abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 februari 2004 @ 21:08:30 #101
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_16828416
quote:
Op maandag 2 februari 2004 21:06 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Tja... als je van exhibitionisme houd (in het geval als je geen garage hebt oid...)
Bij een auto heb je tenminste geen last van pottekijkers, want als je goed bezig bent, dan beslaan je ruiten

Niet als je airco hebt zoals de meeste BMW's.

[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 02-02-2004 21:09]

maandag 2 februari 2004 @ 21:08:56 #102
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_16828434
quote:
Op maandag 2 februari 2004 20:59 schreef Patrick281 het volgende:
Ik heb eerst naar een Fiat Coupe zitten kijken, maar de wegenbelasting staat mij niet aan.
De auto zal meer stilstaan dan rijden .. beter dus geen belasting betalen.
De techniek is eenvoudig, dus kan een hoop zelf doen.
En ik wil alleen maar een model met een vergrote motor. (van de 650 pas er ook in)
Het wordt zeker geen Halfords tuning, want ik laat er qua spuitwerk en accesoires alleen professionals aan werken.
Het mag qua aanschaf allemaal best wel wat kosten, ik vind dus alleen lopende kosten vervelend.
(zoals een wegenbelasting of een hoge afschrijving)
Er moet ook nog ergens een Mini zijn die enorm omgebouwd is. Niet aan de buitenkant maar aan de binnenkant overigens.
Zit een geblazen golf 2 GTI blok in en hij heeft permanente vierwielaandrijving. Verder is ie standaard, da's dus lachen bij het stoplicht.

Zal eens kijken of ik deze kan vinden, ik weet helaas het kenteken niet meer.

Ik heb het uitlaatsysteem voor dat ding berekent en tekeningen voor het uitlaatspruitstuk gemaakt.

Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  maandag 2 februari 2004 @ 21:10:41 #103
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_16828497
quote:
Op maandag 2 februari 2004 21:08 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Er moet ook nog ergens een Mini zijn die enorm omgebouwd is. Niet aan de buitenkant maar aan de binnenkant overigens.
Zit een geblazen golf 2 GTI blok in en hij heeft permanente vierwielaandrijving. Verder is ie standaard, da's dus lachen bij het stoplicht.

Zal eens kijken of ik deze kan vinden, ik weet helaas het kenteken niet meer.

Ik heb het uitlaatsysteem voor dat ding berekent en tekeningen voor het uitlaatspruitstuk gemaakt.

Mini heb ik ook gehad voordat ik ermee over de kop ging.

Hoe bereken je een uitlaat dan?
En on-topic: is een open uitlaat echt slecht?
(minimaal 1 fokker heeft een open uitlaat op de motor)

[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 02-02-2004 21:11]

pi_16828789
quote:
Op maandag 2 februari 2004 20:53 schreef Makster het volgende:

[..]

Heb echt een soort zelfde levensloop wat betreft interesses Was ook een auto freak maar moet er niks meer van hebben. Werk ook nog wel eens in de Alfa garage enzo maar heb er echt helemaal niks meer mee. Rij nu zelf in een 205 uit 1989, en het boeit me geen RUK

tis dat ik voor mijn auto niets terug krijg anders had ik hetzelfde gedaan! mij boeit die hele auto me helemaal niets meer!
quote:
Op maandag 2 februari 2004 21:01 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Hoezo meng ik me er nou weer in?

Ik vind het etteren over en weer gewoon ontzettend irritant en stel ze alvast een drankje op mijn kosten in het vooruitzicht als ze zich in kunnen houden, niks verkeerds aan toch?

t leek er wel op, ik hoop dat je voorstel werkt!
quote:
Op maandag 2 februari 2004 20:59 schreef Patrick281 het volgende:
Ik heb eerst naar een Fiat Coupe zitten kijken, maar de wegenbelasting staat mij niet aan.
De auto zal meer stilstaan dan rijden .. beter dus geen belasting betalen.
De techniek is eenvoudig, dus kan een hoop zelf doen.
En ik wil alleen maar een model met een vergrote motor. (van de 650 pas er ook in)
Het wordt zeker geen Halfords tuning, want ik laat er qua spuitwerk en accesoires alleen professionals aan werken.
Het mag qua aanschaf allemaal best wel wat kosten, ik vind dus alleen lopende kosten vervelend.
(zoals een wegenbelasting of een hoge afschrijving)
ja ok, als je zelf kunt sleutelen...reken maar dat je dat zult doen bij zo'n fiat...
pi_16828840
quote:
Op maandag 2 februari 2004 21:08 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Niet als je airco hebt zoals de meeste BMW's.

Maar die kan je uitzetten
  maandag 2 februari 2004 @ 21:20:15 #106
17709 hollander172
pi_16828858
quote:
Op maandag 2 februari 2004 21:10 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Mini heb ik ook gehad voordat ik ermee over de kop ging.

Hoe bereken je een uitlaat dan?
En on-topic: is een open uitlaat echt slecht?
(minimaal 1 fokker heeft een open uitlaat op de motor)

Een uitlaat berekenen is niet zo moeilijk, je moet altijd een compromis maken tenzij je met EXUP achtige dingen bezig gaat die dus storingsgevoeliger zijn dan een rechte buis.

FF zonder dollen, de bedoeling van een uitlaat is in theorie dat ie zo snel mogelijk de uitlaatgassen naar buiten transporteert zonder je trommelvliezen te beschadigen. Daar is alleen wel een uitzondering op, de tegendruk die je nodig hebt zodat er geen mengsel verloren gaat bij het inlaatmoment. Dit is het moment dat alle kleppen dus openstaan.

In het kort kan je zeggen dat veel tegendruk meer koppel oplevert en weinig tegendruk een betere top end. (dit niet al te letterlijk nemen natuurlijk, met een pisgaatje werkt dat natuurlijk niet zo)

De lengte is bepalend voor de tegendruk naast de diameter maar ook de vorm. Dit is dus altijd een compromis want het is ook fijn als het geheel ook nog op het voertuig past zonder meters uit te steken of onnodig veel bochten te maken. Daarnaast is het ook leuk als het nog enigzins demt anders ben je doof na 1 ritje.

Een open uitlaat is dus niet slecht maar verandert gewoon het karakter van het blok en niet geheel onbelangrijk het geeft een sportief geluidje.

maandag 2 februari 2004 @ 21:25:39 #107
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_16829051
quote:
Op maandag 2 februari 2004 21:20 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Een uitlaat berekenen is niet zo moeilijk, je moet altijd een compromis maken tenzij je met EXUP achtige dingen bezig gaat die dus storingsgevoeliger zijn dan een rechte buis.
En "u" keek naar een motor met EXUP meende ik.

Mooie uitleg, die bakerpraatjes over dat een open uitlaat zo slecht is kunnen we dus:
Ik moet afsluiten trouwens.

maandag 2 februari 2004 @ 21:32:26 #108
17709 hollander172
pi_16829335
quote:
Op maandag 2 februari 2004 21:25 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Mooie uitleg, die bakerpraatjes over dat een open uitlaat zo slecht is kunnen we dus:

Ja ik weet het. EXUP is leuk voor zolang het heel blijft, wel een mooi systeem overigens.

Maar dat kan er ook onderuit voor een volledig open systeem he? Nu nog netjes leren lassen en ik kan er zelf eentje maken.

pi_16829930
quote:
Op maandag 2 februari 2004 20:02 schreef Makster het volgende:

[..]

LOL ja zelfde verhaal bij mij. Woon dus ook nog thuis en doe liever niks dan iets zeg maar Ben nu dus bijna klaar met mijn studie en echt veel geld heb ik niet. Heb mijn auto verkocht voor deze ZXR, en dat vonden ze thuis onbegrijpelijk.
Maarja, ik volg meestal gewoon mijn hart en heb dus ook gewoon die ZXR gekocht.

Nou, ze vinden mij nog vager als je weet in wat voor een auto ik nu rijd.
Maar ik moet wil die CBR600rr persé hebben .

Te huur: Goed uitziende jongeman die vrouwen wel weet te plezieren. (Prijs op aanvraag)

なんだっけ
pi_16830134
shit, een ZX12R-rijder vertelt me net dat ie een ongeluk heeft gehad en dat zijn pols op 38 plaatsen verbrijzeld is, is vastgezet en zijn rug naar de klote is...

hij rijdt al sinds zijn 4e, zegt ie! ik hem in november een beetje leren kennen en meer dan een maand niet gesproken. krijg ik 5 jan, 1 dag voor mijn praktijk, een mail met suc6 gewenst en dat ie nog wel een keer naar arnhem komt om te rijden...

pi_16830245
Kwam ik op m-f tegen in een topic:

zundap=ziet u niet dat alles precies past
yamaha=ygenweis apparaat met apart hoge afschrijving
suzuki=scheur uzelf uw kist in
ajs= alle joekels snel
bmw=breed maar waardeloos
ktm=kein trottel mag's
kawasaki=komt altijd wanneer andere sportrijder al klaar is
triumph= totaal rammelend individu uit middeleeuwen probeert het
aprilia=alleen puisant rijke individuen lopen inderdaad achter
honda=hoog onderhoud na dagelijkse afstand
hd=heel droevig
ducati=dankzij uw centen aanhoudende trammelant ingekocht

pi_16830293
quote:
Op maandag 2 februari 2004 21:54 schreef PatrickM het volgende:
Kwam ik op m-f tegen in een topic:

zundap=ziet u niet dat alles precies past
yamaha=ygenweis apparaat met apart hoge afschrijving
suzuki=scheur uzelf uw kist in
ajs= alle joekels snel
bmw=breed maar waardeloos
ktm=kein trottel mag's
kawasaki=komt altijd wanneer andere sportrijder al klaar is
triumph= totaal rammelend individu uit middeleeuwen probeert het
aprilia=alleen puisant rijke individuen lopen inderdaad achter
honda=hoog onderhoud na dagelijkse afstand
hd=heel droevig
ducati=dankzij uw centen aanhoudende trammelant ingekocht

maandag 2 februari 2004 @ 22:00:01 #113
17709 hollander172
pi_16830458
quote:
Op maandag 2 februari 2004 21:25 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Oh nog even 1 aanvulling anders ben ik niet compleet genoeg geweest, het kan slecht zijn voor je moter.

Als de tegendruk minder wordt (wat meestal de opzet is van een vervangende uitlaat) kan het gebeuren dat er bij lage toeren wat onverbrand mengsel in je uitlaat komt wat dus daar en niet in de cilinder verbrand. Dit effect noemen ze backfire waardoor er extra druk komt op de uitlaatkleppen en dus extra slijtage ten gevolg heeft. Voor je katalysator is dit ook minder fijn hoewel hij wel lekker heet wordt wat de werking weer doet toenemen. (allemaal een knetterpijp voor een beter milieu!)

Backfire is overigens het bekende knal/knetter effect wat vooral racewagens hebben. (die hoeven ook niet zo lang mee natuurlijk) Let er maar eens op bij bijvoorbeeld rallywagens of formule 1 wagens als ze net voor een bocht het gas loslaten dan knalt ie er op los.

Een modern normaal motorblok staat hier overigens veel te arm voor afgesteld, toevallig is de uitlaat van mijn auto een beetje lek en nu heb ik dit effect dus ook maar dit komt vooral doordat de lambdasonde er niet meer in zit en hij dus een wat te rijk mengsel doorlaat.

pi_16830596
quote:
Op maandag 2 februari 2004 21:55 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

Niet eens gecensureerd he
pi_16830739
quote:
Op maandag 2 februari 2004 22:00 schreef hollander172 het volgende:

[..]

>knip<

kan het gebeuren dat er bij lage toeren wat onverbrand mengsel in je uitlaat komt wat dus daar en niet in de cilinder verbrand. Dit effect noemen ze backfire

>knip<

Bij mijn weten is een backfire juist dat het onverbrande mengsel in de inlaattraject terukomt en daar verbrand (wat zelden voorkomt, mijn zwager heeft het bij een BMW 325i Coupe gehad...)
Who know's for sure?
  maandag 2 februari 2004 @ 22:08:31 #116
37540 Gerako
Mille, er is geen betere!
pi_16830822
Klopt, een backfire is in het inlaat traject. Loopt meestal slecht af voor de luchtinlaat. Woord zegt het eigenlijk al een beetje "fire" en "back" het vuur gaat terug de inlaat in, inplaats van naar de uitlaat.

[Dit bericht is gewijzigd door Gerako op 02-02-2004 22:16]

maandag 2 februari 2004 @ 22:09:29 #117
17709 hollander172
pi_16830861
quote:
Op maandag 2 februari 2004 22:06 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Bij mijn weten is een backfire juist dat het onverbrande mengsel in de inlaattraject terukomt en daar verbrand (wat zelden voorkomt, mijn zwager heeft het bij een BMW 325i Coupe gehad...)
Who know's for sure?

Ik begon even te twijfelen, er is wat verdeeldheid wat het nou precies is maar google leverde dit op: http://www.type2.com/library/exhaust/backfire.htm

Ik noem het in ieder zelf wel backfire wat mij ook logischer in de oren klinkt, zeker met een open- of lekkend uitlaatsysteem. Dat laatste probleem heb ik dus.

[Dit bericht is gewijzigd door hollander172 op 02-02-2004 22:11]

pi_16830866
quote:
Op maandag 2 februari 2004 22:03 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Niet eens gecensureerd he

daarom
  maandag 2 februari 2004 @ 22:15:09 #119
17596 Makster
Tell them Brother Beavis !!!
pi_16831111
quote:
Op maandag 2 februari 2004 21:51 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
shit, een ZX12R-rijder vertelt me net dat ie een ongeluk heeft gehad en dat zijn pols op 38 plaatsen verbrijzeld is, is vastgezet en zijn rug naar de klote is...

hij rijdt al sinds zijn 4e, zegt ie! ik hem in november een beetje leren kennen en meer dan een maand niet gesproken. krijg ik 5 jan, 1 dag voor mijn praktijk, een mail met suc6 gewenst en dat ie nog wel een keer naar arnhem komt om te rijden...

Das mooi kut!

Bij mij de omgeving gaat het ook al niet veel beter. Jongen die ik kende via mijn werk bij de alfa garage is 2 weken geleden dodelijk verongelukt. Was echt een pis ongeluk, hij reed nog geen 40 km per uut en knalde op een auto die links afsloeg en hem geen voorrang gaf. Kwam met zijn bortsbeen op de raamstijl van dewagen brak zijn nek. Zijn motor was echt amper kapot. Alleen de speigel er aan een kant af (was een MV Agusta).
Beste maatje van mijn neef is een paar maanden terug verongelukt, in de bocht uitgegleden over een stuk glas en met motor en al onder de vangrail gekomen

Tja motorrijden is nu eenmaal risico voller als het koekblik maar ik zal er zeker niet minder door gaan rijden !

Lake Titikaka, where people are bred without a bunghole....
Whats a bunghole? You're a bunghole! Bunghole!
  maandag 2 februari 2004 @ 22:25:08 #120
37540 Gerako
Mille, er is geen betere!
pi_16831861
quote:
Op maandag 2 februari 2004 22:15 schreef Makster het volgende:

[..]

Das mooi kut!

Bij mij de omgeving gaat het ook al niet veel beter. Jongen die ik kende via mijn werk bij de alfa garage is 2 weken geleden dodelijk verongelukt. Was echt een pis ongeluk, hij reed nog geen 40 km per uut en knalde op een auto die links afsloeg en hem geen voorrang gaf. Kwam met zijn bortsbeen op de raamstijl van dewagen brak zijn nek. Zijn motor was echt amper kapot. Alleen de speigel er aan een kant af (was een MV Agusta).
Beste maatje van mijn neef is een paar maanden terug verongelukt, in de bocht uitgegleden over een stuk glas en met motor en al onder de vangrail gekomen

Tja motorrijden is nu eenmaal risico voller als het koekblik maar ik zal er zeker niet minder door gaan rijden !

hier heb ik onze bandit wel eens over gehoord, t blijft klote.
  maandag 2 februari 2004 @ 22:36:08 #122
17596 Makster
pi_16832138
quote:
Op maandag 2 februari 2004 22:30 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

hier heb ik onze bandit wel eens over gehoord, t blijft klote.

Yups, maarja je doet er niks tegen.

En backfire klinkt anders ook niet echt bevoorderlijk !!

maandag 2 februari 2004 @ 23:01:48 #123
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_16833177
Wat een gelul weer.....
pi_16840300
Weet 1 van jullie of je op zaterdag een motor kunt afmelden in duitsland? Anders ben ik genoodzaakt, als het wat is, om die kawa naar huis te rijden en de papieren te laten opsturen, wat ik liever niet doe.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 09:00:14 #125
17596 Makster
pi_16840320
Zou het echt NIET weten.

Misschien even bellen met de RDW ofzo?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')