quote:Dat noemen ze geloof ik mazzel hebben
Op zaterdag 14 februari 2004 21:30 schreef ljurk9 het volgende:[..]
Ik heb mijn A80 vandaag voor de 2e keer laten vallen :x Best triest aangezien ik er met grote zorg mee omga.. Eerste keer had ik hem bovenop een stapetje boeken gelegd, en die stapel wilde ik "even" verzetten.. Tja dat kon dus niet, en de camera viel op de grond. (Ik kon hem ook niet meer vangen omdat ik al die boeken in mijn handen had
)
Vandaag dus 2e keer.. Ik legde de camera even op het aanrecht, en pakt een vork uit het la, en blijkbaar kwam het veiligheidsriempje ertussen toen ik het la dicht deed. Dus ik pak de camera weer op, en wil weglopen, maar hij bleef haken achter het la, en viel wéér op de grond! Ik was er erg van geschrokken, maar tot mijn grote verbazing merk ik er helemaal niets vanIk wil binnenkort nog wel een soort onderhoud beurt doen, want ik vertrouw het allemaal toch niet helemaal..
Ik hoop voor je dat ie geen 3e keer valt, want je weet wat ze zeggen, drie keer is....
quote:Berg em dan ook eens goed op.
Op zaterdag 14 februari 2004 21:30 schreef ljurk9 het volgende:[..]
Ik heb mijn A80 vandaag voor de 2e keer laten vallen :x Best triest aangezien ik er met grote zorg mee omga.. Eerste keer had ik hem bovenop een stapetje boeken gelegd, en die stapel wilde ik "even" verzetten.. Tja dat kon dus niet, en de camera viel op de grond. (Ik kon hem ook niet meer vangen omdat ik al die boeken in mijn handen had
)
Vandaag dus 2e keer.. Ik legde de camera even op het aanrecht, en pakt een vork uit het la, en blijkbaar kwam het veiligheidsriempje ertussen toen ik het la dicht deed. Dus ik pak de camera weer op, en wil weglopen, maar hij bleef haken achter het la, en viel wéér op de grond! Ik was er erg van geschrokken, maar tot mijn grote verbazing merk ik er helemaal niets vanIk wil binnenkort nog wel een soort onderhoud beurt doen, want ik vertrouw het allemaal toch niet helemaal..
quote:had een email gestuurd naar de customer support van canon, maar ik moest het bonnetje hebben voor eventuele garantie
Op zaterdag 14 februari 2004 20:01 schreef Dinus het volgende:[..]
Zeg dat niet te snel! Wij hebben eerlijk opgebiecht bij Canon dat we hem hebben laten vallen, en hij is gratis gerepareerd, wat we totaal niet hadden verwacht
Het LCD scherm was helemaal naar z'n grootje ondanks het beschermtasje....
quote:Ik reageerde hier op
Op donderdag 12 februari 2004 20:14 schreef ventje5haar het volgende:[..]
Ik ben bang dat het bonnetje en de garantie je weinig zullen helpen in dit geval.
Schade door vallen of stoten is helaas uitgesloten in de garantie.
Ik denk dat het een duur grapje wordt...
quote:een niet gecomprimeerde foto
Op zondag 15 februari 2004 20:04 schreef trigt013 het volgende:
wat is RAW image mode, ik heb echt geen idee
maar in principe als je hem koopt, kan je er toch al mee aan de slag? er zitten toch batterijen + oplader en een 32mb flash kaartje bij?
dan koop ik later namelijk wel de optionele spullen zoals extra flash kaartje, tasje en extra batterijen
De batterijen zijn redelijk snel op in het begin, je gaat er veel mee experimenteren.
Maar voor de rest is de camera natuurlijk helemaal compleet
quote:Ik zag die prijs ook bij Tweakers. Maar toen ging ik kijken op de site van het bedrijf en blijkt het over een open box te gaan. Dan krijg je apparaat zonder originele doos. Dat vindt ik toch wel wat minder. Ik wacht wel tot hij echt goedkoper en rond die prijs is.
Op zondag 15 februari 2004 20:27 schreef firstwollie het volgende:
als ik mijn loon binnen heb, ga ik waarschijnlijk de Canon Poweshot A80 kopen, ik heb hem bij tweakers al voor 325 gezien,maar in principe als je hem koopt, kan je er toch al mee aan de slag? er zitten toch batterijen + oplader en een 32mb flash kaartje bij?
dan koop ik later namelijk wel de optionele spullen zoals extra flash kaartje, tasje en extra batterijen
quote:Bij de camera worden standaard batterijen geleverd (ben je snel doorheen) er zit geen lader bij.
Op zondag 15 februari 2004 20:27 schreef firstwollie het volgende:
als ik mijn loon binnen heb, ga ik waarschijnlijk de Canon Poweshot A80 kopen, ik heb hem bij tweakers al voor 325 gezien,maar in principe als je hem koopt, kan je er toch al mee aan de slag? er zitten toch batterijen + oplader en een 32mb flash kaartje bij?
Ik zou je aanraden om 1 of 2 setjes (van 4) NiMH AA-batterijen aan te schaffen (min. 2100 Mah) daarbij zul je ook een lader moeten aanschaffen die geschikt is voor Nihm AA-batterijen. b.v de GP PowerBank Smart
32 mb is natuurlijk niet erg veel om foto`s mee te maken. Daarom zou ik je min. 256 mb aanraden.
kijk daarvoor in de Tweakers Pricewatch
Verder is een tasje ook wel handig. Ik heb zelf de Lowepro D-RES 10 AW wat ik een erg fijn tasje vind.
quote:RAW stelt je in staat om de Witbalance achteraf nog te veranderen.
Op zondag 15 februari 2004 20:04 schreef trigt013 het volgende:
wat is RAW image mode, ik heb echt geen idee
(toch? )
quote:http://www.dpreview.com/learn/?/Glossary/Digital_Imaging/RAW_Image_Format_01.htm
Op maandag 16 februari 2004 18:48 schreef Xilantof het volgende:[..]
RAW stelt je in staat om de Witbalance achteraf nog te veranderen.
(toch?
)
quote:ik was ook zeker van plan iets dergelijks aan te schaffen, maar die batterijen en oplader moet je dus eigenlijk wel direct kopen, anders kan je der niet eens meer mee werken als die batterijen die erbij zitten op zijn,
Op maandag 16 februari 2004 18:03 schreef pascalheister het volgende:[..]
Bij de camera worden standaard batterijen geleverd (ben je snel doorheen) er zit geen lader bij.
Ik zou je aanraden om 1 of 2 setjes (van 4) NiMH AA-batterijen aan te schaffen (min. 2100 Mah) daarbij zul je ook een lader moeten aanschaffen die geschikt is voor Nihm AA-batterijen. b.v de GP PowerBank Smart
32 mb is natuurlijk niet erg veel om foto`s mee te maken. Daarom zou ik je min. 256 mb aanraden.
kijk daarvoor in de Tweakers PricewatchVerder is een tasje ook wel handig. Ik heb zelf de Lowepro D-RES 10 AW wat ik een erg fijn tasje vind.
![]()
hoe lang doe je gemiddeld met een setje batterijen? (op vakantie bijv. )
en als je batterijen ineens op zijn en je kan een pakje duracell kopen, werken die er dan ook gewoon in? of zijn die te zwak?
Kortom, in die prijsklasse is de Canon powershot serie één van de betere, ik denk zelfs wel de beste!!!
quote:Deze Canon serie staat ook bekend om lange levensduur met nihm batterijen (uit testen gebleken),
Op dinsdag 17 februari 2004 10:20 schreef firstwollie het volgende:[..]
ik was ook zeker van plan iets dergelijks aan te schaffen, maar die batterijen en oplader moet je dus eigenlijk wel direct kopen, anders kan je der niet eens meer mee werken als die batterijen die erbij zitten op zijn,
hoe lang doe je gemiddeld met een setje batterijen? (op vakantie bijv.
)
en als je batterijen ineens op zijn en je kan een pakje duracell kopen, werken die er dan ook gewoon in? of zijn die te zwak?
quote:en ook iets duurder
Op dinsdag 17 februari 2004 22:36 schreef Bijsmaak het volgende:
Is het niet beter om de s50 over de a80 te kopen??? Volgens mij is de s50 ietsje beter.
quote:vind zelf Lowepro een van de beste. Echt waar voor je geld.
Op dinsdag 17 februari 2004 23:02 schreef trigt013 het volgende:
Wat is een goede opbergtas voor mijn A80, tenminste wat is het beste merk.
[Dit bericht is gewijzigd door Duran op 18-02-2004 03:38]
quote:kun je misschien wat foto`s plaatsen ?
Op woensdag 18 februari 2004 03:21 schreef Duran het volgende:
Ik ben een zéér tevreden (hoe kan het ook anders) eigenaar van een Powershot A70, heb alleen 1 vraagje. Heb het toestel nu ongeveer 2 maanden en heb een beetje probleempjes met de nachtstand, elke keer als ik s'avonds buiten een foto op de nachtstand wil maken wordt het heel erg vaag en onduidelijk...iemand hier ook problemen mee, weet iemand hoe ik dit moet oplossen?!
Alvast dank
quote:In de lowepro D-RES 10AW is geen plaats voor een ministatiefje, althans, als je niet wil proppen. Er is wel plaats voor een setje van 4 batterijen en een extra CF-card. Misschien krijg je er met een beetje fantasie je tripod in maar dat gaat wel ten koste van de camera die hierdoor snel kan beschadigen. Voor een oplader is zeker geen plaats maar who needs een oplader als je een opgeladen setje in je cam hebt zitten en een vol setje extra in de tas. Daar kom je wel een end mee hoor.
Op dinsdag 17 februari 2004 23:34 schreef trigt013 het volgende:
Kan je in die tas ook een klein statiefje, mijn oplader en extra batterijen stoppen? Kleine statiefje is zo'n mini driepoot. (8 cm)
Canon Powershot A80 voor 325 euro
GP Powerbank U-Smart voor 70.95 euro
Unomat TT10 voor 30 euro
Kingston Compactflash 256mb voor 50 euro
Totaalprijs: 492,20 euro
Ik ga over 5 weken het toestel uitproberen in Disneyland Parijs
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |