Maar heb tot nu toe nog niemand gevonden die me er wat meer over zou kunnen vertellen.:(
Zelf ben ik bezig met de voorbereidingen op het CD voor de studie rechten aan de Uva. Examenbundels Engels en Nederlands oefenen ( Tekstverklaring
) en geschiedenis boek aan het lezen.
Vraag me alleen af of deze moeite wel ooit beloond zal worden. Er staan nergens slagings percentages of statistieken van studenten die dmv een Colloquium Doctum aan een studie beginnen..
Dus als iemand wat weet over het Colloquium Doctum, of ( nóg beter zelfs) er zélf ervaring mee heeft... plse tell me!!!
Maar ben je toen geslaagd voor die vakken?
En over een gesprek heb ik echt Niets gehoord, je maakt 't CD en dan ben je door of niet. Zo werkt het blijkbaar op de Uva ( niet echt de beste uni van Nl, maar voor mij lekker dichtbij )
Ik maak me alleen zorgen over het feit dat ik al 3 jaar uit het 'leer proces' ben, tekstverklaring kost me nml al onztettend veel moeite.9 lange en saaie teksten, samenvattingen waar je echt U tegen zegt etc).
Dus vandaar dat ik wat ervaringen wil horen van mensen die (ooit) in hetzelfde schuitje zaten ( zitten) als ik op dit moment.
Geslaagd, maar door omstandigheden de studie niet op kunnen pakken.
Ik heb indd die stomme examenbundels.
Moet eerlijk zeggen dat ik al op het VWO ( nooit afgemaakt, vandaar nu al deze moeite) tekstverklaring / samenvattingen/ begrijpend lezen het irritantst vond. Ff doorbijten dan maar.
En op het joke smit ( = volwassen onderwijs) kunnen ze me niet verder helpen ( ) , ik zal denk ik mijn oude middelbare school moten bellen met de vraag of ik een paar keer langs kan komen om te oefenen ( en om van een leraar te horen of al die moeie zin heeft.)
maar goed, iig érg goed om te weten dat er uberhaupt mesen zijn die het CD gedaan hebben én geslaagd zijn. ( je hoort er nml bijna niets over, alleen mensen die het wíllen doen, maar eigenlijk nooit van mensen die het al gedaan hebben).
Ik denk dat als er heeeel veel multiple choise vragen komen, ik het wel móet redden...zolang ze maarf niet gaan vragen om samenvattingen te maken ( ik vrees van wel eigenlijk..)
Lijkt me echt zo'n domper als ik 4 maanden alles zo 'goed'' geleerd heb en uiteindelijk een 5.9 haal of zo (wordt niet gecompenseerd, je moet voor alles voldoende halen).
Zie er echt tegenop.
Ik heb trouwens een paar vraagjes, ik ga nog info opvragen maar kan het net zo goed ook even hier vragen. Er stond ergens dat je het beste een jaar voordat je de opleiding wilt gaan doen je in moet schrijven. Nou wil ik in het jaar dat ik 21 word gaan studeren, dus zou ik eigenlijk zodra ik 20 word me moeten inschrijven. Dan schrijf ik me dus in, het wordt verwerkt wat ook heel lang duurt heb ik gehoord en dan maak ik de toetsen als ik 21 ben en kan ik daarna gelijk beginnen. Zou dat kunnen?
En hoe weet je wat je moet leren? Krijg je allerlei info of krijg je zelfs wat opgestuurd?
quote:Nou, je moet 21 zijn als je die toets maakt, of 21 zijn als het studiejaar begint.
Op dinsdag 3 februari 2004 14:56 schreef Wainwright het volgende:
Ik ben ook benieuwd...Ik heb trouwens een paar vraagjes, ik ga nog info opvragen maar kan het net zo goed ook even hier vragen. Er stond ergens dat je het beste een jaar voordat je de opleiding wilt gaan doen je in moet schrijven. Nou wil ik in het jaar dat ik 21 word gaan studeren, dus zou ik eigenlijk zodra ik 20 word me moeten inschrijven. Dan schrijf ik me dus in, het wordt verwerkt wat ook heel lang duurt heb ik gehoord en dan maak ik de toetsen als ik 21 ben en kan ik daarna gelijk beginnen. Zou dat kunnen?
En hoe weet je wat je moet leren? Krijg je allerlei info of krijg je zelfs wat opgestuurd?
En je krijgt NIETS opgestuurd, alleen een lijstje van wat je allemaal door kan kijken. Dus het daadwerkelijke leer materiaal moet je zelf kopen .
Overegins duurt het verwerken van jouw Colloquium Doctum aanvraag maximaal 7 weken. En de kosten zijn rond de 45 euro.
Dus neem gewoon contact op met de hogeschool of Uni waar je naar toe wilt.
[Dit bericht is gewijzigd door Andoire op 03-02-2004 16:28]
Natuurkunde, scheikunde, en wiskunde b1 en 2 lijken me wat moeilijker op te halen dan nederlands, engels, geschiedenis en economie e.d.
Maar zover ik begrepen heb moet je als je de toetst gaat doen echt 21 zijn, en kun je pas daarna aan de studie beginnen. Als je in de loop van het studiejaar 21 wordt moet je dus wachten tot het komende studiejaar.
Je gaat rechten studeren, daar zijn zulke lange en saaie teksten niets bij.quote:Op dinsdag 3 februari 2004 13:46 schreef Andoire het volgende:
Ik maak me alleen zorgen over het feit dat ik al 3 jaar uit het 'leer proces' ben, tekstverklaring kost me nml al onztettend veel moeite.9 lange en saaie teksten, samenvattingen waar je echt U tegen zegt etc).
My thoughts exactly.quote:Op donderdag 1 juli 2004 11:48 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Je gaat rechten studeren, daar zijn zulke lange en saaie teksten niets bij.
Weet je wel zeker dat je de juiste studie hebt gekozen?
Niet eens nodig geweest, ben gewoon aangenomenquote:Op dinsdag 3 februari 2004 13:36 schreef Prowl het volgende:
*tvp*
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |