quote:Hmmmm.....op zich natuurlijk ook een idee. Ga ik een keertje uitproberen
Op dinsdag 3 februari 2004 23:05 schreef p_iglet het volgende:
Ik heb met kerst iets soortgelijks gemaakt als bovenstaande, maar dan met witte chocolade. Ook werkelijk onweerstaanbaar. En zeker voor herhaling vatbaar.
quote:Ik weet dat je een vrouw bent, maar wil je tóch met me trouwen?
Op dinsdag 3 februari 2004 22:10 schreef MUUS het volgende:
Ik stop even met deze one-woman-show..
chocola
Benodigdheden:
Bereidingswijze
Stamp het pak Bastognekoeken helemaal kapot tot er geen brokjes meer in zitten. Smelt de boter en meng die samen met de Bastognekruimels in een bakvorm. Maak er mooie gladde bodem van en zet die in de koelkast.
Smelt de chocolade (bijv. Au-bain-marie, maar kan vast ook wel in de magnetron), klop de slagroom stijf en vermeng ook deze twee dingen.
Haal de bodem weer uit de koelkast en verdeel het chocoladeslagroommengsel er overheen. Strooi er evt. nog wat cacao overheen om te versieren. Zet het geheel weer een paar uur of een nachtje in de koelkast en eet smakelijk! ![]()
Maak de punten niet te groot, de taart is echt supermachtig. Maar wel erg lekker.
En erg eenvoudig om te maken.
quote:Ingrediėnten:
Op woensdag 4 februari 2004 14:33 schreef Patries86 het volgende:
Brownies lijken me wel lekker... iemand al het recept gevonden?
225 gram basterdsuiker
50 gram cacao
75 gram zelfrijzend bakmeel
2eieren
2 eetlepels melk
125 gram gesmolten boter
50 gram gehakte rozijnen
Bereiding:
Verwarm de oven voor tot 180° C Roer in een grote kom de suiker,het zelfrijzend bakmeel en de cacao door elkaar.Doe de eieren in een andere kom en klop ze los met de melk. Smelt ondertussen de boter zachtjes in een steelpannetje(of even in de magnetron).Je kunt de rozijnen in stukjes snijden of heel laten.Neem de mixer en mix nu het eimengsel met het suikermengsel. Giet dan de boter erbij en mix alle ingrediėnten, behalve de rozijnen. Door elkaar. Als alles goed is gemengd, roer je tot slot de rozijnen erdoor
Het beslag kan in de oven.
Bekleed een bakvorm van ongeveer 4 cm hoog (een kleine lasagnevorm) met bakpapier. Verdeel het beslag over de bodem en zet de schaal ongeveer 30 min in de oven.Na 30 min even voorzichtig kijken.Als je voorzichtig de oven opendoet, zie je dat het beslag een soort chocoladetaart is geworden. Hij mag van binnen nog zacht zijn : voel met je vingertoppen op de taart. De taart moet een beetje veerkrachtig aan voelen ( een beetje meegeven).
Van de taart snijden we Brownies.
Laat de taart even afkoelen voordat je de Brownies gaat snijden. In Amerika snijden ze de taart in vierkante Brownies.
Natuurlijk kun je er ook nog wat gesmolten chocolade op doen en wat versiering (een walnoot of snoepje).
Een beetje slagroom is natuurlijk ook lekker. Geen toef slagroom op een hete Brownie scheppen, want dan smelt de slagroom.
Eet smakelijk.
Ik denk dat ik deze straks even ga maken
!
quote:Ik wil het recept voor chocoladepasta, daarmee bedoel ik dus niet nutella ofzo, maar tagliatelle ofzo.
Op woensdag 4 februari 2004 12:21 schreef Tedda het volgende:
Ik heb thuis een heel boek met alleen maar chocoladerecepten. Als je kan vertellen wat voor welke gang je een recept zoekt, dan kan ik misschien wat zoeken voor je.
quote:en? was het wat?
Op woensdag 4 februari 2004 16:50 schreef BlaatschaaP het volgende:
Nog 30 minuutjes voor mijn goddelijke brownies uit de oven komen.
En nu maar hopen dat ze voldoen aan mijn verwachting
.
Iemand daarin geinteresseerd?
.
quote:En dat vraag je nog? Hup, typen jij
Op woensdag 4 februari 2004 18:09 schreef MUUS het volgende:Iemand daarin geinteresseerd?
.
quote:* PdeHoog zit al klaar met de muis, de CTRL-C-toets, de CTRL-V-toets en een nieuw MS-Word-document
Op woensdag 4 februari 2004 18:09 schreef MUUS het volgende:
Ik heb trouwen heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel verschillende brownie-recepten.Iemand daarin geinteresseerd?
.
Nou, waar blijven ze dan?
Okay, gaan we weer.
.
Tweekleurige fudgebrownies
Chocolademengsel
Witte chocolademengsel
Oven voorverwarmen op 180 graden. Vet een vierkante bakvorm van 20 cm. in en bedek de bodem en randen met bakpapier.
*Voor het chocomengsel :
Smelt de boter en de chocolade al roerend in een kom boven een pan kokend water. Roer de suiker, vanille en het ei erdoor en klop het chocomengsel en de gezeefde bloem erdoor.
