abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 3 februari 2004 @ 23:58:40 #76
50286 Gerritje
Eilandkleuter 4ever!
pi_16866574
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 23:55 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Drommels, ik ben er een aantal dagen niet geweest maar er is hier een hoop gebeurd, ruzies geweest ofzo?
Hmmm maar het vorige topic eens lezen.....

Trouwens jullie maken dus een film?
Hoe zit het daar nou mee? Vinden jullie het niet prettig dat iedereen daar aan deel neemt of is iemand die goede bedoelingen heeft in de zin van ideeën nooit weg?
Ik wil er namelijk best me steentje aan bijdragen hoor


Wordt inderdaad tijd dat jij alles nog eens gaat doorlezen!
"Wa seggie?" | "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!"
  woensdag 4 februari 2004 @ 00:03:27 #77
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_16866758
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 23:55 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Drommels, ik ben er een aantal dagen niet geweest maar er is hier een hoop gebeurd, ruzies geweest ofzo?
Hmmm maar het vorige topic eens lezen.....

Trouwens jullie maken dus een film?
Hoe zit het daar nou mee? Vinden jullie het niet prettig dat iedereen daar aan deel neemt of is iemand die goede bedoelingen heeft in de zin van ideeën nooit weg?
Ik wil er namelijk best me steentje aan bijdragen hoor


Solliciteren kan op mijn site.
Binnenkort opent djkoelkast een pagina waar je je script kan insturen. Als je dat wil.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_16867011
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 00:03 schreef wonderer het volgende:

[..]

Solliciteren kan op mijn site.
Binnenkort opent djkoelkast een pagina waar je je script kan insturen. Als je dat wil.


Aha dus als ik het goed begrijp hebben jullie liever niet dat dat op de B&A topics gebeurd?
Een heer met stijl
pi_16867094
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 23:58 schreef Gerritje het volgende:

[..]

Wordt inderdaad tijd dat jij alles nog eens gaat doorlezen!


Ik heb alleen topic 33 gemist grapjas, ik wist dus wel van dat maken van die film, alleen zijn de laatste ontwikkelingen me niet bijgebleven, maar ik heb me zelf thans verrijkt met die kennis en ben nu weer helemaal bij
Een heer met stijl
  woensdag 4 februari 2004 @ 00:14:55 #80
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_16867131
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 00:10 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Aha dus als ik het goed begrijp hebben jullie liever niet dat dat op de B&A topics gebeurd?


"dat"? Het wordt zo gewoon overzichtelijker. Als je hier je naam en motivatie wil neerzetten kan ook, maar een script wordt lastig. Structuur. Als je het te vrijblijvend maakt, wordt die film niks. Lees ook dj's motivatie voor deze manier
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_16867741
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 20:15 schreef Gerritje het volgende:

[..]


Met alle respect Gerritje, maar als ik de voorgaande posts check moet ik toch wel concluderen dat jij niet altijd even vriendelijk reageert tegen nieuwkomers, terwijl je dat wel doet tegen de zogenaamde harde kern.
Lijkt mij een beetje 'likken naar boven en trappen naar onderen' , ik hoop overigens dat ik er naast zit.

FOK! is een plek waar iedereen kan laten horen wat-ie denkt of vindt, ik heb me in de B&A topics nooit beperkt gevoeld en hoop niet dat dit nu het geval zal zijn.

Ik vind het juist jammer dat een zeker elite hier het onderwerp bepaalt en dat daar dan enkel op gereageerd kan worden, ook meende ik ergens te lezen dat je je moet aanpassen als je wilt reageren.
Ik neem aan dat jullie dat niet qua inhoud bedoelen want ik ben nog steeds van plan te laten weten wat ik vind en denk over van alles en nog wat hier en ben ook zeker niet van plan de B&A topics te verlaten .

Een heer met stijl
  woensdag 4 februari 2004 @ 00:59:10 #82
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_16868110
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 00:41 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Met alle respect Gerritje, maar als ik de voorgaande posts check moet ik toch wel concluderen dat jij niet altijd even vriendelijk reageert tegen nieuwkomers, terwijl je dat wel doet tegen de zogenaamde harde kern.
Lijkt mij een beetje 'likken naar boven en trappen naar onderen' , ik hoop overigens dat ik er naast zit.

FOK! is een plek waar iedereen kan laten horen wat-ie denkt of vindt, ik heb me in de B&A topics nooit beperkt gevoeld en hoop niet dat dit nu het geval zal zijn.

Ik vind het juist jammer dat een zeker elite hier het onderwerp bepaalt en dat daar dan enkel op gereageerd kan worden, ook meende ik ergens te lezen dat je je moet aanpassen als je wilt reageren.
Ik neem aan dat jullie dat niet qua inhoud bedoelen want ik ben nog steeds van plan te laten weten wat ik vind en denk over van alles en nog wat hier en ben ook zeker niet van plan de B&A topics te verlaten .


Het is een beetje lastig... aan de ene kant is dit een openbaar forum waar eigenlijk alleen de mods kunnen bepalen wat wel en niet kan.

Aan de andere kant bouw je, vooral met topics als dit, toch een soort community op die over de tijd ongeschreven regels ontwikkelt. Ik voel me thuis in de B&A topics, omdat mensen vriendelijk doen, openstaan voor ideeen en een geanimeerd gesprek kunnen voeren. Ineens komen er een paar nieuwe posters, die zich anders gedragen en de opgebouwde routine, waarin ik me thuis voel omdat ik weet wat ik van wie kan verwachten, niet zozeer verstoren als wel veranderen.

Niets ten nadele van mensen, maar het is even wennen. Zo werken communities nou eenmaal. Mensen zijn groepsdieren. Ze moeten kuddes vormen om te overleven. Binnen die kuddes ontstaan regels en een hierarchie want structuur is beter dan chaos. Nieuwe leden binnen de kudde hebben tijd nodig om hun plaats binnen die hierarchie te vinden en de regels te leren kennen. De oude garde heeft tijd nodig om de hierarchie aan te passen en de regels te veranderen.

Het is niet dat we nieuwelingen niet moeten. Er zijn er gewoon te veel op hetzelfde moment, waardoor onze regels, hierarchie en persoonlijke relaties/emoties/verwachtingen tot het uiterste gerekt worden. Dat leidt tot spanningen en die komen soms tot uitbarsting.

Wat hier gebeurt is puur menselijk en het zal vaker voorkomen. Iedereen is van harte welkom, volgens de regels van het FOK forum, maar als je een communitie binnenwandelt wordt er van je verwacht dat je je aanpast tot je je plaats gevonden hebt.

Het is net een stamkroeg. Iedereen kan daar binnenwandelen en een plekje zoeken, maar als er een groep tegelijk komt, wordt het vechten om de stoelen.

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_16868444
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 00:59 schreef wonderer het volgende:

[..]

Het is een beetje lastig... aan de ene kant is dit een openbaar forum waar eigenlijk alleen de mods kunnen bepalen wat wel en niet kan.

Aan de andere kant bouw je, vooral met topics als dit, toch een soort community op die over de tijd ongeschreven regels ontwikkelt. Ik voel me thuis in de B&A topics, omdat mensen vriendelijk doen, openstaan voor ideeen en een geanimeerd gesprek kunnen voeren. Ineens komen er een paar nieuwe posters, die zich anders gedragen en de opgebouwde routine, waarin ik me thuis voel omdat ik weet wat ik van wie kan verwachten, niet zozeer verstoren als wel veranderen.

Niets ten nadele van mensen, maar het is even wennen. Zo werken communities nou eenmaal. Mensen zijn groepsdieren. Ze moeten kuddes vormen om te overleven. Binnen die kuddes ontstaan regels en een hierarchie want structuur is beter dan chaos. Nieuwe leden binnen de kudde hebben tijd nodig om hun plaats binnen die hierarchie te vinden en de regels te leren kennen. De oude garde heeft tijd nodig om de hierarchie aan te passen en de regels te veranderen.

Het is niet dat we nieuwelingen niet moeten. Er zijn er gewoon te veel op hetzelfde moment, waardoor onze regels, hierarchie en persoonlijke relaties/emoties/verwachtingen tot het uiterste gerekt worden. Dat leidt tot spanningen en die komen soms tot uitbarsting.

Wat hier gebeurt is puur menselijk en het zal vaker voorkomen. Iedereen is van harte welkom, volgens de regels van het FOK forum, maar als je een communitie binnenwandelt wordt er van je verwacht dat je je aanpast tot je je plaats gevonden hebt.

Het is net een stamkroeg. Iedereen kan daar binnenwandelen en een plekje zoeken, maar als er een groep tegelijk komt, wordt het vechten om de stoelen.


Okee Wonderer jij verwoord het ten minste een beetje met tact

Offtopic:
Ik snap echt zeker wel hoe jullie je moeten voelen want ik neem al vanaf de begintopics deel onder een andere Username, namelijk HarryHde reden dat ik dat nu niet meer doe is dat het niet mijn eigen account was, maar die van een goede vriend van mij.
Sinds begin dit jaar heb ik een eigen account gekregen (overigens ook aangemaakt door een ander omdat ik alleen een hotmail adres heb)
Maar voor alles B&A topics geldt dus Heer_van_Bartolhoven isHarryH, voor andere topics niet!

Ontopic:
Maargoed om er even op terug te komen, ik ben het in grote lijnen met de harde kern hier eens, maar de manier waarop Gerritje het verwoordde vond ik wel enigzins te ver gaan, zeker omdat hij zeker niet zoveel aanwezig was als bepaalde leden van de harde kern.

Een heer met stijl
  woensdag 4 februari 2004 @ 01:40:33 #84
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_16868854
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 01:16 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Okee Wonderer jij verwoord het ten minste een beetje met tact

Ontopic:
Maargoed om er even op terug te komen, ik ben het in grote lijnen met de harde kern hier eens, maar de manier waarop Gerritje het verwoordde vond ik wel enigzins te ver gaan, zeker omdat hij zeker niet zoveel aanwezig was als bepaalde leden van de harde kern.


I try. Ik ben "hoofd" van een community met kids (700 leden), ik ben lid van een community met vrienden en ik was lid van een Star trek community die ik roemloos tenonder heb zien gaan aan onderling gekonkel. Ik kan je daar verhalen over vertellen, niet normaal meer. Ik heb dus een beetje inzicht in hoe communities werken. Daarbij heb ik er ook nog les in gehad op school, maar dat is weer wat anders Als je mijn eerste posts bekijkt, kun je zien hoe ik langzaam mijn plek heb gezocht.

Volgens mij is Gerritje zo'n type die meestal in een donker hoekje van de kroeg meeluistert en af en toe wat aan het heersende gesprek toevoegt, vaak in nietsontziende bewoordingen.

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 4 februari 2004 @ 09:19:48 #85
82445 benafan
drommels drommels en nog eens
pi_16871823
kenne we het ook nog ergens anders over hebbe dan alleen maar over gerritje, al die verhalen van niks daar krijgen mensen eg de hekel aan hoor!!
de baas een bal gehakt, een frikandel, en een zak patat MET MAYONAISE!!!
  Moderator woensdag 4 februari 2004 @ 10:37:06 #86
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_16873275
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 23:15 schreef Shoplifter14 het volgende:

Nog iets gevonden, ten voeten uit is moeilijk maar blijf 't proberen


Het mooiste zijn ze nog in verhouding 60x48 bijvoorbeeld:

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator woensdag 4 februari 2004 @ 10:42:20 #87
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_16873405
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 23:35 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nee heb je, ja kun je krijgen. Paul was bij alle series betrokken. Hij heeft de regel zelf gezegd. Ik hoop dat hem ook is opgevallen dat er iets niet klopt. Ergo, meer kans dat hij het antwoord weet.

Als het een fout is, zal Adriaan dat waarschijnlijk ook niet toegeven


Er stond toch bijna alle series? of vergis ik me nu?
(immers heeft hij niet meegewerkt aan de plaaggeest en de schatkaart bij mijn weten...)
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator woensdag 4 februari 2004 @ 10:47:23 #88
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_16873543
Sinds onze 'uitbarsting' is het wel weer als vanouds hier

Soms moet je ruzie maken om het weer goed te krijgen

Dus nog 1x: nee niet dat er regels zijn, maar de orde werd een beetje verstoord met onzinposts en dat is zonde van ons (en daar bedoel ik IEDEREEN! mee) topic.

Ga gewoon door zoals in dit topic, want het gaat weer heel erg goed

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_16874312
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 10:47 schreef djkoelkast het volgende:
Sinds onze 'uitbarsting' is het wel weer als vanouds hier

Soms moet je ruzie maken om het weer goed te krijgen

Dus nog 1x: nee niet dat er regels zijn, maar de orde werd een beetje verstoord met onzinposts en dat is zonde van ons (en daar bedoel ik IEDEREEN! mee) topic.

