Ik heb ook flink ondergewicht, met een gewicht van ca. 47 en een lengte van ca. 175. Het is wel eens een kilootje meer of minder geweest, maar meer ook niet. Ik heb me er maar bij neergelegd. Mijn BMI is nu dus 15.5.
Enkele jaren terug kreeg ik zoveel vervelende opmerkingen of ik anorexia had enz, dat ik naar de huisarts ben gegaan en een dietist heb geraadpleegd om aan te komen. Die vond niet zoveel dat ze aan mijn leefwijze kon verbeteren. Ik moest meer tussendoortjes gaan eten, dus ik nam elke dag 6 koekrepen mee om tussendoor op te eten. Ook moest ik een half bord meer eten 's avonds (en ik eet normaal gesproken al 2 borden....) Ik voelde me behoorlijk opgeblazen, en het hielp niets. Na een half jaar dietist was ik juist een kilo afgevallen! De huisarts zei toen ook dat volproppen geen enkele zin had. Mijn stofwisseling en stoelgang etc. zijn ook nagekeken en dat was ook allemaal normaal.
Normaal gesproken eet ik wel gezond, maar niet overdreven. Ik eet toch zeker 1x per week een vette hap tussendoor of als lunch. Ook eet ik van mezelf al vrij veel tussendoortjes als koekjes etc. Ik neem ook altijd volle zuivelproducten. Verder hou ik aan dat ik per bord minstens 2 scheppen groente, een stukje vlees en 2 scheppen rijst of aardappeltjes eet. Wit brood maakt ook dikker, maar is ook ongezonder dan bruin brood. Ik eet het daarom niet altijd.
Verder heb ik een poosje de sportschool geprobeerd, maar daar werd ik ook niet steviger van. En het stikte er van de afvalklas-vrouwen die rotopmerkingen maakten. Voor vrouwen is het zeker niet makkelijk om ondergewicht te hebben, want ik schaamde me bv. altijd in bikini, want ik dacht dat iedereen naar mijn ribben keek. En je krijgt al die anorexia-opmerkingen te horen! Tegenwoordig heb ik door dat het helemaal niet zo erg is om mager te zijn, bovendien is alles mooi in verhouding. Ik krijg nu ook regelmatig complimentjes over mijn uiterlijk, dat komt denk ik ook omdat ik een minder ongelukkige uitstraling heb als ik in een zwembad of op het strand loop. Verder kunnen vrouwen met ondergewicht ernstige problemen krijgen met hun menstruatie en afweersysteem, het is voor vrouwen dus nog ongezonder ook om ondergewicht te hebben. Ik merk dan ook wel dat ik het snel koud heb en snel een griepje oploop.
Ik kom trouwens altijd aan in de zomer en val af in de winter. Als ik naar een warm land ga komt er zo 2 kilo bij. Geen idee waar dat door komt...
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...