*Voor het witte choco-mengsel :
Same thing als hierboven.
*Leg om en om grote scheppen van de mengsels in een enkele laag in de bakvorm. Bovenkant glad maken zonder de mengsels door elkaar te roeren.
Bak deze 'cake' 35 minuten of tot de bovenkant stevig aanvoelt. In de vorm laten afkoelen en dan in vierkantjes snijden. Bestrooi met poedersuiker en klaaaaaaaaar.
.
[Dit bericht is gewijzigd door MUUS op 04-02-2004 18:20]
quote:* PdeHoog geeft MUUS een nek- en schoudermassage tegen de RSI
Op woensdag 4 februari 2004 18:20 schreef MUUS het volgende:
Jaja, ik typ al! Ik verrot wel van de nek- en schouderpijn, dus vind mij extra lief hierna..
Je bent lief hoor
Over voorverwarmen op 180 graden. Vet een bakblik van 20 cm. in en bedek alle kanten met bakpapier.
Chocolade en boter smelten in een kom boven een pan met kokend water. Blijf roeren tot er een egaal mengsel ontstaat. Voeg de suiker toe en blijf roeren tot het allemaal is opgelost. Roer de aardbeienam erdoor en haal de kom van de pan.
Klop de eieren en een mespuntje zout door het mengsel, voeg de vanille toe en spatel de bloem erdoor. Doe het deeg in de bakvorm.
25-30 minuten bakken. Laten afkoelen in de vorm en daarna in vierkantjes snijden.
Versier de brownies met een aardbei en eventueel gesmolten chocolade. (ook lekker met roomijs en slagroom!)
.
Banaan uit de oven met chocola
Voor 4 personen:
1 banaan per persoon
minimaal 100 g pure chocola in brokjes
150 ml slagroom
voorverwarmde oven op 180-220 graden
Snij banaan over de lengte in (niet doorsnijden). Prop zoveel mogelijk chocola in de inkeping. Leg banaan in de oven tot schil zwart ziet, banaan zacht is en de chocola licht gesmolten (10-15 minuten). Geklopte slagroom erbij en jummie
Brownies met stukjes chocolade en noot
Oven voorverwarmen op 180 graden. Vet een ondiepe bakvorm in (20x30 cm) en bedek alle kanten met bakpapier.
Smelt de boter en de chocolade (die in stukjes) al roerende in een kom boven een pan kokend water. Klop de eieren met een mixer in 2 minuten luchtig en voeg langzaam onder voortdurend roeren de suiker en vanille-essence toe.
Spatel het choco-mengsel door het eiermengsel. Zeef de bloem en het cacaopoeder en roer deze door het mengsel. Voeg de walnoten en de chocosnippers toe.
Deeg in de bakvorm en 30 minuten bakken. Cake laten afkoelen en daarna in vierkantjes snijden. Versier de brownies met wat gesmolten (witte) chocolade en een walnoot.
.
quote:*zielig stemmetje opzet* Ik ga nu even koffie drinken, hoor.
Op woensdag 4 februari 2004 18:23 schreef PdeHoog het volgende:[..]
* PdeHoog geeft MUUS een nek- en schoudermassage tegen de RSI
Je bent lief hoor
But I'll be back. With....*tromgeroffel*....fudge!
.
quote:Lekker
Op woensdag 4 februari 2004 18:39 schreef MUUS het volgende:[..]
*zielig stemmetje opzet* Ik ga nu even koffie drinken, hoor.
.
But I'll be back. With....*tromgeroffel*....fudge!
.
Kuiken met ongezoete chocoladesaus
60 ml plantaardige olie
4 kleine kuikens
zout en vergemalen zwarte peper
45 gram bloem
1 teentje knoflook,geperst
300 ml bouillon
60 ml droge witte wijn
10 gram ongezoete chocalde, geraspt
1. Verhit de olie in een vuurvaste pan. Wrijf de kuikens in met zout en peper en leg ze eerst met de borst naar beneden in de het olie. Bak ze rondom goudbruin.
2. Leg de kuikens op een schaal en doe de bloem in de pan. Bak de bloem onder voortdurend roeren lichtbruin
3. Voeg de knoflook toe. Giet de bouillon in de pan en roer goed. Voeg de witte wijn toe en breng het geheel aan de kook.
4. Zet het vuur laag. Leg de kuikens in de saus en dek de pan af. Kook de kuikens in 30-40 minuten gaar.
5. Leg de kuikens op een voorverwarmde schaal. Room van het vet van de saus. Voeg de chocolade toe en kook de saus op een laag vuur 2-3 minuten. Giet wat saus over de kuikens en garneer het geheel met een schijfje citroen. Serveer de saus apart.
Serveersuggetie:
Serveer dit gerecht met rijst en doperwten, asperges of een groen salade.
Tip:
Ongezoete chocolade is niet hetzelfde als pure chocolade, die u zeker niet als vervanger kunt gebruiken. Het is verkrijgbaar in delicatessezaken.
quote:Ja dat kan ik niet weten natuurlijk.
Op donderdag 5 februari 2004 10:58 schreef BlaatschaaP het volgende:
Kuiken?!
Voor mij hoef je dat soort recepten opzich al niet te plaatsen, ik ben vegetarier.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |