Zo gaat dat met alles eigenlijk..
K heb m al n paar keer hard geslagen maar dan worden mn ouders weer boos op mij etc dus dat helpt nix.
Mn ouders zijn beren trots dat ie vmbo het hoogste nivo doet (ondanks zware dislexie) en staan dus voor 100% achter hem.. .
Hoe lossen jullie zoiets op? .
[Dit bericht is gewijzigd door Supaaah op 31-01-2004 22:04]
quote:Al tig keer gedaan maar dan gaat ie jankend naar me ouders toe die mij naar boven sturen en ondertussen heeft hij weer dolle pret
Op zaterdag 31 januari 2004 22:04 schreef Fillipe het volgende:
Hem voor z'n bek slaan ?
quote:Jah blijf bezig. En t erge is hij loopt nu weer cdr's te jatten die die dan weer met een spelletje erop op school verkoopt
Op zaterdag 31 januari 2004 22:06 schreef ioor het volgende:
terug jatten
en dan slaan!
Jullie kunnen het onder elkaar niet oplossen dus zullen je ouders de waarheid onder ogen moeten zien. Het is niet zo dat omdat hij zijn best doet op school en daarin slaagd ondanks dislexie hij alles zomaar kan en mag.
Praat er anders over met een buitenstaander die dit misschien tot je ouders kan laten doordringen.. (oom, tante, goede vrienden van je ouders, o.i.d.)...
Heel veel succes!
Groetjes,
Rose
SUCCES
Inmiddels woont ze in Utrecht, eerst keek ik altijd nog ff snel dr tas na voor ze wegging, want meestal had ze daar stiekem vanalles ingepropt dat van mij was.
Ik verstopte mn spullen gewoon. En goed afwisselen met de plaatsen, want ze vond ze na verloop van tijd wel. Ze jatte voornamelijk kauwgoms, m'n kleren, en toiletspullen. Ik heb een beautycase aangeschaft, met een cijferslot. We consequent op slot doen, en als je m open hebt staan niet op de cijfercombi laten staan want dat weten ze dat ook weer.
Ook maakte ik elke dag wel ff een rondje over dr kamer, alles terugjatten. Van de kleren heb ik gedreigd als ze nog 1 keer wat zou jatten dat ik bij haar alle broekspijpen en mouwen zou dichtnaaien. Kennelijk ben ik als kwaad ben wel overtuigend, want daarna kwam ze altijd netjes vragen.
Zorg ook dat je wat chanteermiddel hebt, mij zus rookte bv. stiekem.
In jouw geval: een groot koffer met een flink hangslot, en jat regelmatig wat van zijn spullen.
quote:Geloof me, ik heb genoeg geprobeerd, echt waar. Praten helpt eg niet meer met me ouders.
Op zaterdag 31 januari 2004 22:10 schreef Famous_Rose het volgende:Jullie kunnen het onder elkaar niet oplossen dus zullen je ouders de waarheid onder ogen moeten zien. Het is niet zo dat omdat hij zijn best doet op school en daarin slaagd ondanks dislexie hij alles zomaar kan en mag.
Ik moet het ff zelf oplossen maar bij het minste geringste gaat ie weer jankend naar me ouders .
En ik heb geen slot op me deur .
quote:Zij noemen het: Lenen en vergeten te vragen of het mag of menen dat sommige spullen voor algemeen gebruik zijn...
Op zaterdag 31 januari 2004 22:13 schreef Steve-O het volgende:
Ik heb een stronthekel aan die hufterige etters die stelen van familie
quote:Als ik me ouders moet geloven ziet me broertje mij al zo..
Op zaterdag 31 januari 2004 22:14 schreef tiez het volgende:
ik zou hem sowieso altijd een harde beuk geven
met veel bombarie en herrie ze kamer in komen schelden enzo dat ie lekker bang word!
Maar t helpt niet .
.
quote:FF naar de Gamma ofzo joh. Dat je zo'n haakje koopt waar je een hangslotje in kunt hangen. En als je ouders gaan zeiken daarover zeg je gewoon: Ik moest het toch zelf oplossen?? Het is dit of ik breek z'n poten als ie nog es wat jat.
Op zaterdag 31 januari 2004 22:14 schreef Supaaah het volgende:[..]
Geloof me, ik heb genoeg geprobeerd, echt waar. Praten helpt eg niet meer met me ouders.
Ik moet het ff zelf oplossen maar bij het minste geringste gaat ie weer jankend naar me ouders
.
En ik heb geen slot op me deur
.
Kamer op slot ?
(of ga zelf, achteraf gezien had ik dat beter kunnen doen, magoed...)
quote:Mod-humor
Op zaterdag 31 januari 2004 22:16 schreef Lucille het volgende:
Een klap geven met zo'n electrische vliegenmepper.
.
quote:Juh zodra ik naar t hbo ga zit ik op kamers...
Op zaterdag 31 januari 2004 22:18 schreef Syrena het volgende:(of ga zelf, achteraf gezien had ik dat beter kunnen doen, magoed...)
gewoon opsommen wat er allemaal gejat wordt, en via je ouders de bankrekening van broer-/zuslief plunderen om de gejatte/gebruikte spullen vergoed te krijgen.
Het zal vast niet onbekend in de oren klinken dat je 'ns een duur dingetje koopt (potje gel, bijvoorbeeld) en dat in no-time verbruikt wordt door je broer of zus, zonder dat je er zelf wat aan hebt gehad. Nou, in zo'n geval mag 'ie/ze d'r ook voor dokken. En zelf geven ze 't geld toch niet, dus doe je 't via je ouders.
En gewoon zelf ook zijn/haar spullen jatten...
quote:ben ik het helemaal mee eens
Op zaterdag 31 januari 2004 22:09 schreef tiez het volgende:
iedere keer dat ie iets van jou jat sloop jij iets op zijn kamer!
dus jat ie 6 pakjes kaugom breek jij 6 van zijn favo cd's doormidden!
heb ik ook gedaan bij me zus was binnen 1 week over!
suc6
quote:Zo'n slot zet je er makkelijk op, je kan er een kopen?
Op zaterdag 31 januari 2004 22:14 schreef Supaaah het volgende:[..]
Geloof me, ik heb genoeg geprobeerd, echt waar. Praten helpt eg niet meer met me ouders.
Ik moet het ff zelf oplossen maar bij het minste geringste gaat ie weer jankend naar me ouders
.
En ik heb geen slot op me deur
.
Of je koopt een goede kluis met combinatie-code? Dan hoef je ook niet bang te zijn dat hij je sleutel in handen krijgt.. Ideaal, gebruik er zelf 1 om van alles en nog wat in op te bergen
quote:Ik neem gewoon al me spullen mee
Op zaterdag 31 januari 2004 22:56 schreef alexis4 het volgende:
Heb dit ook meegemaakt vroeger met mijn zus, t-shirtjes, kaarsen, make-up, cd's etc etc. Toen ik op kamers ging werd het alleen maar erger (ze had toen een hele week om te "plunderen").
Uiteindelijk werd het zo erg da mijn ouders een slot op de deur hebben geplaatst en kon ik steeds sleutel in sleutel uit spelen.
(Ben zo 's een keer mijn sleutel van mijn slaapkamer thuis dus vergeten op mijn studentenkamer, konden we er 's avonds nog achter rijden, 50 km heen 50 km terug, gezellig dus ...)
ik heb een slot op mijn deur gezet toen echt niet dattie er nog in kwam
quote:die zus had ik dus gewoon aangegeven.
Op zaterdag 31 januari 2004 22:56 schreef alexis4 het volgende:
Heb dit ook meegemaakt vroeger met mijn zus, t-shirtjes, kaarsen, make-up, cd's etc etc. Toen ik op kamers ging werd het alleen maar erger (ze had toen een hele week om te "plunderen").
Uiteindelijk werd het zo erg da mijn ouders een slot op de deur hebben geplaatst en kon ik steeds sleutel in sleutel uit spelen.
(Ben zo 's een keer mijn sleutel van mijn slaapkamer thuis dus vergeten op mijn studentenkamer, konden we er 's avonds nog achter rijden, 50 km heen 50 km terug, gezellig dus ...)
Enne, waaorm heeft iedereen hier van die rare zusjes,broertjes?
is mammie vreemdgegaan met een schaap?
quote:ik zou dat binnen een week omdraaien en de hele kamer leegroven en in dozen op mijn kamer zetten of verstoppen.
Op zaterdag 31 januari 2004 22:15 schreef Syrena het volgende:[..]
Zij noemen het: Lenen en vergeten te vragen of het mag of menen dat sommige spullen voor algemeen gebruik zijn...
Gelukkig heb ik een liev zusje wat dat betreft
Zodat ze vast weten wat er te gebeuren staat.
2 blauwe ogen en een gebroken neus lijken me zo ongeveer het minimum.
.
Maar goed, spullen van hem (terug) jatten lijkt me toch wel effectief.
En natuurlijk je kamer op slot doen... ook ik was genoodzaakt dit te doen en sindsdien niets meer weg (wat op m'n kamer lag dan, wel wat net uit de was is aan kleren bijvoorbeeld )
Ik zou ghem de kanker schoppen, luie teringhond.
Of regel een agent die even een hartig woordje met hem komt wisselen..
Suc6 iig!
quote:als niks meer helpt zou dat nog wel eens oplossig kunnen zijn.
Op dinsdag 3 februari 2004 19:04 schreef Larry101 het volgende:
Als het je echt serieus is, dan kun je altijd nog opschrijven wat je zoal mist en aangifte doen bij de politie. Is wel de doodsteek voor de band met je broertje (mocht het ooit goedkomen) maar dan weet hij wel dat je serieus bent.Of regel een agent die even een hartig woordje met hem komt wisselen..
Suc6 iig!
Maar aangezien hij zo goed op school doet, hoeft nog niet te zeggen dat hij alles zo maar kan flikken thuis. Jatten hoort niet, ook al is het binnenshuis
quote:Helaas kan de politie hier niets aan doen
Op dinsdag 3 februari 2004 19:04 schreef Larry101 het volgende:
Als het je echt serieus is, dan kun je altijd nog opschrijven wat je zoal mist en aangifte doen bij de politie. Is wel de doodsteek voor de band met je broertje (mocht het ooit goedkomen) maar dan weet hij wel dat je serieus bent.Of regel een agent die even een hartig woordje met hem komt wisselen..
Suc6 iig!
Met een oude trafo zijn leuke dingen te doen.
quote:gewoon zonder trafo
Op dinsdag 3 februari 2004 19:44 schreef Foo_niks het volgende:
Laxeerpillen kopen en die tussen het snoep gooien,je hebt ook kauwgom waar je blauw van wordt.
Wat ook goed werkt is aluminiumfolie voor je deur hier 1 ader van een stroomdraad aan bevestigen en die ander aan de aluminium deurklink.(Voltage naar behoefte in te vullen)
heb je geen donkere gang dan wekt een natte mat ook goed als geleidingMet een oude trafo zijn leuke dingen te doen.
quote:Waarom? Diefstal is toch diefstal? Heb jij hier ervaring mee?
Op dinsdag 3 februari 2004 19:38 schreef SeeniX het volgende:[..]
Helaas kan de politie hier niets aan doen
Tenzij hij een bekende is, dan nemen ze het wel in het dossier mee, maar 'm er op aanhouden, nee dat kunnen ze niet
quote:Jeps...
Op dinsdag 3 februari 2004 21:28 schreef Larry101 het volgende:[..]
Waarom? Diefstal is toch diefstal? Heb jij hier ervaring mee?
quote:Niet zo mooi...!
Op woensdag 4 februari 2004 09:54 schreef SeeniX het volgende:[..]
Jeps...
quote:Wat je ook doet, ga niet terugjatten.
Op zaterdag 31 januari 2004 22:04 schreef Supaaah het volgende:
Me broertje (15) loopt zo'n beetje alles van mij te jatten wat los en vast zit. Koop ik 6 pakjes kouwgom, verdwijnen er de volgende dag al 2 pakjes op zijn kamer...Zo gaat dat met alles eigenlijk..
K heb m al n paar keer hard geslagen maar dan worden mn ouders weer boos op mij etc dus dat helpt nix.
Mn ouders zijn beren trots dat ie vmbo het hoogste nivo doet (ondanks zware dislexie) en staan dus voor 100% achter hem..
.
Hoe lossen jullie zoiets op?
.
Fijn voor je broertje dat hij 't hoogste niveau van 't VMBO doet, en ik kan begrijpen dat je ouders daar trots op zijn. Maar dat doet niets aan aan 't feit dat je broertje gewoon je spullen jat.
Dat valt niet goed te praten (door bijv. je ouders) en 't heeft eigenlijk ook absoluut niets te maken met zijn opleiding.
Hij doet iets wat niet door de beugel kan. En als hij niet naar jou wil luisteren, dan is het een idee om eens met je ouders om de tafel te gaan zitten. Word iig niet boos, ga niet je broertje voor gek verklaren of wat dan ook. Blijf kalm en leg ze zo rustig mogelijk uit wat je broertje uitspookt en wat voor effect dat op jou heeft.
Blijven je ouders het voor je broertje opnemen, zeg dan dat óók trots ben op zijn VMBO-opleiding, maar dat het stelen van spullen daar niets mee te maken heeft. Vraag of je ouders je broertje duidelijk kunnen maken dat stelen iets is wat je gewoon niet hoort te doen.
Wie weet dat ie dán inziet dat ie verkeerd bezig is.
Vergeet trouwens niet dat 15 een moeilijke leeftijd is. Je broertje zit midden in het 'verken je grenzen' verhaal.
Als ik echt boos wordt opmijn broertje (15) dan weet ik zeker dat hij geen stap meer in de buurt toe van mijn spullen, maarja ik ben ook erg gespierd en sterk..
jij kunt altijd nog puisten in zijn richting aan uitknijpen zodat er steeds pus tegen hem aanvliegt
en je ouders zijn zwakke sukkelaars als ze de huidige situatie tolereren...
als jij je dan ook nog eens schikt naar hun wensen/eisen, ben je zelf ook maar zwak bezig.
succes.
quote:Eigendunk?
Op woensdag 4 februari 2004 13:56 schreef GWD het volgende:maarja ik ben ook erg gespierd en sterk..
quote:Verder missschien eens met je ouders praten?
Wat te doen met een broertje die dat alles jat!!!
quote:Nee hij bedoelt het waarschijnlijk vergeleken zn broertje, op zn fotoboek ziet ie er niet sterk uit...
Op woensdag 4 februari 2004 14:23 schreef sn0op het volgende:[..]
Eigendunk?
gewoon in elkaar meppen en indien groter en of sterker broertje ga je naar de politie of naar een tehuis en zorg je dat je broertje uithuis eplaatst word,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |