abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 juli 2001 @ 12:09:08 #1
10793 DainBramage
Voor de dorst
pi_1173310
vind ik ronduit belachelijk.....
De gemeente wil 320 (van ongeveer 20.000) varkens weg halen omdat daar geen vergunning voor is...
Ik snap wel dat de gemeente op moet treden, maar die boer heeft de afgelopen tijd varkens niet mogen vervoeren. er komen wel varkens bij...je gaat geen varkens wegbrengen terwijl ze nog niet 'rijp' zijn.......die 320 varkens op zo'n aantal, dat is 0.016%. geeft die boer een paar maand en het aantal is weer goed.....
:: Wookie, wookie, wookie :: <a href="http://Masselink.net" rel="nofollow" target="_blank">Koffie en meer...</a> ::
  maandag 9 juli 2001 @ 13:00:27 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1173563
Welke gemeente?

Waar stond dit nieuwsbericht?

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 9 juli 2001 @ 13:14:18 #3
5792 wacko1976
Ape(n)staartje, met of zonder?
pi_1173637
[/Quote uit de telegraaf.]

Gemeente haalt
varkens weg bij boer

LIENDEN - Op bevel van de gemeente Buren zijn AID en politie bij een varkensboer in Kapel-Avezaath (gemeente Buren) begonnen met het afvoeren van 320 varkens. De boer zou veel meer varkens hebben dan de vergunning toestaat. Bovendien worden honderden varkens gehouden in ruimten waar dat niet is toegestaan, aldus een woordvoerder bij de gemeente.

In totaal zijn 40 mensen op de been om de varkens in wagens te krijgen en af te voeren. De boer is door de politie meegenomen, omdat hij zich verzette tegen de ruiming. De varkens worden naar een slachterij in Drenthe gebracht. De actie duurt tot de middag, zo verwacht de gemeente.

Volgens burgemeester K. Tammes van Buren gaat het om een groot varkensbedrijf met 20.000 varkens. Teveel, volgens de vergunning. "We hebben de boer al meerdere keren aangeschreven en op een gegeven moment een dwangsom opgelegd. Die is inmiddels opgelopen tot 380.000 gulden, maar die wil de ondernemer niet betalen. Daarom zijn we een bestuursdwangmaatregel gestart", aldus Tammes.

De maatregel hield in dat de varkensboer binnen 120 dagen het te veel aan varkens moest afvoeren, anders zou de gemeente dat komen doen. Omdat hij daar ook geen gehoor aan gaf, heeft de gemeente het heft in handen genomen

Ondertussen loopt er nog een bestuursdwangmaatregel tegen de varkensboer die 150 dagen duurt eer de gemeente zelf in actie komt. Die houdt in dat de boer de varkens uit de ruimten moet halen waar ze niet mogen liggen. Het gaat hierbij volgens de burgemeester om enkele duizenden varkens. "Maar we hopen dat de ondernemer van deze actie heeft geleerd en nu wel gehoor geeft aan de oproep."
[/end of quote]

van wat ik hier uit opmaakt, is dat hij gewoon koppig is en het gerechtvaardigd is dat ze die beesten weghalen., maar ja... het is wel de gele raaf die de bron is.

Maar kom op zeg... 20 duizend varkens bij 1 boer, is toch ook niet normaal, of is dat echt weer een domme reactie van een nietswetende stadsjongen?

zonder moeite bereik je alleen wat de moeite niet waard is
  maandag 9 juli 2001 @ 20:11:03 #4
10793 DainBramage
Voor de dorst
pi_1176976
Voor jou info. Ik ben geboren op een boerdetij in het dorpje Geesteren. Toen nog maar 3500 inwoners....dat ik nu in de stad woon heeft er dus helemaal niets mee te maken....

Ik denk trouwens dat er meer boeren zijn die 20.000 varkens houden dan jij denkt....

:: Wookie, wookie, wookie :: <a href="http://Masselink.net" rel="nofollow" target="_blank">Koffie en meer...</a> ::
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')