abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 juli 2004 @ 12:35:58 #126
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20426281
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:24 schreef 205_Lacoste het volgende:
Je lichaam gaat van suikers wel wat sneller werken misschien, maar over het algemeen is het niet zo dat je noodzakelijkerwijs extra hitte gaat produceren als je extra eet.
Dat gebeurde bij mij dus wel, kreeg het flink warmer. Veel aankomen ho maar.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 01:21:55 #127
19018 Brennie
CCU nurse
pi_20431439
Ja erg jammer, dit topic gaat NIET dicht en ik ga alles niet editten maar verwijderen ( 8 berichten na de waarschuwing van Schatje inclusief ( sorry) die van Frasier)
Ik kan nog meer editten zie ik
Jullie waren gewaarschuwd.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  dinsdag 6 juli 2004 @ 09:10:30 #128
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_20433274
-edit: kappen nu

[ Bericht 90% gewijzigd door Mylene op 06-07-2004 10:42:47 ]
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_20526685
Zolang je geen afwijkingen in schildklier e.d. hebt is het het beste om gewoon gezond en gevarieerd te gaan eten, en iets meer dan je normaliter zou eten. Het is nogal een misvatting dat als je ondergewicht hebt je dus maar van alles moet gaan eten, veel chocola, vette friet, veel mayo, slagroom. Dat is dus helemaal fout. Ondanks dat je licht bent kun je dus toch een te hoog cholesterol gehalte hebben, en je wil niet weten hoeveel magere mensen er toch met dichtgeslibte aderen rondlopen door foute eetgewoontes.
Veel mensen vinden zichzelf ook te licht terwijl dat niet zo is. Een groot deel van de Nederlanders is juist te zwaar. Reken je BMI maar ns uit, dan zit je meestal toch nog wel in de goede zone. Als je iets dunner bent dan de gemiddelde Nedelander (die dus meestal al te zwaar is) krijg je al snel opmerkingen van, eet je wel goed etc., wat dus eigenlijk nergens op slaat. Die opmerkingen krijg je dus meestal van je te dikke medemens.... Dus gewoon gezond blijven/gaan eten en geen maaltijden overlaan lijkt mij de beste oplossing
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  zaterdag 10 juli 2004 @ 20:02:30 #130
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_20536906
Dat ongezonde eten moet je niet doen, ik geloof ook neit dat de diëtist je dat gezegd heeft. 3 eetlepels mayonaise per dag?

Gewoon veel maar wel verstandig eten.
Bij mij heeft het geholpen. Ik ben een tijdje 1,90m en 61 kg geweest, nu ben ik nog steeds 1,90m maar is die 61 kg 80 kg geworden. En dik ben ik echt niet, ik ben nog steeds gewoon iets aan de dunne kant, meer niet.
Maar toen was ik 16 en nu 20.

Het komt vanzelf wel. Blijven bewegen, hoeft niet zonodig zware sport te zijn, maar gewoon veel werken is ook goed.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 21:04:54 #131
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_20538320
ik ben een man van nu 17 jaar en 1.84 m met een gewicht van 54 kilo. Mijn BMI is dus gewoon te laag. Ik eet als een malle maar ik probeer op te letten wat ik eet, het helpt allemaal niet. Helaas pindakaas, maar ik zal waarschijnlijk zo mager blijven want mijn vader is ook niet optimaal op gewicht.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_20538699
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 21:04 schreef Bullet-tooth het volgende:
ik ben een man van nu 17 jaar en 1.84 m met een gewicht van 54 kilo. Mijn BMI is dus gewoon te laag. Ik eet als een malle maar ik probeer op te letten wat ik eet, het helpt allemaal niet. Helaas pindakaas, maar ik zal waarschijnlijk zo mager blijven want mijn vader is ook niet optimaal op gewicht.
Misschien eet je wel veel, maar het kan ook zijn dat je de verkeerde dingen eet, ga je ook ongewoon veel naar het toilet? Veel mensen kunnen qua spijsvertering ook niet goed tegen bepaalde produkten. Als dat nl zo is krijgen bepaalde voedingsstoffen niet eens de tijd om in je lichaam opgelsagen te worden. Het lijkt me bij jouw gewicht wel belangrijk dat je dus wat kilo's aankomt. Ben je al bij je huisarts geweest. Het zou een goed plan zijn om doorverwezen te worden naar een dietiste die je misschien kan helpen.
  zondag 11 juli 2004 @ 11:25:11 #133
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_20547864
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 21:04 schreef Bullet-tooth het volgende:
Mijn vader is mager en ik en mijn broer waren dat ook (ik nog het ergst). Mijn broer en vader zijn het nog steeds, maar ik ben inmiddels behoorlijk breed. Het kost veel tijd en energie maar met bodybuilding/fitness en een goed dieet kan je echt heel veel voor elkaar krijgen. Je moet alleen wel bereid zijn er veel tijd en energie in te steken.
The Horizons Of The Spring
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
  woensdag 14 juli 2004 @ 17:47:26 #134
48233 Auticia
warriorette
pi_20623324
Wie kent er die poederprut van de DA? Is voor gewichtstoename. Iemand ervaringen hiermee?
I bet you are flying inside.
  woensdag 14 juli 2004 @ 18:04:12 #135
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_20623585
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 17:47 schreef Auticia het volgende:
Wie kent er die poederprut van de DA? Is voor gewichtstoename. Iemand ervaringen hiermee?
Nee, dat is voor DA winsttoename
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 14 juli 2004 @ 18:09:11 #136
48233 Auticia
warriorette
pi_20623668
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 18:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, dat is voor DA winsttoename
Oh. Jammer. Bedankt iig.
I bet you are flying inside.
pi_20624484
Voor allen die nog met gewichts toename worstelen;
Stoppen met roken of beter nog nooit gaan roken.
Gymnastiek na eten bevordert spier aanmaak. Gymnastiek /sport voor het eten verbrandt.
Als je regelmatig last hebt van de 'man met de hamer' bij uitgaan/ wandelen of andere dingen die andere lui wel gewoon kunen doen; Koop in een fiets sport winkel wat power snack repen en draag die als survival paket bij je. Druivensuiker helpt om net even een tandje meer energie te krijgen. Tussendoor snacken van nootjes is ook aan te raden.

Als je nergens last van hebt, alleen vanwege uiterlijk wat dikker wilt zijn, kalm blijven ook jij kunt je pondjes met plezier temoed zien;-)

Vooral regelmatig en gezond veel eten. Voor sommigen die slap zijn door te weinig gewicht betekent dat je boodschappen goed moet plannen, anders ben je elke dag bezig de voorraad schuur aan te vullen. En als laatste wanhoop niet, je kunt aan familie zien hoe die in de loop der jaren zijn aangekomen. Mannen schijnen iets vaker en makkelijker dun oud te worden, zelfs als ze bar weinig eten. Wij vrouwen daarentegen hebben een bioklok die extra energie vergt maar daarentegen wel 1 x per maand een graatmagere buik verdoezelt. Zelf kwam ik pas na mijn 40' boven de 50 kilo en weeg nu 57 (1.71m)
pi_20625056
Laat ook je weegschaal is testen of die wel goed werkt. Ik woog gister 62 kilo (lengte 1.75m) vanochtend een keer naar de WC geweest daarna dag gewerkt en hele dag veel gegeten. Sta ik er net op 60.5 . Ja hoor daar klopt natuurlijk helemaal niks van.
X
X
X
  woensdag 14 juli 2004 @ 20:06:00 #139
45206 Pietverdriet
pi_20625388
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 19:32 schreef Frasier het volgende:
Laat ook je weegschaal is testen of die wel goed werkt. Ik woog gister 62 kilo (lengte 1.75m) vanochtend een keer naar de WC geweest daarna dag gewerkt en hele dag veel gegeten. Sta ik er net op 60.5 . Ja hoor daar klopt natuurlijk helemaal niks van.
Overgewicht
Ondergewicht
Aankomen
Afvallen

Als het anders gaat dan we willen, is altijd de weegschaal schuld. Mijn moeder (god hebbe haar ziel) kocht na 40 jaar op een oude weegschaal te hebben vertrouwt een nieuwe weegschaal, een hele mooie soehnle. Deze was nauwkeurig, de oude die week flink af, maar, we zullen maar zeggen niet in haar voordeel. Zo een stomme weegschaal. Ze had hem 2 maanden en toen kreeg ik hem, de oude was beter in haar optiek.

Zo zie je maar weer, je hoeft geen koning te zijn om de boodschapper de schuld te geven van het slechte nieuws..

pi_20625552
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 20:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Overgewicht
Ondergewicht
Aankomen
Afvallen

Als het anders gaat dan we willen, is altijd de weegschaal schuld. Mijn moeder (god hebbe haar ziel) kocht na 40 jaar op een oude weegschaal te hebben vertrouwt een nieuwe weegschaal, een hele mooie soehnle. Deze was nauwkeurig, de oude die week flink af, maar, we zullen maar zeggen niet in haar voordeel. Zo een stomme weegschaal. Ze had hem 2 maanden en toen kreeg ik hem, de oude was beter in haar optiek.

Zo zie je maar weer, je hoeft geen koning te zijn om de boodschapper de schuld te geven van het slechte nieuws..

Net getest. Gewicht van precies 5 kilo op dat ding gelegd hij gaf 4 kilo aan

Oh ja net blijkbaar een pizza van 1.5 kilo gegeten, net gaf ie namelijk gewoon weer 62 kilo aan.
X
X
X
  woensdag 14 juli 2004 @ 20:24:14 #141
45206 Pietverdriet
pi_20625809
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 20:13 schreef Frasier het volgende:

[..]

Net getest. Gewicht van precies 5 kilo op dat ding gelegd hij gaf 4 kilo aan

Oh ja net blijkbaar een pizza van 1.5 kilo gegeten, net gaf ie namelijk gewoon weer 62 kilo aan.
Ga er eens op staan met 20 liter water, (in 2 emmers) en dan eens zonder, wat het verschil is.
  woensdag 14 juli 2004 @ 20:24:38 #142
25797 Bolderbast
Nachoooooooooo
pi_20625822
topicstart klinkt me bekend in de oren, alleen zit ik qua BMI nog net op het (goede) randje

ik ben 1.83 en schommel qua gewicht tussen de 63 en 67, mn maximum is ooit 68 geweest

ik vreet en zuip me soms dagen ook helemaal kapot, maar merk daar zo goed als niks van, behalve bier! topicstarter noemde dit als een goede manier om bij te komen, maar een bierpens is toch niet wat je wil denk ik!

bier zet zich alleen uit in je buik namelijk, daarom doe ik nu weer wat rustiger aan wat dat betreft..

ook fitness heb ik geprobeerd een tijdje, ik ben er redelijk gespierd van geworden, maar nog steeds zo dun als voorheen..........in de breedte komt er niks bij bij mij......

nu na een jaar niks meer aan sport of beweging gedaan te hebben, zie ik er nog steeds hetzelfde uit, omdat ik gewoon geen grammetje vet heb, das dan weer een (klein) voordeel...

maja ik heb het verder opgegeven, zolang ik maar niet meer ga afvallen, want ik zag laatst dat ik ineens 63 woog en das toch wel een minimum voor mij tot nu toe
Nobody fucks with The Jesus
pi_20625927
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 20:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ga er eens op staan met 20 liter water, (in 2 emmers) en dan eens zonder, wat het verschil is.
Nee het moet geen obsessie worden. Ik ben er nu al weer veel teveel mee bezig want ik kan het gewoon niet hebben dat er iets niet klopt.
X
X
X
pi_20626975
Ben zelf ook 17 jaar en ben 1.86 en weeg maar 53 kg..

Was laatst naar de dokter geweest vragen of alles dan wel klopt..

Hij had een of andere meter en zei dat alles gewoon goed was, weegde precies goed op mijn leeftijd. Heb zo'n idee dat het niet helemaal klopt

Volgende week nog maar een keer en dan zeggen dat ik echt wil naar een dietiste ofz want wil echt aankomen
pi_20628448
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 21:12 schreef DeadKnight het volgende:
Ben zelf ook 17 jaar en ben 1.86 en weeg maar 53 kg..

Was laatst naar de dokter geweest vragen of alles dan wel klopt..

Hij had een of andere meter en zei dat alles gewoon goed was, weegde precies goed op mijn leeftijd. Heb zo'n idee dat het niet helemaal klopt

Volgende week nog maar een keer en dan zeggen dat ik echt wil naar een dietiste ofz want wil echt aankomen
Zou ik zeker doen, bizar dat je dokter zegt dat het zo ok is, want ondergewicht is echt niet gezond voor je, zo zie je maar dat niet iedere dokter even kundig is...
pi_20628548
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 20:24 schreef Bolderbast het volgende:
topicstart klinkt me bekend in de oren, alleen zit ik qua BMI nog net op het (goede) randje

ik ben 1.83 en schommel qua gewicht tussen de 63 en 67, mn maximum is ooit 68 geweest

ik vreet en zuip me soms dagen ook helemaal kapot, maar merk daar zo goed als niks van, behalve bier! topicstarter noemde dit als een goede manier om bij te komen, maar een bierpens is toch niet wat je wil denk ik!

bier zet zich alleen uit in je buik namelijk, daarom doe ik nu weer wat rustiger aan wat dat betreft..

ook fitness heb ik geprobeerd een tijdje, ik ben er redelijk gespierd van geworden, maar nog steeds zo dun als voorheen..........in de breedte komt er niks bij bij mij......

nu na een jaar niks meer aan sport of beweging gedaan te hebben, zie ik er nog steeds hetzelfde uit, omdat ik gewoon geen grammetje vet heb, das dan weer een (klein) voordeel...

maja ik heb het verder opgegeven, zolang ik maar niet meer ga afvallen, want ik zag laatst dat ik ineens 63 woog en das toch wel een minimum voor mij tot nu toe
Je kunt een laag gewicht ook in je voordeel uitbuiten, tenminste als het iets is dat je wil. Als je b.v. naar atletiek kijkt (wat ikzelf ook doe) zul je zien dat b.v. langere afstandsatleten best licht zijn, ik geloof dat Kamiel Maase bij 1.80, 60kg weegt. Dan zit je geloof ik ook op de rand van ondergewicht bij BMI, maar bij zo'n sport kan het dus juist in je voordeel werken. Maar als je zelf alleen maar voor de betere "looks"wil gaan zul je toch bepaalde voedingsgewoonten moeten uitproberen (wel gezonde natuurlijk..)
  woensdag 14 juli 2004 @ 23:43:53 #147
96325 Alsgeenander
appeltje eitje
pi_20631268
Ik ben 1.73 en weeg zo'n 51 kg. Ben al jaren te dun, ik weet het en ik haat het. Draag niet al te strakke kleren om het te verbergen etc.
Ik denk dat als ik echt goed zou eten ik wel aan zou komen, maar het lukt me gewoonweg niet. Ik werk in de horeca en werk heel onregelmatig en vaak lang achter elkaar, zodat k vaak niet of laat lunch. Of als ik 's avonds werk snel voordat ik naar bed ga nog wat naar binnen werk.

Ik vind het vreselijk maar er is echt niks aan te doen.. als het druk is kun je gewoon niet eten, iemand die dit ook heeft? Tips?
I smile because I haven't the slightest idea what's going on..
pi_20631339
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 23:43 schreef Alsgeenander het volgende:
Ik ben 1.73 en weeg zo'n 51 kg. Ben al jaren te dun, ik weet het en ik haat het. Draag niet al te strakke kleren om het te verbergen etc.
Ik denk dat als ik echt goed zou eten ik wel aan zou komen, maar het lukt me gewoonweg niet. Ik werk in de horeca en werk heel onregelmatig en vaak lang achter elkaar, zodat k vaak niet of laat lunch. Of als ik 's avonds werk snel voordat ik naar bed ga nog wat naar binnen werk.

Ik vind het vreselijk maar er is echt niks aan te doen.. als het druk is kun je gewoon niet eten, iemand die dit ook heeft? Tips?
Iedereen heeft recht op een fatsoenlijke lunchpauze.
X
X
X
  woensdag 14 juli 2004 @ 23:53:09 #149
19018 Brennie
CCU nurse
pi_20631541
Ik woog januari 2003 nog 57/58 kilo bij een lengte van 1.76.
De 5 jaren ervoor ben ik van 48 kilo naar 57/58 kilo gegaan.
Van jan. 2003 tot juni/juli 2003 ben ik maarliefst 12 kilo aangekomen. ( en ik rook)
Sindsdien zit ik dus op 70 kilo.
Aangekomen in gezicht, borsten, buik, billen en benen.
Geloof me als ik zeg dat ik altijd goed gezond en veel gegeten heb.
Heb slechts een paar jaar gematigd met vet voedsel ( vanwege mijn huid, die nu goed is)
11 jaar lang heb ik wel zeer intensief gedanst, maar dat doe ik nu zo'n 7 jaar niet meer.
Ten tijde van het dansen woog ik 48 kilo en vrat ik werkelijk alles zonder aan te komen. ( ik woog toen vanaf kinds af aan al weinig)
Toen ik stopte met dansen ( op mijn 18e) ben ik tot mijn 26e dus 9 kilo aangekomen ( maar ging ik wel minder vet eten)
Op mijn 26e ( dus vorig jaar) ben ik in een half jaar tijd weer 12 kilo aangekomen.
Ik ben meer vet gaan eten in die tijd ( iedere dag wel chocola, vaak mayo en frituurspul)
Op dit moment eet ik gevarieerd, maar ook regelmatig wat vette troep.

Hoe het kan dat ik in de loop der jaren meer gewicht heb gekregen?
Ik denk toch een andere stofwisseling, minder stress en een beetje hulp van snoepgoed.
( Eten op zich is geen grote factor geweest , want anders had ik wel van kleins af aan wat meer gewicht gehad.Ik was een slootgraver qua eten )
De stofwisselingsverandering kan de factor eten wel een rol laten spelen, en dat is denk ik gebeurt bij mij.

Misschien hebben jullie hier wat aan.
Oh.. mijn schildklier is btw in orde.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_20631683
Ik denk ook dat stress een vrij grote rol kan spelen. Als je bijvoorbeeld weet/vind dat je te licht bent en je gaat er alles aan doen om maar wat aan te komen is dat ook een vorm van stress en kan het dus uiteindelijk averechts werken.
X
X
X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')