abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16748265
Laatst zat ik weer bij een groepje van die lui in de bus:

Echt jonguh, ik zweer het je, ik ga nie naar school toe man.
Aziz gaat wel, hij is dom weet je..
Ik ga nie jonge, ik ben nie gek, lekker naar de shop weet je
Echt wel chill..

En zo praten ze nagenoeg allemaal, gewoon het cultuurtje denk ik..

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_16748328
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 19:54 schreef nozem het volgende:

Echt wel chill..

Moet jij eens de Nederlandse jeugd op een willekeurige vmbo opleiding horen
pi_16748333
quote:

Echt wel chill..

Cultuur? Volgens mij is het een gebrek aan IQ. Stelletje wannabe-anarchisten...
pi_16748359
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 19:56 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Moet jij eens de Nederlandse jeugd op een willekeurige vmbo opleiding horen

Ja die nemen dat over.. Ik weet
Turken, Antillianen, Marokkanen, Nederlanders. Ze komen allemaal bij elkaar op het VMBO (tuurlijk zijn er ook hoger opgeleide allochtonen) en dan krijg je een soort universeel taaltje. Maar ik vind het veruit het meest amusant om naar een groepje Marokkanen te luisteren.

[Dit bericht is gewijzigd door nozem op 31-01-2004 20:00]

zaterdag 31 januari 2004 @ 19:58:47 #155
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16748395
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 19:44 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ow ja.

Wat mij betreft ben jíj namelijk de dinosaurier die in zijn bunker ingegraven tegen maatschappelijke zaken vecht die al lang niet meer aan de orde zijn.

Wat jij doet is ontkennen dat er maatschappelijke problemen bestaan zoals racisme,facisme,xenofobie onder de autochtonen.Zaken die hier al eeuwen aan de orde van de dag zijn. Deze problemen hebben slechts steeds weer een ander gezicht en komen soms dik,soms dun aangezet hun smoel weer even laten zien.
Het lijkt nu een een trend voor veel autochtonen om te doen alsof die zaken niet bestaan, dat is voor die Nazi's in het verleden, daar wil men niet mee geassocieerd mee worden. En dan krijg je dus uitspraken zoals jij dat doet, ach racisme, xenofobie dat is iets van het verleden, dat bestaat niet meer.

Ben jij een allochtoon, maak jij dagelijks sluimer-racisme of open racisme mee? Het schijheilig taalgebruik waarmee autochtonen zich bedienen als ze allochtonen aanspreken?
Als je als allochtoon daar iets van zegt, kritiek op hebt, maak hem/haar maar uit voor huili, dat hij/zich met zaken bezig houdt die niet meer aan de orde van de dag zijn? Dan houdt het gemekker wel op?

Gelukkig doorzien allochtonen die trucjes en sommigen zullen het niet laten om daar kritiek op te uiten.

[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 31-01-2004 20:08]

Let me be who I am ! Let me Kick Out The Jams ! Kick Out The Jams ! I done kick them out.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 20:00:33 #156
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_16748447
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 19:32 schreef Noayla_ het volgende:

[..]

Wie vallen volgens jou onder de noemer "de Nederlanders"?
Ben ik dat, omdat ik blond haar heb, blauwe ogen en mijn voorouders al eeuwenlang geboren en getogen Noordhollanders zijn?

Of mag de Surinaamse vrouw die hier al 25 jaar woont ook meedoen?
En jijzelf? met 1 buitenlandse ouder?
En de Nederlandse hooligan die een bejaarde vrouw tegen de grond trapt en haar tas rooft? Heeft hij meer "recht" op een stukje Nederland dan een willekeurige allochtoon alleen maar omdat hij Frans heet i.p.v. Ahmed?

Ik zou wel graag een definitie willen hebben van wie of wat "de Nederlander" is.

En waarom zou een hier geboren jongen met Marokkaanse ouders zich geen Marokkaan mogen noemen? Zolang hij de hier geldende wetten en regels repecteert en zijn steentje bijdraagt aan het creëren van een tevreden samenleving is daar toch niks mis mee?

Het gaat er wat mij betreft niet om wie zich Nederlander mogen noemen. Dat is slechts een papieren begrip.

Ik denk dat de essentie in de rest van je verhaal zit. Met name de laatste alinea spreekt me aan.

Ik begrijp dat we de vraagstelling van TS al een tijdje voorbij zijn en aan een meer maatschappelijke discussie zijn begonnen.

Dat iss mooi.

Wat mij betreft gaat het dus om groepen van diverse samenstelling die, al dan niet toevallig, het aan de kaak gestelde accent bezigen en zich daarmee status lijken te willen toekennen of zich op zijn minst willen onderscheiden. Dat mij dat volgens sommigen onder ons het predikaat übermensch wannabee oplevert maakt me niet veel uit.

De betreffende user gaat er voor het gemak kennelijk van uit dat ik geen Surinamer van komaf ben omdat ik zonder accent tik.

Jawohl Herr Kaloin!
  zaterdag 31 januari 2004 @ 20:03:26 #157
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_16748531
quote:
Precies het eigen wereldje, we willen allemaal dat ze integreren als ze maar niet met jou zus op jullie bank komen zitten.
Blijf je toch in datzelfde kringetje zitten.
Zo heb je ook nog hele Hollandse dorpen in het buitenland ,terwijl die al 50 jaar verhuisd zijn .
Kan dus nog wel effe duren denk ik.
Tevens dragen de Hollanders er ook lekker aan bij
zo gauw ze een buitenlander te woord staan gaan ze ook over op: jij hebbe kijkkassie thuis met lampie erop,dus jij hebbe foto en lalala,en gebarentaal daarbij terwijl die man ook al dertig jaar hier zit.
Die denkt bij zichzelf wat een mongool of daar steek ik lekker wat van op qua zinsbouw
(Niet dus)
Klaar?
Ik niet!
pi_16748547
Bij mij in de klas zitten een aantal mensen die nog niet zo heel erg lang in Nederland wonen (een paar jaar denk ik), maar die praten toch wel redelijk goed Nederlands. Alleen spelling, d's en t's, deze/dit zijn probleemgebieden, maar dat is wel redelijk logisch.

En dan zit je wel eens in de trein, en dan hoor je een aantal van die mensen praten met zo'n raar accent...'t lijkt wel of ze het expres doen

pi_16748581
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 20:03 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

Precies het eigen wereldje, we willen allemaal dat ze integreren als ze maar niet met jou zus op jullie bank komen zitten.
Blijf je toch in datzelfde kringetje zitten.
Zo heb je ook nog hele Hollandse dorpen in het buitenland ,terwijl die al 50 jaar verhuisd zijn .
Kan dus nog wel effe duren denk ik.
Tevens dragen de Hollanders er ook lekker aan bij
zo gauw ze een buitenlander te woord staan gaan ze ook over op: jij hebbe kijkkassie thuis met lampie erop,dus jij hebbe foto en lalala,en gebarentaal daarbij terwijl die man ook al dertig jaar hier zit.
Die denkt bij zichzelf wat een mongool of daar steek ik lekker wat van op qua zinsbouw
(Niet dus)

Die Hollandse dorpen, veroorzaken die ook overlast?
  zaterdag 31 januari 2004 @ 20:06:58 #160
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16748635
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 19:48 schreef Ragazzo het volgende:

Dit heb ik een Autochtoon hier in Nederland nog nooit naar mijn oren horen slingeren...

Nee,autochtone Nederlanders zullen het nooit over spaghettislurpers, MAFIAgasten, (neo)-facisten, vrouwenversierders,sexuele intimidatieplegers, pizzavreters, blondjesgekken, etc hebben als ze het hebben over Italianen.

Een en al positiviteit over Italianen.

Let me be who I am ! Let me Kick Out The Jams ! Kick Out The Jams ! I done kick them out.
pi_16748638
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 20:03 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

jij hebbe kijkkassie thuis met lampie erop,dus jij hebbe foto en lalala,en gebarentaal daarbij terwijl die man ook al dertig jaar hier zit.
(Niet dus)

Ik moet meteen denken aan van Kooten en de Bie, met die goed geintegreerde Turk en die groentenman
pi_16748677
Dat ze Nederlands praten man! Stelletje verraders, ik spreek lekker Turks overal, vooral als er Nederlanders bij zijn

Word maar lekker gek

pi_16748702
hmmz
pi_16748719
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 20:05 schreef JeroenMeloen het volgende:

[..]

Oh ja, dus integreren hoeft niet volgens jou, als er maar geen overlast is.
Op het moment dat er dan overlast is dan moeten ze volgens jou pas gaan integreren. Beetje de put dempen als het kalf verdronken is noem ik dat.
Ofwel, slecht argument.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 20:10:22 #165
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_16748736
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 20:08 schreef Meh7 het volgende:
Dat ze Nederlands praten man! Stelletje verraders, ik spreek lekker Turks overal, vooral als er Nederlanders bij zijn

Word maar lekker gek

Da's ook een benadering

Jawohl Herr Kaloin!
  zaterdag 31 januari 2004 @ 20:11:03 #166
32824 odinio
suicidal tendencies
pi_16748755
En SKMBEAT hoe bevalt het nou om jezelf in een slachtofferrol te plaatsen??

wel goed zeker ofniet...want je bent zo zielig want wij discrimineren jullie "allochtonen" AL 30 jaar lang...

beetje jammer dattik genoeg allochtoonse mensen kent die baalt van dat "soort" mensen die dan al positief dan al negatieve discrimimatie afkeuren...

IEDEREEN IS GELIJK en zo ziet een Groot deel van de nederlandse bevolking het ook Maar snap jij danniet dat de"nederlandse" bevolking het een beetje zat is om telkens maar dingen over dezelfde allochtoonse groepen te horen??

Het spijt me dat ik het zeggen moet, maar eens is de maat vol en begint het te escaleren en ik denk dat we ongeveer op dat punt aangekomen zijn op het moment...

en daar kan je MEDE jezelf en jou bevolkingsgroep de schuld van geven (hiermee zeg ik niet dat nederlanders geen blaam treft want wij zijn net zo schuldig)

Odin

Ps (ik wil niet in de Jullie en WIJ vorm praten maar dat maakt de post wat duidelijker)

Edit: Lullige typo door haast....

[Dit bericht is gewijzigd door odinio op 31-01-2004 20:19]

alleen diegenen die afwijken zijn voor altijd groot en oneindig, maar wat is daarvan dan de zin? Want iets dat oneindig is heeft dan toch geen begin?En iets wat niet begint heeft dan toch ook geen einde? Is oneindigheid niets, of is niets oneindig?
pi_16748822
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 20:11 schreef odinio het volgende:
Ps (ik willen niet in de Jullie en WIJ vorm praten maar dat maakt de post wat duidelijker)
En jij behoort tot de Marokkanen?
  zaterdag 31 januari 2004 @ 20:23:33 #168
32824 odinio
suicidal tendencies
pi_16749090
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 20:06 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Nee,autochtone Nederlanders zullen het nooit over spaghettislurpers, MAFIAgasten, (neo)-facisten, vrouwenversierders,sexuele intimidatieplegers, pizzavreters, blondjesgekken, etc hebben als ze het hebben over Italianen.

Een en al positiviteit over Italianen.

jeetje hey wat ben jij zielig wil je me kussen lenen om uit te huilen??echt heb medelij met je dat je in dit land ZO ERG Gediscrimineerd wordt dat je er een trauma aan overgehouden hebt.

Door Meh7 - zaterdag 31 januari 2004 20:13

quote:
En jij behoort tot de Marokkanen?

-------------------------------------

neeej gewoon lullige typo door de haast, moest net eten vandaar

[Dit bericht is gewijzigd door odinio op 31-01-2004 20:26]

alleen diegenen die afwijken zijn voor altijd groot en oneindig, maar wat is daarvan dan de zin? Want iets dat oneindig is heeft dan toch geen begin?En iets wat niet begint heeft dan toch ook geen einde? Is oneindigheid niets, of is niets oneindig?
  zaterdag 31 januari 2004 @ 20:27:34 #169
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16749179
Op zaterdag 31 januari 2004 20:11 schreef odinio het volgende:
quote:
En SKMBEAT hoe bevalt het nou om jezelf in een slachtofferrol te plaatsen??
Lekker, ben een masochist en hou er van om afgeranseld te worden met bekrompen, polarisatie-bevorderend taalgebruik.
quote:
wel goed zeker ofniet...want je bent zo zielig want wij discrimineren jullie "allochtonen" AL 30 jaar lang...
Mmm, als je Joden ook meetelt als allochtonen dan is dat volgens mij al een paar eeuwen, die zijn ook niet al te netjes behandeld in Nederland.
quote:
beetje jammer dattik genoeg allochtoonse mensen kent die baalt van dat "soort" mensen die dan al positief dan al negatieve discrimimatie afkeuren...
ikke dit nie begrijp...
quote:
IEDEREEN IS GELIJK en zo ziet een Groot deel van de nederlandse bevolking het ook Maar snap jij danniet dat de"nederlandse" bevolking het een beetje zat is om telkens maar dingen over dezelfde allochtoonse groepen te horen??
Ik snap niet dat sommige autochtonen criminele allochtone incidenten aangrijpen om steeds maar weer te kunnen brullen dat het niet deugt dat die allochtonen hier zijn. Het gaat me meer om de ongenuanceerde toon en taalgebruik en soms ook daden die er bij gebruikt worden.
quote:
Het spijt me dat ik het zeggen moet, maar eens is de maat vol en begint het te escaleren en ik denk dat we ongeveer op dat punt aangekomen zijn op het moment...
Mja? Ragazzo's advies volgen en treinen met allochtonen richting concentratiekampen in Polen sturen?
quote:
en daar kan je MEDE jezelf en jou bevolkingsgroep de schuld van geven (hiermee zeg ik niet dat nederlanders geen blaam treft want wij zijn net zo schuldig)
Ik voel me schuldig voor het feit dat ik inderdaad hier woon en op kosten van de Nederlandse overheid mijn opleidingen hier heb afgerond en nu werk voor de Nederlandse staat en ook nog geld van hun krijg.

Oh, gelukkig je ziet ook in dat autochtonen de deur naar een goede integratie soms dichtgooien,vanwege angst, bekrompenheid, xenofobie, etc...

quote:
Ps (ik willen niet in de Jullie en WIJ vorm praten maar dat maakt de post wat duidelijker)
Ja, hoor wees niet bang dat ik je ook beticht van discriminatie.Braaf zo.

[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 31-01-2004 20:30]

pi_16749217
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:18 schreef Fliepke het volgende:
express, sommige nederlanders doen het ook.
inderdaad.....erg irritant
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  zaterdag 31 januari 2004 @ 20:29:46 #171
32824 odinio
suicidal tendencies
pi_16749244
Neeej al jou woede en aggressie bevorderd de integratie wil je zeggen als je zo'n fuckin hekel hebt aan nederlanders rot dan gewoon een end op...ik bedoel het is niet je RECHT hoor om hier te leven het is je keuze....

owww btw die zin was niet om me naam schoon te houden, maar gewoon als respect betoon aan jou en de andere allochtonen...wat kan mij het nou schelen als een zielig persoon zoals jij mij bekrompen en discriminerend noemt, ik heb genoeg relativeringsvermogen om te weten wat ik waard ben. Misschien is dat iets waar het bij jou aan ontbreekt.

Zoek de schuld is bij jezelf in plaats van de O ZO discriminerende nederlanders de schuld te geven.

pi_16749355
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 20:29 schreef odinio het volgende:
Zoek de schuld is bij jezelf in plaats van de O ZO discriminerende nederlanders de schuld te geven.
Als hij bij zichzelf moet kijken, waarom haal je dan steeds de criminele allochtonen erbij? Hoe kom je erbij dat hij een crimineel verleden heeft dan?
  zaterdag 31 januari 2004 @ 20:36:13 #173
32824 odinio
suicidal tendencies
pi_16749393
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 20:34 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Als hij bij zichzelf moet kijken, waarom haal je dan steeds de criminele allochtonen erbij? Hoe kom je erbij dat hij een crimineel verleden heeft dan?

STEEDS??? heb 2 posts gemaakt in dit topic...dus ik snap je niet helemaal??

en mijn punt is gewoon dat deze jongeman het nogal op de man speelt en daarbij zichzelf in een slachtoffer positie plaatst om daarmee medelij te krijgen.

pi_16749468
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 20:36 schreef odinio het volgende:
STEEDS??? heb 2 posts gemaakt in dit topic...dus ik snap je niet helemaal??
Het gebeurd vaak dus. Misschien moet je je mede-autochtonen er is op aanspreken. Want anders reken ik jou er ook op af

[Dit bericht is gewijzigd door Meh7 op 31-01-2004 20:40]

zaterdag 31 januari 2004 @ 20:39:30 #175
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_16749476
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 20:05 schreef JeroenMeloen het volgende:

[..]

[/quote]

Nou we hebben in onze tijd ook aardig huis gehouden in Nederlands
Indië en op de Molukken.
O nee,dat was in het kader van ontwikkelingssamenwerking

Klaar?
Ik niet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')