abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 3 februari 2004 @ 01:18:19 #1
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_16837101
Als iemand dat zegt is dat echt zo irritant.
Als je een discussie aangaat, maak hem dan ook af.
Het is vooral irritant als je gewoon betere argumenten geeft, en diegene wil niet toegeven en eindigt daarom de discussie.
Als je een discussie beeindigt, geef je op, en laat je je principes is de steek.
Je discuseerd over iets waar je voor/tegen staat/bent en dan geef je het op,in de discussie maar je blijft het staanpunt houden.

Of dan van die mensen die eens iets zeggen en dan zeggen: "Ja, dat is mijn mening."
Dan zeg ik altijd: geef dan argumenten op je mening.
En dan weten ze er geen
Hoe kan je ergens voor staan zonder er een reden voor te hebben
Een discussie hoord van 2 kanten te komen en dan gewoon argumenten geven en weerleggen.
Je heb ook van die debielen die hard lopen te roepen overal: "Microsoft sucks", aangezien ze dat zo tof vinden.
Maar argumenten geven, ho maar.
En ondertussen gebruiken ze toch Windows(die ze windhoos noemen )Browsen ze onder IE, en doen ze tekstverwerken in word
Waarom zijn zoveel toch mensen tegen discuseren en waarom gaan zoveel mensen in duscussie als ze geen argumenten willen/kunnen geven

Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
  dinsdag 3 februari 2004 @ 01:18:58 #2
15600 BB-King
Long live the King!
pi_16837110
Tot hier en niet verder.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_16837124
nou ja, einde discussie dan maar he...
- ..mux.. -
  dinsdag 3 februari 2004 @ 01:23:31 #4
22085 kamikaze
Loyal to life
pi_16837167
Ik ben tegen
pi_16837177
over en sluiten
  dinsdag 3 februari 2004 @ 01:27:31 #6
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_16837209
Of dat zeggen ze omdat ze je gedram zat zijn:.........waarom.........?waarom.........?waarom.........?waarom.........?waarom.........?waarom.........?waarom.........?waarom.........?waarom.........?
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
pi_16837217
Of als je op het punt staat je ouders eens flink uit te lullen: "Wij zijn je ouders en blablabla "
  dinsdag 3 februari 2004 @ 01:28:32 #8
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16837221
Waarom wil je je er druk over maken?
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_16837255
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 01:28 schreef Ype het volgende:
Waarom wil je je er druk over maken?
Omdat het vervelend is als het tegen je gezegd wordt denk ik. Maar ja dan past het wel weer beter in KLB op zich. Bovendien, het zou een saaie boel worden als iedereen zich om hetzelfde druk zou maken, nietwaar?
Ook het woord 'cent' spreken wij eerbiedig uit - DD
  dinsdag 3 februari 2004 @ 01:32:36 #10
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16837282
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 01:30 schreef Rieuwert het volgende:

[..]

Omdat het vervelend is als het tegen je gezegd wordt denk ik. Maar ja dan past het wel weer beter in KLB op zich. Bovendien, het zou een saaie boel worden als iedereen zich om hetzelfde druk zou maken, nietwaar?

Wel waar. Je kunt je ook sowieso proberen om minder dingen druk te maken. Het is namelijk zo'n tijdverspilling.
  † In Memoriam † dinsdag 3 februari 2004 @ 01:33:17 #11
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_16837295
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 01:28 schreef Supaaah het volgende:
Of als je op het punt staat je ouders eens flink uit te lullen: "Wij zijn je ouders en blablabla "
Idd.
Laat ze is met argumenten en/of feiten komen waarom ik iets (niet)zou moeten doen!
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
  dinsdag 3 februari 2004 @ 01:34:16 #12
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_16837311
Ik beargumenteer mijn standpunt altijd met eigen ervaring en dat kan wel eens veel zijn, dan worden mensen kwaad en worden ze persoonlijk, ze gaan schelden of ze zeggen ook einde discussie, heel irritant.
Ik eindig ook wel eens een discussie als er constand hetzelfde word geschreven/gezecht en het lijd nergens naartoe.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  † In Memoriam † dinsdag 3 februari 2004 @ 01:37:31 #13
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_16837356
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 01:27 schreef navvy het volgende:
Of dat zeggen ze omdat ze je gedram zat zijn:.........waarom.........?waarom.........?waarom.........?waarom.........?waarom.........?waarom.........?waarom.........?waarom.........?waarom.........?
De vraag waarom, komt voort uit onduidelijkheid.
Als iemand gewoon een mening geeft en die beargumenteerd komt dat al veel beter over dan zomaar een statement maken.
Als ik nu ineens zeg dat jij een klootzak ben moet ik daar toch een reden voor hebben.
Als ik dat dus zeg krijg ik ook een vraag waarom dan.
pi_16837395
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 01:32 schreef Ype het volgende:

[..]

Wel waar. Je kunt je ook sowieso proberen om minder dingen druk te maken. Het is namelijk zo'n tijdverspilling.

Kom op zeg
Ook het woord 'cent' spreken wij eerbiedig uit - DD
  † In Memoriam † dinsdag 3 februari 2004 @ 01:41:37 #15
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_16837412
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 01:34 schreef snakelady het volgende:
Ik beargumenteer mijn standpunt altijd met eigen ervaring en dat kan wel eens veel zijn, dan worden mensen kwaad en worden ze persoonlijk, ze gaan schelden of ze zeggen ook einde discussie, heel irritant.
Ik eindig ook wel eens een discussie als er constand hetzelfde word geschreven/gezecht en het lijd nergens naartoe.
Ja maar als het nergens toe leidt dan zijn beiden partijen het (meestal) dus eens, of ze zijn te koppig om toe te geven.
Als jij een argument geeft en ik weerleg het moet jij of die weerleggen, of met nieuwe argumenten komen.

Een discussie hou je om je standpunt of mening te verdediggen.
Over iets kleins kan je wel zeggen: "Dit is onnodig."
Maar als je bv een discussie gaat hebben over politiek/oorlog/milieu, dan zal je toch ook met argumenten/feiten moeten komen.
En niet alleen met: Balkenende zuigt.

dinsdag 3 februari 2004 @ 01:42:41 #16
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_16837427
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 01:37 schreef pc-fr34k het volgende:

[..]

De vraag waarom, komt voort uit onduidelijkheid.
Als iemand gewoon een mening geeft en die beargumenteerd komt dat al veel beter over dan zomaar een statement maken.
Als ik nu ineens zeg dat jij een klootzak ben moet ik daar toch een reden voor hebben.
Als ik dat dus zeg krijg ik ook een vraag waarom dan.

Je kan ook dordrammen en je volledig fixeren op het verkrijgen van een argumentatie. Ik snap je wel dat je een argumentatie wil hebben van sommige mensen maar die krijg je niet altijd en heb je maar te accepteren. Persoonlijk zou ik er geen seconde minder om slapen.
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
  † In Memoriam † dinsdag 3 februari 2004 @ 01:43:36 #17
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_16837435
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 01:32 schreef Ype het volgende:

[..]

O, jij bent zeker zo iemand die dan maar zijn pricipes opgeeft omdat die tijdverspilling zijn?
Als jij echt voor iets bent en je wilt iets graag zal je toch eens iemand moeten kunnen overhalen.
En dat lukt dus gewoon niet zonder goede argumenten.Tenzij je een mooi blondje bent er een blowjob aan vastzit
  dinsdag 3 februari 2004 @ 01:44:04 #18
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16837438
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 01:40 schreef Rieuwert het volgende:

[..]

Kom op zeg

dinsdag 3 februari 2004 @ 01:46:03 #19
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_16837461
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 01:41 schreef pc-fr34k het volgende:

[..]

Ja maar als het nergens toe leidt dan zijn beiden partijen het (meestal) dus eens, of ze zijn te koppig om toe te geven.
Als jij een argument geeft en ik weerleg het moet jij of die weerleggen, of met nieuwe argumenten komen.

Een discussie hou je om je standpunt of mening te verdediggen.
Over iets kleins kan je wel zeggen: "Dit is onnodig."
Maar als je bv een discussie gaat hebben over politiek/oorlog/milieu, dan zal je toch ook met argumenten/feiten moeten komen.
En niet alleen met: Balkenende zuigt.

Zeker, nou ga ik nooit in discussie over iets waar ik geen verstand van heb, maar laatst was ik ook hier in discussie over iets en diegene bleef elke keer maar met hetzelfde komen, terwijl ik al 6x had uitgelegd waarom ik het daar niet mee eens was, ik kom me totaal niet in zijn standpunt vinden.
Dan kap ik het af, gewoon omdat ik geen zin heb om constant hetzelfde in te typen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  † In Memoriam † dinsdag 3 februari 2004 @ 01:46:25 #20
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_16837465
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 01:42 schreef navvy het volgende:

[..]

Je kan ook dordrammen en je volledig fixeren op het verkrijgen van een argumentatie. Ik snap je wel dat je een argumentatie wil hebben van sommige mensen maar die krijg je niet altijd en heb je maar te accepteren. Persoonlijk zou ik er geen seconde minder om slapen.

Ik dram door tot diegene beargumenteerd.
Ik zoek de confrontatie van een discussie altijd op.
Het zien van je tegenstander met een mond vol tanden of iemand kunnen overtuigen van jouw mening is toch gewoon geweldig?

Als iemand ergens voor staat maar geen idee heeft waarom, is dit dus gewoonweg debiel.
Want hoe wil jij ergens voor of tegen zijn zonder er een goede reden voor te hebben?

Wat ook zo irritant is als je zegt: "Maar..."
Dat mensen je gelijk onderbreken met geen gemaar

dinsdag 3 februari 2004 @ 01:47:19 #21
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_16837477
Niks is irritanter dan mensen die maar doorgaan met hun "ja maar toch.." Terwijl jij het tegendeel al lang bewezen hebt.
"The main thing I have in common with Spongebob, is that we both have a knack for getting into all kinds of trouble, without really trying."
  dinsdag 3 februari 2004 @ 01:48:14 #22
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_16837488
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 01:47 schreef Rider_on_the_storm het volgende:
Niks is irritanter dan mensen die maar doorgaan met hun "ja maar toch.." Terwijl jij het tegendeel al lang bewezen hebt.
inderdaad.
  † In Memoriam † dinsdag 3 februari 2004 @ 01:49:17 #23
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_16837505
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 01:46 schreef snakelady het volgende:

[..]

Zeker, nou ga ik nooit in discussie over iets waar ik geen verstand van heb, maar laatst was ik ook hier in discussie over iets en diegene bleef elke keer maar met hetzelfde komen, terwijl ik al 6x had uitgelegd waarom ik het daar niet mee eens was, ik kom me totaal niet in zijn standpunt vinden.
Dan kap ik het af, gewoon omdat ik geen zin heb om constant hetzelfde in te typen.

Ja zo kan ik je wel begrijpen.
Maar ik heb het dus over een goed lopende discussie die ineens beeindigt wordt.
Of dat iemand die geen argumenten wilt/kan geven.

Dat je niet in discussie gaat over een onbekend onderwerp is wel goed.
Je hebt van die n00bs die dan als je aan het praten bent met iemand over een computer onderwerp even willen meepraten

† In Memoriam † dinsdag 3 februari 2004 @ 01:50:04 #24
21636 Feestkabouter
pi_16837519
een manager en een medewerker. manager neemt een beslissing. medewerker is het daar niet mee eens en laat dat blijken. discussie ontstaat, manager hoort standpunt en motivatie van de medewerker.
als de manager dan van mening is dat zijn beweegredenen zwaarder wegen, vertelt hij dat hij bij zijn standpunt blijft: einde discussie.

lijkt me een juiste toepassing van de term.

in het algemeen: "einde discussie" wordt denk ik vaak gebruikt als een discussie wel door blijft gaan maar eigenlijk duidelijk is dat er geen nieuwe argumenten meer boven komen en een knoop moet worden doorgehakt.

er zijn niet altijd per definitie "betere" argumenten, dat kan van persoon tot persoon verschillen, zeker als het gaat om dingen waar je nog weinig ervaring mee hebt: hoe zullen we het aanpakken? er zijn verschillende meningen over de beste aanpak, maar vaak gebaseerd op intuitie, er is geen keihard bewijs dat 1 aanpak de beste is.

dinsdag 3 februari 2004 @ 01:50:35 #25
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_16837527
TS doelt ws op mensen die graag het laatste woord hebben, mensen die andermans mening niet respecteren, laat staan die uit te laten spreken. Hoe nors kan iemand zijn!

Bij die mensen moet je gewoon olie op het vuur gooien, door er toch nog iets aan toe te voegen waardoor de discussie weer aanwakkert. En als die persoon erop ingaat keihard terugpakken met: "Het was toch einde discussie?!"

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')