Of dan van die mensen die eens iets zeggen en dan zeggen: "Ja, dat is mijn mening."
Dan zeg ik altijd: geef dan argumenten op je mening.
En dan weten ze er geen
Hoe kan je ergens voor staan zonder er een reden voor te hebben
Een discussie hoord van 2 kanten te komen en dan gewoon argumenten geven en weerleggen.
Je heb ook van die debielen die hard lopen te roepen overal: "Microsoft sucks", aangezien ze dat zo tof vinden.
Maar argumenten geven, ho maar.
En ondertussen gebruiken ze toch Windows(die ze windhoos noemen )Browsen ze onder IE, en doen ze tekstverwerken in word
Waarom zijn zoveel toch mensen tegen discuseren en waarom gaan zoveel mensen in duscussie als ze geen argumenten willen/kunnen geven
quote:Omdat het vervelend is als het tegen je gezegd wordt denk ik. Maar ja dan past het wel weer beter in KLB op zich. Bovendien, het zou een saaie boel worden als iedereen zich om hetzelfde druk zou maken, nietwaar?
Op dinsdag 3 februari 2004 01:28 schreef Ype het volgende:
Waarom wil je je er druk over maken?
quote:Wel waar. Je kunt je ook sowieso proberen om minder dingen druk te maken. Het is namelijk zo'n tijdverspilling.
Op dinsdag 3 februari 2004 01:30 schreef Rieuwert het volgende:[..]
Omdat het vervelend is als het tegen je gezegd wordt denk ik. Maar ja dan past het wel weer beter in KLB op zich. Bovendien, het zou een saaie boel worden als iedereen zich om hetzelfde druk zou maken, nietwaar?
quote:Idd.
Op dinsdag 3 februari 2004 01:28 schreef Supaaah het volgende:
Of als je op het punt staat je ouders eens flink uit te lullen: "Wij zijn je ouders en blablabla"
quote:De vraag waarom, komt voort uit onduidelijkheid.
Op dinsdag 3 februari 2004 01:27 schreef navvy het volgende:
Of dat zeggen ze omdat ze je gedram zat zijn:.........waarom.........?waarom.........?waarom.........?waarom.........?waarom.........?waarom.........?waarom.........?waarom.........?waarom.........?
quote:Kom op zeg
Op dinsdag 3 februari 2004 01:32 schreef Ype het volgende:[..]
Wel waar. Je kunt je ook sowieso proberen om minder dingen druk te maken. Het is namelijk zo'n tijdverspilling.
quote:Ja maar als het nergens toe leidt dan zijn beiden partijen het (meestal) dus eens, of ze zijn te koppig om toe te geven.
Op dinsdag 3 februari 2004 01:34 schreef snakelady het volgende:
Ik beargumenteer mijn standpunt altijd met eigen ervaring en dat kan wel eens veel zijn, dan worden mensen kwaad en worden ze persoonlijk, ze gaan schelden of ze zeggen ook einde discussie, heel irritant.
Ik eindig ook wel eens een discussie als er constand hetzelfde word geschreven/gezecht en het lijd nergens naartoe.
Een discussie hou je om je standpunt of mening te verdediggen.
Over iets kleins kan je wel zeggen: "Dit is onnodig."
Maar als je bv een discussie gaat hebben over politiek/oorlog/milieu, dan zal je toch ook met argumenten/feiten moeten komen.
En niet alleen met: Balkenende zuigt.
quote:Je kan ook dordrammen en je volledig fixeren op het verkrijgen van een argumentatie. Ik snap je wel dat je een argumentatie wil hebben van sommige mensen maar die krijg je niet altijd en heb je maar te accepteren. Persoonlijk zou ik er geen seconde minder om slapen.
Op dinsdag 3 februari 2004 01:37 schreef pc-fr34k het volgende:[..]
De vraag waarom, komt voort uit onduidelijkheid.
Als iemand gewoon een mening geeft en die beargumenteerd komt dat al veel beter over dan zomaar een statement maken.
Als ik nu ineens zeg dat jij een klootzak ben moet ik daar toch een reden voor hebben.
Als ik dat dus zeg krijg ik ook een vraag waarom dan.
quote:O, jij bent zeker zo iemand die dan maar zijn pricipes opgeeft omdat die tijdverspilling zijn?
Op dinsdag 3 februari 2004 01:32 schreef Ype het volgende:[..]
Wel waar. Je kunt je ook sowieso proberen om minder dingen druk te maken. Het is namelijk zo'n tijdverspilling.
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 01:40 schreef Rieuwert het volgende:[..]
Kom op zeg
quote:Zeker, nou ga ik nooit in discussie over iets waar ik geen verstand van heb, maar laatst was ik ook hier in discussie over iets en diegene bleef elke keer maar met hetzelfde komen, terwijl ik al 6x had uitgelegd waarom ik het daar niet mee eens was, ik kom me totaal niet in zijn standpunt vinden.
Op dinsdag 3 februari 2004 01:41 schreef pc-fr34k het volgende:[..]
Ja maar als het nergens toe leidt dan zijn beiden partijen het (meestal) dus eens, of ze zijn te koppig om toe te geven.
Als jij een argument geeft en ik weerleg het moet jij of die weerleggen, of met nieuwe argumenten komen.Een discussie hou je om je standpunt of mening te verdediggen.
Over iets kleins kan je wel zeggen: "Dit is onnodig."
Maar als je bv een discussie gaat hebben over politiek/oorlog/milieu, dan zal je toch ook met argumenten/feiten moeten komen.
En niet alleen met: Balkenende zuigt.
quote:Ik dram door tot diegene beargumenteerd.
Op dinsdag 3 februari 2004 01:42 schreef navvy het volgende:[..]
Je kan ook dordrammen en je volledig fixeren op het verkrijgen van een argumentatie. Ik snap je wel dat je een argumentatie wil hebben van sommige mensen maar die krijg je niet altijd en heb je maar te accepteren. Persoonlijk zou ik er geen seconde minder om slapen.
Als iemand ergens voor staat maar geen idee heeft waarom, is dit dus gewoonweg debiel.
Want hoe wil jij ergens voor of tegen zijn zonder er een goede reden voor te hebben?
Wat ook zo irritant is als je zegt: "Maar..."
Dat mensen je gelijk onderbreken met geen gemaar
quote:inderdaad.
Op dinsdag 3 februari 2004 01:47 schreef Rider_on_the_storm het volgende:
Niks is irritanter dan mensen die maar doorgaan met hun "ja maar toch.." Terwijl jij het tegendeel al lang bewezen hebt.
quote:Ja zo kan ik je wel begrijpen.
Op dinsdag 3 februari 2004 01:46 schreef snakelady het volgende:[..]
Zeker, nou ga ik nooit in discussie over iets waar ik geen verstand van heb, maar laatst was ik ook hier in discussie over iets en diegene bleef elke keer maar met hetzelfde komen, terwijl ik al 6x had uitgelegd waarom ik het daar niet mee eens was, ik kom me totaal niet in zijn standpunt vinden.
Dan kap ik het af, gewoon omdat ik geen zin heb om constant hetzelfde in te typen.
Dat je niet in discussie gaat over een onbekend onderwerp is wel goed.
Je hebt van die n00bs die dan als je aan het praten bent met iemand over een computer onderwerp even willen meepraten
lijkt me een juiste toepassing van de term.
in het algemeen: "einde discussie" wordt denk ik vaak gebruikt als een discussie wel door blijft gaan maar eigenlijk duidelijk is dat er geen nieuwe argumenten meer boven komen en een knoop moet worden doorgehakt.
er zijn niet altijd per definitie "betere" argumenten, dat kan van persoon tot persoon verschillen, zeker als het gaat om dingen waar je nog weinig ervaring mee hebt: hoe zullen we het aanpakken? er zijn verschillende meningen over de beste aanpak, maar vaak gebaseerd op intuitie, er is geen keihard bewijs dat 1 aanpak de beste is.
Bij die mensen moet je gewoon olie op het vuur gooien, door er toch nog iets aan toe te voegen waardoor de discussie weer aanwakkert. En als die persoon erop ingaat keihard terugpakken met: "Het was toch einde discussie?!"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |