quote:Dat klopt omdat die ook in een héél ander gebied leefden.
Op zaterdag 31 januari 2004 17:24 schreef GWD het volgende:[..]
juist ... en ik geloof niet dat het marokaans veel heeft bijgedragen aan de nederlandse taal
quote:inderdaad ga daar maar eens tegenin
Op zaterdag 31 januari 2004 17:24 schreef MasterDisaster het volgende:[..]
Komop man als hun zich in de 3e generatie nog niet hebben aangepast doen ze toch écht iets fout denk ik.
quote:jeps
Op zaterdag 31 januari 2004 17:24 schreef -Tommy- het volgende:[..]
nee maar je heb wel gelijk waar moet je trots op zijn dan '
murad ????? damn get al life
quote:Wat heeft een accent te maken met aanpassen?
Komop man als hun zich in de 3e generatie nog niet hebben aangepast doen ze toch écht iets fout denk ik.
quote:inderdaad.. en wat heeft het nou uiteindelijk voor toegevoegde waarde...
Op zaterdag 31 januari 2004 17:24 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
Dat heet streekdialect. Veel Marokkanen praten anders en precies hetzelfde terwijl ze overal in Nederland wonen.
Volgens mij is het meer een straattaal.
ik begrijp het niet, alle allochtonen die ik ken die gewoon goed geintegreerd zijn hebben (bijna) geen accent
en die figuren die naar je portemonnee vragen hebben altijd een accent
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:26 schreef Kopstoot het volgende:
Omdat ze op alle mogelijke manieren proberen te verhinderen dat ze integreren, en als Nederlander gezien worden.Ze willen wel de rechten van een Nederland, maar de sociale plichten die daar bij horen, ho maar, dat nooit.
Persoonlijk walg ik van dat soort kereltjes, bij die Marrokaanse meiden zie je het veel minder.
quote:Jup, vinden ze zichzelf heel wat mee.
Op zaterdag 31 januari 2004 17:18 schreef Fliepke het volgende:
express, sommige nederlanders doen het ook.
quote:Het enige goede antwoord.
Op zaterdag 31 januari 2004 17:20 schreef SKMbeat het volgende:
Ik vraag me nou toch een beetje af hè .. waarom praten die Limburgers die hier echt al eeuwen of langer wonen nog steeds met dat Limburgse accent en niet gewoon perfect Nederlands ....?
Doen ze dat nou expres of zijn hun stembanden echt anders ofzo... leg me dat nou eens uit?Te variëren met Achterhoekers, Brabanders, Friezen,etc..
Oplossing om dat tegen te gaan: Spreiden. Geldt voor elk accent/dialect/taal.
quote:Lekker hè. als je je beter kan voelen dan een ander bevolkingsgroep? Geeft je beetje een Übermenschgevoel?
Op zaterdag 31 januari 2004 17:23 schreef MysteryWoman het volgende:[..]
nee dat weten wij, maar zij niet!!! (oepssss)
quote:Hun accent is zo gekomen omdat ze marrokaans praten
Op zaterdag 31 januari 2004 17:26 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
Wat heeft een accent te maken met aanpassen?
quote:Ze mogen best marokaans kunnen, ze hebben er bijv. nog familie wonen enzo... maar inderdaad nederlands zou naar mijn mening toch echt hun hoofd taal moeten zijn.
Op zaterdag 31 januari 2004 17:27 schreef MysteryWoman het volgende:
omdat dat accent nergens meer nodig voor is ze kunnen gewoon normaal NEDERLANDS praten, als zij geen marrokaans meer praten met elkaar leren ze goed nederlands, dat hefet te maken met AANPASSEN. De taal spreken/ leren van het land waarin je woont, zeker als je verdorie al de derde generatie bent. kom op hee
Ik kan ook vloeiend engels .. maar praat ik altijd met een engels accent
Als je tot je ca. 3e/4e jaar Arabisch hebt gesproken lijkt het me vrij logisch dat je Nederlands een accent vertoont.
Verder gaan ze over het algemeen om vnl. met kinderen met een identieke achtergrond en dus een zelfde manier van praten.
quote:waar slaat dat nou weer op?? ik zeg toch niet dat ik beter ben! ikz eg alleen maar dat je er niet perse trots op hoeft te zijn als je marrokaan bent, waarom mogen zij zich wel beter voelen dan wij!
Op zaterdag 31 januari 2004 17:27 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Lekker hè. als je je beter kan voelen dan een ander bevolkingsgroep? Geeft je beetje een Übermenschgevoel?
Geniet ervan!
quote:Dies goed opgenomen in de samenleving
Op zaterdag 31 januari 2004 17:28 schreef ViezeKUT het volgende:
Ik sprak gister een Marokkaans meisje dat gewoon Nederlands accent had, maar ze heette Marleen..zou het dan toch geen Marokkaan zijn?
quote:Das niet het enige wat ze fout doen hoor...
quote:Lang Leve De Eenheidsworst-cultuur en iedereen die geen Algemeen Beschaafd Nederlands spreekt is, niet naar 'Toen Was Geluk Nog Gewoon"kijkt en niet elke dag aardappels,groente vlees op zijn bordje heeft is stom.
Op zaterdag 31 januari 2004 17:18 schreef MysteryWoman het volgende:
omdat hu ouders marrokaans praten en er vaak marrokaanse tv opstaat? 9lekker veel vooroordelen he?) verder zijn ze er 'trots op om marrokaan te zijn?
geem ideej, maar ik vind het behoorlijk stom
sorry
[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 31-01-2004 18:44]
quote:ik bedoel dus idd dat nederlands hun hoofdtaal is, tuurlijk mogen ze marrokaans praten, maar leer eerst effe nederlands ofzow
Op zaterdag 31 januari 2004 17:29 schreef GWD het volgende:[..]
Ze mogen best marokaans kunnen, ze hebben er bijv. nog familie wonen enzo... maar inderdaad nederlands zou naar mijn mening toch echt hun hoofd taal moeten zijn.
Ik kan ook vloeiend engels .. maar praat ik altijd met een engels accent
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:18 schreef Fliepke het volgende:
express, sommige nederlanders doen het ook.
quote:Dubbel paspoort moet absoluut zo snel mogelijk verboden worden. Dat halfzachte gedoe hier, je bent Nederlander of je bent het niet.
Op zaterdag 31 januari 2004 17:31 schreef Kopstoot het volgende:
Is eigenlijk het zelfde probleem als die Marrokanen met een dubbelpaspoort, krijgen een Nederlandse uitkering eventueel, maar voelen zich nog steeds Marrokaan, en wij geven hen daar in Nederland (helaas) alle ruimte toe. Ze voelen zich Marrokaan, maar zijn ook Nederlander om mee te profiteren van de welvaart in ons kikkerlandje.
Net als bij de kievit.
Trouwens, ik vind het geweldig om een Turk met een Gronings of een Twents accent horen spreken! Dat zijn duidelijk geintegreerde allochtonen.
quote:Dat is een domme uitspraak want er zijn maar 3 plaatsjes waar men nog redelijk ABN spreekt
Op zaterdag 31 januari 2004 17:32 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Lang Leve De eenheidsworst-cultuur en iedereen die geen Algemeen Beschaafd Nederlands spreekt is, niet naar 'Toen Was Geluk Nog Gewoon"kijkt en niet elke dag aardappels,groente vlees op zijn bordje heeft is stom.
Bravo MysteryWoman, een intelligente nuchtere Hollandse kijk op de integratie, dat hebben we nodig!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |