abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16745840
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:07 schreef kula het volgende:

Ik krijg het idee dat de meeste hier zich ergeren aan de [arrogante]houding die veel jonge allochtonen hebben en hun accent associeren met dat gedrag/houding.

Nee, ik asocieer dat met het halsstarrig blijven vasthouden aan hun cultuur en taal. Zelfs voor mensen die hier geboren zijn.
Geef mij maar de allochtonen met een regionaal accent.
pi_16745872
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:03 schreef milagro het volgende:
ken je die meisje, sij loopt me altijd te dissen, weet je, ik sweer het je, die meisje is de zusje van die goser die in dat flat woont, echt jongen, ik ga hem so pakken joh, ik sweer het je
Ja true voor marrokanen zijn de straffen in nederland een lachertje...
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
pi_16745909
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:11 schreef xman het volgende:

[..]

Dat zijn echt tieners. Ik heb nooit een volwassene zo horen praten. Ach ja ik kan me er echt niet druk om maken.
Wel om marokkanen die dan de hele tram vol schreeuwen. Dat vindt ik vele malen irritanter dan een accent.

3e generatie volwassenen is ook wat lastig, die zijn er nog niet of nauwelijks

hier in de buurt praten ze allemaal zo, de VMBO jongens dan, de meisjes minder of niet, net zo min als de hoger opgeleide jongens, HAVO VWO

dus aan het kijken naar schotelzenders, en thuis Berbers praten, ligt het niet, gewoon stoerdoenerij idd, maar helaas klinkt het niet stoer, alleen maar dom

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 31 januari 2004 @ 18:15:21 #104
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16745910
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:03 schreef milagro het volgende:
ken je die meisje, sij loopt me altijd te dissen, weet je, ik sweer het je, die meisje is de zusje van die goser die in dat flat woont, echt jongen, ik ga hem so pakken joh, ik sweer het je
Milagro heeft eindelijk ruimte gevonden om haar ergernis te uiten t.o.v. vreemde accenten. Bravo.

Kan je dat ook met het Limburgs, Achterhoeks, Fries, of is dat niet nodig, zijn die accenten afkomstig van een vertrouwd wit volkje bij wie je je op je gemak voelt?

[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 31-01-2004 18:16]

Let me be who I am ! Let me Kick Out The Jams ! Kick Out The Jams ! I done kick them out.
pi_16745913
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:14 schreef MasterDisaster het volgende:

[..]

Ja true voor marrokanen zijn de straffen in nederland een lachertje...

pi_16745951
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:15 schreef xman het volgende:

[..]

Ik denk dat stelen daardoor word aangemoedigt
Einde offtopic
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
pi_16745975
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:15 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Milagro heeft eindelijk ruimte gevonden om haar ergernis te uiten t.o.v. vreemde accenten. Bravo.

Kan je dat ook met het Limburgs, Achterhoeks, Fries, of is dat niet nodig, zijn die accenten afkomstig van een vertrouwd wit volkje bij wie je je op je gemak voelt?

fries is geen accent
  zaterdag 31 januari 2004 @ 18:18:23 #108
16664 kula
8 December
pi_16745988
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:12 schreef Cheese het volgende:

[..]

Nee, ik asocieer dat met het halsstarrig blijven vasthouden aan hun cultuur en taal. Zelfs voor mensen die hier geboren zijn.
Geef mij maar de allochtonen met een regionaal accent.

Is dat zo raar? Ik praat niks goed, van geen enkele kant, maar als jij in hun situatie zou hebben gezeten zou je ook bepaalde aspecten van 'jouw' cultuur niet zo makkelijk opgegeven hebben. Al was je een 3de generatie.
Dat hebben ze dus ook niet gedaan. dit komt zoals jij al aangeeft ook door hun koppigheid en halsstarrigheid, maar dat zit nu eenmaal in die cultuur.

Dat heeft niet te maken met niet willen integreren, maar het gewoonweg te moeilijk vinden. Of al te lang in een patroon zitten van de makkelijkste oplossing kiezen. Dat is precies wat er al die jaren is gebeurd. We hebben ze hierheen gehaald zonder te denken aan de cultuurverschillen (of iig niet genoeg), en maar voor lief aangenomen dat ze zich wel zouden kunnen aanpassen. Dikke pik dus.
Ik snap je argumenten wel, maar om er zo zwart wit over te denken is wat te makkelijk. Er speelt altijd meer dan je op het eerste oog ziet.

W e're ii's here !. All the rest is bullshit.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 18:19:00 #109
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16746002
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:17 schreef MasterDisaster het volgende:

[..]

fries is geen accent

O dom dom dom van me hoor ,maar weleens Friezen ABN horen praten!

Ook accentloos?

[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 31-01-2004 18:19]

Let me be who I am ! Let me Kick Out The Jams ! Kick Out The Jams ! I done kick them out.
pi_16746007
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:15 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

dat pubertaaltje is geen accent zoals die accenten..

en hou die discrimatie kaart maar bij je, die op tafel gooien is alleen maar zielig en geeft aan dat je er niets van begrijpt

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 31 januari 2004 @ 18:19:38 #111
32402 s0k
..............................
pi_16746018
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:37 schreef xman het volgende:
Jezus wat een ongelofelijke gezeik weer!

Ik ben Marokkaans maar ik spreek ABN, maar als ik met een andere marokkaan praat die wel zo'n accent heeft, dan neem ik dat heel snel over.

Het is maar in welke omgeving je zit. Het heeft niets met integratie te maken.

Kortom, je hebt geen eigen persoonlijkheid?
..................................................................................................................................................
pi_16746029
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:19 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

O dom dom dom van me hoor ,maar weleens Friezen ABN horen praten!

Ook accentloos?

Hoeveel mensen denk je nou echt dat er in nederland abn praten ?? Ik denk nog geen 200 en ABN is ontstaan uit de verschillende accenten.
pi_16746031
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:17 schreef MasterDisaster het volgende:

[..]

fries is geen accent

Mijn baas op mijn stageplek, praat ook Fries als hij zijn vriendin aan de telefoon heeft. Vind ik niet kunnen. Zolang hij niet in friesland zit moet hij zich integreren. Ik haat het wanneer mensen een andere taal gaan spreken wanneer ik erbij zit.
pi_16746060
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:19 schreef s0k het volgende:

[..]

Kortom, je hebt geen eigen persoonlijkheid?

Precies lees nou eens wat je schrijft weet je wel wat abn is Algemeen beschaafd nederlands ja maar ik denk dat je zonder dat je het zelf weet al een accent praat.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 18:22:32 #115
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16746082
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:19 schreef milagro het volgende:

[..]

dat pubertaaltje is geen accent zoals die accenten..

en hou die discrimatie kaart maar bij je, die op tafel gooien is alleen maar zielig en geeft aan dat je er niets van begrijpt

Ja Milagro, het is natuurlijk weer voor autochtonen als jij weggelegd om te weten wat discriminatie is en allochtonen die kritiek teruggeven maar beschuldigen dat zij niets van discriminatie begrijpen.

Natuurlijk, vertel jij mij maar eens als autochtoon wat discriminatie is en bij welke opmerkingen ik me wel of niet beledigd hoef te voelen.

Dat bepaal ik zelf nog altijd.

De arrogantie...

pi_16746115
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:20 schreef xman het volgende:

[..]

Mijn baas op mijn stageplek, praat ook Fries als hij zijn vriendin aan de telefoon heeft. Vind ik niet kunnen. Zolang hij niet in friesland zit moet hij zich integreren. Ik haat het wanneer mensen een andere taal gaan spreken wanneer ik erbij zit.

Fries is anders een nederlandse taal hoor en trouwens waarom zou jij het moeten horen dat hij met z'n vriendin praat. Ik denk dat fries z'n 2e taal is.
pi_16746137
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:18 schreef kula het volgende:

Is dat zo raar?

Ja, dat is wel raar, het is een van de symptomen van slechtere integratie. Als je een "Marokkaan" vraagt wat voor ationaliteit ie heeft, dan is ie altijd eerst Marokkaan, en dan pas Nederlander. En dat stoort me. Je bent toch gvd hier geboren en hier opgevoed?
pi_16746157
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:21 schreef tiez het volgende:

[..]

nou dan begrijpen ze een ding niet!
er is niks om trots op te zijn als je maroc bent

Hoezo niet?
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  zaterdag 31 januari 2004 @ 18:25:37 #119
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16746164
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:24 schreef Cheese het volgende:

[..]

Ja, dat is wel raar, het is een van de symptomen van slechtere integratie. Als je een "Marokkaan" vraagt wat voor ationaliteit ie heeft, dan is ie altijd eerst Marokkaan, en dan pas Nederlander. En dat stoort me. Je bent toch gvd hier geboren en hier opgevoed?

Ja en ze (de Marokkanen) worden ook als echte Nederlanders behandeld niet waar?

[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 31-01-2004 18:28]

pi_16746193
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:25 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Ja en zo worden ook als echte Nederlanders behandeld niet waar?

Het helpt in ieder geval mee in de integratie.
pi_16746229
waarom hebben in amerika negers afro-amerikanen ook nog steeds hun eigen accent en slang etc?
pi_16746273
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:28 schreef HeyFreak het volgende:
waarom hebben in amerika negers afro-amerikanen ook nog steeds hun eigen accent en slang etc?
Geen goede integratie
pi_16746301
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:23 schreef MasterDisaster het volgende:

[..]

Fries is anders een nederlandse taal hoor en trouwens waarom zou jij het moeten horen dat hij met z'n vriendin praat. Ik denk dat fries z'n 2e taal is.

Trouwens je hoort niet aan mij dat ik in friesland woon hoor
  zaterdag 31 januari 2004 @ 18:33:08 #124
16664 kula
8 December
pi_16746333
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:24 schreef Cheese het volgende:

[..]

De definitie van integratie houdt automagisch in dat je jezelf als inwoner van het betreffende land gaat zien? Ben te lui om het op te zoeken, maar als dat zo is, oke point taken.
Bovendien weet ik dat een 3de generatie Marrokaan dat onderhand wel zo zou mogen zien, maar als je de cultuur bekijkt, al is het maar oppervlakkig dan zul je merken dat zoiets heel moeilijk en langzaam gebeurt in die cultuur. Er zijn gewoon verschillen die je niet zomaar kunt veranderen, al is het beter zo of rechtvaardiger/logischer, etc.
Bovendien zijn we er zelf schuldig aan. We hebben er jarenlang niks aan gedaan, en nu moeten ze opeens volledig integreren in de tijd die jij bereid bent ze te geven. Ik zeg express niet 'de tijd die ze gekregen hebben' want die eerste 20 jaar zijn voor niks geweest met onze fantastische struisvogelcultuur van toen. Autochotone nederlanders en allochtonen/3de generatie allochtonen zijn nu allemaal pas aan het veranderen, qua opvatting en instelling, dat heeft tijd nodig.
W e're ii's here !. All the rest is bullshit.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 18:33:17 #125
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16746334
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:28 schreef HeyFreak het volgende:
Als reactie op de eeuwenlange witte onderdrukking en mishandeling?
Afro-Amerikanen hebben een enorme behoefte om een eigen cultuur op te bouwen,die is immers afgepakt toen zij als slaven Amerika ingevoerd werden. Het werd hen verboden om een eigen cultuur te hebben want dat werd als een bedreiging gezien, d'r zouden weleens eens emancipatiegevoelens kunnen ontstaan onder de negers die gekeerd zouden kunnen worden tegen de witte slavendrijver,,,,

Sinds de afschaffing van de slavernij zijn de Afro-Amerikanen bezig een Afro-Amerikaanse cultuur op te bouwen,iets waar ze hun eigenwaarde uit halen en niet steeds gemeten hoeft te worden met de witte Amerikaanse cultuur ( o.a. jazz, veel stijlen popmuziek,bepaalde kledingmerken, sport, etc...)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')