abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 februari 2004 @ 21:09:47 #1
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_16791728

De tweede serie van Ghost in the Shell: Stand Alone Complex is uit, net zoals het eerste seizoen staan voor deze serie 26 afleveringen gepland.

Maar is er veel veranderd? Het ziet er allemaal net iets gelikter uit, maar over het algemeen zijn alle designs hetzelfde gebleven, je valt niet opeens in een akelige chibi-versie van de vorige serie. De animatie is net als in de eerste serie goed, misschien zelfs beter dan goed.

De intro is anders, maar het is nog steeds de uitstekende Yoko Kanno die de muziek verzorgt. En ook het slot-nummer is anders, deze is, als je het mij vraagt toch wel een verbetering over die van de vorige serie. De muziek is sfeervol, zoals dat altijd al het geval was.

En het verhaal? Nu de Laughing Man zaak is opgelost, of in ieder geval dusdanig uitgewerkt dat er aan een nieuwe langdurige verhaallijn kan worden gewerkt.
Tegen het einde van het eerste seizoen hadden we de complexe verhaallijn omtrend Cyberbrain Sclererose, de controversie rondom de micromachines en de samenzweringen.
In de tweede serie krijgen we meteen iets voorgeschoteld dat de potentie heeft nog complexer te zijn dan hetgeen dat voorafging aan dit seizoen. Het Vluchtelingen-vraagstuk kan een uitstekende opvolger zijn voor de verhalen uit het eerste seizoen.

De actie is spetterend, bloederig, uitstekend weergegeven.

Ik denk dat deze tweede serie een waardige opvolger is van de eerste, en wie weet misschien zelfs beter.

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_16792257
Mooie openingspost, zelf heb ik de eerste serie nog niet afgekeken ( ben tot aflevering 18 gekomen ), maar die vond ik al geweldig. Iedere animatie in de aflevering zag er geweldig en vol detail uit. Zelden heb ik een betere animatieserie gezien.
Don't underestimate anyone, for those underestimated have skills that have yet to be shown...
  zondag 1 februari 2004 @ 21:30:06 #3
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_16792811
quote:
Op zondag 1 februari 2004 21:19 schreef lavapredator het volgende:
Mooie openingspost, zelf heb ik de eerste serie nog niet afgekeken ( ben tot aflevering 18 gekomen ), maar die vond ik al geweldig. Iedere animatie in de aflevering zag er geweldig en vol detail uit. Zelden heb ik een betere animatieserie gezien.
Dan moeten de spannendste afleveringen nog komen. Het einde van de serie vond ik werkelijk waar brilliant, spannend, een van de beste series die ik ooit gezien heb.

Ghost in the Shell heeft namelijk de neiging om een complex universum te creeren, een wereld waarin high-tech is ingeburgerd, het brengt de science fiction elementen heel serieus en realistisch in beeld. Want ook al kunnen we ons niets voorstellen bij de gedachte een cyberbrain te hebben, door de serie te volgen kunnen we wel een realistisch besef krijgen van een maatschappij waarin deze technologie bijna de normaalste zaak van de wereld is.

Het is geen wereld die neigt naar 1 kant. Dit is een goed gevormde achtergrond, het is niet overmatig duister, maar juist erg kleurrijk en optimistisch om naar te kijken, alles is gestyleerd om serieus genomen te worden door een maatschappij, het is functioneel en realistisch ontworpen, binnen die maatschappij is een bron aan vreugde en verdriet, simpele zaken en complexe politiek.

Daarom is voor mij Ghost in the Shell zo geslaagd, vanwege de diepte.

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  zondag 1 februari 2004 @ 21:53:49 #4
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_16794065
Art direction vind ik echter haaks op de film zelf staan
Ineens allemaal trendy kleurtjes etc, terwijl de film zelf heel grimmig was...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zondag 1 februari 2004 @ 21:55:58 #5
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_16794171
De film Ghost in The Shell heb ik gezien, ik moet eerlijk zeggen dat ik hem toen bijna te gewelddadig vond..
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_16794251
Wil jij zeggen dat er niet alleen een gehele Ghost in the Shell animatie serie is, maar dat ik daar tot op deze post ook gewoon het bestaan niet van af weet? Wil jij nu zeggen dat ik als een bezetene moet gaan zorgen dat ik die serie in handen krijg?

Dank je wel! YOU JUST MADE MY DAY!!!

*Internet af gaat struinen naar meer info*

zondag 1 februari 2004 @ 21:59:17 #7
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_16794322
quote:
Op zondag 1 februari 2004 21:53 schreef Skull-splitter het volgende:
Art direction vind ik echter haaks op de film zelf staan
Ineens allemaal trendy kleurtjes etc, terwijl de film zelf heel grimmig was...
De serie staat los van de film, en de film had meer detail, dat het zich voornamelijk s' nachts afspeelde gaf het ook een grimmigere sfeer. De serie vind ik visueel beter, veel realistischer dan de film, niet vanwege de details, maar vanwege het contrast, omdat ook onze wereld niet bestaat uit of het een of het ander, het is een mengeling van verschillende zaken.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  zondag 1 februari 2004 @ 22:02:49 #8
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_16794477
quote:
Op zondag 1 februari 2004 21:57 schreef BloodRayne het volgende:
Wil jij zeggen dat er niet alleen een gehele Ghost in the Shell animatie serie is, maar dat ik daar tot op deze post ook gewoon het bestaan niet van af weet? Wil jij nu zeggen dat ik als een bezetene moet gaan zorgen dat ik die serie in handen krijg?

Dank je wel! YOU JUST MADE MY DAY!!!

*Internet af gaat struinen naar meer info*

http://www.animenfo.com/animetitle,1068,sgszbd,ghost_in_the_sh.html

kleine aanpassing, de eerste serie is 26 afleveringen lang, en de tweede serie, waar nu net 4 aflveringen van in Japan hebben gedraaid, is ook 26 afleveringen van.

Titel van de eerste serie is

Ghost in the Shell Stand Alone Complex

voeg daar aan toe "2nd GIG" en je hebt de tweede serie.

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  maandag 2 februari 2004 @ 19:35:29 #9
12888 Skull-splitter
pi_16824673
quote:
Op zondag 1 februari 2004 21:59 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

De serie staat los van de film, en de film had meer detail, dat het zich voornamelijk s' nachts afspeelde gaf het ook een grimmigere sfeer. De serie vind ik visueel beter, veel realistischer dan de film, niet vanwege de details, maar vanwege het contrast, omdat ook onze wereld niet bestaat uit of het een of het ander, het is een mengeling van verschillende zaken.

Mjah, sorry, ik vond het contrast tussen serie en film gewoon te groot. En om nou alles op het dag/nacht verschil te gooien vind ik absurd...
  maandag 2 februari 2004 @ 20:15:31 #10
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_16826172
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:35 schreef Skull-splitter het volgende:
Mjah, sorry, ik vond het contrast tussen serie en film gewoon te groot. En om nou alles op het dag/nacht verschil te gooien vind ik absurd...
zoals ik al zei. Film en serie staan los van elkaar, dus de sfeer is sowieso al anders, het budget voor de film was groter dan voor de serie.

Voor degenen die een link willen hebben naar een bittorent site... contact me through e-mail.

Overigens ik ben haastig op zoek naar de intro van de tweede serie. Geweldig nummer.

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_16832800
Ghost in the shell movie was echt super.

De serie ook, vond het af en toe een beetje vaag, want soms gingen ze echt van hak op tak, maar was wel een gave serie

maandag 2 februari 2004 @ 23:06:09 #12
12888 Skull-splitter
pi_16833309
quote:
Op maandag 2 februari 2004 20:15 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

zoals ik al zei. Film en serie staan los van elkaar, dus de sfeer is sowieso al anders, het budget voor de film was groter dan voor de serie.

Voor degenen die een link willen hebben naar een bittorent site... contact me through e-mail.

Overigens ik ben haastig op zoek naar de intro van de tweede serie. Geweldig nummer.

Dat het budget groter is is logisch, maar waarom staan ze dan in vredesnaam los van elkaar? Ok, ander verhaal, maar verder?
pi_16833416
De comic, die is pas goed...

pi_16845495
Ok, in de film was het allemaal wat grauwer, en ging het er allemaal harder aan toe. Je ziet in de serie geen voeten en handen breken enzo zoals in de film. Maar de serie moet je ook gewoon zien als een verhaal apart, niet als een verlenging op de film.
Don't underestimate anyone, for those underestimated have skills that have yet to be shown...
  dinsdag 3 februari 2004 @ 14:41:38 #15
12888 Skull-splitter
pi_16848066
Bull, het zijn de verhalen die aan de film zelf voorafgaan, en dan is het ineens een apart universum?
pi_16858240
De verhalen uit de serie en de film hebben absoluut niets met elkaar te maken. Geen prequels, geen sequels, niets. Compleet ander universum als je het zo wilt noemen. De nieuwe film die eraan komt is wel een vervolg op de film zelf.

En het ziet er anders uit omdat het een serie is en niet de film dus ze hoeven het dus niet in dezelfde stijl te doen.

Edit: oeps, ik maakte een foutje :[

dinsdag 3 februari 2004 @ 22:33:26 #17
12888 Skull-splitter
pi_16863716
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 19:50 schreef Gio het volgende:
De verhalen uit de serie en de film hebben absoluut niets met elkaar te maken. Geen prequels, geen sequels, niets. Compleet ander universum als je het zo wilt noemen. De nieuwe film die eraan komt is wel een vervolg op de film zelf.

En het ziet er anders uit omdat het een serie is en niet de film dus ze hoeven het dus niet in dezelfde stijl te doen.

Edit: oeps, ik maakte een foutje :[

*zucht* dit is bijna zo'n antwoord als zeggen dat alle aliens zwart waren, maar dat de props bruin zijn omdat ze out of universe zijn...
pi_16865599
lol check wat ik gevonden heb

http://www.the-magicbox.com/game122503e.shtml

lijkt me cool

Stand alone complex...name says it all, niks te maken met film. geen prequel of sequel, gewoon andere serie no offesne btw, ik merk dat de gemoederen weer een tikje geirriteerd raken

dinsdag 3 februari 2004 @ 23:30:22 #19
72820 3st
immer besser
pi_16865680
is dit ook nog te koop ofzo met nederlandse ondertiteling? nee zeker
A dirty mind is a joy forever
pi_16866744
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 22:33 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

*zucht* dit is bijna zo'n antwoord als zeggen dat alle aliens zwart waren, maar dat de props bruin zijn omdat ze out of universe zijn...

De anime had ook nogal wat verschillen met de manga. Als de studio die de serie maakt besluit het iets anders aan te pakken, dan is het nou eenmaal zo.

Ik heb zeer genoten van de serie, en vond het grafisch gezien op sommige momenten veel beter dan de film. De tweede serie is tot zo ver ook veel belovend, en hopelijk wordt de 2de film ook zo'n succes

pi_16870912
2de film???? huh?? volgens mij weet jij meer dan mij
  woensdag 4 februari 2004 @ 08:27:57 #22
12888 Skull-splitter
pi_16871180
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 00:03 schreef Gio het volgende:

[..]

De anime had ook nogal wat verschillen met de manga. Als de studio die de serie maakt besluit het iets anders aan te pakken, dan is het nou eenmaal zo.

Ik heb zeer genoten van de serie, en vond het grafisch gezien op sommige momenten veel beter dan de film. De tweede serie is tot zo ver ook veel belovend, en hopelijk wordt de 2de film ook zo'n succes

Now we're talking

een andere aanpak KAN, alleen niet om de flutexcuusjes die hierboven staan, maar deze is ten minste eerlijk, en ik zeg eerlijk dat ik de sfeer algemeen minder vond. Tuurlijk zijn er grafisch gezien een paar verbeteringen, tis inmiddels zoveel jaar later ontwikkeld natuurlijk

woensdag 4 februari 2004 @ 09:15:03 #23
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_16871736
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 08:27 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Now we're talking

een andere aanpak KAN, alleen niet om de flutexcuusjes die hierboven staan, maar deze is ten minste eerlijk, en ik zeg eerlijk dat ik de sfeer algemeen minder vond. Tuurlijk zijn er grafisch gezien een paar verbeteringen, tis inmiddels zoveel jaar later ontwikkeld natuurlijk

Wat nou flut-excuusjes?

Het is gewoon een feit dat de serie niet een vervolg is op de film, en gebaseerd is op de manga. Het word gewoon gezegd door de producenten van de serie.

"Dit is niet een verlenging van de film, het speelt zich niet af in hetzelfde universum."

En dat komt regelrecht uit de mond van de makers, getuige de interviews uit de intro-aflevering, waarin allerlei soorten informatie word gegeven over de serie, zoals samenvattingen, verklaringen en een korte geschiedenis.

Niks flut-excuus. Het is gewoon zo. De makers zeggen dat deze serie geen ruk te maken heeft met de film, dus heeft deze serie ook geen ruk te maken met de film.
De film en de serie zijn allebei gebaseerd op de manga, maar de serie is niet gebaseerd op de film. Serie en film zijn geen hervertellingen van de verhaling uit de manga, beiden nemen verhaal-elementen over en geven er hun eigen draai aan.

Ghost in the Shell: Innocence is WEL een vervolg op de eerste film, gezien deze doorgaat waar de eerste film ophield.

http://www.innocence-movie.jp/trailer/

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_16871794
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 07:46 schreef Shinny het volgende:
2de film???? huh?? volgens mij weet jij meer dan mij
Ghost In The Shell: Innocence, zie de post van Kugari-Ken hierboven.
pi_16988694
Wat was de nummer van de aflevering waar die maker van die tank stierf en zich liet downloaden in zijn eigen tank?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')