quote:Dat is geeft ongetwijfeld te weinig drijfveer om door te gaan. Met name omdat je toch al helemaal murw bent dan...dan doet die liefde er waarschijnlijk ook niet echt meer toe. Triest, maar het is niet anders.
Op zondag 18 mei 2003 00:15 schreef Noah het volgende:[..]
Doe het voor mij...
Hoelang zou jij dat volhouden voor iemand die veel om je geeft?
*Knipperdeknip knip*
Eindelijk iemand die het goed uitlegd. beter zou ik het niet kunnen. En nee zelfmoord heeft niks met geld te maken ofzo. toppie sentenced hoop dat ze er nu eens anders over gaan denken
quote:Wellicht een enkeling... Hoewel ik in het verleden ook weinig meer dan negatieve kritiek kreeg op dit soort posts.
Op zondag 18 mei 2003 13:05 schreef hellmondunited het volgende:
[quote]Op zaterdag 17 mei 2003 23:30 schreef Sentenced het volgende:
Is zelfmoord laf wanneer je alleen nog voor anderen leeft?
Als je elke dag wakker wordt en je afvraagt waarom je leeft?
Als je nergens meer plezier in hebt?
Als je niet kunt liefhebben zoals een normaal mens?
Therapie slaat niet aan, je vertelt iedere hulpverlener een ander verhaal en stopt vervolgens je behandeling omdat het 'zo goed met je gaat' de laatste tijd. Terwijl je eigenlijk het liefst per direct zou sterven maar geen zelfmoord pleegt omdat er mensen zijn die om je geven?
Deze mensen zijn de enige reden dat je nog leeft. En stomweg omdat je die mensen geen pijn wilt doen, niet eens voor jezelf.*Knipperdeknip knip*
Eindelijk iemand die het goed uitlegd. beter zou ik het niet kunnen. En nee zelfmoord heeft niks met geld te maken ofzo. toppie sentenced hoop dat ze er nu eens anders over gaan denken
quote:Heb ik ook gehad sentenced..ze hebben zoveel lol in het leven dat ze het niet kunnen/willen begrijpen. Vaak denken ze dat alles zo simpel in elkaar steekt, tot dat ze er zelf mee worden geconfronteerd. Ik gun niemand zoiets maar soms denk ik wel van had die ook maar wat meer mee gemaakt dan denke ze dr niet zo stom over.
Op zondag 18 mei 2003 13:28 schreef Sentenced het volgende:[..]
Wellicht een enkeling... Hoewel ik in het verleden ook weinig meer dan negatieve kritiek kreeg op dit soort posts.
Kan ik best begrijpen, want veel mensen weten simpelweg niet hoe een persoon die hier aan leidt, zich voelt.
Ik erger me echter wel dood aan mensen die blijven volhouden dat het wel goedkomt terwijl ze totaal geen besef van de situatie hebben.
ik vind het soms knap dat mensen op een hele enge manier afscheid nemen, omdat ze een andere uitweg nie meer kunnen vinden. Ook voor hen bestaat er een knop die omgezet moet worden, en dat gaat meestal niet zomaar!
mensen die zelfmoord echt als laf benoemen, verdiepen zich niet in de personen die het doen. je kan immers zelfmoord niet "begrijpen" als je niet weet waarom..
quote:Sorry, ik bedoelde het tegenovergestelde van laf. Kon ff geen ander woord verzinnen dan 'stoer'.
Op zaterdag 17 mei 2003 18:53 schreef hellmondunited het volgende:
je naam zegt precies alles over jou wat er in je hoofd zit!
zelfmoord heeft niks te maken met stoer doen!!!
euthanasie is iets volledig anders, als iemand persé een eind aan zijn leven wil maken, wie zijn wij dan om hem dat te onthouden?
greetz
quote:Als je voor de trein springt ben je dus echt wel egoistisch! Weet jij wel hoeveel mensen er kapot gaan (conducteurs, kleine kindere die met opa en oma een dagje uit waren, enzo) als er iemand zo duidelijk zelfmoord pleegt? K vind t niet normaal dat een conducteur zijn baan moet opzeggen en als een kastplantje thuis zit, omdat er meerdere personen waren die t zo makkelijk mogelijk op wouden lossen en niet nadenken aan de mensen die er getuige van zijn.. Weet je hoe zin machteloos je voelt als je als conducteur op zo iemand in rijdt? Je weet dat je niet meer op tijd kan remmen en kijkt diegene vaak vol in t gezicht als ie zn laatste adem neemt... Weet je hoe zeer t doet als je hoort dat een klein kind diegene die zelfmoord vindt in het trappengat van zn eigen huis? Nee, ik denk t niet..
Op donderdag 15 mei 2003 18:21 schreef hellmondunited het volgende:[..]
oke ik zal dat dan niet zeggen maar wil wel zeggen dat je dan misschien nog in een woede bui zit omdat je zegt dat het EGOÏSTISCH is. Blijkbaar weet je dat je al rare dingen zegt want je bent al bang voor verkeerde reacties. het heeft echt 0,0 met egoïsme te maken. Mensen kunnen gewoon niet meer, zelfmoord doen ze niet zomaar en proberen eerst andere dingen, dus ze denken er wel degelijk overna en ze springen niet ff voor de trein, zoals jij het denkt.
Kom aub terug als je er een fatsoenlijke gedachte bij hebt, ik kan me niet voorstellen dat mijn vader en een vriend van mij egoistisch waren, in tegendeel zelfs aangezien ze t o.a zo wouden doen dat zo min mogelijk mensen er last van hadden.
Denk trouwens dat je beter moet lezen.. Weeet niet of jouw vader en vriend t zo hebben opgelost en zij tot de sommige horen.. Anders vind ik t inderdaad egoistisch..
quote:Van mensen die niks meer hebben om te leven: Ziek, geen familie. Van de laatstgenoemde zou ik het nog wel kunnen respecteren.
Op donderdag 22 mei 2003 10:28 schreef Wolter het volgende:[..]
Als je voor de trein springt ben je dus echt wel egoistisch! Weet jij wel hoeveel mensen er kapot gaan (conducteurs, kleine kindere die met opa en oma een dagje uit waren, enzo) als er iemand zo duidelijk zelfmoord pleegt? K vind t niet normaal dat een conducteur zijn baan moet opzeggen en als een kastplantje thuis zit, omdat er meerdere personen waren die t zo makkelijk mogelijk op wouden lossen en niet nadenken aan de mensen die er getuige van zijn.. Weet je hoe zin machteloos je voelt als je als machinist op zo iemand in rijdt? Je weet dat je niet meer op tijd kan remmen en kijkt diegene vaak vol in t gezicht als ie zn laatste adem neemt... Weet je hoe zeer t doet als je hoort dat een klein kind diegene die zelfmoord vindt in het trappengat van zn eigen huis? Nee, ik denk t niet..
Denk trouwens dat je beter moet lezen.. Weeet niet of jouw vader en vriend t zo hebben opgelost en zij tot de sommige horen.. Anders vind ik t inderdaad egoistisch..
Maar niet van de mensen die door eigen toedoen zichzelf hebben verneukt: Drugs, alcohol, religie, zelfs mensen die in therapie zitten. Ik denk dat 95 van de 100 mensen veel te veel zelfmedelijden hebben en daarom in therapie gaan.
quote:Tja.. Ik denk dat er zoveel mogelijkheden zijn om jezelf van t leven te beroven..Wil vaak niet denken waarop t allemaal wel niet kan.. Maar weet wel dat er betere manieren zijn hoe je dat kan/kon oplossen en door niet voor de trein te springen.. Ik zeg niet dat zelfmoord egoistisch is maar vaak de manier waarop.. Een vriend van me had laatst zelfmoord gepleegd. Weet je hoe belangrijk t voor nabestaande bijvoorbeeld is om een brief achter te laten..?? Dr zijn nu zoveel mensen met vragen.. Van een heleboel vragen had hij het antwoord kunnen opschrijven..
Op donderdag 22 mei 2003 11:49 schreef ramsesii het volgende:[..]
Van mensen die niks meer hebben om te leven: Ziek, geen familie. Van de laatstgenoemde zou ik het nog wel kunnen respecteren.
Maar niet van de mensen die door eigen toedoen zichzelf hebben verneukt: Drugs, alcohol, religie, zelfs mensen die in therapie zitten. Ik denk dat 95 van de 100 mensen veel te veel zelfmedelijden hebben en daarom in therapie gaan.
Wat mij wel tegen de borst stuit is, ook al zullen ze daar helemaal niet meer bij nadenken als ze zelfmoord plegen, is dat er geregeld ook onschuldige mensen slachtoffer worden van iemand die zelfmoord pleegt. Kan je je voorstellen hoe een treinmachinist zich moet voelen als iemand voor de trein springt. Ik las een verhaal over een ex treinmachinist die 9 keer zoiets heeft meegemaakt. Die man is getraumatiseerd voor het leven... Of mensen die beneden lopen en ze zien iemand voor hun ogen te pletter vallen op de grond (gesprongen van een flat)... Iemand die ik kende, ging ooit haar flat binnen en iemand wilde ook mee... En toen die bekende op de galerij liep hoorde ze geluiden en een plof... En ze keek naar beneden en daar lag die persoon die met haar mee naar binnen ging. Ze heeft echt heel lang een schuldgevoel gehad dat ze die persoon heeft binnengelaten maarja die persoon had het toch wel gedaan, alleen op een ander tijdstip.
En ik heb ook verhalen gehoord over mensen die hun geliefde of familielid vonden in huis, opgehangen! Vreselijk om dat te zien...
Dat neemt niet weg dat ik mensen die zelfmoord plegen niet laf vind alleen de manier is soms wel heel schokkend voor een ander, een humanere manier zoals pillen zou dan nog beter zijn... Ik vind het heel moeilijk, kan me inleven in zulke mensen maar vind het ook heel erg voor mensen die daar onschuldig in mee worden getrokken...
[Dit bericht is gewijzigd door Muurbloempje op 22-05-2003 12:10]
Ik denk niet dat zelfmoord 'Laf' is aangezien je er een behoorlijke dosis lef voor nodig hebt. Je doet het niet zomaar. Eigenlijk moet je heel sterk zijn om het te kunnen doen...Ik vind zelfmoord niet Laf, maar egoistisch. Jij bent overal vanaf, maar laat de rest ermee zitten.
quote:Andersom kun je stellen: Is het wel zo verstandig om een heel leven vol verdriet en pijn uit te zitten om anderen geen pijn te doen?
Op donderdag 22 mei 2003 12:09 schreef DainBramage het volgende:
Ik vind zelfmoord niet Laf, maar egoistisch. Jij bent overal vanaf, maar laat de rest ermee zitten.
quote:Ik ben van mening dat het altijd slechter kan. Bovendien zijn er genoeg mensen die willen helpen (ik heb het niet over kunnen helpen). Het komt alleen vaak voor dat mensen niet om hulp durven te vragen, of dat de situatie zo uitzichtloos is dankzij een eigen schuld, En dat maakt de situatie alleen maar pijnlijker wegens schaamte etc.
Op donderdag 22 mei 2003 12:37 schreef Disorder het volgende:[..]
Andersom kun je stellen: Is het wel zo verstandig om een heel leven vol verdriet en pijn uit te zitten om anderen geen pijn te doen?
Ik weet het echt niet.
Wat voor mij wel heel erg mee speelt, is de gedachte dat we het recht niet hebben. Ik heb mijn leven gekregen (nee, niet om gevraagd), en alle mooie momentjes zijn zoveel waard. Wie ben ik dan om er een eind aan te maken? Dat zou toch ondankbaar zijn?
Ik denk niet dat het laf is, het is echt niet iets dat je zomaar doet, en de beslissing is niet makkelijk (ik zie zelfmoord in een opwelling nu los van weloverwogen zelfmoord). Egoistisch misschien wel, maar misschien is de wereld wel beter af zonder mij.
De manier waarop maakt wel heel veel uit. Uiteindelijk zul je toch gevonden worden, en het is voor iedereen die jou dan nog moet zien wel zo prettig als het er nog een beetje redelijk uitziet. Maar dan nog, eigenlijk vind ik dat ik het niet kan maken, ik zou er mensen teveel pijn mee doen en laten schrikken.
quote:Nee mijn vader heeft zich opgehangen en die vriend van mij heeft zich door z'n kop geschoten.
Op donderdag 22 mei 2003 10:28 schreef Wolter het volgende:[..]
Als je voor de trein springt ben je dus echt wel egoistisch! Weet jij wel hoeveel mensen er kapot gaan (conducteurs, kleine kindere die met opa en oma een dagje uit waren, enzo) als er iemand zo duidelijk zelfmoord pleegt? K vind t niet normaal dat een conducteur zijn baan moet opzeggen en als een kastplantje thuis zit, omdat er meerdere personen waren die t zo makkelijk mogelijk op wouden lossen en niet nadenken aan de mensen die er getuige van zijn.. Weet je hoe zin machteloos je voelt als je als conducteur op zo iemand in rijdt? Je weet dat je niet meer op tijd kan remmen en kijkt diegene vaak vol in t gezicht als ie zn laatste adem neemt... Weet je hoe zeer t doet als je hoort dat een klein kind diegene die zelfmoord vindt in het trappengat van zn eigen huis? Nee, ik denk t niet..
quote:Die mensen zijn zwaar depressief!! die kunnen niet anders!!
Op donderdag 22 mei 2003 14:24 schreef DainBramage het volgende:[..]
Ik ben van mening dat het altijd slechter kan. Bovendien zijn er genoeg mensen die willen helpen (ik heb het niet over kunnen helpen). Het komt alleen vaak voor dat mensen niet om hulp durven te vragen, of dat de situatie zo uitzichtloos is dankzij een eigen schuld, En dat maakt de situatie alleen maar pijnlijker wegens schaamte etc.
quote:Je slaat de spijker hier op zijn kop !
Op donderdag 22 mei 2003 14:54 schreef Marialice het volgende:
Ik denk niet dat het laf is, het is echt niet iets dat je zomaar doet, en de beslissing is niet makkelijk (ik zie zelfmoord in een opwelling nu los van weloverwogen zelfmoord).
quote:Geef de wereld wel de kans......
Egoistisch misschien wel, maar misschien is de wereld wel beter af zonder mij.
Zelfmoord is wel iets wat erg jammer is. Ik ben van volle overtuiging dat er in vrijwel alle gevallen een andere weg is. De meesten echter die zelfmoord overwegen hebben al vele wegen bewandeld, en zien op de kaart geen andere wegen meer die ze zouden kunnen proberen.
quote:Een kliniek stinkt. Therapie stinkt. Het is een manier van geldklopperij, waarbij een groepje hooggeleerde mensen net doet alsof ze weten wat er in jou hoofd omgaat.
Op donderdag 22 mei 2003 22:04 schreef Sentenced het volgende:
[edit] waarom heb je je bericht verwijderd? [/edit]
Ik worstel ook al een jaar of 2 met een soort van psychose, en zelfmoordgedachtes blijven daarbij niet van weg. Waarom zou je willen leven in een wereld waarbij elke mens een ander probeert te naaien om er zelf beter van te worden? Bij elke stap die je zet ga je een stukje omhoog, en bij de volgende stap wordt je weer meters omlaag getrapt.
De maatschappij zuigt, de mensheid is kut, en volgens mij ben je niet de enige met het gevoel dat niemand je begrijpt.
Alleen als je hetzelfde ooit heb meegamaakt (zelfmoordneiging/zware depressie/psychose) dan kan je praten over het hoe en het wat.
SUc6
.
[Dit bericht is gewijzigd door UndergroundWorldWide op 22-05-2003 22:12]
quote:Dit is jouw mening. Er zijn ook mensen die erg veel baat hebben bij therapie of opname.
Op donderdag 22 mei 2003 22:10 schreef UndergroundWorldWide het volgende:[..]
Een kliniek stinkt. Therapie stinkt. Het is een manier van geldklopperij, waarbij een groepje hooggeleerde mensen net doet alsof ze weten wat er in jou hoofd omgaat.
En nu ontopic verder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |