abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17117195
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 22:04 schreef k3vil het volgende:
De atari jaguar is echt wel door de SNES en de Sega Megadrive er uit gedreven.
Zeg het nou goed... De Atari Jaguar heeft de SNES en de Megadrive niet verdreven.

De SNES en de Megadrive waren er al een tijdje voordat de Jaguar uit kwam. Dus andersom kan niet.

vrijdag 13 februari 2004 @ 01:04:32 #102
26098 Notorious
100% pure hatred
pi_17135599
Dat ding heeft zichzelf verdreven!
pi_17135909
Ik heb zelf een Lynx met zo'n 30 spellen (Lynx2). Die had ik toentertijd gekocht voor 99 gulden (Lynx was allang passe, maar ik vond de spellen wel geinig, en het was een koopje).

However, ik weet nog dat m'n oudere broer lang geleden (1991?) een Lynx1 kocht, voor 399 gulden. Maar dan had je ook wat: kleuren, goed geluid, en backlight wat er voor zorgt dat je in het donker er mee kan spelen.
De GB'ers waren heel jaloers op de Lynx (kom je aan met groene Tetris ), maarja - Atari had in die dagen wat minder kaas gegeten op het gebied van marketing dan Nintendo. Dus Nintendo weet op een dergelijke "Pokemon"-manier alle kids te brainwashen dat een Gameboy toch echt wel beter voor je is, en de Lynx sterft .

Ik zou wel 's willen zien als de Lynx had gewonnen. Dan hadden we nu veel geavanceerdere handhelds.

pi_17135973
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 01:21 schreef MarkzMan_X het volgende:
Ik zou wel 's willen zien als de Lynx had gewonnen. Dan hadden we nu veel geavanceerdere handhelds.
Hmmm... ik denk niet dat je die conclusie kan trekken hoor.
  vrijdag 13 februari 2004 @ 01:39:19 #105
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_17136150
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 01:25 schreef P-Style het volgende:
Hmmm... ik denk niet dat je die conclusie kan trekken hoor.
Ik denk het toch wel.

De architectuur van de Lynx (de hele opzet van de (hardware compressed) graphics en geheugengebruik) is nog steeds veel moderner dan die van de GBA. De GBA is nog steeds voornamelijk tile-based met gelimiteerde sprites.

De Lynx had bijvoorbeeld ook al lijnen tekenen en vlakken vullen in hardware.

Kennisen van mij met een Gameboy of Gamegear vonden mijn Lynx toch leuker en hebben later dan ook hun handheld daarvoor ingeruild.

M'n broer en zus hebben ook een Lynx gehad en m'n zus heeft er nu dus weer een

The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  vrijdag 13 februari 2004 @ 01:42:12 #106
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_17136201
Maar de lynx is <-------------------------------> zo groot

En de GB was maar <----> zo groot

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 13 februari 2004 @ 01:42:58 #107
26098 Notorious
100% pure hatred
pi_17136212
Maar de Lynx had geen Sonic dus ik ging voor de Game Gear!
pi_17138080
De Lynx was ook niet allemaal hoor, ik ben eigenlijk maar 2 defecte GB's tegen gekomen en van de 5 Model 2 lynxjes die ik in m'n hand heb gehad waren er 3 defect. Die dingen waren niet zo robuust (de 1 nog wel trouwens, maar die mag je legaal niet eens meenemen volgens mij, valt onder de slagwapenwet ). Buiten dat was hij inderdaad te groot en vrat hij stroom. Iets wat voor een handheld toch wel redelijk nadelig is. Je kan het niet alleen op de marketing van Atari gooien imho, kwa techniek was hij superieur maar op andere vlakken toch een stuk minder. En techniek is maar een deel waarop een machine verkocht wordt (zie de PS2 die nog als zoete broodjes gaat terwijl de Xbox met marketing machine Microsoft het bij lange na niet zo goed doet).
!
pi_17138213
Ik denk ook dat de lynx zijn vooruit was alleen tja die battery was toch wel minder.... Nindento heeft daar mee gewacht tot de battery het wel lang genoeg kan uithouden. Toen pas kwamen ze met een kleuren scherm.
mijn GBA SP heerlijk zo een accu meesterlijke zet van nintendo.

Wat ik wel vond is dat Atari wel de heftigste consoles maakte heb nog staan kwijlen bij de jaguar in de etalage (was wel wat jonger natuurlijk ...) omdat ie 64Bit was en toen was het zo dat dat heel veel uitmaakte .... nu weet ik wel beter maar toch.... een ook de games zagen er erg goed uit... maar nooit een gekocht. :-( Toch blijven steken op nintendo... Zelda/Mario... blijvevn meesterlijke games.

Maar de gamegear en de lynx waren gewoon cool met dat kleuren scherm ... jammer dat ik toen alleen maar mario en zelda leuk vond anders had ik wel een lynx gekocht. Kleur is toch zoveel beter dan zwart-wit.

vrijdag 13 februari 2004 @ 12:01:28 #110
26098 Notorious
100% pure hatred
pi_17141807
quote:
Toen pas kwamen ze met een kleuren scherm.
Die Game Boy Color was ook lachwekkend hoeveel kleuren had dat ding? 4 ofzo.
  vrijdag 13 februari 2004 @ 12:07:57 #111
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_17141942
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 12:01 schreef Notorious het volgende:

[..]

Die Game Boy Color was ook lachwekkend hoeveel kleuren had dat ding? 4 ofzo.

En toch een succes
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
  vrijdag 13 februari 2004 @ 12:42:38 #112
26098 Notorious
100% pure hatred
pi_17142612
Dankzij die gebrainwashte kids. Die rotzooi als Pokemon kopen!
  vrijdag 13 februari 2004 @ 12:49:27 #113
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_17142738
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 12:42 schreef Notorious het volgende:
Dankzij die gebrainwashte kids. Die rotzooi als Pokemon kopen!
Pokemon is één van de beste uitvindingen OOIT! Beestjes vangen, trainen, er een band mee krijgen! Echt zelden zo'n vernieuwende gameplay gezien.

Tuurlijk is het he-le-maal uitgemolken, en zijn er veeeeeel te veel delen uitgekomen, maar de basis is geniaal. Serieus.

vrijdag 13 februari 2004 @ 13:03:14 #114
26098 Notorious
100% pure hatred
pi_17143015
quote:
Pokemon is één van de beste uitvindingen OOIT! Beestjes vangen, trainen, er een band mee krijgen! Echt zelden zo'n vernieuwende gameplay gezien.
Meen je dit serieus? Jij had zeker ook vroeger zo'n Tamagochi of hoe die shit ook heet.
  vrijdag 13 februari 2004 @ 13:39:40 #115
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_17143794
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 01:42 schreef Notorious het volgende:
Maar de Lynx had geen Sonic dus ik ging voor de Game Gear!
Dat is ook het enige dat ik op de Game Gear speel

EDIT:
De Lynx II en de originele zwart-wit 'Gamebrick' schelen niet eens zo heel veel in grootte. Het nadeel van de Lynx is dat er zes penlites in moeten, daar werkt hij dan 5 uur op.

Overigens ben ik nog nooit een defecte Lynx tegen gekomen, behalve degene die ik zelf gesloopt heb Ik heb er zelf vier, m'n zus heeft er twee gehad, m'n broer 1, vrienden van mij bijelkaar drie, allemaal prima in orde.
Een van mij is zelfs een keer uit m'n rugtas op de straat geknald (rits sprong open ), behuizing licht beschadigd, maar werkte nog helemaal perfect.

[Dit bericht is gewijzigd door Lamer_Deluxe op 13-02-2004 13:43]

The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  vrijdag 13 februari 2004 @ 13:42:36 #116
26098 Notorious
100% pure hatred
pi_17143865
Mortal Kombat en Wonderboy waren ook wel leuk.
  maandag 8 maart 2004 @ 21:09:27 #117
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_17583880
binnenkort aan dit lijstje toe te voegen: gametrac
  dinsdag 9 maart 2004 @ 16:42:49 #118
5260 Stewie
March on down the field !
pi_17601262
Waar de lynx wel zwaar goed in was, was met 2 (of meer) man tegen elkaar golfsurfen in California Games... Mijn god en dat geluid kon zoo hard ! En dan elkaar van de plank surfen... wat een battles zijn dat geweest vroeger...

en dan sta je daar met je zwart wit loser Gameboy met Q-bert ofzo...
  dinsdag 9 maart 2004 @ 16:57:08 #119
8369 speknek
Another day another slay
pi_17601655
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 13:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
VB is geen handheld
Zo issie volgens mij wel gemarket. Je had ook alleen maar een controller en een visor.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_17607536
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 08:38 schreef TAG-Speedy het volgende:
En techniek is maar een deel waarop een machine verkocht wordt (zie de PS2 die nog als zoete broodjes gaat terwijl de Xbox met marketing machine Microsoft het bij lange na niet zo goed doet).
in dat stukje ben ik het dus niet met je eens. de ps2 gaat wat minder bij ons over de toonbank(lees intertoys) daar heb ik mijn stage en ik kan je vertellen dat wij heel erg weinig consoles verkopen,maar dat 50 procent wel xbox is. dan even een ander voorbeeld,in haarlem heb je ook zo'n gameshop in een zijstraatje,daar stijgen de verkoopcijfers van de box ook over die van de ps2 heen is me vertelt.
pi_17607636
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 13:03 schreef Notorious het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Pokemon is één van de beste uitvindingen OOIT! Beestjes vangen, trainen, er een band mee krijgen! Echt zelden zo'n vernieuwende gameplay gezien.<hr></blockquote>Meen je dit serieus? Jij had zeker ook vroeger zo'n Tamagochi of hoe die shit ook heet.
ik weet honderd procent zeker dat dat pokemon een heel goed concept is. ik ben het daarom volledig met roy eens,maar toch zie je wel dat heel veel mensen nog steeds die troep kopen. het is net zoiets als een nes,een super nintendo,magic kaarten en noem dat soort dingen maar op. het verkoopt goed omdat het een erg goed concept is.
pi_17608977
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 21:02 schreef frenzy2003 het volgende:

[..]

in dat stukje ben ik het dus niet met je eens. de ps2 gaat wat minder bij ons over de toonbank(lees intertoys) daar heb ik mijn stage en ik kan je vertellen dat wij heel erg weinig consoles verkopen,maar dat 50 procent wel xbox is. dan even een ander voorbeeld,in haarlem heb je ook zo'n gameshop in een zijstraatje,daar stijgen de verkoopcijfers van de box ook over die van de ps2 heen is me vertelt.
Nu heb ik het niet over plaats "x" waar de Xbox toevallig harder loopt of dorp "y" waar ze nog niet verder zijn dan Nintendo en de Gamecube alle records breekt, maar wereldwijd. Xbox is ook wat logischer dat hij nu relatief hard loopt, de markt begint verzadigd te raken en veel gamers met een PS2 kopen er een 2e console bij (zoals ik zelf) waardoor je zulke beelden krijgt.
!
  woensdag 10 maart 2004 @ 12:54:01 #123
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_17620214
Top 10? Dus nummer 1 is meer gefaald dan nummer 10?
feest
pi_18190663
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 10:20 schreef sp3c het volgende:
die kritiek had er nooit moeten zijn

er wordt al sinds de launch van de originele Gameboy geklaagd over het donkere scherm, dan ben je toch een idioot als je de opvolger een nog donkerder scherm meegeeft of ben ik nou gek bezig?
De GBA heeft geen donkerder scherm dan zijn voorganger. En onder nogmale omstandigheden, kun je alles gewoon goed zien. Alleen 's avonds kun je moeilijker gamen. Nou nou, het grootste publiek van de GBA licht dan toch al in bed.

Bovendien zag nintendo iets wat de rest niet zag; als je een handheld maakt, moet je ervoor zorgen dat ie echt portable is. De GB en GBC hadden geen backlight omdat ze bij Nintendo zagen wat bij Atari en Sega niet duidelijk was; het zoop batterijen. Zo'n handheld is dan alleen voor de écht rijke gamers portable. De GBA Sp gaat zo'n 6 uur mee met licht aan en 15 uur zonder licht. DAT is pas portable!

En dat gezeur om SNES-ports is ook een beetje lame. Het zijn wel ports van games die behoren tot de beste en meest originele ooit gemaakt. Je kan het Nintendo moeilijk kwaad nemen dat ze een port van Super Mario Bros. 3 (het bestverkochte spel aller tijden) uitbrengen, en met een port van Legend of Zelda zou je alleen maar blij moeten zijn.

Toch vind ik de Gamegear niet echt gefaald, hoor. Hij trok gewoon ander publiek dan de Gameboy. ja, hij was duurder. Maar bood veel mooiere graphics. Ja, hij zoop batterijen. Maar met een bijbehorende accu kun je toch 4 tot 5 uur gamen. De gameboy had Mario? (volgens mij maar 1 spelletje trouwens...). De Gamegear had Sonic! En veel Sonic!
pi_18190718
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 12:54 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Top 10? Dus nummer 1 is meer gefaald dan nummer 10?
Zou je denken, maar nee. De nr. 1 wordt volgens de lijst gezien als grootste concurrent van de Gameboy. Kijk maar naar de top-3, geweldige handhelds!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')