quote:ca. 50 euro @ Praxis
Op dinsdag 3 februari 2004 17:29 schreef mwuhaha het volgende:[..]
Waar en voor hoeveel?
maargoed, tot zover doet ie dus nog vrij weinig, als ik hem test piept ie wel enzo maar wil ff zeker weten dat die werkt aangezien ik hier met een gaskachel op mijn kamer zit.
Hoe je CO kan opwekken is door onvolledige verbranding, hoe je dat zou moeten doen weet ik niet, iig ervoor zorgen dat er niet genoeg zuurstof is.
quote:idd onvolledige verbranding .... verzin zelf maar iets creatiefs
Op dinsdag 3 februari 2004 17:30 schreef SuperWeber het volgende:
waardoor er onvolledige verbranding optreedt, met als gevolg Koolmonooxide...
quote:hoezo niet aan het plafond? daar heb ik hem namelijk net opgehangen
Op dinsdag 3 februari 2004 17:35 schreef Dokter_Mo het volgende:
wel laag neerzetten en dus niet op het plafond hangen, tis maar een tip.Hoe je CO kan opwekken is door onvolledige verbranding, hoe je dat zou moeten doen weet ik niet, iig ervoor zorgen dat er niet genoeg zuurstof is.
quote:Volgens mij blijft CO laag.........dus als jij slaapt is je hoofd een stuk sneller aan de beurt als je melder.........dus......Dan heb je al een kleine vergiftiging voor dat het alarm afgaat.
Op dinsdag 3 februari 2004 17:36 schreef Mr_Knoxville het volgende:[..]
hoezo niet aan het plafond? daar heb ik hem namelijk net opgehangen
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Misschien kun je je deuren afplakken, ramen dicht. En hopen dat ie gaat piepen voordat je hoofdpijn krijgt.
quote:Omdat CO zwaarder zou zijn dacht lucht.
Op dinsdag 3 februari 2004 17:36 schreef Mr_Knoxville het volgende:[..]
hoezo niet aan het plafond? daar heb ik hem namelijk net opgehangen
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
In mijnen nemen ze een kooi met een vogeltje en leggen ze neer op de grond, als die neervalt, weten de mijnwerkers dat ze moeten wegwezen.
quote:Wat een onzin...
Op dinsdag 3 februari 2004 17:39 schreef mwuhaha het volgende:[..]
Omdat CO zwaarder zou zijn dacht lucht.
quote:Misschien onzin, daarom gebruik ik het woord "zou". Ik heb het zelf immers nooit getest en theoretisch heb ik de kennis er niet voor om het nu 123 te bepalen. Ik heb het ergens gelezen.
Op dinsdag 3 februari 2004 17:40 schreef evil_cupido het volgende:[..]
Wat een onzin...
Zou je even op internet moetne zoeken naar het gemiddelde van "lucht".
-edit- De dichtheid van zuurtstof (21% van de lucht bestaat hieruit) is 1.43. Dit betekent dat het gemiddelde stevig omhooggaat. Conclusie: CO is lichter dan "lucht" -> CO stijgt.
Hang dat kreng gewoon zo vlak mogelijk bij je hoofd en zet m redelijk gevoelig. Probleem opgelost.
[Dit bericht is gewijzigd door Keys op 03-02-2004 17:51]
quote:Je vergelijkt nu CO met 21% O2. Maar moet je geen rekening houden met die andere 79%? Vooral stikstof dacht ik.
Op dinsdag 3 februari 2004 17:44 schreef Keys het volgende:
Volgens BINAS is de dichtheid van CO 1.25. De dichtheid van stikstof (S2) (hier bestaat 70% van de lucht uit). is ook 1.25.Zou je even op internet moetne zoeken naar het gemiddelde van "lucht".
-edit- De dichtheid van zuurtstof (21% van de lucht bestaat hieruit) is 1.43. Dit betekent dat het gemiddelde stevig omhooggaat. Conclusie: CO is lichter dan "lucht" -> CO stijgt.
quote:Lees beter
Op dinsdag 3 februari 2004 17:51 schreef mwuhaha het volgende:[..]
Je vergelijkt nu CO met 21% O2. Maar moet je geen rekening houden met die andere 79%? Vooral stikstof dacht ik.
Koolmonoxidemelder
Bij diverse doe-het-zelf zaken zijn sinds kort elektronische koolmonoxidemelders verkrijgbaar. De melder gaat af met een krachtige sirene, bij een te hoog percentage koolmonoxide in de lucht. Volg de montagevoorschriften goed op
ik zou maar doen wat er in de gebruikersaanwijzing staat, lijkt mij verstandigst. Ik twijfel over wat ik heb geschreven, en ben niet overtuigd door anderen.
Gemiddelde dichtheid van lucht: (bestaande uit resp. stikstof (S2), zuurstof (O2) en argon(Ar2) en nog wat andere verwaarloosbare shit)
((0.78*1.25)+(0.21*1.43)+(0.01*1.78))/1 = 1.29
Die 1% is eigenlijk 0.9%, maar ik neem hem 1 omdat de massa van die andere gassen toch verwaarloosbaar is.
Nu kunnen we stellen dat de dichtheid van "lucht" 1.29 is. Die van koolstofmono-oxide is 1.25. Hieurt kunnen we stellen dat "lucht" zwaarder is dan koolstofmono-oxide en CO "stijgt".
Nu ga ik mijn spaghetti eten want ik heb honger
-edit- Oh "lucht" staat ook gewoon in de BINAS... Nouja ik had het goed berekend iig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop