Welkom bij deel 6
Vorige delen:
plaats jullie eerste ervaringen canon A60/A70
Het Canon Powershot A60/A70 topic, deel 2
Het Canon Powershot A60/A70 topic, deel 3
Het Canon Powershot A60/A70/A80 topic deeltje 4
Het Canon Powershot A60/A70/A80 topic deeltje 5
Informatie/Reviews/Prijzen:
Canon A60:
Info over de Canon A60:
Reviews over de Canon A60:Voorbeeldfoto's gemaakt met een A60:Voor actuele prijzen kijk in de Pricewatch.Canon A70:
Info over de Canon A70:
Reviews over de Canon A70:Voorbeeldfoto's gemaakt met een A70:Voor actuele prijzen kijk in de Pricewatch.Canon A80:
Info over de Canon A80:
Reviews over de Canon A80:Voorbeeldfoto's gemaakt met een A80:Voor actuele prijzen kijk in de Pricewatch.quote:Wat jij bedoelt is juist weinig scherptediepte toch? Je kan het iig bereiken door het diafragma zo groot mogelijk te zetten (F2.8). Hiervoor moet je zo ver mogelijk uitgezoomd staan.
Op zondag 1 februari 2004 16:36 schreef Reasonable het volgende:
Ik heb mn A80 nu al een hele tijd en ben er zeer te vreden over. Alleen ik ben er nog niet achter gekomen hoe ik foto's kan maken met veel schepte diepte. Dus Dat het voorwerp op de voorgrond scherp is en de achtergrond wazig of juist andersom. Door het automatisch scherpstellen wordt meestal alles vanzelf scherp gesteld. Weet iemand hoe ik dit effect wel kan bereiken?
De enige manier om een echt onscherpe achtergrond te krijgen is d.m.v een fotobewerkingsprogramma.
Deze foto is van een verjaardagsfeestje. De onrustige achtergrond heb ik onscherp gemaakt zodat het onderwerp een beetje los komt.
(Powershot A70 + externe flitser)
Marcel
[Dit bericht is gewijzigd door ventje5haar op 01-02-2004 19:18]
quote:Hoeft niet hoor.
Op zondag 1 februari 2004 19:05 schreef ventje5haar het volgende:
Scherptediepte?
Zit er gewoon niet in... En je krijgt het er ook niet uit.
(Is een nadeeltje van erg korte brandpuntafstand en pinknagelformaat sensor.)De enige manier om een echt onscherpe achtergrond te krijgen is d.m.v een fotobewerkingsprogramma.
Er blijft een behoorlijk verschil in scherptediepte vergeleken met kleinbeeldfilm, Maar dat werkt meestal in je voordeel.
Marcel
Verder is A80
quote:Hetzelfde probleem heb ik met de A70. Als het batterijtje gaat knipperen kan je misschien nog 5 foto's maken en dan is het schluss. De batterijen gaan zolang mee dat mijn reservesetje dan al inmiddels geheel ontladen is. Een groot nadeel dus in mijn ogen! Verplicht je bijna om standaard een setje goedkope niet oplaadbare AA's bij je te hebben niet niet leeglopen bij inactiviteit.
Op zondag 1 februari 2004 23:58 schreef ljurk9 het volgende:
Ik ben erg tevreden met mijn A80, maar ik heb toch 1 nadeel kunnen ontdekken..
Hij geeft alleen aan dat de batterijen bijna leeg zijn, en dus niet wanneer ze nog vol zijn en hoelang je er nog ongeveer mee kunt. Zoals mijn discman wel doet. Ik laad dus voordat ik de camera meeneem de batterijen op, terwijl ik dit met bijv. mijn discman niet hoef te doen.
Misschien kan het wel hoor, en zie ik het gewoon over hoofdmaar als het niet kan vind ik het toch echt een aardig groot nadeel..
Verder is A80
of je koopt ze in sixflags voor 9euro per pakje
quote:idd vrij hinderlijk (heb zelf de A60), de batterijen gaan bijna te lang mee
Op maandag 2 februari 2004 00:01 schreef rique het volgende:[..]
Hetzelfde probleem heb ik met de A70. Als het batterijtje gaat knipperen kan je misschien nog 5 foto's maken en dan is het schluss. De batterijen gaan zolang mee dat mijn reservesetje dan al inmiddels geheel ontladen is. Een groot nadeel dus in mijn ogen! Verplicht je bijna om standaard een setje goedkope niet oplaadbare AA's bij je te hebben niet niet leeglopen bij inactiviteit.
of je koopt ze in sixflags voor 9euro per pakje
quote:Waarom kunnen telefoons met een NimH accu dan doorgaans wel (redelijk nauwkeurig) aangeven hoe het met de accu staat?
Op maandag 2 februari 2004 23:50 schreef ljurk9 het volgende:
Ik heb de vraag ook bij tweakers gedropt, en het komt blijkbaar door de speciale Nimh batterijen. NiMH batterijen (welke aanbevolen worden door canon) houden tot het laatste moment hun volledige vermogen. Vandaar dat er van tevoren nauwelijks een indicatie gegeven kan worden. Als Canon dus wel een indicator had ingebouwd... klaagde iedereen erover dat die niet nauwkeurig zou zijn (mits er NiMH batterijen gebruikt worden), wat dus wel het geval is.
Dat zijn mooie batterijtjes van Sony.
Apparatuur die geschikt is voor een Lithium-ion batterij moet ook wel een zeer nauwkeurige batterij-indicator aan boord hebben.
Als een Lithium-ion batterij helemaal ontladen wordt, gaat ie helaas ook helemaal stuk. Het apparaat zal hem door de beveiliging gelukkig nooit helemaal leegtrekken.
Daarom zijn ze er ook niet in penlight formaat...
quote:mja vaag... misschien omdat het een accu is? Ik zou het echt niet weten, maar het blijft idd erg jammer
Op dinsdag 3 februari 2004 00:41 schreef Threepio het volgende:[..]
Waarom kunnen telefoons met een NimH accu dan doorgaans wel (redelijk nauwkeurig) aangeven hoe het met de accu staat?
Zo nauwkeurig als het infolithium systeem van sony is natuurlijk niet te verwachten maar een indicator die iets aangeeft in de richting van 4-5 blokjes ofzo zou wel fijn zijn
quote:Mijn God, is dat mogelijk dan?
Op zondag 1 februari 2004 19:05 schreef ventje5haar het volgende:
(Powershot A70 + externe flitser)
Iemand anders nog aanbevelingen? Ik hoorde iets over een Dokkums statiefje bij de Kijkhop
quote:heb zelf dit tasje
Op vrijdag 6 februari 2004 09:42 schreef Peregrijn het volgende:
Ik heb een mooie oplader gekocht, GP rapid powerbank, met vier extra batterijen i.p.v. de smart. Het enige wat ik nu nog wil hebben is een tasje en een statief. Ik zal het eens navragen aan mijn zus, die had een superlichtgewicht statief van 1.30 m dat tot 20 cm kon worden verkleind.Iemand anders nog aanbevelingen? Ik hoorde iets over een Dokkums statiefje bij de Kijkhop
quote:Bling, bling, ik heb hetzelfde tasje...
Op vrijdag 6 februari 2004 21:00 schreef pascalheister het volgende:[..]
heb zelf dit tasje
info: http://www.lowepro.com/pages/series/dres/dres10aw.html
[afbeelding]
quote:Leeuwarders statiefje
Op vrijdag 6 februari 2004 09:42 schreef Peregrijn het volgende:
Ik heb een mooie oplader gekocht, GP rapid powerbank, met vier extra batterijen i.p.v. de smart. Het enige wat ik nu nog wil hebben is een tasje en een statief. Ik zal het eens navragen aan mijn zus, die had een superlichtgewicht statief van 1.30 m dat tot 20 cm kon worden verkleind.Iemand anders nog aanbevelingen? Ik hoorde iets over een Dokkums statiefje bij de Kijkhop
De A60 van ons was op de grond gepleurd, en de lens + binnenwerk was ontzet. Gelukkig repareerde Canon het toestel gratis. Laatst kon het toestel niet meer scherpstellen en werd de lens niet meer ingetrokken.
Nou ja, maar weer ff kijken wanneer ie terug is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |