abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10506295
quote:
Op zondag 18 mei 2003 00:15 schreef Noah het volgende:

[..]

Doe het voor mij...
Hoelang zou jij dat volhouden voor iemand die veel om je geeft?

Dat is geeft ongetwijfeld te weinig drijfveer om door te gaan. Met name omdat je toch al helemaal murw bent dan...dan doet die liefde er waarschijnlijk ook niet echt meer toe. Triest, maar het is niet anders.
  zondag 18 mei 2003 @ 13:05:22 #152
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_10508544
[quote]Op zaterdag 17 mei 2003 23:30 schreef Sentenced het volgende:
Is zelfmoord laf wanneer je alleen nog voor anderen leeft?
Als je elke dag wakker wordt en je afvraagt waarom je leeft?
Als je nergens meer plezier in hebt?
Als je niet kunt liefhebben zoals een normaal mens?
Therapie slaat niet aan, je vertelt iedere hulpverlener een ander verhaal en stopt vervolgens je behandeling omdat het 'zo goed met je gaat' de laatste tijd. Terwijl je eigenlijk het liefst per direct zou sterven maar geen zelfmoord pleegt omdat er mensen zijn die om je geven?
Deze mensen zijn de enige reden dat je nog leeft. En stomweg omdat je die mensen geen pijn wilt doen, niet eens voor jezelf.

*Knipperdeknip knip*

Eindelijk iemand die het goed uitlegd. beter zou ik het niet kunnen. En nee zelfmoord heeft niks met geld te maken ofzo. toppie sentenced hoop dat ze er nu eens anders over gaan denken

OJAAJOH?
  zondag 18 mei 2003 @ 13:28:03 #153
55535 Sentenced
To live...
pi_10508993
quote:
Op zondag 18 mei 2003 13:05 schreef hellmondunited het volgende:
[quote]Op zaterdag 17 mei 2003 23:30 schreef Sentenced het volgende:
Is zelfmoord laf wanneer je alleen nog voor anderen leeft?
Als je elke dag wakker wordt en je afvraagt waarom je leeft?
Als je nergens meer plezier in hebt?
Als je niet kunt liefhebben zoals een normaal mens?
Therapie slaat niet aan, je vertelt iedere hulpverlener een ander verhaal en stopt vervolgens je behandeling omdat het 'zo goed met je gaat' de laatste tijd. Terwijl je eigenlijk het liefst per direct zou sterven maar geen zelfmoord pleegt omdat er mensen zijn die om je geven?
Deze mensen zijn de enige reden dat je nog leeft. En stomweg omdat je die mensen geen pijn wilt doen, niet eens voor jezelf.

*Knipperdeknip knip*

Eindelijk iemand die het goed uitlegd. beter zou ik het niet kunnen. En nee zelfmoord heeft niks met geld te maken ofzo. toppie sentenced hoop dat ze er nu eens anders over gaan denken

Wellicht een enkeling... Hoewel ik in het verleden ook weinig meer dan negatieve kritiek kreeg op dit soort posts.
Kan ik best begrijpen, want veel mensen weten simpelweg niet hoe een persoon die hier aan leidt, zich voelt.
Ik erger me echter wel dood aan mensen die blijven volhouden dat het wel goedkomt terwijl ze totaal geen besef van de situatie hebben.
  zondag 18 mei 2003 @ 16:49:44 #154
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_10513846
zelfmoord is niet laf. Is een keuze van iemand die je moet respecteren. De persoon heeft er een goeie reden voor gehad. En dat kan je niet meer dan respecteren vind ik.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zondag 18 mei 2003 @ 17:50:21 #155
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_10515070
quote:
Op zondag 18 mei 2003 13:28 schreef Sentenced het volgende:

[..]

Wellicht een enkeling... Hoewel ik in het verleden ook weinig meer dan negatieve kritiek kreeg op dit soort posts.
Kan ik best begrijpen, want veel mensen weten simpelweg niet hoe een persoon die hier aan leidt, zich voelt.
Ik erger me echter wel dood aan mensen die blijven volhouden dat het wel goedkomt terwijl ze totaal geen besef van de situatie hebben.

Heb ik ook gehad sentenced..ze hebben zoveel lol in het leven dat ze het niet kunnen/willen begrijpen. Vaak denken ze dat alles zo simpel in elkaar steekt, tot dat ze er zelf mee worden geconfronteerd. Ik gun niemand zoiets maar soms denk ik wel van had die ook maar wat meer mee gemaakt dan denke ze dr niet zo stom over.
OJAAJOH?
  zondag 18 mei 2003 @ 18:05:32 #156
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_10515369
ik vind zelfmoord absoluut niet laf, het is een pijnlijke keuze die mensen maken omdat ze simpelweg geen andere oplossing meer zien om hun problemen te verhelpen. Dat het gevolgen met zich meebrengt weten velen ook wel, maar in veel gevallen van zelfmoord kan voor die eprsoon gewoon geen andere weg meer gevonden worden.

ik vind het soms knap dat mensen op een hele enge manier afscheid nemen, omdat ze een andere uitweg nie meer kunnen vinden. Ook voor hen bestaat er een knop die omgezet moet worden, en dat gaat meestal niet zomaar!

mensen die zelfmoord echt als laf benoemen, verdiepen zich niet in de personen die het doen. je kan immers zelfmoord niet "begrijpen" als je niet weet waarom..

put
your
clothes
on!
  zondag 18 mei 2003 @ 18:28:44 #157
55535 Sentenced
To live...
pi_10515884
[edit] knip. laat ook maar [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Sentenced op 18-05-2003 18:51]

donderdag 22 mei 2003 @ 02:57:07 #158
43842 snerd
I Come To Serve
pi_10600615
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 18:53 schreef hellmondunited het volgende:
je naam zegt precies alles over jou wat er in je hoofd zit!
zelfmoord heeft niks te maken met stoer doen!!!
Sorry, ik bedoelde het tegenovergestelde van laf. Kon ff geen ander woord verzinnen dan 'stoer'.
Maar zelfmoord heeft wel degelijk te maken met laf zijn of niet. Bestudeer de motieven van de daders, en je zult begrijpen waarom ze het deden. Het zit voornamelijk in je karakter.
Ow, en over mijn nickname: snerd staat voor snert en nerd. Voorspelt niet veel goeds dus..
n_n
pi_10602276
ik vind zelfmoord helemaal niet laf, maar mijn "geloof" als je het zo wilt noemen, is dat er morgen altijd een nieuwe dag komt en je weet nooit wat die dag kan brengen, dus kop op hoe diep je ook in de put zit !
dus ik zou er nog niet aan denken
misschien zie ik het leven nu wel door een te-roze bril...

euthanasie is iets volledig anders, als iemand persé een eind aan zijn leven wil maken, wie zijn wij dan om hem dat te onthouden?

greetz

pi_10602637
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 18:21 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

oke ik zal dat dan niet zeggen maar wil wel zeggen dat je dan misschien nog in een woede bui zit omdat je zegt dat het EGOÏSTISCH is. Blijkbaar weet je dat je al rare dingen zegt want je bent al bang voor verkeerde reacties. het heeft echt 0,0 met egoïsme te maken. Mensen kunnen gewoon niet meer, zelfmoord doen ze niet zomaar en proberen eerst andere dingen, dus ze denken er wel degelijk overna en ze springen niet ff voor de trein, zoals jij het denkt.

Kom aub terug als je er een fatsoenlijke gedachte bij hebt, ik kan me niet voorstellen dat mijn vader en een vriend van mij egoistisch waren, in tegendeel zelfs aangezien ze t o.a zo wouden doen dat zo min mogelijk mensen er last van hadden.

Als je voor de trein springt ben je dus echt wel egoistisch! Weet jij wel hoeveel mensen er kapot gaan (conducteurs, kleine kindere die met opa en oma een dagje uit waren, enzo) als er iemand zo duidelijk zelfmoord pleegt? K vind t niet normaal dat een conducteur zijn baan moet opzeggen en als een kastplantje thuis zit, omdat er meerdere personen waren die t zo makkelijk mogelijk op wouden lossen en niet nadenken aan de mensen die er getuige van zijn.. Weet je hoe zin machteloos je voelt als je als conducteur op zo iemand in rijdt? Je weet dat je niet meer op tijd kan remmen en kijkt diegene vaak vol in t gezicht als ie zn laatste adem neemt... Weet je hoe zeer t doet als je hoort dat een klein kind diegene die zelfmoord vindt in het trappengat van zn eigen huis? Nee, ik denk t niet..

Denk trouwens dat je beter moet lezen.. Weeet niet of jouw vader en vriend t zo hebben opgelost en zij tot de sommige horen.. Anders vind ik t inderdaad egoistisch..

donderdag 22 mei 2003 @ 11:49:42 #161
32831 ramsesii
Geen steen maar wel een KEI
pi_10604352
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 10:28 schreef Wolter het volgende:

[..]

Als je voor de trein springt ben je dus echt wel egoistisch! Weet jij wel hoeveel mensen er kapot gaan (conducteurs, kleine kindere die met opa en oma een dagje uit waren, enzo) als er iemand zo duidelijk zelfmoord pleegt? K vind t niet normaal dat een conducteur zijn baan moet opzeggen en als een kastplantje thuis zit, omdat er meerdere personen waren die t zo makkelijk mogelijk op wouden lossen en niet nadenken aan de mensen die er getuige van zijn.. Weet je hoe zin machteloos je voelt als je als machinist op zo iemand in rijdt? Je weet dat je niet meer op tijd kan remmen en kijkt diegene vaak vol in t gezicht als ie zn laatste adem neemt... Weet je hoe zeer t doet als je hoort dat een klein kind diegene die zelfmoord vindt in het trappengat van zn eigen huis? Nee, ik denk t niet..

Denk trouwens dat je beter moet lezen.. Weeet niet of jouw vader en vriend t zo hebben opgelost en zij tot de sommige horen.. Anders vind ik t inderdaad egoistisch..

Van mensen die niks meer hebben om te leven: Ziek, geen familie. Van de laatstgenoemde zou ik het nog wel kunnen respecteren.

Maar niet van de mensen die door eigen toedoen zichzelf hebben verneukt: Drugs, alcohol, religie, zelfs mensen die in therapie zitten. Ik denk dat 95 van de 100 mensen veel te veel zelfmedelijden hebben en daarom in therapie gaan.

Ik ben niet gladjes, eerder harig.
Weet waar ik het over heb want ik ben meerderjarig.
pi_10604751
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 11:49 schreef ramsesii het volgende:

[..]

Van mensen die niks meer hebben om te leven: Ziek, geen familie. Van de laatstgenoemde zou ik het nog wel kunnen respecteren.

Maar niet van de mensen die door eigen toedoen zichzelf hebben verneukt: Drugs, alcohol, religie, zelfs mensen die in therapie zitten. Ik denk dat 95 van de 100 mensen veel te veel zelfmedelijden hebben en daarom in therapie gaan.

Tja.. Ik denk dat er zoveel mogelijkheden zijn om jezelf van t leven te beroven..Wil vaak niet denken waarop t allemaal wel niet kan.. Maar weet wel dat er betere manieren zijn hoe je dat kan/kon oplossen en door niet voor de trein te springen.. Ik zeg niet dat zelfmoord egoistisch is maar vaak de manier waarop.. Een vriend van me had laatst zelfmoord gepleegd. Weet je hoe belangrijk t voor nabestaande bijvoorbeeld is om een brief achter te laten..?? Dr zijn nu zoveel mensen met vragen.. Van een heleboel vragen had hij het antwoord kunnen opschrijven..
Dom van me om conducteur te gebruiken ipv machinist.. Was me nog nie opgevallen.. Pas toen jij een reactie plaatste en t vet maakte..
  donderdag 22 mei 2003 @ 12:07:48 #163
23058 Muurbloempje
But most of all i love you....
pi_10604794
Wat ik er alleen over wil zeggen is dat mensen die aan zelfmoord denken of het al uitgevoerd hebben, dat nooit zomaar doen... Het is vaak een weloverwogen keuze, al dan niet strokend met wat de familie/vrienden liever gezien hadden. Mits die persoon familie/vrienden had...

Wat mij wel tegen de borst stuit is, ook al zullen ze daar helemaal niet meer bij nadenken als ze zelfmoord plegen, is dat er geregeld ook onschuldige mensen slachtoffer worden van iemand die zelfmoord pleegt. Kan je je voorstellen hoe een treinmachinist zich moet voelen als iemand voor de trein springt. Ik las een verhaal over een ex treinmachinist die 9 keer zoiets heeft meegemaakt. Die man is getraumatiseerd voor het leven... Of mensen die beneden lopen en ze zien iemand voor hun ogen te pletter vallen op de grond (gesprongen van een flat)... Iemand die ik kende, ging ooit haar flat binnen en iemand wilde ook mee... En toen die bekende op de galerij liep hoorde ze geluiden en een plof... En ze keek naar beneden en daar lag die persoon die met haar mee naar binnen ging. Ze heeft echt heel lang een schuldgevoel gehad dat ze die persoon heeft binnengelaten maarja die persoon had het toch wel gedaan, alleen op een ander tijdstip.

En ik heb ook verhalen gehoord over mensen die hun geliefde of familielid vonden in huis, opgehangen! Vreselijk om dat te zien...

Dat neemt niet weg dat ik mensen die zelfmoord plegen niet laf vind alleen de manier is soms wel heel schokkend voor een ander, een humanere manier zoals pillen zou dan nog beter zijn... Ik vind het heel moeilijk, kan me inleven in zulke mensen maar vind het ook heel erg voor mensen die daar onschuldig in mee worden getrokken...

[Dit bericht is gewijzigd door Muurbloempje op 22-05-2003 12:10]

because you are you... SJEES, wat is Noorwegen prachtig zeg!!! Fjorden, gletsjers, ruige bergen, ik wil terug...
  donderdag 22 mei 2003 @ 12:09:13 #164
10793 DainBramage
Voor de dorst
pi_10604833
Ik heb het topic niet helemaal soorgelezen, maar hier mijn mening.

Ik denk niet dat zelfmoord 'Laf' is aangezien je er een behoorlijke dosis lef voor nodig hebt. Je doet het niet zomaar. Eigenlijk moet je heel sterk zijn om het te kunnen doen...Ik vind zelfmoord niet Laf, maar egoistisch. Jij bent overal vanaf, maar laat de rest ermee zitten.

:: Wookie, wookie, wookie :: <a href="http://Masselink.net" rel="nofollow" target="_blank">Koffie en meer...</a> ::
pi_10605420
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 12:09 schreef DainBramage het volgende:
Ik vind zelfmoord niet Laf, maar egoistisch. Jij bent overal vanaf, maar laat de rest ermee zitten.
Andersom kun je stellen: Is het wel zo verstandig om een heel leven vol verdriet en pijn uit te zitten om anderen geen pijn te doen?
  donderdag 22 mei 2003 @ 14:24:31 #166
10793 DainBramage
Voor de dorst
pi_10607714
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 12:37 schreef Disorder het volgende:

[..]

Andersom kun je stellen: Is het wel zo verstandig om een heel leven vol verdriet en pijn uit te zitten om anderen geen pijn te doen?

Ik ben van mening dat het altijd slechter kan. Bovendien zijn er genoeg mensen die willen helpen (ik heb het niet over kunnen helpen). Het komt alleen vaak voor dat mensen niet om hulp durven te vragen, of dat de situatie zo uitzichtloos is dankzij een eigen schuld, En dat maakt de situatie alleen maar pijnlijker wegens schaamte etc.
:: Wookie, wookie, wookie :: <a href="http://Masselink.net" rel="nofollow" target="_blank">Koffie en meer...</a> ::
  donderdag 22 mei 2003 @ 14:54:46 #167
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_10608381
Het idee zelfmoord speelt de laatste tijd gewoon vaak door mijn hoofd. En zeker ook deze vraag of het laf is, of het egoïstisch is, of je het kunt maken tegenover je omgeving.

Ik weet het echt niet.

Wat voor mij wel heel erg mee speelt, is de gedachte dat we het recht niet hebben. Ik heb mijn leven gekregen (nee, niet om gevraagd), en alle mooie momentjes zijn zoveel waard. Wie ben ik dan om er een eind aan te maken? Dat zou toch ondankbaar zijn?

Ik denk niet dat het laf is, het is echt niet iets dat je zomaar doet, en de beslissing is niet makkelijk (ik zie zelfmoord in een opwelling nu los van weloverwogen zelfmoord). Egoistisch misschien wel, maar misschien is de wereld wel beter af zonder mij.

De manier waarop maakt wel heel veel uit. Uiteindelijk zul je toch gevonden worden, en het is voor iedereen die jou dan nog moet zien wel zo prettig als het er nog een beetje redelijk uitziet. Maar dan nog, eigenlijk vind ik dat ik het niet kan maken, ik zou er mensen teveel pijn mee doen en laten schrikken.

"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
  donderdag 22 mei 2003 @ 15:56:39 #168
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_10609863
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 10:28 schreef Wolter het volgende:

[..]

Als je voor de trein springt ben je dus echt wel egoistisch! Weet jij wel hoeveel mensen er kapot gaan (conducteurs, kleine kindere die met opa en oma een dagje uit waren, enzo) als er iemand zo duidelijk zelfmoord pleegt? K vind t niet normaal dat een conducteur zijn baan moet opzeggen en als een kastplantje thuis zit, omdat er meerdere personen waren die t zo makkelijk mogelijk op wouden lossen en niet nadenken aan de mensen die er getuige van zijn.. Weet je hoe zin machteloos je voelt als je als conducteur op zo iemand in rijdt? Je weet dat je niet meer op tijd kan remmen en kijkt diegene vaak vol in t gezicht als ie zn laatste adem neemt... Weet je hoe zeer t doet als je hoort dat een klein kind diegene die zelfmoord vindt in het trappengat van zn eigen huis? Nee, ik denk t niet..

Nee mijn vader heeft zich opgehangen en die vriend van mij heeft zich door z'n kop geschoten.
Mja wie van degene die het egoistisch vind heeft het ook echt mee gemaakt? en als je het mee hebt gemaakt is het kort geleden? als het kort geleden is wil het nog wel is zijn dat het frustraties zijn. Heb met zoveel psychologen en weet ik veel wat er over gepraat en ook hun conclusie is dat het niet egoistisch is. voor hen is gewoon geen keus (altans hun zien dat zo en kunnen het niet anders zien omdat ze depressief zijn)
vind echt dat dr veelste simpel over wordt gedacht!
OJAAJOH?
  donderdag 22 mei 2003 @ 15:59:49 #169
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_10609940
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 14:24 schreef DainBramage het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat het altijd slechter kan. Bovendien zijn er genoeg mensen die willen helpen (ik heb het niet over kunnen helpen). Het komt alleen vaak voor dat mensen niet om hulp durven te vragen, of dat de situatie zo uitzichtloos is dankzij een eigen schuld, En dat maakt de situatie alleen maar pijnlijker wegens schaamte etc.

Die mensen zijn zwaar depressief!! die kunnen niet anders!!
Dat ze depressief zijn, dat blijken veel mensen niet door te hebben en omdat ze het zelf niet zijn denken ze maar dat het 1, 2, 3 opgelost kan worden. Wat voor gelukkige mensen zoals velen van ons zo opgelost kan worden Betekent niet dat dat ook bij andere kan. NIET IEDEREEN IS HETZELFDE!!
OJAAJOH?
  donderdag 22 mei 2003 @ 16:01:23 #170
10793 DainBramage
Voor de dorst
pi_10609987
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 14:54 schreef Marialice het volgende:
Ik denk niet dat het laf is, het is echt niet iets dat je zomaar doet, en de beslissing is niet makkelijk (ik zie zelfmoord in een opwelling nu los van weloverwogen zelfmoord).
Je slaat de spijker hier op zijn kop !
quote:
Egoistisch misschien wel, maar misschien is de wereld wel beter af zonder mij.
Geef de wereld wel de kans......
pi_10614292
Zelfmoord is vaak het uiterste middel. Zelfmoord is zeker niet laf. Dat je in je leven dood gaat weet je immers, maar wat erna gebeurt weet niemand.

Zelfmoord is wel iets wat erg jammer is. Ik ben van volle overtuiging dat er in vrijwel alle gevallen een andere weg is. De meesten echter die zelfmoord overwegen hebben al vele wegen bewandeld, en zien op de kaart geen andere wegen meer die ze zouden kunnen proberen.

pi_10617267
edit

[Dit bericht is gewijzigd door Moonah op 22-05-2003 22:07]

pi_10617383
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 22:04 schreef Sentenced het volgende:
[edit] waarom heb je je bericht verwijderd? [/edit]
Een kliniek stinkt. Therapie stinkt. Het is een manier van geldklopperij, waarbij een groepje hooggeleerde mensen net doet alsof ze weten wat er in jou hoofd omgaat.
Hoe kunnen hun dat ooit weten? Juist.. Niet .

Ik worstel ook al een jaar of 2 met een soort van psychose, en zelfmoordgedachtes blijven daarbij niet van weg. Waarom zou je willen leven in een wereld waarbij elke mens een ander probeert te naaien om er zelf beter van te worden? Bij elke stap die je zet ga je een stukje omhoog, en bij de volgende stap wordt je weer meters omlaag getrapt.
De maatschappij zuigt, de mensheid is kut, en volgens mij ben je niet de enige met het gevoel dat niemand je begrijpt.

Alleen als je hetzelfde ooit heb meegamaakt (zelfmoordneiging/zware depressie/psychose) dan kan je praten over het hoe en het wat.

SUc6 .

[Dit bericht is gewijzigd door UndergroundWorldWide op 22-05-2003 22:12]

RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP
  donderdag 22 mei 2003 @ 22:11:10 #174
11682 Moonah
Jolie femme
pi_10617392
Senteced, met alle respect, ik heb je post verwijderd.
Het forum is niet de plek om dergelijke zaken op die manier te bespreken. Wij zijn geen hulpverleners.
Je kunt ervoor kiezen een topic te openen met daarin jouw verhaal, waar je mee worstelt. Wellicht heb je steun aan de reacties die je krijgt. Realiseer je goed dat je ook reacties kunt krijgen die je liever niet wil horen.
Je kunt ook contact opnemen met bv de SOS hulplijn.
0900-0767
Sterkte.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 22 mei 2003 @ 22:12:41 #175
11682 Moonah
Jolie femme
pi_10617415
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 22:10 schreef UndergroundWorldWide het volgende:

[..]

Een kliniek stinkt. Therapie stinkt. Het is een manier van geldklopperij, waarbij een groepje hooggeleerde mensen net doet alsof ze weten wat er in jou hoofd omgaat.

Dit is jouw mening. Er zijn ook mensen die erg veel baat hebben bij therapie of opname.

En nu ontopic verder.

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')