quote:Nee, ik asocieer dat met het halsstarrig blijven vasthouden aan hun cultuur en taal. Zelfs voor mensen die hier geboren zijn.
Op zaterdag 31 januari 2004 18:07 schreef kula het volgende:Ik krijg het idee dat de meeste hier zich ergeren aan de [arrogante]houding die veel jonge allochtonen hebben en hun accent associeren met dat gedrag/houding.
quote:Ja true voor marrokanen zijn de straffen in nederland een lachertje...
Op zaterdag 31 januari 2004 18:03 schreef milagro het volgende:
ken je die meisje, sij loopt me altijd te dissen, weet je, ik sweer het je, die meisje is de zusje van die goser die in dat flat woont, echt jongen, ik ga hem so pakken joh, ik sweer het je
quote:3e generatie volwassenen is ook wat lastig, die zijn er nog niet of nauwelijks
Op zaterdag 31 januari 2004 18:11 schreef xman het volgende:[..]
Dat zijn echt tieners. Ik heb nooit een volwassene zo horen praten. Ach ja ik kan me er echt niet druk om maken.
Wel om marokkanen die dan de hele tram vol schreeuwen. Dat vindt ik vele malen irritanter dan een accent.
hier in de buurt praten ze allemaal zo, de VMBO jongens dan, de meisjes minder of niet, net zo min als de hoger opgeleide jongens, HAVO VWO
dus aan het kijken naar schotelzenders, en thuis Berbers praten, ligt het niet, gewoon stoerdoenerij idd, maar helaas klinkt het niet stoer, alleen maar dom
quote:Milagro heeft eindelijk ruimte gevonden om haar ergernis te uiten t.o.v. vreemde accenten. Bravo.
Op zaterdag 31 januari 2004 18:03 schreef milagro het volgende:
ken je die meisje, sij loopt me altijd te dissen, weet je, ik sweer het je, die meisje is de zusje van die goser die in dat flat woont, echt jongen, ik ga hem so pakken joh, ik sweer het je
Kan je dat ook met het Limburgs, Achterhoeks, Fries, of is dat niet nodig, zijn die accenten afkomstig van een vertrouwd wit volkje bij wie je je op je gemak voelt?
[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 31-01-2004 18:16]
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:14 schreef MasterDisaster het volgende:[..]
Ja true voor marrokanen zijn de straffen in nederland een lachertje...
quote:Ik denk dat stelen daardoor word aangemoedigt
Op zaterdag 31 januari 2004 18:15 schreef xman het volgende:[..]
quote:fries is geen accent
Op zaterdag 31 januari 2004 18:15 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Milagro heeft eindelijk ruimte gevonden om haar ergernis te uiten t.o.v. vreemde accenten. Bravo.
Kan je dat ook met het Limburgs, Achterhoeks, Fries, of is dat niet nodig, zijn die accenten afkomstig van een vertrouwd wit volkje bij wie je je op je gemak voelt?
quote:Is dat zo raar? Ik praat niks goed, van geen enkele kant, maar als jij in hun situatie zou hebben gezeten zou je ook bepaalde aspecten van 'jouw' cultuur niet zo makkelijk opgegeven hebben. Al was je een 3de generatie.
Op zaterdag 31 januari 2004 18:12 schreef Cheese het volgende:[..]
Nee, ik asocieer dat met het halsstarrig blijven vasthouden aan hun cultuur en taal. Zelfs voor mensen die hier geboren zijn.
Geef mij maar de allochtonen met een regionaal accent.
Dat heeft niet te maken met niet willen integreren, maar het gewoonweg te moeilijk vinden. Of al te lang in een patroon zitten van de makkelijkste oplossing kiezen. Dat is precies wat er al die jaren is gebeurd. We hebben ze hierheen gehaald zonder te denken aan de cultuurverschillen (of iig niet genoeg), en maar voor lief aangenomen dat ze zich wel zouden kunnen aanpassen. Dikke pik dus.
Ik snap je argumenten wel, maar om er zo zwart wit over te denken is wat te makkelijk. Er speelt altijd meer dan je op het eerste oog ziet.
quote:O dom dom dom van me hoor ,maar weleens Friezen ABN horen praten!
Op zaterdag 31 januari 2004 18:17 schreef MasterDisaster het volgende:[..]
fries is geen accent
Ook accentloos?
[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 31-01-2004 18:19]
quote:dat pubertaaltje is geen accent zoals die accenten..
Op zaterdag 31 januari 2004 18:15 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Milagro heeft eindelijk ruimte gevonden om haar ergernis te uiten t.o.v. vreemde accenten. Bravo.
en hou die discrimatie kaart maar bij je, die op tafel gooien is alleen maar zielig en geeft aan dat je er niets van begrijpt
quote:Kortom, je hebt geen eigen persoonlijkheid?
Op zaterdag 31 januari 2004 17:37 schreef xman het volgende:
Jezus wat een ongelofelijke gezeik weer!Ik ben Marokkaans maar ik spreek ABN, maar als ik met een andere marokkaan praat die wel zo'n accent heeft, dan neem ik dat heel snel over.
Het is maar in welke omgeving je zit. Het heeft niets met integratie te maken.
quote:Hoeveel mensen denk je nou echt dat er in nederland abn praten ?? Ik denk nog geen 200 en ABN is ontstaan uit de verschillende accenten.
Op zaterdag 31 januari 2004 18:19 schreef SKMbeat het volgende:[..]
O dom dom dom van me hoor ,maar weleens Friezen ABN horen praten!
Ook accentloos?
quote:Mijn baas op mijn stageplek, praat ook Fries als hij zijn vriendin aan de telefoon heeft. Vind ik niet kunnen. Zolang hij niet in friesland zit moet hij zich integreren. Ik haat het wanneer mensen een andere taal gaan spreken wanneer ik erbij zit.
Op zaterdag 31 januari 2004 18:17 schreef MasterDisaster het volgende:[..]
fries is geen accent
quote:Precies lees nou eens wat je schrijft weet je wel wat abn is
Op zaterdag 31 januari 2004 18:19 schreef s0k het volgende:[..]
Kortom, je hebt geen eigen persoonlijkheid?
quote:Ja Milagro, het is natuurlijk weer voor autochtonen als jij weggelegd om te weten wat discriminatie is en allochtonen die kritiek teruggeven maar beschuldigen dat zij niets van discriminatie begrijpen.
Op zaterdag 31 januari 2004 18:19 schreef milagro het volgende:[..]
dat pubertaaltje is geen accent zoals die accenten..
en hou die discrimatie kaart maar bij je, die op tafel gooien is alleen maar zielig en geeft aan dat je er niets van begrijpt
Natuurlijk, vertel jij mij maar eens als autochtoon wat discriminatie is en bij welke opmerkingen ik me wel of niet beledigd hoef te voelen.
Dat bepaal ik zelf nog altijd.
De arrogantie...
quote:Fries is anders een nederlandse taal hoor en trouwens waarom zou jij het moeten horen dat hij met z'n vriendin praat. Ik denk dat fries z'n 2e taal is.
Op zaterdag 31 januari 2004 18:20 schreef xman het volgende:[..]
Mijn baas op mijn stageplek, praat ook Fries als hij zijn vriendin aan de telefoon heeft. Vind ik niet kunnen. Zolang hij niet in friesland zit moet hij zich integreren. Ik haat het wanneer mensen een andere taal gaan spreken wanneer ik erbij zit.
quote:Ja, dat is wel raar, het is een van de symptomen van slechtere integratie. Als je een "Marokkaan" vraagt wat voor ationaliteit ie heeft, dan is ie altijd eerst Marokkaan, en dan pas Nederlander. En dat stoort me. Je bent toch gvd hier geboren en hier opgevoed?
Op zaterdag 31 januari 2004 18:18 schreef kula het volgende:Is dat zo raar?
quote:Hoezo niet?
Op zaterdag 31 januari 2004 17:21 schreef tiez het volgende:[..]
nou dan begrijpen ze een ding niet!
er is niks om trots op te zijn als je maroc bent
quote:Ja en ze (de Marokkanen) worden ook als echte Nederlanders behandeld niet waar?
Op zaterdag 31 januari 2004 18:24 schreef Cheese het volgende:[..]
Ja, dat is wel raar, het is een van de symptomen van slechtere integratie. Als je een "Marokkaan" vraagt wat voor ationaliteit ie heeft, dan is ie altijd eerst Marokkaan, en dan pas Nederlander. En dat stoort me. Je bent toch gvd hier geboren en hier opgevoed?
[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 31-01-2004 18:28]
quote:Het helpt in ieder geval mee in de integratie.
Op zaterdag 31 januari 2004 18:25 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Ja en zo worden ook als echte Nederlanders behandeld niet waar?
quote:Geen goede integratie
Op zaterdag 31 januari 2004 18:28 schreef HeyFreak het volgende:
waarom hebben in amerika negers afro-amerikanen ook nog steeds hun eigen accent en slang etc?
quote:Trouwens je hoort niet aan mij dat ik in friesland woon hoor
Op zaterdag 31 januari 2004 18:23 schreef MasterDisaster het volgende:[..]
Fries is anders een nederlandse taal hoor en trouwens waarom zou jij het moeten horen dat hij met z'n vriendin praat. Ik denk dat fries z'n 2e taal is.
quote:De definitie van integratie houdt automagisch in dat je jezelf als inwoner van het betreffende land gaat zien? Ben te lui om het op te zoeken, maar als dat zo is, oke point taken.
Op zaterdag 31 januari 2004 18:24 schreef Cheese het volgende:[..]
Ja, dat is wel raar, het is een van de symptomen van slechtere integratie. Als je een "Marokkaan" vraagt wat voor ationaliteit ie heeft, dan is ie altijd eerst Marokkaan, en dan pas Nederlander. En dat stoort me. Je bent toch gvd hier geboren en hier opgevoed?
quote:Als reactie op de eeuwenlange witte onderdrukking en mishandeling?
Op zaterdag 31 januari 2004 18:28 schreef HeyFreak het volgende:
waarom hebben in amerika negers afro-amerikanen ook nog steeds hun eigen accent en slang etc?
Sinds de afschaffing van de slavernij zijn de Afro-Amerikanen bezig een Afro-Amerikaanse cultuur op te bouwen,iets waar ze hun eigenwaarde uit halen en niet steeds gemeten hoeft te worden met de witte Amerikaanse cultuur ( o.a. jazz, veel stijlen popmuziek,bepaalde kledingmerken, sport, etc...)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |