd ik in een hele dure BMW rond. En de arme kindertjes in Afrika zijn wel de laatsten die me interesseren. Och, och wat is de wereld er door onze inspanningen toch beter op geworden!'

pi_16997626
quote:
Op zondag 8 februari 2004 13:44 schreef Lemmeb het volgende:

Maar bij dit soort topics moet ik altijd meteen aan die foute reclame van hun denken:

'Vroegâh wilden we de wereld verbeteren, deden we mee aan de flower-power, verkochten we Afrikaanse kralenkettingen in Amsterdam op straat (de winst van 0,00 gulden ging uiteraard naar een goed doel), leefden we in een woonbootcommune en deden we net of we niet jaloers waren als onze partners ook met een ander neukten.

ben ik plastisch chirurg, vul ik m'n zakken, neuk ik m'n secretaresse (waar m'n vrouw niks vanaf weet), stem ik uit gewetenswroeging PvdA of GL en rijd ik in een hele dure BMW rond. En de arme kindertjes in Afrika zijn wel de laatsten die me interesseren. Och, och wat is de wereld er door onze inspanningen toch beter op geworden!'

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_17002003
Je hebt ze erbij zitten idd.
pi_17007244
ok, ik wilde wel eens weten wat dan de echte wereldverbeteraars waren, puur omdat het topic helemaal was uitgelopen op alto`s/dreadlocks/uiterlijk.

En tja over 'bekende' mensen, het klopt toch wel wat 'vogue' zegt,
de meeste zijn anoniem, en eigenlijk te kort voor woorden, dit zijn echte helden van onze tijd. Waar vrijwel geen aandacht aan wordt gegeven.

Het ene contrast, ik ken iemand die ooit in de jaren 70 fanatiek met z`n hele gezin vertrok naar Mozambic-Afrika, toen dat net 'democratisch' was geworden. Les geven etc. Maar met mooi weer gingen alle studenten lekker zwemmen, ipv. leren en het land op te bouwen.. Hij kwam naar een paar jaar terug, en binnen een paar jaar had hij als contrast, een vette baan bij Shell.

Maar toch..
Mijn over-buurmeisje van vroeger werkt nu al jaren in totaal heftige gebieden o.a. in de Congo; Afrika. voor;
http://www.artsenzondergrenzen.nl/
En voor dit soort mensen, heb ik dus diep respect.

Tja, wat ik er zelf dan aan doe,
Ik heb een paar talenten, en het beste is dat je dat positief verder ontwikkeld. Ik vind het al moeilijk genoeg, om jezelf te verbeteren, laat staan de hele wereld. Maar ik probeer het dan wel op m`n eigen manier te vinden en terug te geven.

[Dit bericht is gewijzigd door cel-ed op 08-02-2004 19:19]

pi_17011609
quote:
Op zondag 8 februari 2004 06:14 schreef SeLang het volgende:
Ontopic:

Je kunt beter zorgen dat je een goede opleiding hebt en zorgen voor kennisoverdracht zodat de mensen niet afhankelijk blijven van jou. Als je zo idealistisch bent en zelf niks te bieden hebt, neem dan een extra bijbaantje en doneer het geld aan een organisatie die wel iets te bieden heeft. Hieraan herken je de echte idealist.

Ja laten we het over de balk gooien door het aan unicef te doneren. Als je nou echt een wereldverbeteraar wilt zijn dan ga je zelf naar Afrika.

En wat heeft je opleiding te maken met de wereldverbeteren. Daar heb ik nog een grotere tyfus hekel aan. Mensen die hun eigen schuldgevoelens gaan lopen goed praten met zelfverzonnen positieve bijdrages die ze leveren aan de wereld door een opleiding te volgen. Of mensen die bleren de hele wereld is egoistisch dus zeik ik nog maar effe wat extra door over de inkomstenbelasting

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')