Ga gewoon door zoals in dit topic, want het gaat weer heel erg goed


Ik heb de nieuwe dvds van bassie en adriaan op reis door europa ook gekocht. Maar bij deel 1 valt me toch wat op bij de franse versie!
De afleveringen zijn wel aangepast maar het beginliedje is nog als vroeger! Het was zeker te duur en te moeilijk dit aan te passen denk ik. Ze moesten de mensen die het ingezongen weer opnieuw vragen natuurlijk en daarom hebben ze het liedje maar in oude stijl gelaten.

Er staat trouwens op de bassie en adriaansite en fout! Er staat dat de huilende professor op lanzarote is opgenomen terwijl in de 11 de aflevering van de reis door europa door Adriaan wordt gezegd dat het avontuur van de huilende professor op Gran Canaria was!!

  Moderator woensdag 4 februari 2004 @ 12:29:33 #90
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_16876467
Europa deel 1 (NL en Frankrijk) is dus 2x uitgebracht op DVD.

Bij de 1e versie zijn de liedjes eruitgeknipt en loopt de audio synchroom met elkaar en is er ondertiteling

Bij de 2e (2004, die nu in de winkels ligt) versie zitten de liedjes er weer in maar is er van audioswitching geen sprake meer. Het betreft echt aparte chapters.

Jammer vind ik dat 1 aflevering 1 chapter is, het is zo lang.

Er is in de nieuwe DVD geknipt! Het viel me op bij Portugal op DVD 2; het stuk waar B100 in het vat zit is ingekort, ook mis ik wat sukjes als B&A op de boot zitten en wordt het B100 rollend in het vat 2x gebruikt (2x excact hetzelfde, verknipte fragment)...

Dat vind ik wel weer een beetje jammer

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  woensdag 4 februari 2004 @ 13:53:42 #91
50286 Gerritje
Eilandkleuter 4ever!
pi_16879014
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 01:40 schreef wonderer het volgende:

Volgens mij is Gerritje zo'n type die meestal in een donker hoekje van de kroeg meeluistert en af en toe wat aan het heersende gesprek toevoegt, vaak in nietsontziende bewoordingen.


* Gerritje is een type dat bij deze voor het laatst post in de B&A-reeks.
Op deze manier heb ik er geen zin meer in....

Ik word hier afgeschilderd als een figuur dat niet veel meeconverseert en enkel af en toe een niet ter zaken doende opmerking plaatst. Nou, als jullie liever de goed gespelde en onderbouwde teksten van een 'benafan' zien dan is dat jullie goed recht!

Ik mag het woord die-hards niet meer gebruiken, dus dan wens ik de trouwe garde van dit topic maar veel plezier met het uitwerken van de film-plannen en uiteraard met het discussieren over B&A. Ik zal er niet meer bij zijn, maar wellicht zie ik ooit nog het resultaat. Gegroet allemaal, en veel plezier nog!

[Dit bericht is gewijzigd door Gerritje op 04-02-2004 14:12]

"Wa seggie?" | "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!"
  Moderator woensdag 4 februari 2004 @ 14:04:35 #92
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_16879445
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 13:53 schreef Gerritje het volgende:

[..]

* Gerritje is een type dat bij deze voor het laatst post in de B&A-reeks.
Op deze manier heb ik er geen zin meer in....

Ik word hier afgeschilderd als een figuur dat niet veel meeconverseert en enkel af en toe een opmerking plaatst. Nou, als jullie liever de goed gespelde en onderbouwde teksten van een 'benafan' zien dan is dat jullie goed recht!

Ik mag het woord die-hards niet meer gebruiken, dus dan wens ik de trouwe garde van dit topic maar veel plezier met het uitwerken van de film-plannen en uiteraard met het discussieren over B&A. Ik zal er niet meer bij zijn, maar wellicht zie ik ooit nog het resultaat. Gegroet allemaal, en veel plezier nog!


beetje jammer gerrit, je bent er ook al vanaf 't begin bij
Kan er niemand meer tegen kritiek???
pfff zullen we de discussie staken verder?
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  woensdag 4 februari 2004 @ 14:26:37 #93
50286 Gerritje
Eilandkleuter 4ever!
pi_16880284
Trouwens, nog even het volgende...

Toen dit postte...

quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 23:58 schreef Gerritje het volgende:

[..]

Wordt inderdaad tijd dat jij alles nog eens gaat doorlezen!


...was dat een reactie op...
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 23:55 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

Trouwens jullie maken dus een film?
Hoe zit het daar nou mee? Vinden jullie het niet prettig dat iedereen daar aan deel neemt of is iemand die goede bedoelingen heeft in de zin van ideeën nooit weg?
Ik wil er namelijk best me steentje aan bijdragen hoor


...en dus niet op dit...
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 23:55 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

Drommels, ik ben er een aantal dagen niet geweest maar er is hier een hoop gebeurd, ruzies geweest ofzo?
Hmmm maar het vorige topic eens lezen.....


Beetje kromme quote inderdaad, was even vergeten het deel waar ik dus niet op reageerde weg te halen!

En dan kunnen jullie nu weer verder, succes ermee!

"Wa seggie?" | "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!"
  Moderator woensdag 4 februari 2004 @ 14:37:56 #94
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_16880647
Gerritje waar blijft de B&A spirit???

Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!

Achter de wolken schijnt de zon en na regen komt weer zonneschijn!

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  woensdag 4 februari 2004 @ 15:18:33 #95
69241 Shoplifter14
"Live your life..."
pi_16881952
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 14:37 schreef djkoelkast het volgende:
Gerritje waar blijft de B&A spirit???

Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!

Achter de wolken schijnt de zon en na regen komt weer zonneschijn!


Ja pcies. Nu laat je je erg kennen hoor. Het was gewoon een vergissing denk ik en alles wordt een beetje opgeblazen hier...
pi_16882018
quote:
Maike Salet en Priscilla uit Tilburg hebben dezelfde vraag:
Wie is de acteur die in de serie Het geheim van de sleutel op het vliegveld aan Adriaan vraagt, "Met een.. uh... rode neus, ehm.. rood haar... en van die... uh... grote schoenen?"

Dat was de acteur Guus Hemes. Dat was in die tijd een steracteur die de hoofdrol speelde in het toneelstuk van Cyrano de Bergerac. Het rolletje speelde hij bij ons speelde was het verjaardagscadeau voor Peter Koggee, de man die bij Bassie en Adriaan de productie deed.


  woensdag 4 februari 2004 @ 15:29:49 #97
69241 Shoplifter14
"Live your life..."
pi_16882328
Bio van b100 online is ook online trouwens
pi_16882458
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 13:53 schreef Gerritje het volgende:

[..]

* Gerritje is een type dat bij deze voor het laatst post in de B&A-reeks.
Op deze manier heb ik er geen zin meer in....

Ik word hier afgeschilderd als een figuur dat niet veel meeconverseert en enkel af en toe een niet ter zaken doende opmerking plaatst. Nou, als jullie liever de goed gespelde en onderbouwde teksten van een 'benafan' zien dan is dat jullie goed recht!

Ik mag het woord die-hards niet meer gebruiken, dus dan wens ik de trouwe garde van dit topic maar veel plezier met het uitwerken van de film-plannen en uiteraard met het discussieren over B&A. Ik zal er niet meer bij zijn, maar wellicht zie ik ooit nog het resultaat. Gegroet allemaal, en veel plezier nog!


Kom op, zoals DJ-Koelkast en alle anderen zeggen laten we nu gewoon weer verder gaan zoals vanouds en niet meer achterom kijken (qua dat geruzie dan), ik doelde onder andere op hoe je tegen de user Vlugge Japie sprak dat vond ik gewoon niet zo netjes maar dat wil niet zeggen dat je meteen weg moet.
Ik weet ook zeker dat Wonderer het niet zo heeft bedoeld, laten we gewoon alle voorgaande strubbelingen vergeten en pogen dit weer aangenaamste topic van heel Fok te maken!

[Dit bericht is gewijzigd door Heer_van_Bartolhoven op 04-02-2004 15:38]

Een heer met stijl
  woensdag 4 februari 2004 @ 15:34:22 #99
69241 Shoplifter14
"Live your life..."
pi_16882480
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 15:20 schreef heidbuurt het volgende:

[..]


Wonderer wordt genoemd
pi_16882623
Cool die bio''s

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')