abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16746427
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:07 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Omdat ze geen moslim zijn en vergeleken bij andere allochtonen redelijk blank zijn. Daarom integreren blanke allochtonen ook beter, omdat ze vanwege huidskleur en christenzijn eerder geaccepteerd worden.

Ja joh, net of 40 jaar geleden iemand wist wat een moslim was. Dit bedoel ik in de zin, dat ze als een minderwaardig geloof werden beschouwd. Die rol was weggelegd voor de joden. Worden Hindi en Budhisten ook gediscrimineerd dan?

En volgens mij heb jij nog nooit een echte zuid europees gezien, want die zijn echt niet blank hoor...

Effe back on topic trouwens.
Zelf ben ik dus half allochtoon en praat zonder accent. Verder ken ik een hoop spanjaarden en italianen die weliswaar twee ouders uit het betreffende andere land hebben, maar allemaal spreken ze accentloos Nederlands. Ik praat dan dus over 2e generatie.
Hoe verklaar je het verschil met turken en marokanen?

Verder vraag ik me nog af...heb jij een Nederlands paspoort?

pi_16746508
Ze praten zo om een gezamelijk iets met andere Marokkanen te hebben, een soort groepsgevoel. Racisme en negatieve berichtgeving in de media lokt juist alleen maar uit dat ze nog meer gaan "samenscholen" en er een wij tegen zij gevoel ontstaat. Het tegenovergestelde van integratie dus.
Door dat accent voelen ze zich met elkaar verbonden. Ze zijn nu eenmaal geboren als Marokkaan en door dat alleen al hebben veel mensen vooroodelen jegens hen. Er wordt dus al een bepaald soort gedrag van hen verwacht. Verwacht gedrag geeft op zijn beurt weer meer gelegenheid tot het vertonen van het verwachte gedrag.
Je ziet wat er nu in de samenleving gebeurt....
  zaterdag 31 januari 2004 @ 18:44:09 #128
11682 Moonah
Jolie femme
pi_16746535
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:51 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Als achterhoekers, brabanders, friezen, tukkers en limbo's verhuizen dan leren ze dat accent snel af. In tegenstelling tot ..., indeed.

Echt niet!
Ik ben Brabander en zal mijn zachte G nooit afleren.
De-ge-ut-moar-wit.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_16746622
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:43 schreef eyal het volgende:
Ze praten zo om een gezamelijk iets met andere Marokkanen te hebben, een soort groepsgevoel. Racisme en negatieve berichtgeving in de media lokt juist alleen maar uit dat ze nog meer gaan "samenscholen" en er een wij tegen zij gevoel ontstaat. Het tegenovergestelde van integratie dus.
Door dat accent voelen ze zich met elkaar verbonden. Ze zijn nu eenmaal geboren als Marokkaan en door dat alleen al hebben veel mensen vooroodelen jegens hen. Er wordt dus al een bepaald soort gedrag van hen verwacht. Verwacht gedrag geeft op zijn beurt weer meer gelegenheid tot het vertonen van het verwachte gedrag.
Je ziet wat er nu in de samenleving gebeurt....
Ik geef je volkomen gelijk.
pi_16746649
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:17 schreef GWD het volgende:
Ik vraag me nou toch een beetje af hè .. waarom praten die marokanen die hier echt al 3 generaties of langer wonen ngo steeds met dat marokaanse accent en niet gewoon perfect nederlands ....

Doen ze dat nou expres of zijn hun stembanden echt anders ofzo... leg me dat nou eens uit.

Dat doen ze express zodat paupers zoals jij eraan kunnen ergeren.
Ik word nou zo moe om dat constante gezeik op deze bevolkingsgroep. Wat is er nou mis met een accent?
  zaterdag 31 januari 2004 @ 18:49:40 #131
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16746663
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:38 schreef Ragazzo het volgende:

[..]

Ja joh, net of 40 jaar geleden iemand wist wat een moslim was. Dit bedoel ik in de zin, dat ze als een minderwaardig geloof werden beschouwd. Die rol was weggelegd voor de joden. Worden Hindi en Budhisten ook gediscrimineerd dan?

En volgens mij heb jij nog nooit een echte zuid europees gezien, want die zijn echt niet blank hoor...

Effe back on topic trouwens.
Zelf ben ik dus half allochtoon en praat zonder accent. Verder ken ik een hoop spanjaarden en italianen die weliswaar twee ouders uit het betreffende andere land hebben, maar allemaal spreken ze accentloos Nederlands. Ik praat dan dus over 2e generatie.
Hoe verklaar je het verschil met turken en marokanen?

Verder vraag ik me nog af...heb jij een Nederlands paspoort?

Ja, ik heb een Nederlands paspoort.
Ik moet natuurlijk dankbaar zijn en autochtonen lekker door laten gaan met hun anti-allochtonentaal?
Als het me niet bevalt, paspoort inleveren en een ander land opzoeken, want oh oh oh, ik leef in Nederland en durf het aan autochtonen aan te pakken?

Man, Italianen,Spanjaarden worden door autochtone Nederlanders als echte Europeanen beschouwd en je kan lekker op vakantie in "hun"land dus autochtonen zijn wat soepeler als het gaat om de behandeling van die groepen allochtonen.

Let me be who I am ! Let me Kick Out The Jams ! Kick Out The Jams ! I done kick them out.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 18:53:35 #132
82792 numf
JAH!! wat?
pi_16746757
Soms denk ik willen de mensen hier zo graag een 2 strijd?

De jonge generatie nederlanders die alle fouten opmerken van alles wat maar een beetje kleur heeft,alles zoeken wat maar niet in hun gareel past.

Soms denk ik generaliseer niet zo,elk ras heeft zijn rotte appels,zo ook het blanke,maar die worden over het hoofd gezien?

Wil je dan echt toewerken naar een situatie waar er geen weg meer terug is en er mischien zo'n erge haat is gekweekt naar beide kanten.

Egoisme ....ban het uit je systeem,relativeer een beetje,en kijk vooral naar je eigen foute trekjes.

En anders rot zelf op naar een ander land,want er zijn ook genoeg mensen die wel kunnen relativeren en rustig willen leven.

pi_16746820
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:53 schreef numf het volgende:

De jonge generatie nederlanders die alle fouten opmerken van alles wat maar een beetje kleur heeft,alles zoeken wat maar niet in hun gareel past.

Soms denk ik generaliseer niet zo,elk ras heeft zijn rotte appels,zo ook het blanke,maar die worden over het hoofd gezien?

Wil je dan echt toewerken naar een situatie waar er geen weg meer terug is en er mischien zo'n erge haat is gekweekt naar beide kanten.

Egoisme ....ban het uit je systeem,relativeer een beetje,en kijk vooral naar je eigen foute trekjes.

En anders rot zelf op naar een ander land,want er zijn ook genoeg mensen die wel kunnen relativeren en rustig willen leven.

Anders ga je ffe offtopic
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 18:57:36 #134
82792 numf
JAH!! wat?
pi_16746851
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:56 schreef MasterDisaster het volgende:

[..]

Anders ga je ffe offtopic

Nee want iemand moet het zeggen,je snoert mijn mond niet,al zou je dat zo graag willen,egoist
  zaterdag 31 januari 2004 @ 19:00:36 #135
54847 inspiral
poor misguided fool
pi_16746925
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:44 schreef Moonah het volgende:
Echt niet!
Ik ben Brabander en zal mijn zachte G nooit afleren.
De-ge-ut-moar-wit.

En de ge ut ok moar loat um af te leren.
I hate to be loved, but I need to feel wanted || [url=http://www.barflyonline.co.uk/]Barfly[/url], best unsigned UK band around
pi_16746973
Als je op een helpdesk werkt weet je dat iedereen indien noodzakelijk ABN kan.

Ik vind het ook niet erg.

zaterdag 31 januari 2004 @ 19:03:24 #137
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16747006
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:53 schreef numf het volgende:

Waar ik me zo aan erger is dat sommige autochtonen en ook hier op FOK denken dat ze alles mogen zeggen, ze wonen immers in "hun eigen land".
Het feit dat er allochtonen hier wonen die meegewerkt hebben aan de Nederlandse samenleving wordt even over het hoofd gezien, ze dienen vooral dankbaar te zijn dat ze hier nog mogen wonen.
Sommige autochtonen kunnen het niet laten om hun gal te spuwen over allochtonen ( ook hier op FOK) vaak afkomstig door xenofobe, arrogante,racistische,fascistische, chauvinistische, etc.. gevoelens, maar durven ze dat toe te geven? Nee, want het is nog steeds niet echt netjes om dat te doen. In plaats daarvan worden er gluiperige uitspraken gedaan, net genoeg om aan te geven hoe men over allochten denkt,maar niet hard genoeg om beticht te worden van racisme of iets dergelijks.
Als je sommmige van die autochtonen daar op aanspreekt krijg je standaard reacties als, je hoeft je niet gediscrimineerd te voelen, hang niet de zielige allochtoon uit, etc.. en denken allochtonen die kritiek willen leveren zo de mond te kunnen snoeren.

Milagro, MysteryWoman,Captain Chaos, en andere übermensch-wannabees, het zal jullie niet lukken dat voor elkaar te krijgen.

[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 31-01-2004 19:17]

Let me be who I am ! Let me Kick Out The Jams ! Kick Out The Jams ! I done kick them out.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 19:09:27 #138
22540 MysteryWoman
I'm watching you...
pi_16747160
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:48 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

En dat doe ik ook zeker!
Wij mogen niks zeggen en zij wel......

Laat me niet lachen.

Sinds ik sinds 1975 in Nederland woon heb ik niets anders meegemaakt via TV,krant,internet hoe misselijk er over allochtonen wordt gepraat.
De manier was steeds weer anders. Dan weer bespottend, of racistisch, dan weer in het geniep, dan weer zogenaamd humoristisch...

Sinds ik hier woon worden allochtonen bespot en gekleineerd en nu geven wij tegengas en is het "Jullie mogen alles zeggen en wij niet"

Verdraai de feiten niet a.u.b. Kijk maar naar de familie waar je zelf vandaan komt. Zou me niks verbazen dar er al generaties lang met een vreemde bekrompen smoel naar allochtonen wordt gekeken.

hoe durf je op zo een manier over mij en mijn familie te praten, ik ben niet de media en tv en weet ik veel wat, ik kan er niets ana doen dat jij dingen persoonlijk opvat.
haal asjeblieft geen dingen erbij die hier geen ene *** mee te maken hebben, ik dnke dat jij eerst gewoon eens moet lezen.
Jij hebt mij nu 'veroorddeelt' een normaal gesprek is nu toch niet meer mogelijk met ons tweetjes samen. Lekker je eigen mening hebben, maar ga mij er niet op zo een manier bij betrekken.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 19:11:40 #139
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16747202
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 19:09 schreef MysteryWoman het volgende:

[..]

hoe durf je op zo een manier over mij en mijn familie te praten, ik ben niet de media en tv en weet ik veel wat, ik kan er niets ana doen dat jij dingen persoonlijk opvat.
haal asjeblieft geen dingen erbij die hier geen ene *** mee te maken hebben, ik dnke dat jij eerst gewoon eens moet lezen.
Jij hebt mij nu 'veroorddeelt' een normaal gesprek is nu toch niet meer mogelijk met ons tweetjes samen. Lekker je eigen mening hebben, maar ga mij er niet op zo een manier bij betrekken.

Zet eens een andere plaat op, heb ik een tijdje terug al gehoord en quote even goed.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 19:15:31 #140
19105 Noayla_
Love me tender
pi_16747316
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 19:09 schreef MysteryWoman het volgende:

[..]

Kind leer JIJ eens lezen en stel je niet zo aan met je "hoe durf je". Tsjongejonge, je reageert alsof hij je moeder een hoer noemt ofzo.
Hij had het niet over jouw familie specifiek maar over Nederlanders in 't bijzonder.

Overigens debiteer jij ook al postings lang kortzichtige denkbeelden en generalisaties.

For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
pi_16747394
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:49 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Ja, ik heb een Nederlands paspoort.
Ik moet natuurlijk dankbaar zijn en autochtonen lekker door laten gaan met hun anti-allochtonentaal?
Als het me niet bevalt, paspoort inleveren en een ander land opzoeken, want oh oh oh, ik leef in Nederland en durf het aan autochtonen aan te pakken?

Man, Italianen,Spanjaarden worden door autochtone Nederlanders als echte Europeanen beschouwd en je kan lekker op vakantie in "hun"land dus autochtonen zijn wat soepeler als het gaat om de behandeling van die groepen allochtonen.

Ja, want Turkije is dit jaar voor de Nederlanders niet vakantieland nummer 1....
Wat praat je toch een onzin. Jarenlang hebben Nederlanders gezegd: Ach, het zijn gastarbeiders, ze hebben hun best voor ons gedaan, dat ze geen Nederlands spreken, soit. Maar zo zijn er in de loop der tijd steeds meer zaken door dit schuldgevoel weggepraat. En daar plukt Nederland nu de vruchten van.

Ik snap niet hoe jij jezelf in de spiegel kunt aan kijken. Je bent zo hypocriet als ik weet niet wat. Je wilt je niet vereenzelvigen met de Nederlander, sterker nog, je haat hem bijkans. Maar omdat jou dat beter uitkomt, neem je wel de Nederlandse nationaliteit aan. Wat een held.

En inderdaad, wat je zegt; omdat Nederland van de Nederlanders is, zul je je moeten aanpassen aan de regels en wetten van dit land. Geschreven of ongeschreven. Ben je hier niet toe bereid, dan moet je inderdaad maar naar een beter land vertrekken.

[edit]
Je dwaalt trouwens weer af van het topic: waarom praten turkse en marokaanse 3e generatie jongeren met accent en andere 2e generatie allochtonen niet?
[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Ragazzo op 31-01-2004 19:22]

pi_16747407
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:57 schreef numf het volgende:

[..]

Nee want iemand moet het zeggen,je snoert mijn mond niet,al zou je dat zo graag willen,egoist

Moraalridder

/offtopic

Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 19:23:49 #143
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16747498
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 19:19 schreef Ragazzo het volgende:

[..]

Ja, want Turkije is dit jaar voor de Nederlanders niet vakantieland nummer 1....
Wat praat je toch een onzin. Jarenlang hebben Nederlanders gezegd: Ach, het zijn gastarbeiders, ze hebben hun best voor ons gedaan, dat ze geen Nederlands spreken, soit. Maar zo zijn er in de loop der tijd steeds meer zaken door dit schuldgevoel weggepraat. En daar plukt Nederland nu de vruchten van.

Ik snap niet hoe jij jezelf in de spiegel kunt aan kijken. Je bent zo hypocriet als ik weet niet wat. Je wilt je niet vereenzelvigen met de Nederlander, sterker nog, je haat hem bijkans. Maar omdat jou dat beter uitkomt, neem je wel de Nederlandse nationaliteit aan. Wat een held.

En inderdaad, wat je zegt; omdat Nederland van de Nederlanders is, zul je je moeten aanpassen aan de regels en wetten van dit land. Geschreven of ongeschreven. Ben je hier niet toe bereid, dan moet je inderdaad maar naar een beter land vertrekken.

Jaja, dat soort taal ken jij als half-Italiaan natuurlijk als een van de besten! Italië, Mussolini, fascisme, alles wat maar even niet wilde stroken met het landelijk gemiddelde, daar wisten de Italianen wel raad mee. Erg ruimdenkende mensvriendelijke mensen zijn jullie.
Dat taalgebruik van jou heb je inderdaad niet van een vreemde..

Forza Hollandia?

zaterdag 31 januari 2004 @ 19:29:46 #144
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16747636
quote:

.

[edit]
Je dwaalt trouwens weer af van het topic: waarom praten turkse en marokaanse 3e generatie jongeren met accent en andere 2e generatie allochtonen niet?
[/edit]

Ikke nie aan kunne passe.....
  zaterdag 31 januari 2004 @ 19:32:08 #145
19105 Noayla_
Love me tender
pi_16747711
quote:

Wie vallen volgens jou onder de noemer "de Nederlanders"?
Ben ik dat, omdat ik blond haar heb, blauwe ogen en mijn voorouders al eeuwenlang geboren en getogen Noordhollanders zijn?

Of mag de Surinaamse vrouw die hier al 25 jaar woont ook meedoen?
En jijzelf? met 1 buitenlandse ouder?
En de Nederlandse hooligan die een bejaarde vrouw tegen de grond trapt en haar tas rooft? Heeft hij meer "recht" op een stukje Nederland dan een willekeurige allochtoon alleen maar omdat hij Frans heet i.p.v. Ahmed?

Ik zou wel graag een definitie willen hebben van wie of wat "de Nederlander" is.

En waarom zou een hier geboren jongen met Marokkaanse ouders zich geen Marokkaan mogen noemen? Zolang hij de hier geldende wetten en regels repecteert en zijn steentje bijdraagt aan het creëren van een tevreden samenleving is daar toch niks mis mee?

For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
  zaterdag 31 januari 2004 @ 19:33:28 #146
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_16747745
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:10 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Ja slachtoffertje spelen, dat kunnen wij allochtonen ook goed. Vinden het fijn om zielig geworden te worden en types zoals jij het gevoel tegeven dat je de meerdere bent.

Alstjeblieft

Da's een non-argument en derhalve een zwaktebod
Jawohl Herr Kaloin!
  zaterdag 31 januari 2004 @ 19:38:39 #147
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16747879
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 19:33 schreef Captain_Chaos het volgende:

[..]

Da's een non-argument en derhalve een zwaktebod

Ja en je wilt zeggen?
  zaterdag 31 januari 2004 @ 19:44:54 #148
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_16748044
Ow ja.

Door mij als übermensch wannabee te bestempelen maak je jezelf schuldig aan hetgeen je mij van beticht, etaleer je je eigen gebrek aan verstand van zaken en geef je er blijk van mijn posts op zijn minst gebrekkig te hebben gelezen.

Ik geloof ook niet dat ik nog veel zuurstof ga verbruiken aan het reageren op je posts. Wat mij betreft ben jíj namelijk de dinosaurier die in zijn bunker ingegraven tegen maatschappelijke zaken vecht die al lang niet meer aan de orde zijn. Deze generatie heeft helemaal geen behoefte meer aan vastgeroeste vooroordelen tegen wat voor groep dan ook maar juist aan fatsoen; ongeacht om wat voor landsman het gaat. De gemeenschap is inmiddels te gemelleerd om nog vaste voet aan de grond te krijgen door een groep in de hoe te zetten waar de klappen vallen.

Je beledigingen neem ik op de koop toe.

Jawohl Herr Kaloin!
pi_16748133
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 19:23 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Jaja, dat soort taal ken jij als half-Italiaan natuurlijk als een van de besten! Italië, Mussolini, fascisme, alles wat maar even niet wilde stroken met het landelijk gemiddelde, daar wisten de Italianen wel raad mee. Erg ruimdenkende mensvriendelijke mensen zijn jullie.
Dat taalgebruik van jou heb je inderdaad niet van een vreemde..

Forza Hollandia?

Zeker; als 't aan ons zou liggen was het simpel. Polen in de EU, betuwelijn klaar. Auschwitz, Treblinka, Belzec en Sobibor van het slot en jullie gingen met hoge snelheid daarheen.

Tja, een beetje een zwakte bod van je die opmerking, vind je niet? Zeker komend van iemand die aangeeft dat anderen discrimineren, kleineren en stigmatiseren. Dit heb ik een Autochtoon hier in Nederland nog nooit naar mijn oren horen slingeren...

quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 19:32 schreef Noayla_ het volgende:

[..]

Wie vallen volgens jou onder de noemer "de Nederlanders"?
Ben ik dat, omdat ik blond haar heb, blauwe ogen en mijn voorouders al eeuwenlang geboren en getogen Noordhollanders zijn?

Of mag de Surinaamse vrouw die hier al 25 jaar woont ook meedoen?
En jijzelf? met 1 buitenlandse ouder?
En de Nederlandse hooligan die een bejaarde vrouw tegen de grond trapt en haar tas rooft? Heeft hij meer "recht" op een stukje Nederland dan een willekeurige allochtoon alleen maar omdat hij Frans heet i.p.v. Ahmed?

Ik zou wel graag een definitie willen hebben van wie of wat "de Nederlander" is.

En waarom zou een hier geboren jongen met Marokkaanse ouders zich geen Marokkaan mogen noemen? Zolang hij de hier geldende wetten en regels repecteert en zijn steentje bijdraagt aan het creëren van een tevreden samenleving is daar toch niks mis mee?

Wat mij betreft is een Nederlander iemand die trots is op Nederland en op het feit dat hij Nederlander is. Ieder weet voor zich wel of hij zich Nederlander voelt. Ahmed is voor mij geen Nederlander, omdat hij een Nederlands paspoort heeft. Ahmed is voor mij een Nederlander als hij zegt: Ik ben een Nederlander in hart en nieren. Ik hou van dit land en van de mensen in dit land. Als hij voor de televisie zit en juicht als Van Nistelrooy in zijn Oranje shirtje een bal langs Rüstü schiet. Dat is voor mij een Nederlander.
pi_16748184
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:28 schreef HeyFreak het volgende:
waarom hebben in amerika negers afro-amerikanen ook nog steeds hun eigen accent en slang etc?
Dit "accent" heeft in ieder geval niks te maken met waar hun voorvaderen vandaan komen.

En bovendien... Amerikanen zijn het GROOTSTE voorbeeld van een volk dat niet is geïntergreerd. Komen ze een paar honderd jaar geleden van Europa af, gaan ze naar een land... ik bedoel continent dat allang bevolkt is... in plaats van integreren moorden ze bijna iedereen uit, claimen het land voor zichzelf en houden ze vast aan hun eigen cultuur! Bovendien hebben ze nog wat slaven meegenomen uit Afrika en hun nota bene ook gedwongen mee te gaan in hun cultuur! Het is maar hoe je het bekijkt...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')