abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16837922
Na mijn eerdere mislukte poging(en) bij het plaatsen (en reacties te ontvangen), ga ik nu even met een schone lei weer beginnen en zal het één en ander even helder proberen te formuleren. Ik ben momenteel erg geinteresseerd in producing, maar kan me moeilijk op iets toesplitsen op dit moment. Audiovisueel vormgeving en Sound-design boeit mij erg (er schijnen hier ook wel goede opleidingen in te zijn). De combinatie producer - VJ lijkt mij ook erg interessant.... Op dit moment heb ik oa Adobe Premiere; maar ik ben het nog steeds een beetje aan het ontdekken. En ik ben erg benieuwd of hier ook meer mensen zijn die zich bijv. met producing en/of studiowerk (film, muziek etc) bezig houden en/of hier ervaring mee hebben? En zijn hier toevallig ook mensen die het één en ander van VJ'en weten? Ik moet even wegwijs worden dus en zou hier graag meer over willen te weten komen...

[Dit bericht is gewijzigd door Eagle76 op 03-02-2004 16:03]

dinsdag 3 februari 2004 @ 04:57:29 #2
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_16839103
de stap naar vj / producer leer je niet door een LOI cursus, ga eerst maar eens oefenen met de hi8 beeldjes van je broertje voor je jezelf als dusdanig betitelt
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_16839267
Ik ben producer bij een groot radiostation. Daar ben ik in terechtgekomen door eerst bij dat bedrijf een andere baan aan te nemen en me zo te profileren.

Eerst begin je met mensen te leren kennen, dan ga je af en toe meepraten, dan (als de tijd rijp is) ga je steeds meer door laten schemeren wat je kennis is (zonder betweterig te zijn, daar hebben ze in Hillywood een HEKEL aan), en zo verder. Zo is het mij (na 26 jaar) gelukt eindelijk te komen waar ik wilde.

Maar misschien vind jij een andere weg, alhoewel deze methode (ook wel de inrolmethode genoemd) de meest bekende en bewandelde weg is.

Succes.

pi_16844260
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 04:57 schreef dr.dunno het volgende:
de stap naar vj / producer leer je niet door een LOI cursus, ga eerst maar eens oefenen met de hi8 beeldjes van je broertje voor je jezelf als dusdanig betitelt
Slaat dus helemaal nergens op! En heb ik ooit LOI genoemd.... Ik denk namelijk eerder dat het in de richting van SAE gezocht moet worden. Verder zijn er nog wel meerdere studies en richtingen, maar het is toch wel lastig om iets concreets te vinden (en iets wat betaalbaar ook is).

[Dit bericht is gewijzigd door Eagle76 op 03-02-2004 12:31]

pi_16844415
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 05:37 schreef B00STER het volgende:
Ik ben producer bij een groot radiostation. Daar ben ik in terechtgekomen door eerst bij dat bedrijf een andere baan aan te nemen en me zo te profileren.

Eerst begin je met mensen te leren kennen, dan ga je af en toe meepraten, dan (als de tijd rijp is) ga je steeds meer door laten schemeren wat je kennis is (zonder betweterig te zijn, daar hebben ze in Hillywood een HEKEL aan), en zo verder. Zo is het mij (na 26 jaar) gelukt eindelijk te komen waar ik wilde.

Maar misschien vind jij een andere weg, alhoewel deze methode (ook wel de inrolmethode genoemd) de meest bekende en bewandelde weg is.

Succes.

Bedankt voor je reactie Booster (gelukkig zijn er ook nog Fokkers die nog nuttige reacties kunnen geven...).
Het is wel moeilijk om iets concreets te vinden, helemaal als je in het noorden woont. Het hangt idd ook veel van connecties af. Waar kun je een goeie scholing krijgen? En heb jij ook een specifieke studierichting gedaan? En zo zijn er nog wel meer vragen waar ik op dit moment mee worstel wat dit betreft...Maar daar ga ik wel weer uitkomen.

[Dit bericht is gewijzigd door Eagle76 op 03-02-2004 12:32]

pi_16891494
O ja; nog ter aanvulling. Ik had deze topic even geopend omdat ik bij de eerder geplaatste topic(s) niet echt veel feedback kreeg. Maar dat kwam ook een beetje door mijn verkeerde opbouw en manier van vragen. Bij deze nog even; ter verduidelijking.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')