Een voorbeeld:
De buurjongen met zijn punk kapsel en paarse broek die vastbesloten is om een weeshuis op te zetten in Colombia, samen met zijn grover-t-shirt dragende vriendin. Ze hebben hun opleiding niet afgemaakt, want als je aan de top wil komen, dan kom je er vanzelf wel, studeren, nergens voor nodig, tijdverspilling! Ondertussen spreken ze geen woord Spaans, maar dat leer je vanzelf wel als je eenmaal in Colombia bent. En voor die arme kindjes daar gaan ze dan een straatactie houden, of elk gezin in de straat maandelijks 5 euro wil overmaken. 5 Euro per maand, kom op zeg, wat is dat nou voor ons, wij materialisten!
In tussentijd werken ze beide via uitzendbureaus om toch in hun levensonderhoud te kunnen voorzien en om te sparen voor hun verre reis naar het zonnige Zuid Amerika. De centjes rollen wekelijks binnen maar ach, de huur moet betaald worden, de verzekering, de tandarts, het mobieltje, uiteraard een hip triple-band toestel met abonnement, anders heb je geen bereik in Zuid Amerika... Natuurlijk moeten ook de boodschappen gedaan worden en ja, tuurlijk gaan ze naar de Appie, want die zit veel dichterbij dan de Aldi, en het is zo koud buiten.
En de plannen worden steeds vager... "Tja, of we ze nou helpen of niet, het is toch maar een druppel op de gloeiende plaat". Voor hun eigen gemoedsrust proberen ze hun wilde plannen te nuanceren.
Uiteindelijk voelt men zich toch enigszins lullig omdat de buren er naar vragen en besluiten ze daarom maar om van het overgebleven gespaarde geld een maand te gaan backpacken in Colombia. Om bij thuiskomst de foto's van zielige arme kindjes, uiteraard gemaakt met digitale camera incl. 3 keer optische zoom, trots te kunnen laten zien.
"Ja, en dit kindje hebben we eten gegeven". "Bij dit oude vrouwtje hebben we een hangmat gekocht. Van dat geld kan ze weer een week eten". Kijk ons eens goed zijn
En ze leven nog lang en gelukkig verder, zichzelf verheerlijkend dat ze weer iets goeds hebben gedaan voor de wereld.
Wat vind jij van zulke mensen?
Overigens, no offence voor de punkers, paarse broekdragers en Grover-t-shirt mensen. Ik wilde het beeld hiermee wat versterken
quote:Ik vind mensen zoals jou een beetje irritant.
Op dinsdag 3 februari 2004 22:30 schreef Vogue het volgende:Wat vind jij van zulke mensen?
En alto's zijn volgens mij van alle cliché groeperingen in de samenleving over het algemeen vrij goed opgeleid.
quote:Waarom
Op dinsdag 3 februari 2004 22:32 schreef Roellio het volgende:[..]
Ik vind mensen zoals jou een beetje irritant.
[knip]
quote:sub·jec·tief (bn.)
Op dinsdag 3 februari 2004 22:38 schreef Vogue het volgende:[..]
Waarom
Omdat ik vraag wat jij van dat soort mensen vind? Beetje subjectief.
Ahaaa, dus ik ben subjectief?
Ga lekker buiten spelen ofzo.
quote:Ik wil alleen aangeven dat ik wannabe's zo jammer vind. Doe het wel of doe het niet. Ga niet roepen dat je het wel doet en het vervolgens niet doet.
Op dinsdag 3 februari 2004 22:38 schreef Mondo_Generator het volgende:
Wat vind je er eigenlijk zelf van, mevrouw "Kijk mij eens stijlvol doen"
Dat kan natuurlijk niet!
fuckin shit massa!
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 22:39 schreef Roellio het volgende:[..]
sub·jec·tief (bn.)
1 betr. hebbend op, uitgaand van de persoonlijke zienswijze of smaak
Ahaaa, dus ik ben subjectief?Ga lekker buiten spelen ofzo.
![]()
quote:Joa, dat zegt breezah lui als jij...
Op dinsdag 3 februari 2004 22:41 schreef capibar het volgende:
ze zeggen dat ze tegen "de grote grijze massa" zijn BrEeZaH lui enzo, maar zelf zijn ze net zo erg.
If ya don't know them, don't judge them.
quote:Ja, alle plannen moeten uitgevoerd worden. Je mag geen foutje maken of iets te hard van stapel lopen. Zelf ook nooit gedaan, toch?
Op dinsdag 3 februari 2004 22:40 schreef Vogue het volgende:[..]
Ik wil alleen aangeven dat ik wannabe's zo jammer vind. Doe het wel of doe het niet. Ga niet roepen dat je het wel doet en het vervolgens niet doet.
quote:ik breezah?
Op dinsdag 3 februari 2004 22:44 schreef DirtyCutFreak het volgende:[..]
Joa, dat zegt breezah lui als jij...
If ya don't know them, don't judge them.
quote:Nee, ik heb nooit iets geroepen waarbij ik van tevoren al geweten had dat het beslist niet haalbaar zou zijn. Met idealen hebben is niets mis, maar ik kan slecht tegen wereldverbeteraars die zichzelf zo geweldig vinden, maar waar uiteindelijk niets uit komt. De term alto's is misschien slecht gekozen, ik had er beter wannabe-wereldverbeteraars van kunnen maken.
Op dinsdag 3 februari 2004 22:45 schreef Mondo_Generator het volgende:[..]
Ja, alle plannen moeten uitgevoerd worden. Je mag geen foutje maken of iets te hard van stapel lopen. Zelf ook nooit gedaan, toch?
quote:Oh, waar haal je dat vandaan? Bij mij op school waren het allemaal pretentieloze mavo'ers.
Op dinsdag 3 februari 2004 22:32 schreef Roellio het volgende:[..]
Ik vind mensen zoals jou een beetje irritant.
En alto's zijn volgens mij van alle cliché groeperingen in de samenleving over het algemeen vrij goed opgeleid.
quote:Woonplaats Tubbergen
Op dinsdag 3 februari 2004 22:54 schreef El_Bassie het volgende:[..]
Oh, waar haal je dat vandaan? Bij mij op school waren het allemaal pretentieloze mavo'ers.
quote:Goh..
Op dinsdag 3 februari 2004 22:58 schreef Vogue het volgende:
Kan een mod de titel even veranderen in wannabe-wereldverbeteraars?
quote:Jongen, doe niet zo flauw. Heb ik je wat misdaan? Of is dit jouw manier van discussie voeren?
Op dinsdag 3 februari 2004 22:59 schreef Roellio het volgende:[..]
Goh..
quote:Ik kan dat stomme generaliseren van mensen niet uitstaan. Bedenk dan van tevoren iets beter wat je met een dergelijke post wil bereiken. Als je iets afkraakt en je begint in je OP gelijk te generaliseren moet je niet lopen zeuren als mensen precies hetzelfde terug doen.
Op dinsdag 3 februari 2004 23:01 schreef Vogue het volgende:[..]
Jongen, doe niet zo flauw. Heb ik je wat misdaan? Of is dit jouw manier van discussie voeren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |