Bij een BMI van 18,5 heb je al 40% meer kans ofzo om vroegtijdig te sterven.. van 20-25 is ok.. en dan boven de 25 stijgt die kans ook weer retehardquote:Op dinsdag 3 februari 2004 15:34 schreef Deetch het volgende:
Niet zo geforceerd op je gewicht letten. Je kunt jezelf wel op gewicht vreten met mayo en koolhydraten maar dan wordt je een spijker met een buikje dus dat ziet er niet uit.
Trouwens je BMI (body mass index) is niet eens heel slecht. 17.3 terwijl 18 de normale ondergrens is. Klik hier voor je BMI Ik weet niet wie met dat zwaar ondergewicht verhaal aankomt want dat is dus niet waar.
Het is trouwens wetenschappelijk bewezen dat magere mensen ouder worden (scheelt 10%). Ik neem aan dat je ook al bij de dokter bent geweest voor lintworm, darmproblemen, schildklier enzovoort.
BMIquote:Op dinsdag 20 april 2004 11:09 schreef Sven- het volgende:
[..]
Bij een BMI van 18,5 heb je al 40% meer kans ofzo om vroegtijdig te sterven.. van 20-25 is ok.. en dan boven de 25 stijgt die kans ook weer retehard![]()
Toevallig paar weken terug met college gehad..
Maar ik betwijfel of dat ook geld voor iemand die wel normaal eet...
Ooit van het woord algemeen gehoord?quote:Op dinsdag 20 april 2004 12:55 schreef Mr.J het volgende:
[..]
BMI
BMI zegt niets dus. Ik heb er een van 26,5 en ben niet te dik...
Hmmz... dit was een reply op een topic van iemand anders (Autica als ik me niet vergis)... maar goed de info klopt voor gezonde mensen.quote:Op zondag 2 mei 2004 01:01 schreef Brennie het volgende:
Post geplaatst door Manji - zondag 2 mei 2004 @ 00:52
Het is zo simpel mensen, als je meer eet dan je verbruikt, kom je aan. Houd 's een week nauwkeurig bij wat je eet en schaf een voedingswijzer aan (staan van de meeste producten in hoeveel calorieen ze bevatten en in welke verhouding).
Je kunt dan berekenen wat je gemiddeld dagelijks aan calorieen binnenkrijgt. Ga daar dan 500 kcal per dag boven zitten en bekijk na een week of je bent aangekomen. Is dat niet het geval consumeer dan de week daarop nog meer calorieen.
Verder verdeel je je voeding over 5 a 6 maaltijden per dag. De porties zijn dan kleiner zodat je minder moeite hebt om het naar binnen te werken. Kies voor gezond voedsel en probeer ongeveer op 60% koolhydraten, 25% eiwitten en 15% vet uit te komen.
quote:Op zondag 2 mei 2004 01:11 schreef Manji het volgende:
[..]
Hmmz... dit was een reply op een topic van iemand anders (Autica als ik me niet vergis)... maar goed de info klopt voor gezonde mensen.
Het leuke is alleen dat niet iedereen bij kan houden wat hij of zij gebruikt. Ik ook niet, als ik achter de pc zit loop ik continue naar de keuken en terug of wat dan ook.. elke 5 minuiten sta ik wel op, gewoon omdat ik niet stil kan zitten. Of zit onbewust met m'n been te trillen of dat soort ongein. Dus ik verbruik altijd wat ik binnenkrijg, en zit zo altijd onder het streef gewicht, hoeveel ik ook eet. Zwaar frustrerend.quote:Op zondag 2 mei 2004 01:01 schreef Brennie het volgende:
Post geplaatst door Manji - zondag 2 mei 2004 @ 00:52
..
Sorry Bren, ik had gekeken voor oude topics over ondergewicht, maar heb deze over het hoofd gezien.quote:Op zondag 2 mei 2004 01:58 schreef Brennie het volgende:
[..]
Dacht dat het je openingspost was en dat ik op pagina 1 zat( vond het al een vreemde opening post
)
Maargoed.. de quotte kan idd geen kwaad, en Autica, hier kun je veel info vinden dus
Sorry dus, mijn fout
@Brennie: Het is je vergevenquote:Op zondag 2 mei 2004 10:18 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
[..]
Het leuke is alleen dat niet iedereen bij kan houden wat hij of zij gebruikt. Ik ook niet, als ik achter de pc zit loop ik continue naar de keuken en terug of wat dan ook.. elke 5 minuiten sta ik wel op, gewoon omdat ik niet stil kan zitten. Of zit onbewust met m'n been te trillen of dat soort ongein. Dus ik verbruik altijd wat ik binnenkrijg, en zit zo altijd onder het streef gewicht, hoeveel ik ook eet. Zwaar frustrerend.
Meet eten dude. Echt zo simpel is het. Ik ben sinds ik ben begonnen met trainen (jaar of vijf geleden) en een aangepast dieet 30 kilo aangekomen. Voor een dieet wat zich meer richt op spierherstel moet je verhoudingsgewijs meer eiwitten consumeren. Mik op 40-50% koolhydraten, 30-40% eiwit en 20% vet.quote:Op maandag 3 mei 2004 09:41 schreef Firefly18 het volgende:
Ik ben 2.01 weeg 78 kilo al een tijd stabiel, ik wil graag richting de 90 kilo...
Ik weet dat het niet dramatisch klinkt maar ik ben licht gespierd geen grammetje vet.
Ik doe 2 keer aan de week aan basketbal, thuis in de weer met gewichten enzo maar aankomen doe ik niet.....
Toch best veel mensen die dit hebben, niet gedacht....
Er zijn genoeg mensen die 5x het normale aantal calorieën enzo binnen krijgen, en nog geen grammetje dikker woirden. Zo makkelijk is het echt niet.quote:Op maandag 3 mei 2004 10:24 schreef Manji het volgende:
[..]
Meet eten dude. Echt zo simpel is het.
Het normale aantal calorieen is voor iedereen verschillend. Als jij per dag 3000 kcal verbruikt en je eet er 4000, wat denk je dan dat er gebeurt?quote:Op maandag 3 mei 2004 18:41 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die 5x het normale aantal calorieën enzo binnen krijgen, en nog geen grammetje dikker woirden. Zo makkelijk is het echt niet.
Juist, ik zei dus met name gezondquote:Op maandag 3 mei 2004 21:16 schreef Disorder het volgende:
[afbeelding]
Serieus. Gezond is het niet. Maar het helpt wel. Ik kan er over meepraten.
Bij veel mensen wordt het overtollige energie opgeslagen in de vorm van vet. Maar bij veel mensen, waaronder mijzelf, gaat de spijsvertering en dergelijke simpelweg sneller draaien. Hart gaat sneller kloppen, je gaat zweten, onbewust gaan er veel spiertjes enzo in je lichaam bewegen, zonder dat je er veel controle over hebt etcetc net zo lang totdat de energie toch verbruikt is.quote:Op maandag 3 mei 2004 20:34 schreef Manji het volgende:
[..]
Het normale aantal calorieen is voor iedereen verschillend. Als jij per dag 3000 kcal verbruikt en je eet er 4000, wat denk je dan dat er gebeurt?
BMI mag je door de toilet spoelen. Hij is/ziet er flink gespierd en dan nog maar 50kg zwaar.Spieren zijn een stuk zwaarder dan vet. Hij heeft lijkt mij heel weinig vet. Maar ook niet al te veel spieren vooral in zijn onderlichaam.quote:Op dinsdag 3 februari 2004 15:34 schreef Deetch het volgende:
Niet zo geforceerd op je gewicht letten. Je kunt jezelf wel op gewicht vreten met mayo en koolhydraten maar dan wordt je een spijker met een buikje dus dat ziet er niet uit.
Trouwens je BMI (body mass index) is niet eens heel slecht. 17.3 terwijl 18 de normale ondergrens is. Klik hier voor je BMI Ik weet niet wie met dat zwaar ondergewicht verhaal aankomt want dat is dus niet waar.
Het is trouwens wetenschappelijk bewezen dat magere mensen ouder worden (scheelt 10%). Ik neem aan dat je ook al bij de dokter bent geweest voor lintworm, darmproblemen, schildklier enzovoort.
Er zijn mensen die van nature gespierder zijn dan anderen die dan onterecht als te dik worden bestempeld en er zijn mensen die veel minder gespierd zijn en een ongezonde vethoeveelheid hebben en een "gezonde" BMI hebben. Dit los van de mensen die ook echt trainen om spiertjes te kweken.quote:Op woensdag 21 april 2004 11:30 schreef Sven- het volgende:
[..]
Ooit van het woord algemeen gehoord?
Niet iedereen doet aan bodybuilding..![]()
Zo'n 15%. Ik heb wel van huis uit grote benen dus ik zie er niet zo "groot" uit als mijn gewicht voordoet. Krijg genoeg te horen van jij bent niet zo zwaar tot dat men probeert om mij eens te "wegen".quote:Op dinsdag 4 mei 2004 12:02 schreef Mr.J het volgende:
Nette stats bro!
Welk bf%?
Als je mager bent wordt het moeilijk om zwaarder te worden. Je moet allereerst gewoon meer eten en bewegen zodat het niet allemaal in vet veranderd.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 19:49 schreef Brennie het volgende:
Post geplaatst door Denkie - dinsdag 4 mei 2004 @ 19:45
Héé mensen...
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik ben opzoek naar informatie hoe je gezond kunt aankomen. Ben namelijk beetje aan de magere kant en wil dus een wat gezonder lichaam.
Ben op zoek geweest op Internet en vanalles geprobeert op Google en andere zoekmachines, maar die laten me een beetje in de steek. Het gaat voornamelijk over gezond afvallen, en dat is net niet de bedoeling. Weet iemand goede sites of boeken, of heeft er iemand tips om aan te komen?
Bedankt...
Denkie
Overmatig alcohol gebruik is een echte spierverslinder, kappen dus daarmee...!quote:Op dinsdag 3 februari 2004 15:18 schreef Beervaat het volgende:
...
De Dieetist weet zich geen raad met mij. Zoiets als mij heeft ie nog nooit gezien. Mjn streefgewicht is 60 dus nog 10 kilo. Bijkomen is lastig en geen pretje
En ik las dat je van bier bijkomt. mooi niet dus. per week drink ik gemiddeld: 10 liter bier
Iemand in dezelfde situatie?
Ja, maar jij bent dus blijkbaar een meisje. Ik denk dat het vooral jongens zijn die "ondergewicht" een probleem vinden, aangezien de mode voor vrouwen toch veelal slank is, jongens/mannen worden toch eerder geacht steviger te zijn.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 20:11 schreef ZOWIEE het volgende:
Ik ben ook 1.71 en 50 kg, maar ik heb er eigenlijk niet echt problemen mee hoor. Ja soms is het wel vervelend met kleding kopen (bikini's!) maar verder zie ik het probleem niet zo. Ik zie er ook niet eng dun uit ofzo.
Ik weeg ook al jaren dit gewicht en ik kan eten wat ik wil, maar ik kom niks aan.
Misschien een beetje suf advies, maar ik zou me niet zo druk maken als ik jou was.
![]()
Oh, ik dacht dat de TS een meisje wasquote:Op vrijdag 7 mei 2004 12:40 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja, maar jij bent dus blijkbaar een meisje. Ik denk dat het vooral jongens zijn die "ondergewicht" een probleem vinden, aangezien de mode voor vrouwen toch veelal slank is, jongens/mannen worden toch eerder geacht steviger te zijn.
nou dat is ook niet helemaal waar, tegenwoordig schijnt voller weer "in" te zijn..Ik ben zelf ook een beetje aan de dunne kant, ben 1.61 en weeg ongeveer 49 (ben overigens 18) Ik zit er zelf niet zo mee, maar het irriteert mij gewoon dat als je aan de dunne kant bent, gelijk van die hatelijke opmerkingen krijgt..dat je anorexia zou hebben etc. dit heb ik vooral in mn puberteit periode gehad toen ik op mn dunst was. maargoed mij stoort het dat als mensen dik zijn je daar nooit wat over mag zeggen dat ligt gevoelig enzo, en klagen dat ze niet worden geaccepteerd maar diezelfde mensen kraken wel keihard degene af die aan de dunne kant zijn, want dat is toch niet erg..quote:Op vrijdag 7 mei 2004 12:40 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja, maar jij bent dus blijkbaar een meisje. Ik denk dat het vooral jongens zijn die "ondergewicht" een probleem vinden, aangezien de mode voor vrouwen toch veelal slank is, jongens/mannen worden toch eerder geacht steviger te zijn.
Natuurlijke zuren zoals ,sinassappel, grapefruit, annanas, citroen, limoen, appel en augurkenquote:Op zondag 2 mei 2004 10:18 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
[..]
Het leuke is alleen dat niet iedereen bij kan houden wat hij of zij gebruikt. Ik ook niet, als ik achter de pc zit loop ik continue naar de keuken en terug of wat dan ook.. elke 5 minuiten sta ik wel op, gewoon omdat ik niet stil kan zitten. Of zit onbewust met m'n been te trillen of dat soort ongein. Dus ik verbruik altijd wat ik binnenkrijg, en zit zo altijd onder het streef gewicht, hoeveel ik ook eet. Zwaar frustrerend.
En Clyde96: Dankje.. Een vraagje alleen, omdat ik continue honger heb eet ik de hele dag door dus boterhammen met pasta en twixen en al dat soort troep.. Wat zou ik dan moeten eten wat m'n honger stilt en waar je veel van aankomt? Worstenbroodjes zijn een beetje duur, en fruit stilt de honger niet :$
quote:Woep - zondag 20 juni 2004 @ 13:08
Veel mensen zitten te klagen over overgewicht alleen bij mij is het juist net anderzom
Ik ben nu 19 en weeg ongeveer 70 ofzo wat ik veel te weinig vindt.
En dan kun je zeggen van om aan te komen dat je dan alleen maar friet kan eten alleen het
maakt gewoon geen moer uit wat ik eet of drink dat het altijd hetzelfde blijft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |