abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16744750
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:24 schreef GWD het volgende:

[..]

juist ... en ik geloof niet dat het marokaans veel heeft bijgedragen aan de nederlandse taal

Dat klopt omdat die ook in een héél ander gebied leefden.
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
pi_16744751
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:24 schreef MasterDisaster het volgende:

[..]

Komop man als hun zich in de 3e generatie nog niet hebben aangepast doen ze toch écht iets fout denk ik.

inderdaad ga daar maar eens tegenin
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_16744758
Dat accent is typerend voor het niet echt willen integreren in de Nederlandse samenleving, omdat ze zich altijd weer allereerst Marokkaan blijven voelen en die taal als moedertaal houden.
Ze zouden eigenlijk Marokkaans met een Nederlands accent moeten spreken, maar misschien is dat ook wel zo .
  zaterdag 31 januari 2004 @ 17:26:44 #29
22540 MysteryWoman
I'm watching you...
pi_16744767
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:24 schreef -Tommy- het volgende:

[..]

nee maar je heb wel gelijk waar moet je trots op zijn dan '

murad ????? damn get al life

jeps idd, maar een leven had hij niet en nu al helemaal niet meer. sukkel!
pi_16744769
quote:

[..]

Komop man als hun zich in de 3e generatie nog niet hebben aangepast doen ze toch écht iets fout denk ik.

Wat heeft een accent te maken met aanpassen?
pi_16744774
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:24 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Dat heet streekdialect. Veel Marokkanen praten anders en precies hetzelfde terwijl ze overal in Nederland wonen.

Volgens mij is het meer een straattaal.

inderdaad.. en wat heeft het nou uiteindelijk voor toegevoegde waarde...

ik begrijp het niet, alle allochtonen die ik ken die gewoon goed geintegreerd zijn hebben (bijna) geen accent

en die figuren die naar je portemonnee vragen hebben altijd een accent

pi_16744776
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:26 schreef Kopstoot het volgende:
Omdat ze op alle mogelijke manieren proberen te verhinderen dat ze integreren, en als Nederlander gezien worden.

Ze willen wel de rechten van een Nederland, maar de sociale plichten die daar bij horen, ho maar, dat nooit.

Persoonlijk walg ik van dat soort kereltjes, bij die Marrokaanse meiden zie je het veel minder.

mee eens
KLOOTVIOOL! luister is, je mot echt effe normaal doen met je HOOFD !!
pi_16744778
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:18 schreef Fliepke het volgende:
express, sommige nederlanders doen het ook.
Jup, vinden ze zichzelf heel wat mee.
Censuur is een extreme uiting van angst.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 17:27:11 #34
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16744784
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:20 schreef SKMbeat het volgende:
Ik vraag me nou toch een beetje af hè .. waarom praten die Limburgers die hier echt al eeuwen of langer wonen nog steeds met dat Limburgse accent en niet gewoon perfect Nederlands ....?
Doen ze dat nou expres of zijn hun stembanden echt anders ofzo... leg me dat nou eens uit?

Te variëren met Achterhoekers, Brabanders, Friezen,etc..

Het enige goede antwoord.

Oplossing om dat tegen te gaan: Spreiden. Geldt voor elk accent/dialect/taal.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 31 januari 2004 @ 17:27:46 #35
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16744793
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:23 schreef MysteryWoman het volgende:

[..]

nee dat weten wij, maar zij niet!!! (oepssss)

Lekker hè. als je je beter kan voelen dan een ander bevolkingsgroep? Geeft je beetje een Übermenschgevoel?
Geniet ervan!
Let me be who I am ! Let me Kick Out The Jams ! Kick Out The Jams ! I done kick them out.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 17:27:51 #36
22540 MysteryWoman
I'm watching you...
pi_16744794
omdat dat accent nergens meer nodig voor is ze kunnen gewoon normaal NEDERLANDS praten, als zij geen marrokaans meer praten met elkaar leren ze goed nederlands, dat hefet te maken met AANPASSEN. De taal spreken/ leren van het land waarin je woont, zeker als je verdorie al de derde generatie bent. kom op hee
pi_16744809
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:26 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Wat heeft een accent te maken met aanpassen?

Hun accent is zo gekomen omdat ze marrokaans praten
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 17:28:57 #38
83287 ViezeKUT
Blondines blijven het lekkerst
pi_16744819
Ik sprak gister een Marokkaans meisje dat gewoon Nederlands accent had, maar ze heette Marleen..zou het dan toch geen Marokkaan zijn?
pi_16744846
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:27 schreef MysteryWoman het volgende:
omdat dat accent nergens meer nodig voor is ze kunnen gewoon normaal NEDERLANDS praten, als zij geen marrokaans meer praten met elkaar leren ze goed nederlands, dat hefet te maken met AANPASSEN. De taal spreken/ leren van het land waarin je woont, zeker als je verdorie al de derde generatie bent. kom op hee
Ze mogen best marokaans kunnen, ze hebben er bijv. nog familie wonen enzo... maar inderdaad nederlands zou naar mijn mening toch echt hun hoofd taal moeten zijn.

Ik kan ook vloeiend engels .. maar praat ik altijd met een engels accent

Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_16744858
mensen tot hoe ver mag ik hier gaan ik ben nieuw en best wel rechts maar ik wil geen ban hoe ver kan ik hier gaan ??? heliuuup
KLOOTVIOOL! luister is, je mot echt effe normaal doen met je HOOFD !!
  zaterdag 31 januari 2004 @ 17:31:07 #41
19105 Noayla_
Love me tender
pi_16744880
Deze kinderen zijn dan wel 3e generatie allochtonen maar Nederlands is nu eenmaal niet de 1e taal die ze leren als kind.

Als je tot je ca. 3e/4e jaar Arabisch hebt gesproken lijkt het me vrij logisch dat je Nederlands een accent vertoont.

Verder gaan ze over het algemeen om vnl. met kinderen met een identieke achtergrond en dus een zelfde manier van praten.

For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
  zaterdag 31 januari 2004 @ 17:31:21 #42
22540 MysteryWoman
I'm watching you...
pi_16744884
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:27 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Lekker hè. als je je beter kan voelen dan een ander bevolkingsgroep? Geeft je beetje een Übermenschgevoel?
Geniet ervan!

waar slaat dat nou weer op?? ik zeg toch niet dat ik beter ben! ikz eg alleen maar dat je er niet perse trots op hoeft te zijn als je marrokaan bent, waarom mogen zij zich wel beter voelen dan wij!
  zaterdag 31 januari 2004 @ 17:31:25 #43
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_16744886
Is eigenlijk het zelfde probleem als die Marrokanen met een dubbelpaspoort, krijgen een Nederlandse uitkering eventueel, maar voelen zich nog steeds Marrokaan, en wij geven hen daar in Nederland (helaas) alle ruimte toe. Ze voelen zich Marrokaan, maar zijn ook Nederlander om mee te profiteren van de welvaart in ons kikkerlandje.
Net als bij de kievit .
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_16744888
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:28 schreef ViezeKUT het volgende:
Ik sprak gister een Marokkaans meisje dat gewoon Nederlands accent had, maar ze heette Marleen..zou het dan toch geen Marokkaan zijn?
Dies goed opgenomen in de samenleving
  zaterdag 31 januari 2004 @ 17:32:15 #45
76248 Stakkertje
Saus voor over de pasta!
pi_16744898
quote:

[..]

Das niet het enige wat ze fout doen hoor...
Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine!
  zaterdag 31 januari 2004 @ 17:32:53 #46
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16744913
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:18 schreef MysteryWoman het volgende:
omdat hu ouders marrokaans praten en er vaak marrokaanse tv opstaat? 9lekker veel vooroordelen he?) verder zijn ze er 'trots op om marrokaan te zijn?
geem ideej, maar ik vind het behoorlijk stom
sorry
Lang Leve De Eenheidsworst-cultuur en iedereen die geen Algemeen Beschaafd Nederlands spreekt is, niet naar 'Toen Was Geluk Nog Gewoon"kijkt en niet elke dag aardappels,groente vlees op zijn bordje heeft is stom.
Bravo MysteryWoman, een intelligente nuchtere Hollandse kijk op de integratie, dat hebben we nodig!

[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 31-01-2004 18:44]

Let me be who I am ! Let me Kick Out The Jams ! Kick Out The Jams ! I done kick them out.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 17:33:13 #47
22540 MysteryWoman
I'm watching you...
pi_16744923
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:29 schreef GWD het volgende:

[..]

Ze mogen best marokaans kunnen, ze hebben er bijv. nog familie wonen enzo... maar inderdaad nederlands zou naar mijn mening toch echt hun hoofd taal moeten zijn.

Ik kan ook vloeiend engels .. maar praat ik altijd met een engels accent

ik bedoel dus idd dat nederlands hun hoofdtaal is, tuurlijk mogen ze marrokaans praten, maar leer eerst effe nederlands ofzow
  zaterdag 31 januari 2004 @ 17:34:06 #48
72202 ik_ik
Ik twijfel aan mijn ongeloof..
pi_16744947
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:18 schreef Fliepke het volgende:
express, sommige nederlanders doen het ook.
Sprakeloos
Lippen flluisteren
teder de taal der liefde
zij dichten woorden.....
pi_16744952
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:31 schreef Kopstoot het volgende:
Is eigenlijk het zelfde probleem als die Marrokanen met een dubbelpaspoort, krijgen een Nederlandse uitkering eventueel, maar voelen zich nog steeds Marrokaan, en wij geven hen daar in Nederland (helaas) alle ruimte toe. Ze voelen zich Marrokaan, maar zijn ook Nederlander om mee te profiteren van de welvaart in ons kikkerlandje.
Net als bij de kievit .
Dubbel paspoort moet absoluut zo snel mogelijk verboden worden. Dat halfzachte gedoe hier, je bent Nederlander of je bent het niet.

Trouwens, ik vind het geweldig om een Turk met een Gronings of een Twents accent horen spreken! Dat zijn duidelijk geintegreerde allochtonen.

pi_16744957
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:32 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Lang Leve De eenheidsworst-cultuur en iedereen die geen Algemeen Beschaafd Nederlands spreekt is, niet naar 'Toen Was Geluk Nog Gewoon"kijkt en niet elke dag aardappels,groente vlees op zijn bordje heeft is stom.
Bravo MysteryWoman, een intelligente nuchtere Hollandse kijk op de integratie, dat hebben we nodig!

Dat is een domme uitspraak want er zijn maar 3 plaatsjes waar men nog redelijk ABN spreekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')