Ik begin nu te vermoeden dat hij echter een complete plantage in zijn kamer heeft. We hebben allemaal 2 verdiepingen hier, bovenste is alleen groot bed. Ik vermoed dat hij nu beneden slaapt en boven a 2,5 m bij 2,5m zijn groen verbouwt.
Sinds anderhalve week hoor ik vaak gehamer en geklop, eergister was hij druk aan het zagen. Hij zet zelfs zijn muziek snoeihard als ie aan de knutsel gaat.
Maar dan vooral dit: Laatst klapte een stop door, alles was overbelast, doet hij doodleuk zijn deur open terwijl hij 2 GIGANTISCHE lampen in zijn hand heeft, terwijl hij dus boven aan het timmeren was. Zegt ie: oeps dat was ik lijkt me. Bovendien stinkt het altijd gigantisch in zijn kamer. Hij werkt ook nog in een coffeeshop
Maar het is zo stom als je zomaar mensen gaat beschuldigen enzo. Dus ik vraag me af waaraan ik nog meer zou kunnen merken of het wel of niet zo is. Nu heb je dus al, geur, geknutsel, gigantische lampen. Ik ga de komende tijd de stroom-meter ook es in de gaten houden. Kunnen jullie me adviseren waaraan ik het nog meer kan merken?
Of gewoon een inbraak in elkaar flansen.
Alles zelf verkopen, hij gaat toch geen aangifte doen.
daarbij leveren die lampern VEEEL geld op
[Dit bericht is gewijzigd door ROLLENDE_BABBA op 02-02-2004 12:04]
Hij doet jou er verder geen kwaad mee toch? Je lijkt wel een ouwe kerel zeiksnor!
quote:Aan de stroommeter inderdaad, en de lucht moet ook ergens heengezogen worden, dus je kunt kijken of hij op de bovenverdieping een uitlaat maakt of het raam open laat staan ofzo.
Op maandag 2 februari 2004 11:55 schreef Delnooz het volgende:Ik ga de komende tijd de stroom-meter ook es in de gaten houden. Kunnen jullie me adviseren waaraan ik het nog meer kan merken?
Maar je kunt ook gewoon vragen of hij soms een hennepplantage aan het in elkaar knutselen is. Zo ja, de helft van de poen eisen
quote:Ja je huurt een kamer en moet maar accepteren dat je kamer 24/7 blank staat met wietrook&geur
Op maandag 2 februari 2004 12:02 schreef Careca het volgende:
Of je kapt lekker met zeiken en laat ieder doen wat ie wil..Hij doet jou er verder geen kwaad mee toch? Je lijkt wel een ouwe kerel zeiksnor!
quote:Als jij staat te koken ruikt het ook niet al te lekker... mensen kap nou eens met mekkeren en laat ieder nou eens in zijn waarde. Constant al die berichten, wat moet ik doen, waarom doet iemand zo, wie weet of...
Op maandag 2 februari 2004 12:07 schreef UnleashMitch het volgende:[..]
Ja je huurt een kamer en moet maar accepteren dat je kamer 24/7 blank staat met wietrook&geur
Misschien heeft hij trouwens gewoon een plantje of vijf, daar is niks illegaals aan.
quote:
Op maandag 2 februari 2004 12:11 schreef dekilo het volgende:
FF de politie bellen lijkt mij !
Of je moet hem gaan chanteren .
quote:Terwijl er misschien helemaal niets aan de hand is? Zullen ze leuk vinden bij de politie.
Op maandag 2 februari 2004 12:12 schreef Megumi het volgende:
Bel de smeris even. Veel beter dan hier lopen klagen.
quote:met zulke lampen
Op maandag 2 februari 2004 12:11 schreef Mini_rulez het volgende:
Uhm, heb je al geprobeerd om het gewoon aan je huisgenoot te vragen ofzo?
Anders kun je nog altijd een keer met een smoes naar zijn kamer gaan.Misschien heeft hij trouwens gewoon een plantje of vijf, daar is niks illegaals aan.
quote:wietlucht die de hele dag hangt in je huis hoef je niet te accepteren en is ook niet te vergelijken met een uurtje koken onder een afzuigkap.
Op maandag 2 februari 2004 12:10 schreef Careca het volgende:[..]
Als jij staat te koken ruikt het ook niet al te lekker... mensen kap nou eens met mekkeren en laat ieder nou eens in zijn waarde. Constant al die berichten, wat moet ik doen, waarom doet iemand zo, wie weet of...
Als je niet zo druk bent met anderen is het leven echt een stuk relaxter!
Typisch weer de vage redenatie waarin het 'slachtoffer' niet moet zeiken en de 'dader'in zijn waarde moet laten
Dus eerst ff vragen, goede afspraken maken of anders erop staan dat ie ze weer weg doet wanneer hij ze niet nakomt of wil nakomen.
Het is natuurlijk harstikke vervelend om met zo`n aso te leven. Spreek hem aan om zijn gedrag, hoogwaarscheinlijk heeft hij geen benul dat anderen last van hem kunnen hebben, want die walm stink immers toch niet (sarcasme).
Mocht hij idd natrium hogedruk lampen (meestal vanaf 400watt) hebben hangen dan zuipen die stroom, en steelt hij figuurlijk uit jullie portemonee, altans als jullie de stroomrekening delen).
Dit vragen kan geen kwaad, vraag het met een lach.
Wil hij niet meewerken of antwoord geven of hij wiet kweekt mbv van groeilampen dan rest je nog 1 mogelijkheid, neem contact op met je huisbaas.
ps: je bent absoluut geen zijkert/nsb-ert als je hier werk van maakt, dit is gewoonweg aso gedrag en alleen aso`s zullen zeggen "waar maak je je druk om "
Succes!
quote:Nou weet je wat, dan maak jij je met TS heel erg druk hierom. En ik doe dat niet. TS in ieder geval heel veel succes hiermee, ik hoop echt dat jullie er allemaal uitkomen
Op maandag 2 februari 2004 12:18 schreef Hurby het volgende:[..]
wietlucht die de hele dag hangt in je huis hoef je niet te accepteren en is ook niet te vergelijken met een uurtje koken onder een afzuigkap.
Typisch weer de vage redenatie waarin het 'slachtoffer' niet moet zeiken en de 'dader'in zijn waarde moet laten
Als het echt kweeklampen zijn dan zegt het feit dat hij er 2 heeft al genoeg over of het wel of niet illegaal zou zijn... Met 1 lamp kun je prima de legale hoeveelheid verbouwen.
Misschien bouwt hij wel kweekkasten voor andere mensen? Er zijn gekken die 2000 euro over hebben voor een kweekkast met alles er op en er aan...
Het enige nadeel voor jou is de geuroverlast... maar hij moet gewoon een actief koolstof filter installeren... en de stroomrekening zal omhoog schieten... (per lamp zo'n 50 euro in de maand)
quote:Ik heb nog nooit geblowd maar ik vind wel dat je die huisgenoot eerst eens om zijn eigen verklaring moet vragen voordat je je eigen conclusies gaat trekken en de politie erbij gaat halen of weet ik veel wat. Dat is toch niet meer dan normaal?
Op maandag 2 februari 2004 12:24 schreef Simkin4 het volgende:
Wie hier allemaal roepen dat zij/hij niet moeilijk moet doen zijn natuurlijk zelf blowers, je moet jezelf eens horen, triest hoor.
Hadden ze bij ons vroeger niet moeten flikken, werd je er meteen uit gesodemieterd.
quote:Dus goed in de gaten houden of je niet opeens zijn kosten zit te betalen.
Op maandag 2 februari 2004 12:34 schreef Chup het volgende:
de stroomrekening zal omhoog schieten... (per lamp zo'n 50 euro in de maand)
Als ie eerlijk antwoord geeft kunnen jullie hem duidelijk maken dat je er niet van gediend bent, en als je denkt dat ie liegt dan vraag je of je even mag kijken.
Tadaa, opgelost.
quote:En vragen of hij weer eens een inspectie wil houden bij iedreen, omdat je merkt dat niet iedereen zich meer aan de regels houdt.
Op maandag 2 februari 2004 13:11 schreef UltraBrain het volgende:
Huisbaas waarschuwen.
quote:Helemaal mee eens, maar ik neem aan dat dit een aanvulling is?
Ik heb nog nooit geblowd maar ik vind wel dat je die huisgenoot eerst eens om zijn eigen verklaring moet vragen voordat je je eigen conclusies gaat trekken en de politie erbij gaat halen of weet ik veel wat. Dat is toch niet meer dan normaal?
quote:Gewoon gelijk de kit bellen.
Op maandag 2 februari 2004 12:14 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Terwijl er misschien helemaal niets aan de hand is? Zullen ze leuk vinden bij de politie.
Iemand had het over de vorm van de lampen. Ze waren zigaar vormig 2 stuks maar volgens mij was het geen tl ding, volgens mij wel gewoon met ijzerdraad er in. Was in de snelheid niet zo heel goed te zien.
Ik heb er laatst nog es opgelet en hij heeft inderdaad bijna altijd zijn raam open.
Natuurlijk zou ik zo naar hem toe moeten lopen, maar ik wil wel zeker weten dat het klopt enzo, we leven namelijk al zo ongeveer op voet van oorlog met elkaar.
Heb hem al eens er op aangesproken, maar helpt gewoon niet. Onze relatie is tegenwoordig zo dat als hij zijn muziek snoeihard zet als ik aan het leren ben ik er nog harder tegenin blaas even, en dan is het weer rustig aan die kant.
Ik wil het wel met m zelf uitzoeken maar moet het wel zeker weten enzo...
quote:90% zeker dat het kweeklampen zijn... en met 2 stuks heeft hij hoe dan ook té veel planten... 1 lamp is voldoende voor een plant of 16....
Op maandag 2 februari 2004 13:52 schreef Delnooz het volgende:
Wat zijn dat nu voor stomme reacties. Maak je niet druk. Als jij 's avonds letterlijk bijna kotsend weer je trapje af komt omdat boven de stank gewoon te erg is om te kunnen slapen spreken wij mekaar weer ok? Wat een onzin reacties.Iemand had het over de vorm van de lampen. Ze waren zigaar vormig 2 stuks maar volgens mij was het geen tl ding, volgens mij wel gewoon met ijzerdraad er in. Was in de snelheid niet zo heel goed te zien.
Ik heb er laatst nog es opgelet en hij heeft inderdaad bijna altijd zijn raam open.Natuurlijk zou ik zo naar hem toe moeten lopen, maar ik wil wel zeker weten dat het klopt enzo, we leven namelijk al zo ongeveer op voet van oorlog met elkaar.
Heb hem al eens er op aangesproken, maar helpt gewoon niet. Onze relatie is tegenwoordig zo dat als hij zijn muziek snoeihard zet als ik aan het leren ben ik er nog harder tegenin blaas even, en dan is het weer rustig aan die kant.
Ik wil het wel met m zelf uitzoeken maar moet het wel zeker weten enzo...
maar goed zoals ik al eerder zei: Het is mogelijk dat hij complete kweekkasten bouwt... Als je er zelf 1 helemaal compleet maakt dan komst dat je 400 euro... als er dan een of andere gek is die er 2000 voor geeft dan heb je een aardige winst he?
Verzoek hem vriendelijk doch dringend een koolstoffilter aan te schaffen om die penetrante weedguur tegen te gaan.
Als het je niet zo stoort went het na verloop tijd wel.
Vertel hem ook even dat in het geval van een gedeelde stroomrekening hij de increase gewoon lekker zelf gaat betalen, wil ie niet meewerken heb jij altijd de kliklijn nog.
Niet dus, politie bellen, 0900 8844 of anders de kliklijn 'M.' 0800-7000!
Succes!
quote:Wat jij wil... ik kan er prima 16 onder 1 lamp kweken... En velen anderen ook (je moet ze inderdaad mooi klein houden maar dat doe je sowieso als je binnen kweekt)
Op maandag 2 februari 2004 17:09 schreef Piro het volgende:
16 plantjes met 1 lamp?.
Not.
Wil je ze een beetje fatsoenlijk belichten dan is 1:4 geen overbodige luxe.
Dat die eikel geen koolstoffilter heeft zegt al genoeg over zijn amateurisme, zal waarschijnlijk ook een schijtbrandbeveiliging hebben en een slechte electriek.Verzoek hem vriendelijk doch dringend een koolstoffilter aan te schaffen om die penetrante weedguur tegen te gaan.
Als het je niet zo stoort went het na verloop tijd wel.
Vertel hem ook even dat in het geval van een gedeelde stroomrekening hij de increase gewoon lekker zelf gaat betalen, wil ie niet meewerken heb jij altijd de kliklijn nog.
Maar zelfs met jouw getal: 4 onder 1 lamp... Heeft die huisgenoot met 2 lampen nog teveel planten
Kosten
Het gebruik van de meldlijn is gratis.
De meldlijn is zeven dagen per week, van 10.00 tot 22.00 uur (op maandag tot 24.00 uur) bereikbaar. In bepaalde situaties kunnen de openingstijden worden verruimd.
Bijzonderheden
U kent de dader? Maar de dader kent u ook?
Meld Misdaad Anoniem. Bel M. 0800-7000
Via de gratis telefoonlijn 'Meld misdaad anoniem' - kortweg M. - kunnen burgers anoniem tips kwijt over misdaden/misdrijven zoals moord en doodslag, wapenhandel, drugshandel, mensenhandel, overvallen, verkrachting, mishandeling, geweld op straat, brandstichting, autodiefstallen en inbraken. De lijn is ook bedoeld voor ernstige fraudezaken zoals oplichting, verzekeringsbedrog en fraude met creditcards.
Doel van de meldlijn is het verkrijgen van informatie over daders van misdrijven die via andere kanalen niet binnenkomt.
Het meldpunt is per oktober 2003 landelijk ingevoerd.
M. werkt anoniem. Die anonimiteit is gewaarborgd doordat er in de telefooncentrale van M. geen nummerweergave mogelijk is. De anonieme melding wordt verwerkt zonder naam, adres, woonplaats en tijdsaanduiding. Nergens op papier komt dus ook maar de geringste aanwijzing over degene die heeft gebeld. Bovendien worden de telefoongesprekken niet op tape bewaard. Op www.meldmisdaad.nl staat een privacy statement.
De meldlijn werkt alleen telefonisch, niet via een postbus of internet. Dit is gedaan omdat het voor het inschatten van de bruikbaarheidswaarde en realiteitswaarde van groot belang is in gesprek te zijn met de melder, al is het maar kort. Zo'n gesprek geeft de mogelijkheid tot interactie. De mogelijkheid bestaat dan bijvoorbeeld om de beller gerust te stellen en de informatie goed te filteren. Bij schriftelijke of elektronische communicatie valt die mogelijkheid weg. De kans is dan groter, dat er veel meer onbruikbare informatie toch wordt doorgegeven aan de instanties die met de informatie aan de slag moeten.
quote:en ik maar denken dat de politie bewijs nodig had om ergens binnen te vallen... Als de 'dader' niets blijkt te hebben en om bewijs van de politie vraagt dan hebben ze niets? Hoe zit dat dan?
Op maandag 2 februari 2004 19:42 schreef liethorp het volgende:
zo kan t ook
-verhaal over M.-
Bel hem anders eens, of schuif een briefje onder de deur met je verzoek om iets te doen aan die wietgeur, en dat je anders maatregelen moet nemen omdat het niet te harden is. En als ie wel wat doet aan de lucht, dat jij verder ook je mond houdt. Da's toch een mooie deal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |