abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17181924
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 21:30 schreef ljurk9 het volgende:

[..]

Ik heb mijn A80 vandaag voor de 2e keer laten vallen :x Best triest aangezien ik er met grote zorg mee omga.. Eerste keer had ik hem bovenop een stapetje boeken gelegd, en die stapel wilde ik "even" verzetten.. Tja dat kon dus niet, en de camera viel op de grond. (Ik kon hem ook niet meer vangen omdat ik al die boeken in mijn handen had )
Vandaag dus 2e keer.. Ik legde de camera even op het aanrecht, en pakt een vork uit het la, en blijkbaar kwam het veiligheidsriempje ertussen toen ik het la dicht deed. Dus ik pak de camera weer op, en wil weglopen, maar hij bleef haken achter het la, en viel wéér op de grond! Ik was er erg van geschrokken, maar tot mijn grote verbazing merk ik er helemaal niets van

Ik wil binnenkort nog wel een soort onderhoud beurt doen, want ik vertrouw het allemaal toch niet helemaal..

Dat noemen ze geloof ik mazzel hebben

Ik hoop voor je dat ie geen 3e keer valt, want je weet wat ze zeggen, drie keer is....

Zolang er was is, is er leven.
  zaterdag 14 februari 2004 @ 22:03:25 #52
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_17182788
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 21:30 schreef ljurk9 het volgende:

[..]

Ik heb mijn A80 vandaag voor de 2e keer laten vallen :x Best triest aangezien ik er met grote zorg mee omga.. Eerste keer had ik hem bovenop een stapetje boeken gelegd, en die stapel wilde ik "even" verzetten.. Tja dat kon dus niet, en de camera viel op de grond. (Ik kon hem ook niet meer vangen omdat ik al die boeken in mijn handen had )
Vandaag dus 2e keer.. Ik legde de camera even op het aanrecht, en pakt een vork uit het la, en blijkbaar kwam het veiligheidsriempje ertussen toen ik het la dicht deed. Dus ik pak de camera weer op, en wil weglopen, maar hij bleef haken achter het la, en viel wéér op de grond! Ik was er erg van geschrokken, maar tot mijn grote verbazing merk ik er helemaal niets van

Ik wil binnenkort nog wel een soort onderhoud beurt doen, want ik vertrouw het allemaal toch niet helemaal..

Berg em dan ook eens goed op.
Laat em niet overal slingeren.
Ik heb em altijd op mijn bureau staan! Echt een aanrader
pi_17182790
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 20:01 schreef Dinus het volgende:

[..]

Zeg dat niet te snel! Wij hebben eerlijk opgebiecht bij Canon dat we hem hebben laten vallen, en hij is gratis gerepareerd, wat we totaal niet hadden verwacht

Het LCD scherm was helemaal naar z'n grootje ondanks het beschermtasje....

had een email gestuurd naar de customer support van canon, maar ik moest het bonnetje hebben voor eventuele garantie
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_17199069
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:14 schreef ventje5haar het volgende:

[..]

Ik ben bang dat het bonnetje en de garantie je weinig zullen helpen in dit geval.
Schade door vallen of stoten is helaas uitgesloten in de garantie.
Ik denk dat het een duur grapje wordt...

Ik reageerde hier op
Zolang er was is, is er leven.
  zondag 15 februari 2004 @ 20:04:53 #55
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_17203498
wat is RAW image mode, ik heb echt geen idee
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_17203811
quote:
Op zondag 15 februari 2004 20:04 schreef trigt013 het volgende:
een niet gecomprimeerde foto
jpg is wel gecomprimeerd en laat dan soms belangerijke informatie weg
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  zondag 15 februari 2004 @ 20:27:08 #57
20682 firstwollie
opblaaskrokodil
pi_17204141
als ik mijn loon binnen heb, ga ik waarschijnlijk de Canon Poweshot A80 kopen, ik heb hem bij tweakers al voor 325 gezien,

maar in principe als je hem koopt, kan je er toch al mee aan de slag? er zitten toch batterijen + oplader en een 32mb flash kaartje bij?

dan koop ik later namelijk wel de optionele spullen zoals extra flash kaartje, tasje en extra batterijen

Member of the Dark Projekt
Anal intruder!
pi_17204364
de batterijen zijn gewoon normale batterijen(geen oplaadbare), oplader zit er ook niet bij, maar die hoef je pas te halen als je dus oplaadbare batterijen(2100mah) gekocht hebt.

De batterijen zijn redelijk snel op in het begin, je gaat er veel mee experimenteren.

Maar voor de rest is de camera natuurlijk helemaal compleet

Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_17224784
quote:
Op zondag 15 februari 2004 20:27 schreef firstwollie het volgende:
als ik mijn loon binnen heb, ga ik waarschijnlijk de Canon Poweshot A80 kopen, ik heb hem bij tweakers al voor 325 gezien,

maar in principe als je hem koopt, kan je er toch al mee aan de slag? er zitten toch batterijen + oplader en een 32mb flash kaartje bij?

dan koop ik later namelijk wel de optionele spullen zoals extra flash kaartje, tasje en extra batterijen

Ik zag die prijs ook bij Tweakers. Maar toen ging ik kijken op de site van het bedrijf en blijkt het over een open box te gaan. Dan krijg je apparaat zonder originele doos. Dat vindt ik toch wel wat minder. Ik wacht wel tot hij echt goedkoper en rond die prijs is.
pi_17229514
quote:
Op zondag 15 februari 2004 20:27 schreef firstwollie het volgende:

Bij de camera worden standaard batterijen geleverd (ben je snel doorheen) er zit geen lader bij.

Ik zou je aanraden om 1 of 2 setjes (van 4) NiMH AA-batterijen aan te schaffen (min. 2100 Mah) daarbij zul je ook een lader moeten aanschaffen die geschikt is voor Nihm AA-batterijen. b.v de GP PowerBank Smart

32 mb is natuurlijk niet erg veel om foto`s mee te maken. Daarom zou ik je min. 256 mb aanraden.
kijk daarvoor in de Tweakers Pricewatch

Verder is een tasje ook wel handig. Ik heb zelf de Lowepro D-RES 10 AW wat ik een erg fijn tasje vind.

FOK!fotograaf maandag 16 februari 2004 @ 18:48:46 #61
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17230862
quote:
Op zondag 15 februari 2004 20:04 schreef trigt013 het volgende:
RAW stelt je in staat om de Witbalance achteraf nog te veranderen.

(toch? )

Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_17233741
quote:
Op maandag 16 februari 2004 18:48 schreef Xilantof het volgende:

[..]

RAW stelt je in staat om de Witbalance achteraf nog te veranderen.

(toch? )

http://www.dpreview.com/learn/?/Glossary/Digital_Imaging/RAW_Image_Format_01.htm
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  dinsdag 17 februari 2004 @ 10:20:52 #63
20682 firstwollie
opblaaskrokodil
pi_17248579
quote:
Op maandag 16 februari 2004 18:03 schreef pascalheister het volgende:

[..]

Bij de camera worden standaard batterijen geleverd (ben je snel doorheen) er zit geen lader bij.

Ik zou je aanraden om 1 of 2 setjes (van 4) NiMH AA-batterijen aan te schaffen (min. 2100 Mah) daarbij zul je ook een lader moeten aanschaffen die geschikt is voor Nihm AA-batterijen. b.v de GP PowerBank Smart

32 mb is natuurlijk niet erg veel om foto`s mee te maken. Daarom zou ik je min. 256 mb aanraden.
kijk daarvoor in de Tweakers Pricewatch

Verder is een tasje ook wel handig. Ik heb zelf de Lowepro D-RES 10 AW wat ik een erg fijn tasje vind.

ik was ook zeker van plan iets dergelijks aan te schaffen, maar die batterijen en oplader moet je dus eigenlijk wel direct kopen, anders kan je der niet eens meer mee werken als die batterijen die erbij zitten op zijn,

hoe lang doe je gemiddeld met een setje batterijen? (op vakantie bijv. )

en als je batterijen ineens op zijn en je kan een pakje duracell kopen, werken die er dan ook gewoon in? of zijn die te zwak?

Member of the Dark Projekt
Anal intruder!
pi_17250252
Ik heb nu sinds een maand een Canon A70 en ben er erg blij mee. Naast dat hij kwalitatief goede foto's maakt zijn er zo ontzettend veel mogelijkheden. Daarnaast gaat hij op de 4 GP 2100 batterijen erg lang mee. met foto's/filmpjes maken en bekijken zo vier uur. Ook alle specs van de gemaakte foto's zijn terug te zien..
Daarnaast is de bediening super logisch en ben ik nog geen punten van kritiek tegen gekomen!

Kortom, in die prijsklasse is de Canon powershot serie één van de betere, ik denk zelfs wel de beste!!!

pi_17251023
Nuttige topicreeks dit . Ik ga binnenkort ook een Canon A70 aanschaffen (of eigenlijk krijgen van vriendjelief ). Kan me er al helemaal op verheugen .
pi_17260999
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 10:20 schreef firstwollie het volgende:

[..]

ik was ook zeker van plan iets dergelijks aan te schaffen, maar die batterijen en oplader moet je dus eigenlijk wel direct kopen, anders kan je der niet eens meer mee werken als die batterijen die erbij zitten op zijn,

hoe lang doe je gemiddeld met een setje batterijen? (op vakantie bijv. )

en als je batterijen ineens op zijn en je kan een pakje duracell kopen, werken die er dan ook gewoon in? of zijn die te zwak?

Deze Canon serie staat ook bekend om lange levensduur met nihm batterijen (uit testen gebleken),
De batterijen gaan bij mij erg lang mee. gemiddeld zit ik ongeveer op een week (gebruik ik hem best veel) het is zelf zo als ik me 2e setje erin wil doen zijn ze al grotendeels ontladen. Ja gewone batterijen werken ook prima maar gaan alleen veel sneller leeg. In me eerste weekend toen ik de a70 had heb ik er 3/4setjes (van 4 gewone batterijen) doorgejaagd
pi_17270666
Is het niet beter om de s50 over de a80 te kopen??? Volgens mij is de s50 ietsje beter.
pi_17271127
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 22:36 schreef Bijsmaak het volgende:
Is het niet beter om de s50 over de a80 te kopen??? Volgens mij is de s50 ietsje beter.
en ook iets duurder
  dinsdag 17 februari 2004 @ 23:02:31 #69
34974 trigt013
pi_17271670
Wat is een goede opbergtas voor mijn A80, tenminste wat is het beste merk.
pi_17271835
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 23:02 schreef trigt013 het volgende:
Wat is een goede opbergtas voor mijn A80, tenminste wat is het beste merk.
vind zelf Lowepro een van de beste. Echt waar voor je geld.
Ik heb zelf de Lowepro D-RES 10 AW.

info: http://www.lowepro.nl/lowepro/dres/dresserie.htm

dinsdag 17 februari 2004 @ 23:34:11 #71
34974 trigt013
pi_17272801
Kan je in die tas ook een klein statiefje, mijn oplader en extra batterijen stoppen? Kleine statiefje is zo'n mini driepoot. (8 cm)
  woensdag 18 februari 2004 @ 03:21:33 #72
44815 Duran
Stupidly Charming
pi_17276157
Ik ben een zéér tevreden (hoe kan het ook anders) eigenaar van een Powershot A70, heb alleen 1 vraagje. Heb het toestel nu ongeveer 2 maanden en heb een beetje probleempjes met de nachtstand, elke keer als ik s'avonds buiten een foto op de nachtstand wil maken wordt het heel erg vaag en onduidelijk...iemand hier ook problemen mee, weet iemand hoe ik dit moet oplossen?!
Alvast dank

[Dit bericht is gewijzigd door Duran op 18-02-2004 03:38]

So it was written, So it shall be done
pi_17276919
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 03:21 schreef Duran het volgende:
Ik ben een zéér tevreden (hoe kan het ook anders) eigenaar van een Powershot A70, heb alleen 1 vraagje. Heb het toestel nu ongeveer 2 maanden en heb een beetje probleempjes met de nachtstand, elke keer als ik s'avonds buiten een foto op de nachtstand wil maken wordt het heel erg vaag en onduidelijk...iemand hier ook problemen mee, weet iemand hoe ik dit moet oplossen?!
Alvast dank
kun je misschien wat foto`s plaatsen ?
  woensdag 18 februari 2004 @ 09:06:30 #74
35485 rique
with Canon, I can
pi_17277502
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 23:34 schreef trigt013 het volgende:
Kan je in die tas ook een klein statiefje, mijn oplader en extra batterijen stoppen? Kleine statiefje is zo'n mini driepoot. (8 cm)
In de lowepro D-RES 10AW is geen plaats voor een ministatiefje, althans, als je niet wil proppen. Er is wel plaats voor een setje van 4 batterijen en een extra CF-card. Misschien krijg je er met een beetje fantasie je tripod in maar dat gaat wel ten koste van de camera die hierdoor snel kan beschadigen. Voor een oplader is zeker geen plaats maar who needs een oplader als je een opgeladen setje in je cam hebt zitten en een vol setje extra in de tas. Daar kom je wel een end mee hoor.
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
  woensdag 18 februari 2004 @ 11:42:21 #75
34974 trigt013
pi_17280213
Okay jongens, om jullie allemaal te informeren. Ik heb gekocht:

Canon Powershot A80 voor 325 euro
GP Powerbank U-Smart voor 70.95 euro
Unomat TT10 voor 30 euro
Kingston Compactflash 256mb voor 50 euro

Totaalprijs: 492,20 euro

Ik ga over 5 weken het toestel uitproberen in Disneyland Parijs

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')