abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 februari 2004 @ 13:58:25 #1
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_16773363
Ik ben vorig jaar mei begonnen bij mijn huidige werkgever. Alles gaat eigenlijk hartstikke goed. Er is zelfs voor mijn zwangerschap gezegd, dat als ik dit niveau vasthield er zeker een vast contract zou volgen. Sjonge, wat waren ze blij met me. De complimenten waren niet van de lucht.

Niet lang daarna ontdekte ik tot mijn grote vreugde dat ik zwanger was. Geheel volgens plan, totaal geen ongelukje. Ik had immers al zo vaak mijn carriere voor alles laten gaan, maar door omstandigheden zag ik ineens in dat dat niet het belangrijkste was. Dat dit mijn werkgever niet echt goed uit zou komen, deed me dus ook niet zoveel meer. Te vaak had ik me al voor meer dan 200% gegeven en er bar weinig voor terug gekregen. Dus nu was het mijn beurt.

De reactie van mijn manager was heel positief. Hij was blij voor me en over de verdere werksituatie hoefde ik me voorlopig niet druk te maken. Kwam op mij wel even over als een afschuivertje maar goed. Heb toen wel gelijk kenbaar gemaakt dat ik buiten het verkoopseizoen part-time wilde gaan werken. Wat ook makkelijk zou kunnen.

Begin januari heb ik weer een gesprekje gehad met hem. Het was me inmiddels al duidelijk geworden dat mijn 2 directeuren er erg ouderwetse opvattingen op nahielden aangaande moeders. Die horen in hun ogen gewoon thuis. En anders niet zeuren en fulltime werken.
Tijdens dat gesprek zei mijn manager dus dat het hun voornemen was om de functie volledig fulltime te laten. Zo hadden ze het altijd gedaan. Ik heb mijn manager duidelijk gemaakt dat tijden nu eenmaal veranderen en dat je iedere situatie apart dient te beoordelen.
In maart zou ik uitsluitsel krijgen over de voortgang van het contract. Ik heb benadrukt dat een fulltime baan straks voor mij gewoon geen optie meer is. En dat ze dat echt niet hoeven aan te bieden, dan wil ik liever dat ze het contract laten aflopen. Heel helder dus. En hij begreep mijn uiteenzetting.

Zij willen fulltime, ik parttime.
Het is dus of mij behouden en parttime laten werken of weer iemand anders zoeken en opnieuw inwerken, de klanten weer opnieuw laten wennen.
Mij maakt het eerlijk gezegd niet zoveel meer uit. Dit werk kan ik nl. ook makkelijk ergens anders doen, het zijn alleen de collega's en de klanten die ik echt heel erg zal missen. Maar ik heb het idee dat ik wettelijk weinig te zeggen heb.
Dus dat is gewoon even afwachten.

Heel verhaal, maar waar draait het nou eigenlijk om?
Mijn contract loopt eigenlijk precies af op het moment dat ik met zwangerschapsverlof zou gaan. Stel dat ze dus het contract laten aflopen, hoe zit dat dan met het zwangerschapsverlof? Krijg ik dan toch die 100% nog vergoed of moet ik genoegen doen met minder, omdat ik dan eigenlijk in de WW zou zitten?

Als je niet lacht, ben je dood.
pi_16773458
Als je contract afloopt en niet verlengd wordt ga je gewoon de WW in. Wel een enorme klotestreek van je werkgever.
  zondag 1 februari 2004 @ 14:04:47 #3
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_16773606
Ach, voor hen is het natuurlijk ook best lastig dat een nieuwe werknemer ineens zwanger is. Ik heb met hun houding leren leven. Meer ook omdat ik mezelf erin kan berusten dat het hier ophoudt. En ik ben zo weer ergens aan de bak.
pi_16773632
quote:
Op zondag 1 februari 2004 13:58 schreef dutchie het volgende:

Zij willen fulltime, ik parttime.
Het is dus of mij behouden en parttime laten werken of weer iemand anders zoeken en opnieuw inwerken, de klanten weer opnieuw laten wennen.
Mij maakt het eerlijk gezegd niet zoveel meer uit. Dit werk kan ik nl. ook makkelijk ergens anders doen, het zijn alleen de collega's en de klanten die ik echt heel erg zal missen. Maar ik heb het idee dat ik wettelijk weinig te zeggen heb.

Dat valt best wel mee: je hebt zowieso recht op ouderschapsverlof, en daarbij ook nog eens, mits er minimaal 10 werknemers zijn, een wettelijk recht op deeltijdwerk.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  zondag 1 februari 2004 @ 14:08:25 #5
26928 Aequitas
Boondock Saint
pi_16773735
wil niet vervelend zijn maar de WW zit er niet in hoor, daar heb je alleen recht op als je ontslagen wordt en het ook nog eens niet verwijtbaar is.

Slechts dan heb je recht op WW, tevens heeft je arbeidsverleden dan nog invloed op de duur, maximaal 5 jaar, bij een werkverleden van 40 jaar.

Het zal nu bijstand worden ben ik bang.

Catch You On The Flip Side
pi_16773798
quote:
Dat valt best wel mee: je hebt zowieso recht op ouderschapsverlof, en daarbij ook nog eens, mits er minimaal 10 werknemers zijn, een wettelijk recht op deeltijdwerk.
Recht waarop? Haar tijdelijke contact loopt af en haar werkgever is absoluut niet verplicht haar een verlening van het contact aan te bieden. Maar wat is het probleem? Je wilde toch mamma worden? Daar heb je nu dan alle tijd voor.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 februari 2004 @ 14:12:47 #7
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_16773878
quote:
Op zondag 1 februari 2004 14:10 schreef koalaschaap het volgende:
Maar wat is het probleem? Je wilde toch mamma worden? Daar heb je nu dan alle tijd voor.
Dat is dus ook het probleem niet.

Le-zen

zondag 1 februari 2004 @ 14:15:29 #8
75659 Kwezel
Masturbation is a crime.
pi_16773972
Labia: vrouwelijke variant van een labrador gekruisd met een cavia.
pi_16773981
quote:
Op zondag 1 februari 2004 14:08 schreef Aequitas het volgende:
Het zal nu bijstand worden ben ik bang.
Het wordt helemaal NIETS als je een verdienende partner hebt.
There's no place like 127.0.0.1
  zondag 1 februari 2004 @ 14:19:58 #10
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_16774141
Hoho, als je tijdelijk contract niet wordt verlengd heb je altijd recht op een ww-uitkering hoor.

Over die meer dan 10 werknemers; dat geldt dus alleen als je er langer dan een jaar werkzaam bent. Daarvoor is de werkgever niets verplicht.

zondag 1 februari 2004 @ 14:22:43 #11
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_16774295
quote:
Op zondag 1 februari 2004 14:15 schreef Kwezel het volgende:
Ik zou hier even kijken

http://www.arbo-advies.nl/zwangerschap.htm

En daar vond ik dus dit:
WW-uitkering
Loopt uw contract af tijdens de zwangerschap, dan kunt u een WW-uitkering aanvragen. U heeft in dat geval recht op ziekengeld in verband met de bevalling. Geef de zwangerschapsverklaring hiervoor zelf af bij de uitvoeringsinstelling.

Dat geeft toch best wel antwoord op mijn vraag.
pi_16774350
quote:
Op zondag 1 februari 2004 13:58 schreef dutchie het volgende:
Ik ben vorig jaar mei begonnen bij mijn huidige werkgever. Alles gaat eigenlijk hartstikke goed. Er is zelfs voor mijn zwangerschap gezegd, dat als ik dit niveau vasthield er zeker een vast contract zou volgen. Sjonge, wat waren ze blij met me. De complimenten waren niet van de lucht.
Dat is overal hetzelfde.
quote:
Heel verhaal, maar waar draait het nou eigenlijk om?
Mijn contract loopt eigenlijk precies af op het moment dat ik met zwangerschapsverlof zou gaan. Stel dat ze dus het contract laten aflopen, hoe zit dat dan met het zwangerschapsverlof? Krijg ik dan toch die 100% nog vergoed of moet ik genoegen doen met minder, omdat ik dan eigenlijk in de WW zou zitten?
WW krijg je alleen bij ontslag, als je kontrakt afloopt loopt je kontrakt af, dat is geen ontslag. Dus je zult terugvallen op het salaris van je partner of bijstand als je geen verdienende partner hebt.
Met alle respect maar het tijdstip is een beetje ongelukkig gekozen, half jaartje wachten was wat beter geweest. Niet om je carriere een boost te geven maar wel voor je eigen financiele positie.
  zondag 1 februari 2004 @ 14:26:33 #13
26928 Aequitas
Boondock Saint
pi_16774490
quote:
Op zondag 1 februari 2004 14:22 schreef dutchie het volgende:

[..]

En daar vond ik dus dit:
WW-uitkering
Loopt uw contract af tijdens de zwangerschap, dan kunt u een WW-uitkering aanvragen. U heeft in dat geval recht op ziekengeld in verband met de bevalling. Geef de zwangerschapsverklaring hiervoor zelf af bij de uitvoeringsinstelling.

Dat geeft toch best wel antwoord op mijn vraag.

Ik wilde al zeggen , als je contract afloopt heb je echt geen recht op WW. Uitzondering is dus blijkbaar dat als je op dat moment zwanger bent je wel WW kan aanvragen(wist ik ook niet). Ik vraag me wel af voor wat voor termijn dat dan is, lijkt me alleen voor de duur van de zwangerschap.
Catch You On The Flip Side
pi_16774523
quote:
Op zondag 1 februari 2004 14:23 schreef harryharry het volgende:

WW krijg je alleen bij ontslag, als je kontrakt afloopt loopt je kontrakt af

Ik heb een keer in de situatie gezeten dat m'n contract niet verlengd werd, en heb gewoon WW gekregen..
pi_16774864
quote:
Op zondag 1 februari 2004 14:19 schreef dutchie het volgende:
Hoho, als je tijdelijk contract niet wordt verlengd heb je altijd recht op een ww-uitkering hoor.

Over die meer dan 10 werknemers; dat geldt dus alleen als je er langer dan een jaar werkzaam bent. Daarvoor is de werkgever niets verplicht.

Ja, en ? Tegen de tijd dat 't kind er is werk je er toch langer dan een jaar ?
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_16774928
quote:

[..]

Dat is overal hetzelfde.
[..]

WW krijg je alleen bij ontslag, als je kontrakt afloopt loopt je kontrakt af, dat is geen ontslag.

onzin
quote:
Met alle respect maar het tijdstip is een beetje ongelukkig gekozen, half jaartje wachten was wat beter geweest.
En jij kunt een zwangerschap zo nauwkeurig plannen ?
pi_16774974
quote:
Ja, en ? Tegen de tijd dat 't kind er is werk je er toch langer dan een jaar ?

Begrijp jij wel wat een tijdelijk contract is?
pi_16775151
quote:
Op zondag 1 februari 2004 14:35 schreef koalaschaap het volgende:

[..]

Begrijp jij wel wat een tijdelijk contract is?

Nee.

Overigens heet zoiets een contract voor bepaalde tijd

zondag 1 februari 2004 @ 14:40:57 #19
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_16775275
quote:
Met alle respect maar het tijdstip is een beetje ongelukkig gekozen, half jaartje wachten was wat beter geweest. Niet om je carriere een boost te geven maar wel voor je eigen financiele positie.
Ik snap wat je bedoelt, maar we zijn er zelf eigenlijk wel over uit dat het wat dat betreft er altijd wel iets zal zijn waardoor het niet uitkomt. Soms moet je meer vanuit je gevoel hanteren dan vanuit je verstand. Ik kan nl. nog wel 100 dingen bedenken waardoor het nog meer niet uit zou komen. En over 5 jaar zijn dat weer 100 andere dingen, snap je wat ik bedoel?
pi_16775357
Als je contract niet verlengd wordt en je hebt daar zelf geen schuld aan (watin dit geval volgens mij zo is) heb je weldegelijk recht op een WW uitkering.
Het is wel zo dat je je beschikbaar voor de arbeidsmartk moet stellen door te solliciteren. Je zal dus een WW uitkering kunnen krijgen op basis van een parttime functie, aangezien je na je zwangerschap parttime zult gaan werken.
Tijdens je zwangerschapsverlof en bevallingsverlof krijg je een uitkering op basis van de WAZO (wet arbeid en zorg). Na je bevallingsverlof krijg je weer een WW uitkering tot je een parttime baan gevonden hebt.

TIP: Neem zo snel mogelijk contact op met het UWV en leg de situatie voor. Zover dit vanuit je (ex)werkgever (of arbo) nog niet geregeld is, vertellen zij je waar je recht op hebt en wat je daarvoor moet doen!

Succes en wees blij dat je straks ergens anders zult gaan werken, want dit soort werkgevers bevorderen je wrekplezier toch niet!

zondag 1 februari 2004 @ 14:44:19 #21
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_16775449
quote:
Op zondag 1 februari 2004 14:38 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Nee.

Overigens heet zoiets een contract voor bepaalde tijd

Idd als ik weer aan het werk zou gaan zou ik het jaar overschreden hebben.Maar dan had ik tot aan het einde van het contract mijn zwangerschap moeten verzwijgen. En dat is praktisch gezien dus niet haalbaar. (groeiende buik, consequente doktersbezoekjes, hormonale stemmmingswisselingen etc.)
pi_16775472
quote:
Op zondag 1 februari 2004 14:34 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]
onzin

Geen onzin, werkgever hoeft geen kontrakt te verlengen.
contract voor bepaalde tijd -> contract onbepaalde tijd.
Beide partijen kunnen besluiten om niet met elkaar verder te gaan, een werkgever is natuurlijk wel zo slim om een andere reden dan zwangerschap op te geven.
quote:
[..]

En jij kunt een zwangerschap zo nauwkeurig plannen ?

Lees de oorspronkelijke post eens, daarin wordt duidelijk aangegeven dat het geen 'ongelukje' is.
  zondag 1 februari 2004 @ 14:47:14 #23
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_16775567
quote:
Op zondag 1 februari 2004 14:42 schreef Lisl het volgende:
TIP: Neem zo snel mogelijk contact op met het UWV en leg de situatie voor. Zover dit vanuit je (ex)werkgever (of arbo) nog niet geregeld is, vertellen zij je waar je recht op hebt en wat je daarvoor moet doen!

Succes en wees blij dat je straks ergens anders zult gaan werken, want dit soort werkgevers bevorderen je wrekplezier toch niet!

Je slaat wel de spijker op zijn kop zeg! Dank je voor je advies.
pi_16775593
quote:
Op zondag 1 februari 2004 14:26 schreef Aequitas het volgende:

[..]

Ik wilde al zeggen , als je contract afloopt heb je echt geen recht op WW. Uitzondering is dus blijkbaar dat als je op dat moment zwanger bent je wel WW kan aanvragen(wist ik ook niet). Ik vraag me wel af voor wat voor termijn dat dan is, lijkt me alleen voor de duur van de zwangerschap.

Je krijg nooit een WW uitkering als je met zwangerschaps/bevallingsverlof bent. Voor de WW moet je namelijk beshcikbaar zijn voor de arbeidsmarkt. Dat ben je niet als je met eerder genoemende verlof bent.

En als je contract niet verlengd wordt kun je weldegelijk recht hebben op een WW uitkering. Je bent namelijk werkloos. Als je maar niet je eigen schuld is dat je contract niet verlengd werd (niet goed functioneren ed)

zondag 1 februari 2004 @ 14:49:35 #25
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_16775673
Je contract loopt af en je hebt geen recht op zwangerschapsverlof op het moment dat je nog bij je huidige werkgever werkt.
Dus je huidige werkgever hoeft helemaal geen rekening te houden met je zwangerschap. Alleen dan dat ze je geen vastcontract aanbieden.
Want als je op zwangerschapsverlof gaat dan ben je toch een behoorlijke tijd van je werk weg en dan zal er toch iemand ingewerkt moeten worden om het bedrijf door te laten gaan draaien. En dan kunnen ze betere een nieuw iemand aannemen die ook na die periode 100% bereikbaar is voor klanten. en niet maar 50% van de tijd.

Je kiest voor kinderen.. En voordat je er aanbegint is het natuurlijk wel handig om te kijken hoe blij je werkgever er mee zou zijn..

pi_16775769
quote:
Op zondag 1 februari 2004 14:44 schreef dutchie het volgende:

[..]

Ontslagverbod tijdens zwangerschap

Een zwangere werkneemster geniet op grond van de wet ontslagbescherming. Ook tijdens haar proeftijd.

Ontslagbescherming
Zwangere werkneemster

Ontslagbescherming
Uit artikel 646 BW volgt dat de werkgever geen onderscheid mag maken tussen mannen en vrouwen bij het aangaan van de arbeidsovereenkomst, het verstrekken van onderricht aan de werknemer, in de arbeidsvoorwaarden, bij de bevordering en bij de opzegging van de arbeidsovereenkomst.

Wordt een zwangere werkneemster tijdens haar proeftijd ontslagen of wordt haar jaarcontract niet verlengd, dan zal het voor haar geen makkelijke opgave zijn om aan te tonen dat haar ontslag verband houdt met haar zwangerschap.

Een werkneemster heeft verschillende mogelijkheden om haar ontslag aan te vechten. Zij kan zich wenden tot de Commissie Gelijke Behandeling met het verzoek te onderzoeken of er sprake is van discriminatie. De Commissie zal een onderzoek instellen en vervolgens een uitspraak doen op grond van haar bevindingen. Het nadeel van deze procedure is dat uitspraken van de Commissie niet bindend zijn. De werkneemster zal naar de burgerlijk rechter moeten gaan om een uitspraak af te dwingen.

Is de werkneemster erg zeker van haar zaak, dan kan zij meteen een procedure starten bij de rechter. Zie zwangere werkneemster

Zwangere werkneemster
Een werkneemster is op 1 oktober 1999 in dienst getreden bij een persbureau voor de periode van een jaar. Mocht zij geschikt zijn voor de functie, dan zal zij na het verstrijken van het jaarcontract voor onbepaalde tijd in dienst treden. Tijdens haar proeftijd heeft de werkneemster aan het persbureau medegedeeld dat zij zwanger is. Kort daarna wordt zij ontslagen. De werkneemster is overtuigd van het feit dat haar ontslag het gevolg is van haar zwangerschap. Zij vordert schadevergoeding nu zij de kans op een vast dienstverband misloopt. De kantonrechter geeft de werkneemster gelijk. Het persbureau heeft niet weersproken dat de reden voor het ontslag haar zwangerschap is. De kantonrechter veroordeelt het persbureau tot betaling van een schadevergoeding van f. 10.000,- netto.

zondag 1 februari 2004 @ 14:58:06 #27
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_16776071
quote:
Op zondag 1 februari 2004 14:49 schreef HarryP het volgende:
Je contract loopt af en je hebt geen recht op zwangerschapsverlof op het moment dat je nog bij je huidige werkgever werkt.
Dus je huidige werkgever hoeft helemaal geen rekening te houden met je zwangerschap. Alleen dan dat ze je geen vastcontract aanbieden.
Want als je op zwangerschapsverlof gaat dan ben je toch een behoorlijke tijd van je werk weg en dan zal er toch iemand ingewerkt moeten worden om het bedrijf door te laten gaan draaien. En dan kunnen ze betere een nieuw iemand aannemen die ook na die periode 100% bereikbaar is voor klanten. en niet maar 50% van de tijd.

Je kiest voor kinderen.. En voordat je er aanbegint is het natuurlijk wel handig om te kijken hoe blij je werkgever er mee zou zijn..

Bull, sorry maar bull.
  zondag 1 februari 2004 @ 15:01:27 #28
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_16776214
quote:
Op zondag 1 februari 2004 14:51 schreef harryharry het volgende:

[..]

Ontslagverbod tijdens zwangerschap
-knip-

Klopt, zover was ik ook gekomen. Maar het gaat er eigenlijk meer om dat de werkgever geen parttimer in mijn functie wil hebben. Op die grond zal er denk ik geen ontslagverbod gelden?
pi_16781703
Ze willen liever niet 2 parttimers, maar gewoon 1 full timer. Logisch toch !! Bedrijven kunnen er toch niet aan beginnen om al die zwangere moedertjes een contract voor 16 of 20 uur aan te bieden. Het in jouw ogen ouderwetse standpunt van je 2 directeuren, deel ik volledig (en velen met mij).
pi_16783614
quote:
Ze willen liever niet 2 parttimers, maar gewoon 1 full timer. Logisch toch !! Bedrijven kunnen er toch niet aan beginnen om al die zwangere moedertjes een contract voor 16 of 20 uur aan te bieden. Het in jouw ogen ouderwetse standpunt van je 2 directeuren, deel ik volledig (en velen met mij).
Amen. Ik begrijp uberhaupt de discussie niet over een mogelijk ontslagverbod. Het betreft hier een tijdelijk contract, dat niet verlengd gaat worden. Je hebt dus (gellukig) recht op 0,0.
pi_16784085
quote:
Op zondag 1 februari 2004 17:10 schreef Haringvliet het volgende:
Ik vind 't vooral kortzichtig. In veel gevallen zijn twee parttimers flexibeler dan één fulltimer: niet alleen bij vakantie en ziekte, maar ook met extra inzet in drukke periodes.

Maar ik heb ook makkelijk praten want ik ben al een paar jaar geen directeur meer. Tenminste niet van het soort dat personeel heeft.

dinsdag 3 februari 2004 @ 06:55:33 #32
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_16839566
Haringvliet en koalaschaap, jammer voor jullie dat we inmiddels niet meer in de jaren 50/60 leven en dat er veel is gebeurd in de tussentijd. Maar blijf vooral kortzichtig.
Als ik het goed begrijp zetten jullie dus liever een goedkopere (want vrouwen worden over het algemeen nog steeds slechter betaalt dan de mannelijke collega's) en in dit geval meer dan uitstekend functionerende werknemer op straat. En nemen daarvoor weer een overbetaalde fulltimer aan. Die weer min. een jaar nodig heeft om in deze functie tot bloei te komen en zijn geld waard te maken.
Lang leve de vooruitgang.
Ik kan helaas jullie reactie niet serieus nemen evenmin als de reactie van mijn directeuren. Ik lach er alleen nog maar om.
En dat was ook niet de clou van het verhaal jongens, even opletten.
pi_16856854
quote:
Ik kan helaas jullie reactie niet serieus nemen evenmin als de reactie van mijn directeuren. Ik lach er alleen nog maar om.
Ik lach (waarschijnlijk samen met je directeuren) terug vanuit mijn ivoren toren.

Laat me raden je functie is: Accountmanager?

† In Memoriam † dinsdag 3 februari 2004 @ 19:18:27 #34
43556 miss_dynastie
pi_16857207
quote:
Op zondag 1 februari 2004 15:01 schreef dutchie het volgende:

[..]

Klopt, zover was ik ook gekomen. Maar het gaat er eigenlijk meer om dat de werkgever geen parttimer in mijn functie wil hebben. Op die grond zal er denk ik geen ontslagverbod gelden?

Zo zal hij dat brengen... maar jij kunt daar tegenin brengen dat er pas problemen ontstonden toen je zwanger was en je toch wel heel sterk de indruk hebt dat het daar aan ligt. Realiseer je wel dat als je werkgever of jij een procedure aanspant en jij wint en de werkgever wil niet dat je daar nog werkt, dat doorgaans niet gebeurt. Dan krijg je wel een schadevergoeding, maar moet je op zoek naar een andere baan. Bovendien krijg je die schadevergoeding niet bovenop je WW, maar in plaats van... krijg je dus genoeg voor vijf maanden WW, dan word je geacht die periode ermee uit te zingen (fictieve opzegtermijn).
pi_16861171
Dutchie ben je niet bang dat er heel veel bedrijven zijn die geen parttime account managers willen? Ik kan me daar iets bij voorstellen, dat je 'accounts' graag willen dat je 100% bereikbaar bent.

Verder ben ik het enerzijds met je eens dat de tijden zijn veranderd en vrouwen (mannen ook) het recht moeten hebben om parttime te werken; anderzijds denken jouw directeuren blijkbaar dat het niet zo'n probleem is om voor jou een vervangende kracht te vinden? En dan ben je dus in dit geval de pineut, ik zie dat in mijn werk ook.

Jesus saves but death prevails.
pi_16861316
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 19:06 schreef koalaschaap het volgende:

[..]

Ik lach (waarschijnlijk samen met je directeuren) terug vanuit mijn ivoren toren.

Whoeeehahahaaaaaah
pi_16861438
Je hebt dus geen recht op WW, je bent verwijtbaar werkeloos binnenkort. Er is je een verlenging van je huidige contract aangeboden dat jezelf hebt afgewezen.
  woensdag 4 februari 2004 @ 11:12:04 #38
55900 GM
vind ik dan toch
pi_16874127
quote:
Op zondag 1 februari 2004 14:10 schreef koalaschaap het volgende:

[..]

Recht waarop? Haar tijdelijke contact loopt af en haar werkgever is absoluut niet verplicht haar een verlening van het contact aan te bieden. Maar wat is het probleem? Je wilde toch mamma worden? Daar heb je nu dan alle tijd voor.

De werkgever is alleen WEL verplicht om een maand vantevoren uitsluitsel te geven over het al dan niet verlengen van contract.
Geen verlenging kan overigens zonder opgave van reden, al voel je natuurlijk soms best aan welke redenen er aan ten grondslag liggen.
"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
  woensdag 4 februari 2004 @ 14:40:48 #39
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_16880745
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 21:27 schreef gelly het volgende:
Je hebt dus geen recht op WW, je bent verwijtbaar werkeloos binnenkort. Er is je een verlenging van je huidige contract aangeboden dat jezelf hebt afgewezen.
Er is me trouwens nog helemaal niets aangeboden. Er staat helemaal niets op papier en er is slechts mondeling toegezegd dat er zeer ws een contract voor onbepaalde tijd inzit. Mondeling is voor de wet bindend, weet ik. Maar uit ervaring weet ik dat men hier heel makkelijk onderuit komt.

En dan nog denk ik niet dat ik verwijtbaar werkeloos zou zijn. Een werkgever moet een werknemer nl. een parttime-contract kunnen aanbieden indien er meer dan 10 werknemers (welke er zijn) zijn en ik er langer dan een jaar werk (wat na verlenging dus idd zou zijn).
Mits er dringende redenen zouden zijn waardoor het in deze functie niet zou kunnen.

woensdag 4 februari 2004 @ 14:44:27 #40
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_16880883
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 21:19 schreef Shivo het volgende:
Dutchie ben je niet bang dat er heel veel bedrijven zijn die geen parttime account managers willen? Ik kan me daar iets bij voorstellen, dat je 'accounts' graag willen dat je 100% bereikbaar bent.
Dat staat idd nog in mijn profiel ja. Ben inmiddels weer gewoon vertegenwoordiger hoor, had al een stapje terug gedaan. En in deze branche komt het regelmatig voor dat mensen buiten het verkoopseizoen om parttime werken. Het is dan nl. een stuk rustiger. Heb sowieso aangeboden binnen het seizoen gewoon fulltime te werken.
Maar jongens, ik zit daar eik niet zo mee. Deze dame is zo weer aan de bak, heb al wat aanbiedingen spontaan gehad. Dus dat is het niet. Het gaat dus meer even om de tussenliggende fase; het zwangerschapsverlof. Baas betaalt of overheid? Verwijtbaar werkeloos of niet?
pi_16892698
quote:
Maar jongens, ik zit daar eik niet zo mee. Deze dame is zo weer aan de bak, heb al wat aanbiedingen spontaan gehad. Dus dat is het niet.
Waarom is het eigenlijk zo dat iedere keer dat ik een accountmanager hoor praten ik eigenlijk: bla bla, bla bla bla bla bla bla. bla bla bla bla bla bla bla, bla bla bla bla bla. bla bla bla bla, hoor?
  woensdag 4 februari 2004 @ 21:33:21 #42
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_16893911
quote:
Heeft u een tijdelijke baan en loopt de termijn van de dienstbetrekking tijdens uw zwangerschaps- of bevallingsverlof af, dan is de situatie anders. Als in de arbeidsovereenkomst staat dat er geen opzegging is vereist, kan uw werkgever u namelijk wel ontslaan. U houdt dan recht op zwangerschaps en bevallingsuitkering op grond van de Wazo.

Als uw dienstbetrekking eindigt voordat het verlof is ingegaan, dan kunt u toch recht hebben op een Wazo-uitkering van UWV. Dit geldt in de volgende situaties:

• als de vermoedelijke bevallingsdatum binnen 10 weken na het einde van de dienstbetrekking valt;
  • als de bevalling plaatsvindt binnen 10 weken na het einde van de dienstbetrekking.
  • Ik ben werkloos en zwanger
    Ontvangt u een WW uitkering en wordt u zwanger, dan heeft u recht op zwangerschapsverlof. U hoeft dan niet beschikbaar te zijn voor de arbeidsmarkt. Dit verlof gaat 6 tot 4 weken vóór de uitgerekende bevallingsdatum in. Na de daadwerkelijke bevalling krijgt u 10 weken bevallingsverlof, eventueel verlengd met het aantal dagen dat het zwangerschapsverlof later dan 6 weken voor de uitgerekende datum is ingegaan. Meldt uw zwangerschap tijdig bij UWV.

Bron is UWV

Volgens mij moet je hier wel wat mee kunnen

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      † In Memoriam † woensdag 4 februari 2004 @ 21:46:51 #43
    43556 miss_dynastie
    pi_16894485
    quote:
    Op woensdag 4 februari 2004 21:11 schreef koalaschaap het volgende:

[..]

Waarom is het eigenlijk zo dat iedere keer dat ik een accountmanager hoor praten ik eigenlijk: bla bla, bla bla bla bla bla bla. bla bla bla bla bla bla bla, bla bla bla bla bla. bla bla bla bla, hoor?

Omdat je niet zo goed luistert.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')