Sinds een maand of twee merk ik dat happy hardcore aan het terugkomen is, bevestigt Harold Gerritsen, music director bij The Box. Vroeger toen ik nog op Veronica Drive In shows draaide werd ik er niet zo vrolijk van, maar nu vind ik het wel weer grappig. Er is zeker een markt voor, ook al is het niet mijn smaak. Uit het hele land krijgen we nu aanvragen. Ondanks dat de clip van DJ Paul Elstak niet voor negen uur s avonds aangevraagd kan worden, staat hij toch op nummer vier bij de meest aangevraagde nummers. Gerritsen duikt nu het archief in om vrijdag twee oude hardcore clips van Flamman & Abraxas weer in het actieve Box bestand te zetten zelfs zonder dat ze geplugd worden.
Op hun goedbezochte site claimen de Party Animals dat hun laatste in eigen beheer uitgebrachte single Xanadu meer gedownload en gecopieerd mag zijn dan verkocht. Feit is wel dat de band onlangs van internet provider moest verwisselen, omdat de site te veel traffic genereerde. Het probleem is dat het wel erg leeft in Nederland, maar dat het niet iets is dat gedraaid wordt , analyseert Michael de Raaff, promotor bij CNR Records, die platenmaatschappij die de vorige single van de Party Animals wel uitbrachten. Wel gelooft CNR in een nieuwe versie van de oude Technohead happy hardcore-hit I Wanna Be A Hippy maar dan in een meer mediavriendelijker reggae arrangement.
Niet alleen de commerciële variant, ook de underground kant van de hardcore house leeft weer op. Met alle respect, DJ Paul Elstak doet nog steeds hetzelfde kunstje. Happy hardcore is de gabbercultuur van vroeger. Het begin van de house in 1992 was de eerste golf, de commerciële happy hardcore in 1997 de tweede, en nu zitten we in de derde golf. Hardcore is alweer dik een jaar weer terug, weet Sebastian Hoff, beter bekend onder zijn artiestennaam DJ Promo, en al sinds 1992 actief in het circuit. Samen met ex-ID&T A&R manager Martijn Mobron begon Hoff in 2001 vanuit een kantoortje op een industrieterrein bij Hoorn het hardcore label The Third Movement. Ze brengen geen CD-singles uit, maar hun derde compilatie Industrial Demolition wordt nu gedistribueerd door Sony en verkocht al bijna 10.000 exemplaren, een uitstekend resultaat in deze magere platentijden. Ook adviseert het tweetal ID&T over het concept van de weer in ere herstelde Thunderdome feesten.
Volgens Hoff kampt hardcore house in de mainstream media met een imago probleem dat nog teruggaat tot de vorige populariteitsgolf, terwijl nu de muziek weer centraal staat. Alle media zijn altijd negatief. Maar als je nu naar een gabberfeest gaat zie je geen Lonsdale (kledingmerk geassocieerd met rechtsextremisme, MV) of kaalgeschoren koppen meer. Het lijkt wel of de media het stom vinden om nu eens een positief stukje te schrijven. Toch heeft het underground karakter ook positieve kanten. Hoff: We verdienen nu een goedbelegde boterham. Het zou zonde zijn als je nu nog een stapje verder gaat, dat de commerciële Gabberpieten en de Hakkuhbars het weer komen verpesten.
bron: www.clubcharts.nl
Leuke sfeer
Maarja, die oude nummers zijn wel leuk. Maar dat er lui zijn die er nog een keer voor gaan betalen
Ik had die berg shit al een paar jaar geleden het raam uitgedonderd.
[Dit bericht is gewijzigd door 303 op 03-02-2004 22:16]
quote:En daarom is het maar goed ook dat t word genegeerd. Happy hardcore
Op dinsdag 3 februari 2004 22:09 schreef JOHAN410 het volgende: Het lijkt wel of de media het stom vinden om nu eens een positief stukje te schrijven. Toch heeft het underground karakter ook positieve kanten. Hoff: We verdienen nu een goedbelegde boterham. Het zou zonde zijn als je nu nog een stapje verder gaat, dat de commerciële Gabberpieten en de Hakkuhbars het weer komen verpesten.
Als je het mij vraagt wordt het allemaal wel wat commercieel maja, maken die DJ's allemaal wel goed gebruik van
quote:Van mij mogen die wel even terugkomen om het juist te verpesten.
Op dinsdag 3 februari 2004 22:09 schreef JOHAN410 het volgende:
Het zou zonde zijn als je nu nog een stapje verder gaat, dat de commerciële Gabberpieten en de Hakkuhbars het weer komen verpesten.bron: www.clubcharts.nl
Ten eerste: Het is verschrikkelijke muziek (over smaak valt niet te twisten zeggen ze, maar dit is smakeloos. )
Ten tweede: het imago wat erbij hoort (Racistisch Lonsdale-dragend volkje, niet iedereen natuurlijk)
Ten derde: Er zit totaal geen originaliteit in en klinkt nergens naar. Ik ben van mening dat iedere Josti (no offense) dergelijk lawaai kan produceren.
Wat me altijd ook opvalt, is dat het niveau van de gemiddelde hardcore-luisteraar wel erg beneden peil is. (Enkele uitzonderingen daargelaten)
Kijk ik hou ook wel eens van enkele seconden stampen op hardcore/hardstyle maar dat is dan voor de grap omdat het zulke foute muziek is.
[Dit bericht is gewijzigd door trancemaniak op 03-02-2004 22:29]
En dat met die feesten ben ik het niet over eens, het stikt er wel degelijk (nog steeds) van Lonsdale, kale koppen etc.. jammer genoeg..
quote:Zoals het nu is is het goed, niet teveel underground maar ook weer niet te commercieel..
Op dinsdag 3 februari 2004 22:55 schreef Kapmes het volgende:
Waarom is commerciel gaan het begin van 't einde? Destijds is het toch ook gewoon underground doorgegaan?
quote:
Van mij mogen die wel even terugkomen om het juist te verpesten.Ten eerste: Het is verschrikkelijke muziek (over smaak valt niet te twisten zeggen ze, maar dit is smakeloos.
)
Het is niet smakeloos. Jij vindt het smakeloos
quote:Bij elke stroming zitten er rotte appels tussen. Waarom bij hardcore zo de nadruk. Nazi's zitten ook bij trance, dance, rock etc etc. Het imago is niet meer wat het vroeger was. Kaal hoeft niet. Lonsdale ook niet. Onzin.
Ten tweede: het imago wat erbij hoort (Racistisch Lonsdale-dragend volkje, niet iedereen natuurlijk)
quote:
Ten derde: Er zit totaal geen originaliteit in en klinkt nergens naar. Ik ben van mening dat iedere Josti (no offense) dergelijk lawaai kan produceren.
Als jij als uber-Josti dan eens een bewijs levert dat iedere Josti het kan
quote:
Wat me altijd ook opvalt, is dat het niveau van de gemiddelde hardcore-luisteraar wel erg beneden peil is. (Enkele uitzonderingen daargelaten)
Kijk ik hou ook wel eens van enkele seconden stampen op hardcore/hardstyle maar dat is dan voor de grap omdat het zulke foute muziek is.
Wederom een en al generalisatie. Waar haal jij je feiten vandaan?
quote:Als zo'n playlist-samensteller het kut muziek vindt, zet hij het vaak gewoon niet in de playlist. Gewoon zwaar subjectieve beoordelingen.
Op dinsdag 3 februari 2004 22:09 schreef JOHAN410 het volgende:
(...) Harold Gerritsen, music director bij The Box. Vroeger toen ik nog op Veronica Drive In shows draaide werd ik er niet zo vrolijk van, maar nu vind ik het wel weer grappig. Er is zeker een markt voor, ook al is het niet mijn smaak.
quote:Sst zodadelijk verklap je nog dat je al hun singletje's hebt.
Van mij mogen die wel even terugkomen om het juist te verpesten.
quote:Haha en jij noemt je zelf trancemaniac? Jij bent echt grappig.
Ten eerste: Het is verschrikkelijke muziek (over smaak valt niet te twisten zeggen ze, maar dit is smakeloos. )
quote:Pff ik raak niet uitgelachen met jou. Als je eens goed naar industriele hardcore luistert zul je (mocht je hersencapaciteit het toelaten) horen dat er meer achter zit dan "lawaai". Er zit ook bagger bij maar luister dan eens goed naar die trance van jezelf...
quote:Haha en de gemiddelde Trance liefhebber is homo en drinkt barcardi breezer.
quote:Tuurlijk joh ik luister ook weleens enkele seconden naar jou muziek als ik niet kan schijten.
[Dit bericht is gewijzigd door Opgezwollenlever op 05-02-2004 00:57]
quote:Een paar ja,maar iedereen negeert ze,zo te horen bij jij al lang niet meer geweest.Dit is totale onzin.
Op dinsdag 3 februari 2004 22:14 schreef 303 het volgende:
Hoff moet maar eens naar een gabberfeest gaan voordat hij oordeelt. Het is alleen maar lonsdale, hitler groeten en bretels tegenwoordig.Leuke sfeer
Maarja, die oude nummers zijn wel leuk. Maar dat er lui zijn die er nog een keer voor gaan betalen
Een paar ja,maar iedereen negeert ze,zo te horen bij jij al lang niet meer geweest.Dit is totale onzin.
Ik had die berg shit al een paar jaar geleden het raam uitgedonderd.
quote:Nadat gabber door alles en iedereen inclusief de harde kern uitgekotst was dankzij gabber piet en consorten.
Op dinsdag 3 februari 2004 22:55 schreef Kapmes het volgende:
Waarom is commerciel gaan het begin van 't einde? Destijds is het toch ook gewoon underground doorgegaan?
Ik heb er ook geen zin meer in om naar dat soort feesten te gaan, wil me niet associëren met drugssnuivende hersenloze debielen
quote:Mooi vooral wegblijven.
Ik heb er ook geen zin meer in om naar dat soort feesten te gaan, wil me niet associëren met drugssnuivende hersenloze debielen
quote:De Gothicscene vind ik nog vele malen kanslozer dan dit...
Op vrijdag 6 februari 2004 14:28 schreef MrX1982 het volgende:
Het volk op hardcore feesten is toch voor 90% extreem kansloos. Ken geen muziekstroming met zo'n kansloos publiekIk heb er ook geen zin meer in om naar dat soort feesten te gaan, wil me niet associëren met drugssnuivende hersenloze debielen
Happy Hardcore vind ik op zijn tijd nog wel leuk, in die nummers zit tenminste nog serieuzere zang.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |