Dat gebeurde bij mij dus wel, kreeg het flink warmer. Veel aankomen ho maar.quote:Op maandag 5 juli 2004 11:24 schreef 205_Lacoste het volgende:
Je lichaam gaat van suikers wel wat sneller werken misschien, maar over het algemeen is het niet zo dat je noodzakelijkerwijs extra hitte gaat produceren als je extra eet.
Misschien eet je wel veel, maar het kan ook zijn dat je de verkeerde dingen eet, ga je ook ongewoon veel naar het toilet? Veel mensen kunnen qua spijsvertering ook niet goed tegen bepaalde produkten. Als dat nl zo is krijgen bepaalde voedingsstoffen niet eens de tijd om in je lichaam opgelsagen te worden. Het lijkt me bij jouw gewicht wel belangrijk dat je dus wat kilo's aankomt. Ben je al bij je huisarts geweest. Het zou een goed plan zijn om doorverwezen te worden naar een dietiste die je misschien kan helpen.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 21:04 schreef Bullet-tooth het volgende:
ik ben een man van nu 17 jaar en 1.84 m met een gewicht van 54 kilo. Mijn BMI is dus gewoon te laag. Ik eet als een malle maar ik probeer op te letten wat ik eet, het helpt allemaal niet. Helaas pindakaas, maar ik zal waarschijnlijk zo mager blijven want mijn vader is ook niet optimaal op gewicht.
Mijn vader is mager en ik en mijn broer waren dat ook (ik nog het ergst). Mijn broer en vader zijn het nog steeds, maar ik ben inmiddels behoorlijk breed. Het kost veel tijd en energie maar met bodybuilding/fitness en een goed dieet kan je echt heel veel voor elkaar krijgen. Je moet alleen wel bereid zijn er veel tijd en energie in te steken.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 21:04 schreef Bullet-tooth het volgende:
ik ben een man van nu 17 jaar en 1.84 m met een gewicht van 54 kilo. Mijn BMI is dus gewoon te laag. Ik eet als een malle maar ik probeer op te letten wat ik eet, het helpt allemaal niet. Helaas pindakaas, maar ik zal waarschijnlijk zo mager blijven want mijn vader is ook niet optimaal op gewicht.
Nee, dat is voor DA winsttoenamequote:Op woensdag 14 juli 2004 17:47 schreef Auticia het volgende:
Wie kent er die poederprut van de DA? Is voor gewichtstoename. Iemand ervaringen hiermee?
Oh. Jammer. Bedankt iig.quote:Op woensdag 14 juli 2004 18:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat is voor DA winsttoename
Overgewichtquote:Op woensdag 14 juli 2004 19:32 schreef Frasier het volgende:
Laat ook je weegschaal is testen of die wel goed werkt. Ik woog gister 62 kilo (lengte 1.75m) vanochtend een keer naar de WC geweest daarna dag gewerkt en hele dag veel gegeten. Sta ik er net op 60.5. Ja hoor daar klopt natuurlijk helemaal niks van.
Net getest. Gewicht van precies 5 kilo op dat ding gelegd hij gaf 4 kilo aanquote:Op woensdag 14 juli 2004 20:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Overgewicht
Ondergewicht
Aankomen
Afvallen
Als het anders gaat dan we willen, is altijd de weegschaal schuld. Mijn moeder (god hebbe haar ziel) kocht na 40 jaar op een oude weegschaal te hebben vertrouwt een nieuwe weegschaal, een hele mooie soehnle. Deze was nauwkeurig, de oude die week flink af, maar, we zullen maar zeggen niet in haar voordeel. Zo een stomme weegschaal. Ze had hem 2 maanden en toen kreeg ik hem, de oude was beter in haar optiek.
Zo zie je maar weer, je hoeft geen koning te zijn om de boodschapper de schuld te geven van het slechte nieuws..
![]()
Ga er eens op staan met 20 liter water, (in 2 emmers) en dan eens zonder, wat het verschil is.quote:Op woensdag 14 juli 2004 20:13 schreef Frasier het volgende:
[..]
Net getest. Gewicht van precies 5 kilo op dat ding gelegd hij gaf 4 kilo aan
Oh ja net blijkbaar een pizza van 1.5 kilo gegeten, net gaf ie namelijk gewoon weer 62 kilo aan.
Nee het moet geen obsessie worden. Ik ben er nu al weer veel teveel mee bezig want ik kan het gewoon niet hebben dat er iets niet klopt.quote:Op woensdag 14 juli 2004 20:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga er eens op staan met 20 liter water, (in 2 emmers) en dan eens zonder, wat het verschil is.
Zou ik zeker doen, bizar dat je dokter zegt dat het zo ok is, want ondergewicht is echt niet gezond voor je, zo zie je maar dat niet iedere dokter even kundig is...quote:Op woensdag 14 juli 2004 21:12 schreef DeadKnight het volgende:
Ben zelf ook 17 jaar en ben 1.86 en weeg maar 53 kg..![]()
Was laatst naar de dokter geweest vragen of alles dan wel klopt..
Hij had een of andere meter en zei dat alles gewoon goed was, weegde precies goed op mijn leeftijd. Heb zo'n idee dat het niet helemaal klopt![]()
Volgende week nog maar een keer en dan zeggen dat ik echt wil naar een dietiste ofz want wil echt aankomen![]()
Je kunt een laag gewicht ook in je voordeel uitbuiten, tenminste als het iets is dat je wil. Als je b.v. naar atletiek kijkt (wat ikzelf ook doe) zul je zien dat b.v. langere afstandsatleten best licht zijn, ik geloof dat Kamiel Maase bij 1.80, 60kg weegt. Dan zit je geloof ik ook op de rand van ondergewicht bij BMI, maar bij zo'n sport kan het dus juist in je voordeel werken. Maar als je zelf alleen maar voor de betere "looks"wil gaan zul je toch bepaalde voedingsgewoonten moeten uitproberen (wel gezonde natuurlijk..)quote:Op woensdag 14 juli 2004 20:24 schreef Bolderbast het volgende:
topicstart klinkt me bekend in de oren, alleen zit ik qua BMI nog net op het (goede) randje
ik ben 1.83 en schommel qua gewicht tussen de 63 en 67, mn maximum is ooit 68 geweest
ik vreet en zuip me soms dagen ook helemaal kapot, maar merk daar zo goed als niks van, behalve bier! topicstarter noemde dit als een goede manier om bij te komen, maar een bierpens is toch niet wat je wil denk ik!
bier zet zich alleen uit in je buik namelijk, daarom doe ik nu weer wat rustiger aan wat dat betreft..
ook fitness heb ik geprobeerd een tijdje, ik ben er redelijk gespierd van geworden, maar nog steeds zo dun als voorheen..........in de breedte komt er niks bij bij mij......
nu na een jaar niks meer aan sport of beweging gedaan te hebben, zie ik er nog steeds hetzelfde uit, omdat ik gewoon geen grammetje vet heb, das dan weer een (klein) voordeel...
maja ik heb het verder opgegeven, zolang ik maar niet meer ga afvallen, want ik zag laatst dat ik ineens 63 woog en das toch wel een minimum voor mij tot nu toe
Iedereen heeft recht op een fatsoenlijke lunchpauze.quote:Op woensdag 14 juli 2004 23:43 schreef Alsgeenander het volgende:
Ik ben 1.73 en weeg zo'n 51 kg. Ben al jaren te dun, ik weet het en ik haat het. Draag niet al te strakke kleren om het te verbergen etc.
Ik denk dat als ik echt goed zou eten ik wel aan zou komen, maar het lukt me gewoonweg niet. Ik werk in de horeca en werk heel onregelmatig en vaak lang achter elkaar, zodat k vaak niet of laat lunch. Of als ik 's avonds werk snel voordat ik naar bed ga nog wat naar binnen werk.
Ik vind het vreselijk maar er is echt niks aan te doen.. als het druk is kun je gewoon niet eten, iemand die dit ook heeft? Tips?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |