abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16853042
Beste techno-liefhebbers,

Ik zou graag jullie mening willen horen over m'n eerste track.
Eventuele tips etc. welkom!!

Download hem hier (rechtermuisknop DOEL OPSLAAN ALS):
http://www.enterthegroove.nl/download.php?download=avanish_technostation

Alvast bedankt!!

Richard
(Avanish)

pi_16853157
We gaan hem even downloaden, reactie krijg je later
pi_16853261
Het is zeker niet slecht maar het klinkt een beetje teveel alsof de maker er elke keer een spoor bijgooit voor de variatie, if you know what I mean
Ik deed dat ook altijd toen ik probeerde wat nummers te maken (lang geleden en zonder success )
Er zit niets verrassends in, maar misschien is het juist de bedoeling om er hele monotome techno van te maken?
pi_16853322
vind hem een beetje eentonig....
Steeds het herhalen van het zelfde weinig variatie...is persoonlijk niet mijn smaak.
Doet ie het, of doet ie het niet
pi_16853332
Hey,

Ik heb er helemaal geen verstand van, maar ik vind het wel lekker klinken.. vooral als je ffies aan het luisterne bent.. gaat best..

Veel succes verder

haste
pi_16853367
Och, vind het wel aardig klinken hoor
"If everybody's thinking alike, somebody isn't thinking"
pi_16853434
Hij klinkt op zich wel lekker, geen knaller, maar toch niet slecht. Het duurt me allemaal wel iets te lang. Beetje meer variatie erin stoppen.
pi_16853508
Lekkerrrrrrrrrr
pi_16853604
Ik was al geen vriend van de techno, maar nu ben ik er echt een vijand van!
Winnaar Jort Kelder Award 2004
pi_16853795
hmz voor iemand die van beroep producer is moet ik eerlijk zeggen dak t niet goed vind... eerder slecht, saai en langdradig (no offence verder hoor)

maar misschien is dat wel omdat mensen Producer nogal interessant vinden klinken maar niet weten wat t nou is

pi_16853835
242kb/s download, dat gaat wel.
Nu even luisteren.

Ik heb het 46 seconden bij gehouden, ik heb 2 verschillende geluiden gehoord en een uh beat. Vind er niets aan.

feest
pi_16854105
Ik vind dit wel lekker klinken.Van 3.20min tot 4.45 is vet.Dat trancie geluidje misschien veranderen in iets donkerders.En het valt idd erg op dat er iets nieuws bij komt.Zou toch wel iets anders kunnen.
Are The Motherfuckers Ready For The Fatherfuckers!?!..Are The Fatherfuckers Ready For The Motherfuckers!?!
No
pi_16854375
De beat is op zich lekker, maar die mag je op zich wel wat interessanter op laten bouwen.... Probeer wat te pielen met de lage tonen weg halen, reverbs dat soort dingen, echo's. De strings zijn zonde, zou ik er uit halen. Tis een perfecte track om achterlijk lang in trance te blijven dansen. Aan de ene kant van de dansvloer beginnen en er na een half uur achter komen dat je heel ergens staat als je je ogen weer open doet.

Ik hou hier erg van, maar ik zou die strings eruit trappen en de opbouw iets vlotter maken, maakt niet uit als je m in een keer druk maakt bij wijze van spreken. Snelller opbouwen dus, duurt te lang. En zoals ik al zei, beetje experimenteren met plotselinge delays zodat je even zo'n ratatatatatatata effect krijgt ofzo.
Nog even een laatste vraag: Waar heb je t mee gemaakt?

succes verder, zeker niet slecht voor een eerste werkje. I Love Techno, draai t ook zelf. Als t een beetje gefinetuned zou worden, lekekr afgemixt, dan zou ik m wel door mn set heen pompen als derde deck (3 Decks heersen )

Suddenly there was a terrible roar and the sky was full of what looked like huge bats all swooping, screaching and diving around the car. And a voice screamed: Holy Jezus! What are these goddamn animals?!
pi_16854777
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 17:35 schreef Ache-T het volgende:
De beat is op zich lekker, maar die mag je op zich wel wat interessanter op laten bouwen.... Probeer wat te pielen met de lage tonen weg halen, reverbs dat soort dingen, echo's. De strings zijn zonde, zou ik er uit halen. Tis een perfecte track om achterlijk lang in trance te blijven dansen. Aan de ene kant van de dansvloer beginnen en er na een half uur achter komen dat je heel ergens staat als je je ogen weer open doet.

Ik hou hier erg van, maar ik zou die strings eruit trappen en de opbouw iets vlotter maken, maakt niet uit als je m in een keer druk maakt bij wijze van spreken. Snelller opbouwen dus, duurt te lang. En zoals ik al zei, beetje experimenteren met plotselinge delays zodat je even zo'n ratatatatatatata effect krijgt ofzo.
Nog even een laatste vraag: Waar heb je t mee gemaakt?

succes verder, zeker niet slecht voor een eerste werkje. I Love Techno, draai t ook zelf. Als t een beetje gefinetuned zou worden, lekekr afgemixt, dan zou ik m wel door mn set heen pompen als derde deck (3 Decks heersen )

Aan dit soort reacties heb ik een hoop!
Inderdaad, misschien is die 'string-sound' niet zo geweldig..
Zal ook wat meer proberen te spelen..filtertjes..etc.

Ik heb de track gemaakt in Reason met aansturing van Cubase, en een midi-keyboard.

Zal snel er weer aan beginnen, dan zal ik opnieuwe mn track posten!

Thanx!

pi_16854826
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 17:07 schreef LaTiNo het volgende:
Het is zeker niet slecht maar het klinkt een beetje teveel alsof de maker er elke keer een spoor bijgooit voor de variatie, if you know what I mean
Ik deed dat ook altijd toen ik probeerde wat nummers te maken (lang geleden en zonder success )
Er zit niets verrassends in, maar misschien is het juist de bedoeling om er hele monotome techno van te maken?
Begrijp wat je bedoelt!
Thanx!
pi_16855048
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 17:19 schreef -kev- het volgende:
hmz voor iemand die van beroep producer is moet ik eerlijk zeggen dak t niet goed vind... eerder slecht, saai en langdradig (no offence verder hoor)

maar misschien is dat wel omdat mensen Producer nogal interessant vinden klinken maar niet weten wat t nou is

Slecht = Mening
Saai = Mening
Langdradig = Techno

Thanx anyway voor je reactie...

pi_16855091
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 17:27 schreef Genedefect het volgende:
Ik vind dit wel lekker klinken.Van 3.20min tot 4.45 is vet.Dat trancie geluidje misschien veranderen in iets donkerders.En het valt idd erg op dat er iets nieuws bij komt.Zou toch wel iets anders kunnen.
Dank je!! en inderdaad dat trancie geluidje is na vele meningen en opmerkingen toch niet HET!

thanx!

pi_16855358
You're welcome
Als je wat gewijzigd hebt en je bent er tevreden over laat t dan ff weten, wil graag weten wat je dr van hebt gemaakt dan, contact ff via e-mail ofzo, weet ik t, ga verder in dit topic. Keep us informed. Ik zelf werk momenteel nog met Fruity Loops 4.0 Studio Producer Edition... Ik weet t, ik weet t, men heeft een hekel aan fruity, maar bekijk t van de andere kant, Secret Cinema werkt ook alleen met fruity. Ik heb helaas nog geen hardware.
Overigens komt er vrijdag a.s. iemand met reason langs en die gaat t ook uitleggen etc. maargoed, genoeg geblaat

gooed luck

Suddenly there was a terrible roar and the sky was full of what looked like huge bats all swooping, screaching and diving around the car. And a voice screamed: Holy Jezus! What are these goddamn animals?!
pi_16856700
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 18:10 schreef Ache-T het volgende:
You're welcome
Als je wat gewijzigd hebt en je bent er tevreden over laat t dan ff weten, wil graag weten wat je dr van hebt gemaakt dan, contact ff via e-mail ofzo, weet ik t, ga verder in dit topic. Keep us informed. Ik zelf werk momenteel nog met Fruity Loops 4.0 Studio Producer Edition... Ik weet t, ik weet t, men heeft een hekel aan fruity, maar bekijk t van de andere kant, Secret Cinema werkt ook alleen met fruity. Ik heb helaas nog geen hardware.
Overigens komt er vrijdag a.s. iemand met reason langs en die gaat t ook uitleggen etc. maargoed, genoeg geblaat

gooed luck

men heeft hekel aan fruity? HELL NO!
is zeker goed.. ken mensen brengen platen uit gemaakt in FL!

Maar ik laat het je weten als ik verder ben!!

pi_16865652
masterlijk.
  woensdag 4 februari 2004 @ 05:30:21 #21
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_16870366
Damn, alleen een beat van bijna 40 seconden voordat er iets gebeurt.

Forumschorem geeft het cijfer: 4

Tips: Meer variatie, sneller opbouwen (vooral in het begin!)

weg
  woensdag 4 februari 2004 @ 06:02:57 #22
82792 numf
JAH!! wat?
pi_16870495
Ik vind het vooral erg plastik klinken,zal de software wel zijn,je kunt tegenwoordig meteen horen of iets met software in elkaar is gezet of met hardware,geef mij het laatste maar..
Voor de rest niets speciaals,een 1001 clone,leeg,geen emotie,geen kracht,gewoon 13 in een dozijn rampetampen.
Dat je dit techno noemt snap ik niet,ik had het een loop genoemd.
pi_16870532
Klinkt best leuk......heb dus ook maar ff fruity gedownload en ik moet zeggen dat ik het best een grappig programma vind....ennuh als ik een nummer heb, waar kan ik hem dan posten? (ik heb geen webspace)

edit : ticvauten

pi_16870952
*Luistert:

Lekkere pompende kick.
Rolt lekker door, drive zit er zeker in!
Die synth, heerlijk, geeft een lekkere sfeer.
Bassline klinkt ook goed.

Mijn complimenten, lekkere track!
Misschien iets meer variatie, er mag wel wat meer gebeuren.
Probeer eens wat meer te spelen met filters, delay, etc.

Deze plaat blijft nog wel even staan op m'n HD.

Niets.
pi_16871366
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 07:52 schreef Tha.Gnome het volgende:
*Luistert:

Lekkere pompende kick.
Rolt lekker door, drive zit er zeker in!
Die synth, heerlijk, geeft een lekkere sfeer.
Bassline klinkt ook goed.

Mijn complimenten, lekkere track!
Misschien iets meer variatie, er mag wel wat meer gebeuren.
Probeer eens wat meer te spelen met filters, delay, etc.

Deze plaat blijft nog wel even staan op m'n HD.

Dank je!!
zal ff wat meer met de filters gaan doen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')