FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [Centraal] Helikopter topic
R-AdIoAcTiVezondag 1 februari 2004 @ 14:22
Ik vind het toch nog een mooi vervoersmiddel.

Nederlandse Helikopters:


Chinook CH 47D, Krijgsmachtdeel: Luchtmacht


AH-64 Apache, Krijgsmachtdeel: Luchtmacht


Cougar MK II, Krijgsmachtdeel: Luchtmacht


Allouette III, Krijgsmachtdeel: Luchtmacht


Westland Lynx SH-14D, Krijgsmachtdeel: Marine


Agusta 109, Krijgsmachtdeel: Luchtmacht


AB 412, Krijgsmachtdeel: Luchtmacht


Bo 105, Krijgsmachtdeel: Luchtmacht


UH-1D, Krijgsmachtdeel:

Andere:


Sikorsky UH-60 Blackhawk


Eurocopter FC-130-B4


Sikorsky S64E Skycrane


Agusta A-109E Power


Westland HC-MK1 Puma


Mil-24 Hind


Agusta Bell 412 HP


WS-61 Seaking HU-5


Mil Mi-17


Westland Seaking


Mil Mi-24V Hind


Wel even genoeg voor nu
Wie vult aan?

[Dit bericht is gewijzigd door R-AdIoAcTiVe op 01-02-2004 14:32]

R-AdIoAcTiVezondag 1 februari 2004 @ 14:23
Hier een mooie link van de Westland Lynx:

http://home-3.tiscali.nl/~mwdeba20/lynx.htm

edit:

En eentje van de Chinook:

http://nl.wikipedia.org/wiki/CH-47_Chinook

En eentje van de Black Hawk:

http://nl.wikipedia.org/wiki/UH-60_Black_Hawk

En eentje van de Apache:

http://nl.wikipedia.org/wiki/AH-64_Apache

HPoizondag 1 februari 2004 @ 14:50
MAA Bölkow van Medical Air Assistance; dochter v/d ANWB.









MAA Bölkow
Fabrikant:
Eurocopter

Type:
Bölkow BO-105 CBS-4

Registraties:
- PH-KHD (Amsterdam)
- PH-KHE (Rotterdam)
- D-HHBG (Reserve toestel in samenwerking met ADAC)

Maximaal startgewicht:
2400 kg

Ledig gewicht:
1662 kg (inclusief medische uitrusting).

Laadvermogen:
738 kg

Maximale brandstof:
456 kg

Maximum snelheid:
242 km/uur

Kruissnelheid:
210 km/uur

Maximumvermogen:
2 x 420 SHP

Maximum bereik:
570 km

Diameter hoofdrotor:
9,84 m

Diameter staartrotor:
1,90 m

Grootste lengte:
11,86 m

Minimale hoogte:
3,00 m

[Dit bericht is gewijzigd door HPoi op 01-02-2004 14:55]

R-AdIoAcTiVezondag 1 februari 2004 @ 14:52
quote:
Op zondag 1 februari 2004 14:50 schreef HPoi het volgende:
MAA Bölkow van Medical Air Assistance; dochter v/d ANWB.

[afbeelding]
[afbeelding]
[url=
http://www.anwb-medical-air.nl/images/download/KHD%20dashboard%20I.jpg][afbeelding][/url]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

MAA Bölkow
Fabrikant:
Eurocopter

Type:
Bölkow BO-105 CBS-4

Registraties:
- PH-KHD (Amsterdam)
- PH-KHE (Rotterdam)
- D-HHBG (Reserve toestel in samenwerking met ADAC)

Maximaal startgewicht:
2400 kg

Ledig gewicht:
1662 kg (inclusief medische uitrusting).

Laadvermogen:
738 kg

Maximale brandstof:
456 kg

Maximum snelheid:
242 km/uur

Kruissnelheid:
210 km/uur

Maximumvermogen:
2 x 420 SHP

Maximum bereik:
570 km

Diameter hoofdrotor:
9,84 m

Diameter staartrotor:
1,90 m

Grootste lengte:
11,86 m

Minimale hoogte:
3,00 m


Hoeveel zijn hiervan nog in nederland eigenlijk?
Sinatzondag 1 februari 2004 @ 14:53

Eurocopter Tiger UHT


RAH-66 Comanche


AH-1G Huey Cobra

Pirozondag 1 februari 2004 @ 14:56


Boeing-Sikorsky RAH-66 Comanche
HPoizondag 1 februari 2004 @ 14:58
quote:
Op zondag 1 februari 2004 14:52 schreef R-AdIoAcTiVe het volgende:

[..]

Hoeveel zijn hiervan nog in nederland eigenlijk?


Registraties:
- PH-KHD (Amsterdam)
- PH-KHE (Rotterdam)
- D-HHBG (Reserve toestel in samenwerking met ADAC)

3?

Faraozondag 1 februari 2004 @ 15:17
Ik vind de lifeliners (in de SOVAP striping, die rechtse) wel mooie dingen.

Heb zelf eens met de linkse (ADAC) meegevlogen.

R-AdIoAcTiVezondag 1 februari 2004 @ 15:33
Vind die lifeliners zelf ook veel mooier
ToXiCitYzondag 1 februari 2004 @ 15:35
Heb zelf een keer meegevlogen met de Westland Lynx

R-AdIoAcTiVezondag 1 februari 2004 @ 15:42
quote:
Op zondag 1 februari 2004 15:35 schreef ToXiCitY het volgende:
Heb zelf een keer meegevlogen met de Westland Lynx

[afbeelding]

[afbeelding]


Was je verzopen?

Express in het water gedonderd?

Je een nacht aan dat ding vast geketend omdat je niet mee mocht?

Hoe heb jij het gedaan? Ik wil het weten

ToXiCitYzondag 1 februari 2004 @ 15:43
quote:
Op zondag 1 februari 2004 15:42 schreef R-AdIoAcTiVe het volgende:

[..]

Was je verzopen?

Express in het water gedonderd?

Je een nacht aan dat ding vast geketend omdat je niet mee mocht?

Hoe heb jij het gedaan? Ik wil het weten


ik werk bij de Marine
R-AdIoAcTiVezondag 1 februari 2004 @ 15:46
quote:
Op zondag 1 februari 2004 15:43 schreef ToXiCitY het volgende:

[..]

ik werk bij de Marine


Kun je niet wat regelen

Ik spring er zelfs voor in het water

ToXiCitYzondag 1 februari 2004 @ 15:55
quote:
Op zondag 1 februari 2004 15:46 schreef R-AdIoAcTiVe het volgende:

[..]

Kun je niet wat regelen

Ik spring er zelfs voor in het water


Helaas, tenzij je met deze temperaturen een tiental mijl uit de kust in het water wilt donderen, en dan hopen dat ze je nog kunnen vinden .

Ik had ook gewoon mazzel dat er die dag niets te doen was en de vliegploeg een beetje ging stuntvliegen .

jozef444zondag 1 februari 2004 @ 17:28
de mooiste striping ooit op een seaking:

en natuurlijk de reden waarom windkracht 10 zo goed werd bekeken

PazZzcaLzondag 1 februari 2004 @ 17:35
Deze is ook wel leuk :

MI-26 Halo

MutZzondag 1 februari 2004 @ 17:50
quote:
Op zondag 1 februari 2004 17:28 schreef jozef444 het volgende:
de mooiste striping ooit op een seaking:

[afbeelding]

en natuurlijk de reden waarom windkracht 10 zo goed werd bekeken


Offtopic: Windkracht 10 Ik kwam hem pas nog tegen op tv... Ik ga denk maar eens op zoek naar dvd's/video's daarvan...
Divelzondag 1 februari 2004 @ 17:55
quote:
Hoeveel zijn hiervan nog in nederland eigenlijk?
Zo uit m´n hoofd gezegd vliegen er nog 6 Bölkow´s rond in NL.

2 bij de HEMS (Helicopter EMergency Service, beter bekend als traumahelicopters). Dat zijn inderdaad de KHD en de KHE. Verder vliegen er nog 4 bij de Politie Luchtvaart Dienst (PLD), en dat zijn de RPR, RPS, RPV en de RPW.

En eigenlijk vind ik een Bö dé heli. Het is mijn favo type of aircraft. Als er een kist in een straal van 5 km is, hoor je hem al!

R-AdIoAcTiVezondag 1 februari 2004 @ 18:47
quote:
Op zondag 1 februari 2004 17:55 schreef Divel het volgende:

[..]

Zo uit m´n hoofd gezegd vliegen er nog 6 Bölkow´s rond in NL.

2 bij de HEMS (Helicopter EMergency Service, beter bekend als traumahelicopters). Dat zijn inderdaad de KHD en de KHE. Verder vliegen er nog 4 bij de Politie Luchtvaart Dienst (PLD), en dat zijn de RPR, RPS, RPV en de RPW.

En eigenlijk vind ik een Bö dé heli. Het is mijn favo type of aircraft. Als er een kist in een straal van 5 km is, hoor je hem al!


* R-AdIoAcTiVe vind hem zow klein
R-AdIoAcTiVezondag 1 februari 2004 @ 18:50
Hmm even opgezocht wat voor n heli die Lifeliner was:

Fabrikant:
MD Helicopters

Type:
MD Explorer 902

Registratie:
PH-SHF (Nijmegen)

Maximaal gewicht:
2841 kg

Ledig gewicht:
+/- 1364 kg

Laadvermogen:
+/- 1477 kg

Maximale brandstof:
477 kg

Maximale snelheid:
140 KIAS (knopen indicated airspeed)

Kruissnelheid:
120 KIAS

Maximumvermogen:
Rond de 700 SHP per motor

Maximum bereik:
no wind 280 NM

Diameter hoofdrotor:
10,34 meter

Grootste lengte:
11,84 meter

Minimale hoogte:
3,33 meter

jozef444zondag 1 februari 2004 @ 18:54
quote:
Op zondag 1 februari 2004 17:50 schreef MutZ het volgende:

[..]

Offtopic: Windkracht 10 Ik kwam hem pas nog tegen op tv... Ik ga denk maar eens op zoek naar dvd's/video's daarvan...


nog meer offtopic ik heb de dvd box van seizoen 1 en alst goed is komt seizoen 2 over een paar maanden op 4 dvd box uit
ToXiCitYzondag 1 februari 2004 @ 19:05
Om maar weer terug te komen bij de helikopters, de Eurocopter NH90


  • diameter + rotorbladen: 16,3 m
  • maximaal gewicht: 9100 kg
  • hoogte: 5,3 m
  • lengte: 19,6 m
  • capaciteit: 20 personen of 2500 kg vracht
  • maximale snelheid: 161 kts / 298 km/u
  • Deze schoonheid wordt vanaf 2007 de opvolger van de Westland Lynx bij de Koninklijke Marine. Dat gaat nog wat voeten in de aarde hebben, want ook al zijn de M-fregatten (in de OP te zien) berekend op de NH90, het schijnt dus dat het helidek niet sterk genoeg is .

    R-AdIoAcTiVezondag 1 februari 2004 @ 19:07
    quote:
    Op zondag 1 februari 2004 19:05 schreef ToXiCitY het volgende:
    Om maar weer terug te komen bij de helikopters, de Eurocopter NH90

    [afbeelding]

    [afbeelding]

  • diameter + rotorbladen: 16,3 m
  • maximaal gewicht: 9100 kg
  • hoogte: 5,3 m
  • lengte: 19,6 m
  • capaciteit: 20 personen of 2500 kg vracht
  • maximale snelheid: 161 kts / 298 km/u
  • Deze schoonheid wordt vanaf 2007 de opvolger van de Westland Lynx bij de Koninklijke Marine. Dat gaat nog wat voeten in de aarde hebben, want ook al zijn de M-fregatten (in de OP te zien) berekend op de NH90, het schijnt dus dat het helidek niet sterk genoeg is .


    Boeie, je moet er wat voor over hebben he Doe dan maar meteen nieuwe fregatten Een extra groot helipad, zodat de chinook er ook op kan landen
    ToXiCitYzondag 1 februari 2004 @ 19:13
    quote:
    Op zondag 1 februari 2004 19:07 schreef R-AdIoAcTiVe het volgende:

    [..]

    Boeie, je moet er wat voor over hebben he Doe dan maar meteen nieuwe fregatten Een extra groot helipad, zodat de chinook er ook op kan landen


    Nouja de 4 nieuwe LCF`s zijn een tikkie groter, die hebben geen moeite met een NH90. Maar ik heb wel raardere combinaties gezien, een SeaKing achterop een Duits schip, die mocht ook blij zijn dat ie niets raakte .
    R-AdIoAcTiVezondag 1 februari 2004 @ 19:20
    quote:
    Op zondag 1 februari 2004 19:13 schreef ToXiCitY het volgende:

    [..]

    Nouja de 4 nieuwe LCF`s zijn een tikkie groter, die hebben geen moeite met een NH90. Maar ik heb wel raardere combinaties gezien, een SeaKing achterop een Duits schip, die mocht ook blij zijn dat ie niets raakte .


    Geweldig toch? Zo zie je dat helikopters bijna overal kunnen landen
    JKzondag 1 februari 2004 @ 19:31
    Bell 222

    Maar dan moet ie wel in de Airwolf kleuren

    MaartenGrendelzondag 1 februari 2004 @ 19:34
    In dit topic mag Airwolf niet ontbreken natuurlijk!

    Natuurlijk is dit gewoon een Bell 222A met wat gadgets...

    Trouwens; het tragische verhaal van Airwolf nadat de serie afgelopen was:

    quote:
    In 1987 the Bell 222A ("Airwolf") got repainted, and they removed all special airframe. It was shipped to Germany and put in service there. On the 9th of June 1991 it crashed during a thunderstorm, killing its three passengers.

    The pilots were flying a little girl on a mercy mission from Berlin to the Cologne University Burns Unit, and was on its return journey when disaster struck as it was surprised by a thunderstorm mixed with fog. Visibility was reduced to just 30 yards. The authorities think it was either pilot error or that lightning struck and burned out the engines. The chopper crashed into a mountainside in a remote part of a forest, and it took about an hour before the rescue services could find the wreck.


    Eric82zondag 1 februari 2004 @ 19:35
    "I see a red door and I want it painted black......"

    de Huey dus....

    specs:

    Primary function: Utility helicopter
    Manufacturer: Bell Helicopter Textron
    Power plant: Pratt and Whitney T400-CP-400
    Power:
    Burst: 1290 shaft horsepower (transmission limited)
    Continuous: 1134 shaft horsepower (transmission limited)
    Length: 57.3 feet (17.46 meters)
    Height: 14.9 feet (4.54 meters)
    Rotor Diameter: 48 feet (14.62 meters)
    Speed: 121 knots (139.15 miles per hour) at sea level
    Ceiling: 14,200 feet (4331 meters) (limited to 10,000 feet (3050 meters) by oxygen requirements)
    Maximum takeoff weight: 10,500 pounds (4,767 kilograms)
    Range: 172 nautical miles (197.8 miles)
    Crew:
    Officer: 2
    Enlisted: 2
    Armament: M-240 7.62mm machine gun or the GAU-16 .50 caliber machine gun or the GAU-17 7.62mm automatic gun. All three weapons systems are crew-served, and the GAU-2B/A can also be controlled by the pilot in the fixed forward firing mode. The helicopter can also carry two 7-shot or 19-shot 2.75" rocket pods.
    Introduction date: 1971
    Unit Replacement Cost: $4,700,000

    Mission: Airborne command and control, combat assault, medical evacuation, maritime special operations, supporting arms control and coordination, fire support and security for forward and rear area forces.

    Features: The UH-1N is a twin-piloted, twin-engine helicopter used in command and control, resupply, casualty evacuation, liaison and troop transport. The Huey provides utility combat helicopter support to the landing force commander during ship-to-shore movement and in subsequent operations ashore.
    The aircraft can be outfitted to support operations such as command and control with a specialized communication package (ASC-26), supporting arms coordination, assault support, medical evacuation for up to six litter patients and one medical attendant, external cargo, search and rescue using a rescue hoist, reconnaissance and reconnaissance support, and special operations using a new navigational thermal imaging system mission kit.
    Considered to be the most widely used helicopter in the world, with more than 9,000 produced from the 1950s to the present, the Huey is flown today by about 40 countries.

    geluid: http://avanimation.avsupport.com/sound/Huey.wav

    FLipKickzondag 1 februari 2004 @ 19:40
    heheh vanessa calrton - paint it black
    Eric82zondag 1 februari 2004 @ 19:44
    quote:
    Op zondag 1 februari 2004 19:40 schreef FLipKick het volgende:
    heheh vanessa calrton - paint it black
    Ik hoop voor je dat je dit niet serieus bedoeld.....

    Ik was trouwens ook op zoek naar foto's van een Amerikaanse leger helicopter. Van de Navy volgens mij. Hij is nog een stukje groter dan de SeaKing. 2 van die gigantsche turbine inklaten links en rechts boven de cockpit. Hij zit geloof ik ook op die Nimitz-vliegdekschepen. Iemand een idee? Ik dacht een Sikorsky, maar daar kon ik em niet tussen vinden.

    MaartenGrendelzondag 1 februari 2004 @ 19:50
    quote:
    Op zondag 1 februari 2004 19:44 schreef Eric82 het volgende:

    [..]

    Ik hoop voor je dat je dit niet serieus bedoeld.....

    Ik was trouwens ook op zoek naar foto's van een Amerikaanse leger helicopter. Van de Navy volgens mij. Hij is nog een stukje groter dan de SeaKing. 2 van die gigantsche turbine inklaten links en rechts boven de cockpit. Hij zit geloof ik ook op die Nimitz-vliegdekschepen. Iemand een idee? Ik dacht een Sikorsky, maar daar kon ik em niet tussen vinden.


    Nog groter? De Seaking is zelf al een stuk groter als de Seahawk...
    ToXiCitYzondag 1 februari 2004 @ 19:55
    Volgens mij bedoel je de Sikorsky CH53 Sea Stallion

    ook_gekzondag 1 februari 2004 @ 19:56
    quote:
    Op zondag 1 februari 2004 19:34 schreef MaartenGrendel het volgende:
    In dit topic mag Airwolf niet ontbreken natuurlijk!

    [afbeelding]

    Natuurlijk is dit gewoon een Bell 222A met wat gadgets...

    Trouwens; het tragische verhaal van Airwolf nadat de serie afgelopen was:
    [..]


    Zonde he dat ze hem gewoon weer normaal hebben gemaakt
    R-AdIoAcTiVezondag 1 februari 2004 @ 20:00
    quote:
    Op zondag 1 februari 2004 19:55 schreef ToXiCitY het volgende:
    Volgens mij bedoel je de Sikorsky CH53 Sea Stallion

    [afbeelding]


    Wat een ding Kijk die rotorbladen eens.
    R-AdIoAcTiVezondag 1 februari 2004 @ 20:07
    mooie apache foto

    Bewapening:

    Technische gegevens
    Naam : AH-64 Apache
    Land van herkomst : Amerika
    Operatief in : o.a Amerika, Nederland
    Fabrikant : Hughes Aircraft, McDonnell Douglas en Boeing
    Hoogte : 464 centimeter
    Breedte (breedste punt) : 522 centimeter
    Lengte : 1773 centimeter
    Rotordiameter : centimeter
    Gewicht (leeg) : 6838 kilo
    Bemanning : 2
    Bewapening Dit verschilt per missie : Multi-Role
    4 ATAM
    8 Hellfire
    38 FFAR
    30mm kanon / 1200 kogels Close-Support
    4 ATAM
    16 Hellfire
    30mm kanon / 1200 kogels Ground-Support
    4 ATAM
    76 FFAR
    30mm kanon / 1200 kogels

    Maximale snelheid : 279 km/u
    Maximale stijgheid : 889 m/m
    Kruisheid : 279 km/u
    Actieradius : 400 kilometer (1900 km met reservetanken)
    Laadvermogen : n.v.t
    Motor : 2x T700-GE-701Cs


    En nog een foto van een BlackHawk:

    R-AdIoAcTiVezondag 1 februari 2004 @ 20:16
    De EC-145/BK-117 mag natuurlijk ook niet ontbreken:

    Eric82zondag 1 februari 2004 @ 20:36
    quote:
    Op zondag 1 februari 2004 19:55 schreef ToXiCitY het volgende:
    Volgens mij bedoel je de Sikorsky CH53 Sea Stallion

    [afbeelding]


    Juist, de Sea Stallion, wat een ongelofelijk bruut monster

    en laat ik dan de layout ook nog ff verneuken

    quote:
    CH-53D Sea Stallion

    Service: Marine Corps

    Description: The CH-53D is a medium lift helicopter designed to transport personnel, supplies and equipment in support of amphibious and shore operations.

    Background: The CH-53D was ordered in the early 1960s to satisfy a Marine Corps requirement for a heavy lift helicopter. It has since been replaced in the heavy lift mission by the CH-53E Super Stallion. All Marine Corps CH-53D helicopters are currently assigned to Marine Corps Base Hawaii, Kaneohe Bay. The CH-53D, along with the CH-46E, is slated for replacement by the MV-22 Osprey.

    General Characteristics
    Contractor: Sikorsky Aircraft Division of United Technologies Corp.
    Propulsion: Two General Electric T64-GE-413 turboshaft engines (3,925 shaft horsepower each)
    Length:

    Fuselage: 67.5 feet (20.3 meters)

    Rotors turning: 88 feet 3 inches (26.5 meters)
    Height: 24 feet 11 inches (7.2 meters)
    Weight: 21 tons (max gross) (18.9 metric tons)
    Main Rotor Diameter: 72 feet 3 inches (21.7 meters)
    Range: 578 nautical miles (665 statute miles, 1064 km); 886 nautical miles ferry range
    Ceiling: 12,450 feet
    Speed: 160 knots (184 miles, 294 km per hour)
    Load: 37 troops or 24 litter patients plus four attendants or 8,000 pounds (3,600 kg) cargo
    Crew: Two pilots, one aircrewman
    Armament: None
    Date deployed: First flight: Oct 14, 1964
    Operational: November 1966


    KGBBeriazondag 1 februari 2004 @ 20:48
    Mi-26 (Grootste ter wereld) :

    Aerospatiale Dauphin :

    Sikorsky S76 :

    Sikorsky S61 :

    Zo dat waren in mijn opinie de betere jongens die we nog niet (helemaal) gehad hadden...

    JKzondag 1 februari 2004 @ 21:02
    Jullie zijn nog de Kamov KA-50 (Hokum) vergeten !!!

    SterkStaaltjezondag 1 februari 2004 @ 22:15
    quote:
    Op zondag 1 februari 2004 20:48 schreef KGBBeria het volgende:
    Mi-26 (Grootste ter wereld) :

    [afbeelding]


    Jezus, wat een big ass motherf*cker!
    R-AdIoAcTiVezondag 1 februari 2004 @ 22:17
    In de Mi-26 kunnen 70 mensen. Dat zijn dus 80 japanners of 60 nederlanders

    Of 40 japanners en een:

    HPoimaandag 2 februari 2004 @ 15:30
    quote:
    Op zondag 1 februari 2004 22:17 schreef R-AdIoAcTiVe het volgende:
    In de Mi-26 kunnen 70 mensen. Dat zijn dus 80 japanners of 60 nederlanders

    Of 40 japanners en een:

    [afbeelding]


    Jammer dat heli's makkelijk uit de lucht te schieten zijn. Het is niet moeilijk een heli neer te halen. Ben je wel in 1 keer 70 mensen kwijt. (of 40 en een kraanwagen )
    Eric82maandag 2 februari 2004 @ 17:27
    Nog meer Cobra's

    Two AH-1W Super Cobra helicopters
    Okinawa, Japan, 01 September 2000 Two AH-1W Super Cobra helicopters from Marine Medium Light Attack Helicopter Squadron-367 make history as they proceed along the coastline of Okinawa, Japan, to complete 40,000 mishap-free flight hours September 1.
    "Scarface," as the unit is called, is based at Camp Pendleton, California, and is on Okinawa for a six-month deployment as part of the Unit Deployment Program. The program allows units based in the United States to rotate through Okinawa to further their training here and with other nations in the region.

    AH-1 Cobra
    Mogadishu, Somalia, 07 January 1993 An AH-1 Cobra gunship helicopter fires two 2.75 inch FFAR`s (Folding Fin Aerial Rockets) at the weapons cantonment area held by Somali Warlord General Aideed.

    U.S. Marines AH-1W
    Twentynine Palms, California, USA, 23 August 2001 An AH-1W Cobra with HML/A-269 prepares to leave the expeditionary airfield here to conduct a close air support mission. The squadron mechanics work hard to make sure the helos are ready to support the numerous CAX training evolutions.

    U.S. Marines AH-1W Super Cobra
    El Paso, Texas, 30 March 2002 A Cobra from Marine Light Attack Helicopter Squadron 773, Detachment A, from Belle Chasse, Louisiana, takes off to provide aerial reconnaissance in support of United States Border Patrol counter drug operations near El Paso, Texas.

    A TOW missile fired from an AH-1F Cobra helicopter reduces its intended target to a ball of flames.

    Meer van dit lekkers

    R-AdIoAcTiVemaandag 2 februari 2004 @ 19:26
    quote:
    Op maandag 2 februari 2004 15:30 schreef HPoi het volgende:

    [..]

    Jammer dat heli's makkelijk uit de lucht te schieten zijn. Het is niet moeilijk een heli neer te halen. Ben je wel in 1 keer 70 mensen kwijt. (of 40 en een kraanwagen )


    Tja, krijg je wel gezeiks met Boels dat je hun graafmachine uit de lucht hebt geschoten