abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16818795
Eén van de mooiste clubs van de wereld verdient in mijn ogen een apart topic! Boca Juniors, de mooiste club van Argentinië, die vele helden voortbracht en brengt. Elk jaar zien ze weer vele toppers naar Europa vertrekken, en desondanks blijven ze op het hoogste niveau meestrijden. Afgelopen jaar bewezen ze dit door zowel de apertura, copa libertadores en de wereldbeker te winnen.

Historie
Boca Juniors werd op 3 april 1905 opgericht. De naam Boca komt van één van de 47 wijken van Buenos Aires en betekent "mond". Dit komt van de riviermond waar de kleine rivier "Riachulo" de grote rivier "Rio de la Plata" samenkomen.

De eerste jaren opereerde Boca Juniors als een amateurclub. In 1931 speelde de club haar eerste professionele wedstrijd. Inmiddels heeft de club vele nationale en internationale prijzen gepakt.

De bijnaam van de club luidt "Xeneizes"

quote:
"Xeneizes", Zeneizes in Genoese language, Genoese in English language.
Zena is the name of Genova (Genoa) in Genoese language.
A lot of Genoese immigrants used to inhabit La Boca in 1905.
(http://www.rsssf.com/tablesb/bocajuniors.html)

Topspelers
Enkele grootheden die de club heeft voortgebracht:

Diego Armando "Pibe d'Or"
Geen verdere uitleg noodzakelijk.

Martin Palermo "El Loco"
Goaltjesdief in optima forma. Scoorde 79 goals in 70 wedstrijden voor Boca. Maar desondanks bekender van zijn hattrick aan gemiste penalties in de Copa America 1999.

Juan Roman Riquelme "Pibe Dies"
Wilde trouw blijven aan zijn Boca Juniors. Wees enkele malen een transfer naar Spanje af. Bleef ook in de krottenwijk wonen waar hij geboren was. Totdat zijn broertje ontvoerd werd door notabene zijn beste vriend. Het duurde niet lang of de transfer naar Barcelona was beklonken, maar kon het daar nog niet waarmaken. Is bij Villarreal op de weg terug, en geruchten zijn dat ie komende zomer weer terugkeert naar Barca. (ontleend aan Johan, voetbalmaandblad)

(http://www.bocajuniors.com.ar)

Talent

Carlos Tevez
Speelt vanaf zijn 12e bij Boca Juniors. Maakte zijn debuut als vervanger van Riquelme in november 2001. In een vriendschappelijke wedstrijd tegen Manchester United voorafgaand aan vorig seizoen kwam Ruud van Nistelrooij de kleedkamer van Boca binnen, om het shirt van Tevez te vragen (http://www.football-rumours.com)
Staat in de nadrukkelijke belangstelling van Bayern Munchen

Competitie

Copa Libertadores
Inmiddels is de loting voor de Copa Libertadores geweest. Boca is ingedeeld met Colo Colo, Deportivo Cali en Bolivar. Start van het toernooi is 3 februari, morgen!!!

Clausura
Geen idee wanneer dat weer begint.

pi_16818868
Tja, Palermo en Riquelme hebben het toch niet echt gemaakt in Spanje.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_16819145
Palermo stond al tijden in de uitverkoop inderdaad. En geen enkele topclub heeft toegehapt. Volgens Del Bosque toendertijd puur omdat ie de kwaliteiten miste. En wat betreft Riquelme is het de vraag of het aan hem zelf ligt. Barcelona zit in een diepe crisis die zo'n beetje begon toen Riquelme daar kwam. Tuurlijk speelt ie zeer egoistisch, maar nu schijnt ie het redelijk te doen...

Maar goed, de wereldbeker werd ook gewonnen met een aantal jongens die niet echt succesvol waren in Europa.

pi_16819390
Ik wil ook een River Plate-topic!

* Dylan Dog heeft meer op met de 'grote broer' van Boca...

What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_16819506
Over Maradona: die heeft na zijn terugkeer uit Europa weliswaar bij Boca gespeeld maar is niet door Boca gekweekt! Argentinos Juniors heeft hem als jeugdspeler binnengehaald (zoals zoveel Argentijnse toppers). Boca is nu een grote ploeg maar niet de grootste in de Argentijnse historie qua prijzen. Ik geloof dat dat Independiente is.

Het valt trouwens wel op dat bij de Wereldbeker zovaak Zuid-Amerikaanse ploegen winnen terwijl ze vaak 'mindere' spelers (in elk geval qua budget) hebben dan de CL-winnaars.

maandag 2 februari 2004 @ 16:49:11 #6
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_16819509
quote:
Op maandag 2 februari 2004 16:45 schreef Dylan Dog het volgende:

en ik meer met Velez Sarsfield,eik alleen vanwege de shirts
NAAR HET ANDERE FORUM!
  maandag 2 februari 2004 @ 16:55:37 #7
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_16819727
quote:
Op maandag 2 februari 2004 16:49 schreef LaTiNo het volgende:
.

Het valt trouwens wel op dat bij de Wereldbeker zovaak Zuid-Amerikaanse ploegen winnen terwijl ze vaak 'mindere' spelers (in elk geval qua budget) hebben dan de CL-winnaars.

Zovaak valt ook wel mee,Zuid-Amerika heeft hem dacht ik 2 maal meer gewonnen dan Europa en Boca is de eerste club sinds 1994 (!) die hem weer gewonnen heeft voor Zuid-Amerika
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_16819971
quote:
Op maandag 2 februari 2004 16:45 schreef Dylan Dog het volgende:
Ik wil ook een River Plate-topic!

Het Verboden Woord in dit topic: River Plate

Start maar lekker je eigen topic!

pi_16820038
quote:
Op maandag 2 februari 2004 16:49 schreef LaTiNo het volgende:
Over Maradona: die heeft na zijn terugkeer uit Europa weliswaar bij Boca gespeeld maar is niet door Boca gekweekt! Argentinos Juniors heeft hem als jeugdspeler binnengehaald (zoals zoveel Argentijnse toppers). Boca is nu een grote ploeg maar niet de grootste in de Argentijnse historie qua prijzen. Ik geloof dat dat Independiente is.
Klopt niet helemaal. Voor zijn transfer naar Barca heeft hij 2 seizoenen voor Boca gespeeld. Bij zijn terugkeer naar Argentinie nog eens 3 seizoenen. Maar Diego loopt nu wel erg te koop met zijn liefde voor Boca, dus moest hem wel ff noemen. Ook Palermo is niet gekweekt door Boca. Maar beiden hebben dus wel hun transfers te danken aan de club.
pi_16821247
quote:
Op maandag 2 februari 2004 16:55 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Zovaak valt ook wel mee,Zuid-Amerika heeft hem dacht ik 2 maal meer gewonnen dan Europa en Boca is de eerste club sinds 1994 (!) die hem weer gewonnen heeft voor Zuid-Amerika

Nope, in 2000 won Boca ook een keer. 2x meer dan Europa is toch ook relatief vaak?

Even een lijssie:
http://www.vi.nl/vi/show/id=40063/dbid=3189/statid=43/typeofpage=40433/view=104078/sc=90026e

maandag 2 februari 2004 @ 17:51:02 #11
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_16821553
quote:
Op maandag 2 februari 2004 17:41 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Nope, in 2000 won Boca ook een keer. 2x meer dan Europa is toch ook relatief vaak?

Even een lijssie:
http://www.vi.nl/vi/show/id=40063/dbid=3189/statid=43/typeofpage=40433/view=104078/sc=90026e

2000 was ik vergeten maar het zegt iig genoeg over de laatste jaren.

Onder vaak versta ik minimaal 7-8 maal,2 verschil is bijna niets in mijn ogen

NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_16840061
Dus als FC Zwolle 50x tegen PSV speelt en daarvan 26x wint dan vind jij dat nog niet bijzonder?
(en de vergelijking loopt kwalitatief misschien mank maar niet qua budget!!)
  dinsdag 3 februari 2004 @ 15:39:08 #13
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_16850070
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 08:31 schreef LaTiNo het volgende:
Dus als FC Zwolle 50x tegen PSV speelt en daarvan 26x wint dan vind jij dat nog niet bijzonder?
(en de vergelijking loopt kwalitatief misschien mank maar niet qua budget!!)
niet als PSV 24x gewonnen heeft en dat is in deze het geval,het verschil is slechts 2
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_16850802
Dus jij zou niet verbaasd zijn dat PSV 26 van de 50 potjes tegen Zwolle zou verliezen??
  dinsdag 3 februari 2004 @ 16:03:15 #15
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_16850884
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 16:00 schreef LaTiNo het volgende:
Dus jij zou niet verbaasd zijn dat PSV 26 van de 50 potjes tegen Zwolle zou verliezen??
Het gaat hier om Europa en Zuid-Amerika en dat kan je toch niet gaan vergelijken met PSV en Zwolle?
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_16851025
En daarbij moet je je afvragen of de budgetten voor de jaren '90 wel zoveel verschilden. Vanaf eind jaren '80 zijn de inkomsten in Europa pas explosief gaan stijgen.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 16:11:11 #17
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_16851139
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 16:07 schreef MaxPower het volgende:
En daarbij moet je je afvragen of de budgetten voor de jaren '90 wel zoveel verschilden. Vanaf eind jaren '80 zijn de inkomsten in Europa pas explosief gaan stijgen.
Idd,Zuid-Amerika hoeft absoluut niet onder te doen voor Europa denk ik,Europa is pas meer wedstrijden gaan winnen sinds de commercie steeds belangrijker werd=Lees sinds dat de wedstrijd in Tokio gespeeld word (1980)

Ook als je naar het mondiale landenvoetbal kijkt hoeft ZA absoluut niet onder te doen voor Europa,Ik herinner jullie even aan WK 1930,1950,1958,1962,1970,1978,1986,1994 en 2002

NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_21349320
quote:
'PSV aast op Boca-talent Carlos Tevez'

17/8/2004 9 :27

PSV overweegt een serieuze poging te wagen Carlos Tevez in te lijven. Directeur voetbalzaken Guus Hiddink gaat naar Athene om het Argentijnse supertalent van Boca Juniors op de Olympische Spelen in actie te zien.
Volgens De Telegraaf zouden de Eindhovenaren via spelersmakelaar Rodger Linse al contact hebben opgenomen met Boca en de twintigjarige aanvaller.

Scheidend voorzitter Harry van Raaij bekent dat Tevez op het verlanglijstje staat. 'Dat is een speler waarop wij ons oriënteren, maar waarvan het zeer de vraag is of hij haalbaar zal zijn. Het moet wel binnen onze mogelijkheden vallen en die kans acht ik gering', aldus Van Raaij.

Boca zou tien miljoen euro vragen voor de publiekslieveling van la Bombonera. Eerder leek Bayern München Tevez binnen te halen maar de Duitsers kwamen er uiteindelijk niet uit met de club uit Buenos Aires.

In Athene scoorde Tevez al drie keer voor favoriet Argentinië, dat zich inmiddels heeft geplaatst voor de kwartfinale.
Ook hier maar ff. Curieus dat Ruud van Nistelrooij zijn shirt vroeg
pi_21366526
Shit ik hoop het niet! Een Bostero moet naar een volksclub dus Feyenoord!!
pi_21367115
Tevez naar PSV zou geweldig zijn. Dan vergeten we maar even dat ie van Boca kwam en komt ie eindelijk in het mooie rood-wit te spelen...
Wat een vrouw!
spits!
pi_21367595
Lijstje met de goals die Tevez voor Boca gemaakt heeft: http://www.soccerage.com/en/07/33307.html

(totaal aantal valt wel mee).

maar goed, resultaten uit het verleden zijn nie tnoodzakelijk een indicatie voor de toekomst (want hij speelt de laatste tijd gewoon vreselijk goed)
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_21368954
Vriend van mij heeft er 2 jaar geleden nog een seizoenskaart gehad, maar kende Tevez niet eens
Palermo speelt nu toch ook weer bij Boca?
pi_21369298
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 12:18 schreef Erasmusch het volgende:
Vriend van mij heeft er 2 jaar geleden nog een seizoenskaart gehad, maar kende Tevez niet eens
Palermo speelt nu toch ook weer bij Boca?
Dat is vergelijkbaar als een seizoenkaart hebben bij Man. Utd. maar niet weten wie van Nistelrooij is.

Palermo speelt weer bij Boca ja.
Wat een vrouw!
spits!
pi_21369399
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 12:32 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Dat is vergelijkbaar als een seizoenkaart hebben bij Man. Utd. maar niet weten wie van Nistelrooij is.
Idd want hij scoorde 10 keer in 32 Wedstrijden voor Boca 2 seizoenen geleden.

"Wie is toch die onbekende man die elke zondag die doelpunten maakt"

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_21369548
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 12:35 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Idd want hij scoorde 10 keer in 32 Wedstrijden voor Boca 2 seizoenen geleden.

"Wie is toch die onbekende man die elke zondag die doelpunten maakt"

Hmm, misschien lag het aan mijn uitspraak of had ie gewoon een clubcard
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')