Doen ze dat nou expres of zijn hun stembanden echt anders ofzo... leg me dat nou eens uit.
quote:Ja, sommige nederlanders ook !
Op zaterdag 31 januari 2004 17:18 schreef Fliepke het volgende:
express, sommige nederlanders doen het ook.
Om te janken toch !
ik ben benieuwd hoe afschuwelijk die zich zullen schamen als we over 20 jaar naar de klote zijn
Te variëren met Achterhoekers, Brabanders, Friezen,etc..
quote:ja ik ken idd zo'n figuur...
die gast is 100% NL, doet net alsof z'n ouders italiaans zijn, gaat alleen maar met turken en marokkanen om, en ondertussen kan hij gewoon niet anders praten dan met zo'n turks/marokkaans accent
echt, als je dit niet zelf heb meegemaakt dan geloof je dat gewoon niet
quote:nou dan begrijpen ze een ding niet!
Op zaterdag 31 januari 2004 17:18 schreef MysteryWoman het volgende:
'trots op om marrokaan te zijn?
quote:dat heeft met de regio te maken.. mijn opa en oma komen oorspronkelijk ook uit drente, die kant op.
Op zaterdag 31 januari 2004 17:20 schreef SKMbeat het volgende:
Ik vraag me nou toch een beetje af hè .. waarom praten die Limburgers die hier echt al eeuwen of langer wonen nog steeds met dat Limburgse accent en niet gewoon perfect Nederlands ....?
Doen ze dat nou expres of zijn hun stembanden echt anders ofzo... leg me dat nou eens uit?Te variëren met Achterhoekers, Brabanders, Friezen,etc..
die wonen dus nu in noord holland. drents accent? nee, ECHT niet. en dat terwijl ze er zelf vandaan komen
een 3e generatie marokkaan.. daarvan hebben ze overgrootoma/opa in marokko gewoond.. en die gasten praten nog steeds met accent.
leg mij nou eens uit...
quote:Omdat het standaard nederlands is ontstaan uit de verschillende accenten en fries is een taal !
Ik vraag me nou toch een beetje af hè .. waarom praten die Limburgers die hier echt al eeuwen of langer wonen nog steeds met dat Limburgse accent en niet gewoon perfect Nederlands ....?
Doen ze dat nou expres of zijn hun stembanden echt anders ofzo... leg me dat nou eens uit?Te variëren met Achterhoekers, Brabanders, Friezen,etc..
quote:nee dat weten wij, maar zij niet!!! (oepssss)
Op zaterdag 31 januari 2004 17:21 schreef tiez het volgende:[..]
nou dan begrijpen ze een ding niet!
er is niks om trots op te zijn als je maroc bent
quote:ja ik ken er ook 1 ja .. zat bij mij op school 2 jaar terug.
Op zaterdag 31 januari 2004 17:20 schreef Sm0keZ het volgende:[..]
ja ik ken idd zo'n figuur...
die gast is 100% NL, doet net alsof z'n ouders italiaans zijn, gaat alleen maar met turken en marokkanen om, en ondertussen kan hij gewoon niet anders praten dan met zo'n turks/marokkaans accent
echt, als je dit niet zelf heb meegemaakt dan geloof je dat gewoon niet
Klinkt echt heel kut .. maar ik vraag me af waarom ze het doen!
quote:Het was een kwestie van wachten op een reactie zoals deze...
Op zaterdag 31 januari 2004 17:21 schreef MasterDisaster het volgende:
Als ze allemaal zo goed marrokaans kunnen en bijna niet nederlands dan gaan ze toch lekker in marroko wonen hoeven ze zich ook niet meer aantepassen
Maareh... ik snap sowieso niet waarom mensen met een accent praten!
quote:nee maar je heb wel gelijk waar moet je trots op zijn dan '
Op zaterdag 31 januari 2004 17:23 schreef MysteryWoman het volgende:[..]
nee dat weten wij, maar zij niet!!! (oepssss)
murad ????? damn get al life
quote:juist ... en ik geloof niet dat het marokaans veel heeft bijgedragen aan de nederlandse taal
Op zaterdag 31 januari 2004 17:22 schreef MasterDisaster het volgende:[..]
Omdat het standaard nederlands is ontstaan uit de verschillende accenten en fries is een taal !
quote:Haha, dat zegt m'n mem ook altijd
Op zaterdag 31 januari 2004 17:22 schreef MasterDisaster het volgende:[..]
Omdat het standaard nederlands is ontstaan uit de verschillende accenten en fries is een taal !
quote:Dat heet streekdialect. Veel Marokkanen praten anders en precies hetzelfde terwijl ze overal in Nederland wonen.
Volgens mij is het meer een straattaal.
quote:Komop man als hun zich in de 3e generatie nog niet hebben aangepast doen ze toch écht iets fout denk ik.
Op zaterdag 31 januari 2004 17:23 schreef P-Style het volgende:[..]
Het was een kwestie van wachten op een reactie zoals deze...
Maareh... ik snap sowieso niet waarom mensen met een accent praten!
quote:Gebruikelijk regionale accenten zijn dat. Die daar al vele jaren een gebruik zijn.
In Rotterdam praten de Rotterdammertjes al jaaaaaren Rotterdams. TS vraag zich af waarom een deel plotseling: 'Wvad zzeg je zzo did dad' roept terwijl dat niet echt gebruikelijk was. Je bent zelf toch ook niet opeens Fries gaan praten ofzo.
het vernietigen van uw weerwoord werd mede mogelijk gemaakt door Captain_Chaos
Ze willen wel de rechten van een Nederland, maar de sociale plichten die daar bij horen, ho maar, dat nooit.
Persoonlijk walg ik van dat soort kereltjes, bij die Marrokaanse meiden zie je het veel minder.
quote:Dat klopt omdat die ook in een héél ander gebied leefden.
Op zaterdag 31 januari 2004 17:24 schreef GWD het volgende:[..]
juist ... en ik geloof niet dat het marokaans veel heeft bijgedragen aan de nederlandse taal
quote:inderdaad ga daar maar eens tegenin
Op zaterdag 31 januari 2004 17:24 schreef MasterDisaster het volgende:[..]
Komop man als hun zich in de 3e generatie nog niet hebben aangepast doen ze toch écht iets fout denk ik.
quote:jeps
Op zaterdag 31 januari 2004 17:24 schreef -Tommy- het volgende:[..]
nee maar je heb wel gelijk waar moet je trots op zijn dan '
quote:Wat heeft een accent te maken met aanpassen?
Komop man als hun zich in de 3e generatie nog niet hebben aangepast doen ze toch écht iets fout denk ik.
quote:inderdaad.. en wat heeft het nou uiteindelijk voor toegevoegde waarde...
Op zaterdag 31 januari 2004 17:24 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
Dat heet streekdialect. Veel Marokkanen praten anders en precies hetzelfde terwijl ze overal in Nederland wonen.
Volgens mij is het meer een straattaal.
ik begrijp het niet, alle allochtonen die ik ken die gewoon goed geintegreerd zijn hebben (bijna) geen accent
en die figuren die naar je portemonnee vragen hebben altijd een accent
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:26 schreef Kopstoot het volgende:
Omdat ze op alle mogelijke manieren proberen te verhinderen dat ze integreren, en als Nederlander gezien worden.Ze willen wel de rechten van een Nederland, maar de sociale plichten die daar bij horen, ho maar, dat nooit.
Persoonlijk walg ik van dat soort kereltjes, bij die Marrokaanse meiden zie je het veel minder.
quote:Jup, vinden ze zichzelf heel wat mee.
quote:Het enige goede antwoord.
Oplossing om dat tegen te gaan: Spreiden. Geldt voor elk accent/dialect/taal.
quote:Lekker hè. als je je beter kan voelen dan een ander bevolkingsgroep? Geeft je beetje een Übermenschgevoel?
Op zaterdag 31 januari 2004 17:23 schreef MysteryWoman het volgende:[..]
nee dat weten wij, maar zij niet!!! (oepssss)
quote:Hun accent is zo gekomen omdat ze marrokaans praten
Op zaterdag 31 januari 2004 17:26 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
Wat heeft een accent te maken met aanpassen?
quote:Ze mogen best marokaans kunnen, ze hebben er bijv. nog familie wonen enzo... maar inderdaad nederlands zou naar mijn mening toch echt hun hoofd taal moeten zijn.
Op zaterdag 31 januari 2004 17:27 schreef MysteryWoman het volgende:
omdat dat accent nergens meer nodig voor is ze kunnen gewoon normaal NEDERLANDS praten, als zij geen marrokaans meer praten met elkaar leren ze goed nederlands, dat hefet te maken met AANPASSEN. De taal spreken/ leren van het land waarin je woont, zeker als je verdorie al de derde generatie bent. kom op hee
Ik kan ook vloeiend engels .. maar praat ik altijd met een engels accent
Als je tot je ca. 3e/4e jaar Arabisch hebt gesproken lijkt het me vrij logisch dat je Nederlands een accent vertoont.
Verder gaan ze over het algemeen om vnl. met kinderen met een identieke achtergrond en dus een zelfde manier van praten.
quote:waar slaat dat nou weer op?? ik zeg toch niet dat ik beter ben! ikz eg alleen maar dat je er niet perse trots op hoeft te zijn als je marrokaan bent, waarom mogen zij zich wel beter voelen dan wij!
Op zaterdag 31 januari 2004 17:27 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Lekker hè. als je je beter kan voelen dan een ander bevolkingsgroep? Geeft je beetje een Übermenschgevoel?
Geniet ervan!
quote:Dies goed opgenomen in de samenleving
Op zaterdag 31 januari 2004 17:28 schreef ViezeKUT het volgende:
Ik sprak gister een Marokkaans meisje dat gewoon Nederlands accent had, maar ze heette Marleen..zou het dan toch geen Marokkaan zijn?
quote:Das niet het enige wat ze fout doen hoor...
quote:Lang Leve De Eenheidsworst-cultuur en iedereen die geen Algemeen Beschaafd Nederlands spreekt is, niet naar 'Toen Was Geluk Nog Gewoon"kijkt en niet elke dag aardappels,groente vlees op zijn bordje heeft is stom.
Op zaterdag 31 januari 2004 17:18 schreef MysteryWoman het volgende:
omdat hu ouders marrokaans praten en er vaak marrokaanse tv opstaat? 9lekker veel vooroordelen he?) verder zijn ze er 'trots op om marrokaan te zijn?
geem ideej, maar ik vind het behoorlijk stom
sorry
[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 31-01-2004 18:44]
quote:ik bedoel dus idd dat nederlands hun hoofdtaal is, tuurlijk mogen ze marrokaans praten, maar leer eerst effe nederlands ofzow
Op zaterdag 31 januari 2004 17:29 schreef GWD het volgende:[..]
Ze mogen best marokaans kunnen, ze hebben er bijv. nog familie wonen enzo... maar inderdaad nederlands zou naar mijn mening toch echt hun hoofd taal moeten zijn.
Ik kan ook vloeiend engels .. maar praat ik altijd met een engels accent
quote:
quote:Dubbel paspoort moet absoluut zo snel mogelijk verboden worden. Dat halfzachte gedoe hier, je bent Nederlander of je bent het niet.
Op zaterdag 31 januari 2004 17:31 schreef Kopstoot het volgende:
Is eigenlijk het zelfde probleem als die Marrokanen met een dubbelpaspoort, krijgen een Nederlandse uitkering eventueel, maar voelen zich nog steeds Marrokaan, en wij geven hen daar in Nederland (helaas) alle ruimte toe. Ze voelen zich Marrokaan, maar zijn ook Nederlander om mee te profiteren van de welvaart in ons kikkerlandje.
Net als bij de kievit.
Trouwens, ik vind het geweldig om een Turk met een Gronings of een Twents accent horen spreken! Dat zijn duidelijk geintegreerde allochtonen.
quote:Dat is een domme uitspraak want er zijn maar 3 plaatsjes waar men nog redelijk ABN spreekt
Op zaterdag 31 januari 2004 17:32 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Lang Leve De eenheidsworst-cultuur en iedereen die geen Algemeen Beschaafd Nederlands spreekt is, niet naar 'Toen Was Geluk Nog Gewoon"kijkt en niet elke dag aardappels,groente vlees op zijn bordje heeft is stom.
Bravo MysteryWoman, een intelligente nuchtere Hollandse kijk op de integratie, dat hebben we nodig!
Ik durf te wedden dat aan het gros van jullie duidelijk te horen is uit welk deel van Nederland je komt.
Lijkt me dus een beetje meten met 2 maten om te zeggen dat Marokkanen met een accent niet wensen te integreren.
quote:Daar heb je wel gelijk in. Ik snap het zelf ook niet zo goed waarom men Marokkaans blijft praten thuis en onderling. Je hebt een verantwoordelijkheid als ouder om je kinderen voldoende de taal te leren beheersen van het land waarin je je leven lang blijft wonen.
Op zaterdag 31 januari 2004 17:27 schreef MysteryWoman het volgende:
omdat dat accent nergens meer nodig voor is ze kunnen gewoon normaal NEDERLANDS praten, als zij geen marrokaans meer praten met elkaar leren ze goed nederlands, dat hefet te maken met AANPASSEN. De taal spreken/ leren van het land waarin je woont, zeker als je verdorie al de derde generatie bent. kom op hee
Ik ben Marokkaans maar ik spreek ABN, maar als ik met een andere marokkaan praat die wel zo'n accent heeft, dan neem ik dat heel snel over.
Het is maar in welke omgeving je zit. Het heeft niets met integratie te maken.
quote:Nee je zegt het niet....
Op zaterdag 31 januari 2004 17:31 schreef MysteryWoman het volgende:[..]
waar slaat dat nou weer op?? ik zeg toch niet dat ik beter ben! ikz eg alleen maar dat je er niet perse trots op hoeft te zijn als je marrokaan bent, waarom mogen zij zich wel beter voelen dan wij!
Stop je kop toch niet in het zand. Het is overduidelijk dat je veel meer wilt zeggen. Doe dat dan ook. Hoppa, in de trein met die Marokkanen, enkeltje Geitenrif, en als we die hebben weggepest gaan we op naar de volgende groep, namelijk dat volk waar Murat vanaf stamt. Praten ook soms met een vreemd accent en dat voor een derde generatie!
Zeg dat dan ook, bang voor een ban? Je moet er wel wat voor over hebben hoor om ongewenste Nederlanders je land uit te krijgen, dan maar eventjes niet op FOK! maar wel meegewerkt aan een hetze jegens Marokkanen, (voor de duizendste keer). Maar jij hebt er aan meegewerkt, wees er trots op, je bent een Überhollander.
quote:Jij meet met 2 maten. Ik denk dat niemand er problemen mee heeft als een Marokkaan met een Drents accent praat. Dat is regiogebonden.
Op zaterdag 31 januari 2004 17:36 schreef Noayla_ het volgende:
Overigens lijkt het accent me nauwelijks van belang.
Hoeveel Nederlanders op dit forum spreken er eigenlijk accentloos Nederlands?Ik durf te wedden dat aan het gros van jullie duidelijk te horen is uit welk deel van Nederland je komt.
Lijkt me dus een beetje meten met 2 maten om te zeggen dat Marokkanen met een accent niet wensen te integreren.
Het is anders als men een accent heeft omdat men thuis nog steeds Marokkaans praat en de ouders hun kinderen Marokkaans leren ipv Nederlands.
quote:De redenering is...Nederlands leren ze toch wel, maar je tweede taal spreek je niet zo gauw. Ik ben ook 2 talig opgevoed en ik ben daar heel blij om.
Op zaterdag 31 januari 2004 17:36 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
Daar heb je wel gelijk in. Ik snap het zelf ook niet zo goed waarom men Marokkaans blijft praten thuis en onderling. Je hebt een verantwoordelijkheid als ouder om je kinderen voldoende de taal te leren beheersen van het land waarin je je leven lang blijft wonen.
quote:jij leest totaal niet wat er staat, je leest wat je wil lezen. Jij veroordeelt MIJ!
Op zaterdag 31 januari 2004 17:32 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Lang Leve De eenheidsworst-cultuur en iedereen die geen Algemeen Beschaafd Nederlands spreekt is, niet naar 'Toen Was Geluk Nog Gewoon"kijkt en niet elke dag aardappels,groente vlees op zijn bordje heeft is stom.
Bravo MysteryWoman, een intelligente nuchtere Hollandse kijk op de integratie, dat hebben we nodig!
quote:wat een gelul. dan zou ik haast gaan denken dat het "stoer" is om met een accent te praten...
Op zaterdag 31 januari 2004 17:37 schreef xman het volgende:
Jezus wat een ongelofelijke gezeik weer!Ik ben Marokkaans maar ik spreek ABN, maar als ik met een andere marokkaan praat die wel zo'n accent heeft, dan neem ik dat heel snel over.
quote:Maar dat gaat het eigenlijk niet vaak om. Het is voor veel autochtonen gewoon soms eens lekker om elkaar en allochtonen te laten weten wie er echte Nederlanders zijn en zij wel deugen en die vreemdelingen niet.
Op zaterdag 31 januari 2004 17:36 schreef Noayla_ het volgende:
Overigens lijkt het accent me nauwelijks van belang.
Hoeveel Nederlanders op dit forum spreken er eigenlijk accentloos Nederlands?Ik durf te wedden dat aan het gros van jullie duidelijk te horen is uit welk deel van Nederland je komt.
Geeft je als autochtoon een lekker gevoel, is iets wat overal in de wereld gebeurt,maar door FOKtopics zoals dit is het weer eens goed merkbaar.
quote:Ik ben er trots op dat ik en Marokkaans en Nederlander ben. Is niks mis mee
Op zaterdag 31 januari 2004 17:40 schreef MysteryWoman het volgende:[..]
jij leest totaal niet wat er staat, je leest wat je wil lezen. Jij veroordeelt MIJ!
Ik zeg toch dat het vooroordelen zijn. LEER LEZEN! verder zeg ik dat zij er niet trots op hoeven te zijn om marrokaan te zijn, wij zijn nederlanders en dat is niet meer en niet minder. OP het moment dat zij trots zijn op het marrokaan zijn zeggen ze dus in feite ik ben liever geen nederlander, wie is er hier nu kortzichtig. verder hoeven ze van mij echt geen vlees aardappelen en weet ik veel wat te doen, maar ik vind wel dat ze hun kinderen (een beetje) nederlands mogen meegeven.
JIj moet niet zo snel zijn met je overhaaste conclusies, vraag eerst dingen voordat je een reactie geeft.
Verder ben ik gewoon van mening dat ze zich best meer mogen aanpassen zet een keer sesamstraat op (gebeurt bij een aantal wel) geef je kinderen de kans om normaal nederlands te leren. maar goed, dat kan ik jou toch niet duidelijk maken want je hebt nu toch al een (onterecht) beeld van me, moet je lekker hebben zit ik niet mee, waar ik niet tegen kan zijn mensen zoals jij odmat ze op die manier positief aan het discrimineren zijn, Wij moeten vooral niets zeggen zij mogen wel van alles over ons zeggen, dat we kutnederlanders zijn enzo.
Ik zeg er maar even voor de duidelijkheid bij (heb jij blijkbaar nodig) dat niet iedereen het doet en dat het een boel vooroordelen zijn. het gaat niet voor iedereen op. Maar goed, jij leest maar lekker hoe je het lezen wil.
quote:Tuurlijk wel. Het Marokkaanse accent dat veel Marokkanen hebben komt niet van hun regio (was het maar zo), maar omdat Nederlands hun tweede taal is, zelfs voor de 3e/4e generatie. Dat is toch niet goed?
Jezus wat een ongelofelijke gezeik weer!Ik ben Marokkaans maar ik spreek ABN, maar als ik met een andere marokkaan praat die wel zo'n accent heeft, dan neem ik dat heel snel over.
quote:Nee hoor...je praat gewoon zo omdat je 2 talig bent opgevoed. Net als Amerikanen die Nederlands praten. Je ouders praten zo nederlands, je omgeving praat zo nederlands en jij gaat automatisch ook zo nederlands praten. Sim-pel!
Op zaterdag 31 januari 2004 17:41 schreef Sm0keZ het volgende:[..]
wat een gelul. dan zou ik haast gaan denken dat het "stoer" is om met een accent te praten...
quote:dat is een turk
Op zaterdag 31 januari 2004 17:24 schreef -Tommy- het volgende:[..]
nee maar je heb wel gelijk waar moet je trots op zijn dan '
quote:dat is dus totaaaaaaaal niet wat ik zeg, dat wil JIJ waarschijnlijk, je zegt het zelf, jij leest dat is waarschijnlijk een verlangen van jouw kant?> wat geeft jou het recht om voor mij dingen in te vullen. Wat jij nu zegt wil ik helemaal niet, ik heb ook marokaanse vriendinnen en dara kan ik heel goed mee en daar zeg ik dit ook rustig tegen., geen probleem 9ze zijn het zelfs met me eens) Wat Murat heeft gedaan vind ik idd achtelijk, maar dat heeft niet perse te maken met het feit dat hij turk is (of mag ik dat ook niet zo zeggen van jou, ben ik dan weer aan het schelden en denigrerend aan het doen. Ik moet zeggen: omdat het een turkse jongen is)
Op zaterdag 31 januari 2004 17:38 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Nee je zegt het niet....
Stop je kop toch niet in het zand. Het is overduidelijk dat je veel meer wilt zeggen. Doe dat dan ook. Hoppa, in de trein met die Marokkanen, enkeltje Geitenrif, en als we die hebben weggepest gaan we op naar de volgende groep, namelijk dat volk waar Murat vanaf stamt. Praten ook soms met een vreemd accent en dat voor een derde generatie!
Zeg dat dan ook, bang voor een ban? Je moet er wel wat voor over hebben hoor om ongewenste Nederlanders je land uit te krijgen, dan maar eventjes niet op FOK! maar wel meegewerkt aan een hetze jegens Marokkanen, (voor de duizendste keer). Maar jij hebt er aan meegewerkt, wees er trots op, je bent een Überhollander.
jij zegt dat het ongewenste nederlanders zijn, ik niet. Zo zie ik ze ook niet, ik zeg alleen maar dat ze best normaal nederlands kunnen leren, maar jij stopt mij woorden in mijn mond. dat is echt vuil van je, jij hebt het recht op je eigen mening maar doe dan niet alsof dat mijn mening is.
Ik ben niet bang voor een ban, ik zeg niets verkeerds, jij bent de enige die het zo leest. maar boeieehh, ik heb er aan meegewerkt? kijk eens wat jij doet!?
Ik ben gewoon van mening dat ze normaal nederlands moeten kunnen praten, dat is het enige wat ik gezegd heb!
quote:Is het niet fijn om ouders te hebben die ook verstaan wat je zegt in het Nederlands? Ouders die geen kind nodig hebben als tolk? Ouders die het kind taalkundig kunnen corrigeren?
Op zaterdag 31 januari 2004 17:39 schreef xman het volgende:[..]
De redenering is...Nederlands leren ze toch wel, maar je tweede taal spreek je niet zo gauw. Ik ben ook 2 talig opgevoed en ik ben daar heel blij om.
Ik heb immers familie in het buitenland zitten.
Ik vind het vanzelfsprekend dat je als ouder zelf eerst de taal moet beheersen om het vervolgens over te dragen aan je kind. En niet laks denkend dat zij het wel ergens op straat zullen leren, want dat valt toch tegen.
En thuis een andere taal spreken omdat je toevallig wat familie in het buitenland hebt zitten vind ik een beetje frapant. Hoe vaak breng je daar je tijd door als je dat vergelijkt met de tijd thuis in Nederland?
quote:juist, dat bedoel ik dankjewel! je bent er OOK trots op om nederlander te zijn, dan sluit je het dus niet uit en dat vind ik prima, jij had me wel zo begrepen?
Op zaterdag 31 januari 2004 17:42 schreef xman het volgende:[..]
Ik ben er trots op dat ik en Marokkaans en Nederlander ben. Is niks mis mee
quote:dus als ik met een geestelijk gehandicapte zit te praten moet ik ook gaan zitten kwijlen en raar zitten gillen?
Op zaterdag 31 januari 2004 17:45 schreef xman het volgende:[..]
Nee hoor...je praat gewoon zo omdat je 2 talig bent opgevoed. Net als Amerikanen die Nederlands praten. Je ouders praten zo nederlands, je omgeving praat zo nederlands en jij gaat automatisch ook zo nederlands praten. Sim-pel!
quote:En dat doe ik ook zeker!
Op zaterdag 31 januari 2004 17:40 schreef MysteryWoman het volgende:[..]
jij leest totaal niet wat er staat, je leest wat je wil lezen. Jij veroordeelt MIJ!
Ik zeg toch dat het vooroordelen zijn. LEER LEZEN! verder zeg ik dat zij er niet trots op hoeven te zijn om marrokaan te zijn, wij zijn nederlanders en dat is niet meer en niet minder. OP het moment dat zij trots zijn op het marrokaan zijn zeggen ze dus in feite ik ben liever geen nederlander, wie is er hier nu kortzichtig. verder hoeven ze van mij echt geen vlees aardappelen en weet ik veel wat te doen, maar ik vind wel dat ze hun kinderen (een beetje) nederlands mogen meegeven.
JIj moet niet zo snel zijn met je overhaaste conclusies, vraag eerst dingen voordat je een reactie geeft.
Verder ben ik gewoon van mening dat ze zich best meer mogen aanpassen zet een keer sesamstraat op (gebeurt bij een aantal wel) geef je kinderen de kans om normaal nederlands te leren. maar goed, dat kan ik jou toch niet duidelijk maken want je hebt nu toch al een (onterecht) beeld van me, moet je lekker hebben zit ik niet mee, waar ik niet tegen kan zijn mensen zoals jij odmat ze op die manier positief aan het discrimineren zijn, Wij moeten vooral niets zeggen zij mogen wel van alles over ons zeggen, dat we kutnederlanders zijn enzo.
Ik zeg er maar even voor de duidelijkheid bij (heb jij blijkbaar nodig) dat niet iedereen het doet en dat het een boel vooroordelen zijn. het gaat niet voor iedereen op. Maar goed, jij leest maar lekker hoe je het lezen wil.
Laat me niet lachen.
Sinds ik sinds 1975 in Nederland woon heb ik niets anders meegemaakt via TV,krant,internet hoe misselijk er over allochtonen wordt gepraat.
De manier was steeds weer anders. Dan weer bespottend, of racistisch, dan weer in het geniep, dan weer zogenaamd humoristisch...
Sinds ik hier woon worden allochtonen bespot en gekleineerd en nu geven wij tegengas en is het "Jullie mogen alles zeggen en wij niet"
Verdraai de feiten niet a.u.b. Kijk maar naar de familie waar je zelf vandaan komt. Zou me niks verbazen dar er al generaties lang met een vreemde bekrompen smoel naar allochtonen wordt gekeken.
quote:Nou ik woonde in een wijk met alleenmaar nederlanders en heb op een school gezeten met alleen maar Nederlanders. Betekent dat ik mijn tijd veel teveel in Nederlandse kringen heb doorgebracht
Op zaterdag 31 januari 2004 17:45 schreef Cheese het volgende:[..]
Tuurlijk wel. Het Marokkaanse accent dat veel Marokkanen hebben komt niet van hun regio (was het maar zo), maar omdat Nederlands hun tweede taal is, zelfs voor de 3e/4e generatie. Dat is toch niet goed?
Het geeft aan dat ze erg veel tijd verkeren in Marokkaans sprekende kringen, en dus eigenlijk niet integreren...
quote:Was dit niet begonnen met de vraag waarom sommige nederlanders dat, voor een derde generatie marokkaan al niet echt nodige, rare taaltje spreken ?
Op zaterdag 31 januari 2004 17:27 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Lekker hè. als je je beter kan voelen dan een ander bevolkingsgroep? Geeft je beetje een Übermenschgevoel?
Geniet ervan!
Met je überpraat begeef je je op een hellend vlak namelijk.
Don't go there !
quote:als dat bij alle allochtonen zo gebeurd zou zijn dan zou het nederlandse straatbeeld een stuk beter zijn
Op zaterdag 31 januari 2004 17:48 schreef xman het volgende:[..]
Nou ik woonde in een wijk met alleenmaar nederlanders en heb op een school gezeten met alleen maar Nederlanders. Betekent dat ik mijn tijd veel teveel in Nederlandse kringen heb doorgebracht
quote:Als achterhoekers, brabanders, friezen, tukkers en limbo's verhuizen dan leren ze dat accent snel af. In tegenstelling tot ..., indeed.
quote:Ja dat vind ik ook, maar dat je ouder geen nederlands kan spreken heeft niets te maken met dat accenten goed of slecht zijn.
Op zaterdag 31 januari 2004 17:46 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
Is het niet fijn om ouders te hebben die ook verstaan wat je zegt in het Nederlands? Ouders die geen kind nodig hebben als tolk? Ouders die het kind taalkundig kunnen corrigeren?
Ik vind het vanzelfsprekend dat je als ouder zelf eerst de taal moet beheersen om het vervolgens over te dragen aan je kind. En niet laks denkend dat zij het wel ergens op straat zullen leren, want dat valt toch tegen.
En thuis een andere taal spreken omdat je toevallig wat familie in het buitenland hebt zitten vind ik een beetje frapant. Hoe vaak breng je daar je tijd door als je dat vergelijkt met de tijd thuis in Nederland?
quote:dankjewel, dat was ook het punt maar meneer moet er van allesbij gaan halen.
Op zaterdag 31 januari 2004 17:49 schreef Captain_Chaos het volgende:[..]
Was dit niet begonnen met de vraag waarom sommige nederlanders dat, voor een derde generatie marokkaan al niet echt nodige, rare taaltje spreken ?
Met je überpraat begeef je je op een hellend vlak namelijk.
Don't go there !
[Dit bericht is gewijzigd door MysteryWoman op 31-01-2004 17:52]
quote:Hoe durf jij zo over mijn mede-allochtonen te praten en ze te bespotten en te generaliseren!
Op zaterdag 31 januari 2004 17:51 schreef MysteryWoman het volgende:
hoe durf je op zo een manier over mij en mijn familie te praten, ik ben niet de media en tv en weet ik veel wat, ik kan er niets ana doen dat jij dingen persoonlijk opvat.
haal asjeblieft geen dingen erbij die hier geen ene *** mee te maken hebben, ik dnke dat jij eerst gewoon eens moet lezen.
Jij hebt mij nu 'veroorddeelt' een normaal gesprek is nu toch niet meer mogelijk met ons tweetjes samen. Lekker je eigen mening hebben, maar ga mij er niet op zo een manier bij betrekken.
quote:Wat een non-opmerking. Je bent slim genoeg om te weten wat ik bedoel!
Op zaterdag 31 januari 2004 17:48 schreef Sm0keZ het volgende:[..]
dus als ik met een geestelijk gehandicapte zit te praten moet ik ook gaan zitten kwijlen en raar zitten gillen?
quote:Volgens mij zijn de mensen die het hardst schreeuwen dat Nederlands uitgesproken met een Marokkaans accent een doodszonde is lieden die onderaan de "autochtonenladder" staan.
Op zaterdag 31 januari 2004 17:42 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Maar dat gaat het eigenlijk niet vaak om. Het is voor veel autochtonen gewoon soms eens lekker om elkaar en allochtonen te laten weten wie er echte Nederlanders zijn en zij wel deugen en die vreemdelingen niet.
Geeft je als autochtoon een lekker gevoel, is iets wat overal in de wereld gebeurt,maar door FOKtopics zoals dit is het weer eens goed merkbaar.
Niet alleen qua opleiding (en dat is duidelijk te zien aan de slechtgeschreven posts die wemelen van de spelfouten en de volkomen kromme redenaties) maar ook qua inkomen, toekomstperspectief etc.
En wat is dan een instinctieve reactie; om je heen gaan slaan en je ongenoegen loslaten op een andere groep die in een verdomhoek zit.
Als de discussie hier nu ging om mensen die hier al 30 jaar wonen en nog geen woord Nederlands spreken; o.k, dan was er een punt.
Maar mensen aanvallen op het feit dat ze een accent hebben .
Sorry maar dat vind ik toch echt spijkers op laag water zoeken.
quote:Laat maar joh, SKdingus heeft je in zijn/haar vizier en wil je in dit topic binnen de kortste keren tot racist, nazi, noem het maar op bombaderen, gewoon niet verder op in gaan.
Op zaterdag 31 januari 2004 17:46 schreef MysteryWoman het volgende:Ik ben gewoon van mening dat ze normaal nederlands moeten kunnen praten, dat is het enige wat ik gezegd heb!
quote:Het gaat niet over "slecht of goed", maar het accent dat zelfs de 4e generatie jonge Marokkanen heeft, geeft aan dat het Nederlands nog steeds niet hun moedertaal is. Dat is toch belachelijk en een indicatie dat de integratie gewoon stroef verloopt.
Op zaterdag 31 januari 2004 17:51 schreef xman het volgende:Ja dat vind ik ook, maar dat je ouder geen nederlands kan spreken heeft niets te maken met dat accenten goed of slecht zijn.
quote:Nee maar gelukkig voor jou heeft de overheid ze maar allemaal voornamelijk in de arme wijken gedumpt. Mijn ouders waren 2 verdieners en konden in een betere wijk wonen. Anders had ik wel in een arme (lees allochtone) buurt gewoond.
Op zaterdag 31 januari 2004 17:50 schreef Sm0keZ het volgende:[..]
als dat bij alle allochtonen zo gebeurd zou zijn dan zou het nederlandse straatbeeld een stuk beter zijn
quote:Daarom is het misschien een idee om overtestappen naar nederlands en engels
Op zaterdag 31 januari 2004 17:45 schreef xman het volgende:[..]
Nee hoor...je praat gewoon zo omdat je 2 talig bent opgevoed. Net als Amerikanen die Nederlands praten. Je ouders praten zo nederlands, je omgeving praat zo nederlands en jij gaat automatisch ook zo nederlands praten. Sim-pel!
quote:Jaja, als newbie inmiddels genoeg topics gelezen om te weten waar het naar toe leidt met dit soort topics.
Op zaterdag 31 januari 2004 17:49 schreef Captain_Chaos het volgende:[..]
Was dit niet begonnen met de vraag waarom sommige nederlanders dat, voor een derde generatie marokkaan al niet echt nodige, rare taaltje spreken ?
Ga dan niet schijnheilig doen en posten dat er gewoon een normale discussie over het taalgebruik van Nederlandse Marokkanen gebezigd wordt.
Als ik dan tegengas geef,weer even vinger naar mij wijzen..... laf.
quote:Nee als je veel mensen hebt die allochtoon zijn en gebroken nederlands spreken. En je ouders doen dat. Dan neem je dat over.
Op zaterdag 31 januari 2004 17:55 schreef MasterDisaster het volgende:[..]
Daarom is het misschien een idee om overtestappen naar nederlands en engels
quote:Nogmaals ze zitten nu in de 3e generatie dus hun ouders zouden goed nederlands moeten kunnen spreken.
Op zaterdag 31 januari 2004 17:59 schreef xman het volgende:[..]
Nee als je veel mensen hebt die allochtoon zijn en gebroken nederlands spreken. En je ouders doen dat. Dan neem je dat over.
Hetzelfde is met die blanken die in de Bijlmer zijn opgegroeid. Die praten ook met een surinaams accent. Surinamers spreken heel goed nederlands, maar je omgeving heeft accent, dus jij ook!
quote:Ja joh, sinds Pim ben je gelukkig geen racist meer als je stiekem, geniepig allochtonen onderuit probeert te halen.
Op zaterdag 31 januari 2004 17:54 schreef ETC het volgende:[..]
Laat maar joh, SKdingus heeft je in zijn/haar vizier en wil je in dit topic binnen de kortste keren tot racist, nazi, noem het maar op bombaderen, gewoon niet verder op in gaan.
-Ik ben geen racist/facist hoor maar moslims moet ik niet want ze willen maar niet integreren.
- Ik ben geen racis/facist hoor maar mensen met een ander kleurtje zijn toch wel behoorlijk crimineel
- Ik ben geen racist/facist hoor,maar d'r komen steeds meer vreemde mensen in mijn stad wonen die de buurten verpauperen,kunnen ze niet terug?
-blaat
-blaat
....
quote:Verdraai jij de feiten niet AUB...
Op zaterdag 31 januari 2004 17:48 schreef SKMbeat het volgende:[..]
En dat doe ik ook zeker!
Wij mogen niks zeggen en zij wel......Laat me niet lachen.
Sinds ik sinds 1975 in Nederland woon heb ik niets anders meegemaakt via TV,krant,internet hoe misselijk er over allochtonen wordt gepraat.
De manier was steeds weer anders. Dan weer bespottend, of racistisch, dan weer in het geniep, dan weer zogenaamd humoristisch...Sinds ik hier woon worden allochtonen bespot en gekleineerd en nu geven wij tegengas en is het "Jullie mogen alles zeggen en wij niet"
Verdraai de feiten niet a.u.b. Kijk maar naar de familie waar je zelf vandaan komt. Zou me niks verbazen dar er al generaties lang met een vreemde bekrompen smoel naar allochtonen wordt gekeken.
Mijn vader toog 33 jaar geleden naar Nederland en vanaf het moment dat het woord discriminatie gemeengoed werd, heeft hij zich eraan geërgerd. Zelf zegt hij nooit gediscrimineerd te zijn, of misschien is het beter te zeggen, dat hij zich nooit gediscrimineerd heeft gevoeld. Want ik denk dat het hem voornamelijk in de interpretatie zit.
Nederland is in zijn ogen - net als in die van vele Nederlanders - jarenlang veel te "lief" geweest. In alle gevallen heeft het Nederlandse volk bij conflicten steeds de hand in eigen boezem gestoken. Zonder hierbij echt te kijken of dit wel terecht was. Op een gegeven moment is natuurlijk de koek op. Ook voor de Nederlanders.
En om nog even terug te komen over je opmerking dat je jarenlang bespot en gekleineerd bent. Vertel mij nu eens, waarom ik dit nooit van een Spanjaard, een Italiaan of een Portugees hoor. Terwijl die er nou ook niet typisch Nederlands uitzien.
quote:Dit is wel erg krom en erg van het onderwerp verwijdert
Op zaterdag 31 januari 2004 18:02 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Ja joh, sinds Pim ben je gelukkig geen racist meer als je stiekem, geniepig allochtonen onderuit probeert te halen.
Tegenwoordig mag je lekker zeggen:-Ik ben geen racist/facist hoor maar moslims moet ik niet want ze willen maar niet integreren.
- Ik ben geen racis/facist hoor maar mensen met een ander kleurtje zijn toch wel behoorlijk crimineel
- Ik ben geen racist/facist hoor,maar d'r komen steeds meer vreemde mensen in mijn stad wonen die de buurten verpauperen,kunnen ze niet terug?
-blaat
-blaat
....
quote:Ze spreken ook goed nederlands, maar met een accent
Op zaterdag 31 januari 2004 18:01 schreef MasterDisaster het volgende:[..]
Nogmaals ze zitten nu in de 3e generatie dus hun ouders zouden goed nederlands moeten kunnen spreken.
3de generatie is trouwens ook pas begin tiener...het zal vast wel meespelen dat het stoer is om zo te praten!
[Dit bericht is gewijzigd door xman op 31-01-2004 18:07]
quote:Aanvallen is een groot woord. Men verwondert zich hier slechts.
Op zaterdag 31 januari 2004 17:53 schreef Noayla_ het volgende:[..]
Volgens mij zijn de mensen die het hardst schreeuwen dat Nederlands uitgesproken met een Marokkaans accent een doodszonde is lieden die onderaan de "autochtonenladder" staan.
Niet alleen qua opleiding (en dat is duidelijk te zien aan de slechtgeschreven posts die wemelen van de spelfouten en de volkomen kromme redenaties) maar ook qua inkomen, toekomstperspectief etc.
En wat is dan een instinctieve reactie; om je heen gaan slaan en je ongenoegen loslaten op een andere groep die in een verdomhoek zit.
Als de discussie hier nu ging om mensen die hier al 30 jaar wonen en nog geen woord Nederlands spreken; o.k, dan was er een punt.
Maar mensen aanvallen op het feit dat ze een accent hebben.
Sorry maar dat vind ik toch echt spijkers op laag water zoeken.
Het gaat ook niet alleen om de derde generatie Marokkanen maar ook om andere jeugdigen. Ik zie dagelijks jongeren die rechtsreeks van de Antillen komen en zich al diezelfde taal aanmeten. Ik woon inmiddels lang genoeg in Rotterdam om te weten hoe een Antilliaan klinkt dacht ik zo en bemerk dus verandering. Die verandering geldt dus voor iedereen die zich in zo een groep mengt. Kennelijk is er een subcultuur aan het ontstaan waar het zwaar, soms zelfs verdreven, Marokkaans geaccentueerde Nederlands als voertaal wordt gebezigd. Ik kan je uit ervaring zeggen dat die subcultuur niet al te bevorderlijk is voor de gemeenschap en de leden ervan zich meer dan gemiddeld in mijn clientele bevinden. Dan gaat het niet om komaf, kleur, smaak of schoenmaat. De groep is gemelleerd. Het valt me ook wel eens op dat de slachtoffers af en toe graag gegeneraliseerd lijken wíllen worden en daar dan vervolgens moord en brand over schreeuwen.
Het ging in dit topic dus over het taaltje; niet de mond waar het uit komt. De link naar de subcultuur leg ik zelf en is dus voor mijn rekening. Daar mag dus op geschoten worden.
Ik schiet alleen nog niet terug. Ik hebb trek en ga eerst even een happie eten
quote:Omdat ze geen moslim zijn en vergeleken bij andere allochtonen redelijk blank zijn. Daarom integreren blanke allochtonen ook beter, omdat ze vanwege huidskleur en christenzijn eerder geaccepteerd worden.
Op zaterdag 31 januari 2004 18:03 schreef Ragazzo het volgende:[..]
En om nog even terug te komen over je opmerking dat je jarenlang bespot en gekleineerd bent. Vertel mij nu eens, waarom ik dit nooit van een Spanjaard, een Italiaan of een Portugees hoor. Terwijl die er nou ook niet typisch Nederlands uitzien.
quote:Helemaal mee eens. Maar veel mensen, o.a. hier op Fok! grijpen deze kleine verschillen aan om maar weer eens op de slechte integratie/het falende integratie beleid te kunnen afgeven.
Op zaterdag 31 januari 2004 18:00 schreef inspiral het volgende:
Losstaand van het feit of ik het mooi of niet vind, accenten vind ik wel een verrijking. Als iedereen hier in Nederland accentloos zou praten, laat staan zonder dialecten, dan zou het toch maar saai klinken allemaal.Ik ben trots op mijn Brabantse tongval en dialect en waarom zouden Marrokanen hun kleine beetje identiteit niet mogen behouden middels hun eigen spreektaal? Zolang er verstaanbaar geconverseerd wordt en niet in Arabisch heb ik er totaal geen probleem mee
quote:Die opmerking was in het algemeen bedoeld. Leuk wel dat je mijn post hierboven zo mooi bevestigt... met name dan het deel over de slachtofferrol.
Op zaterdag 31 januari 2004 17:56 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Jaja, als newbie inmiddels genoeg topics gelezen om te weten waar het naar toe leidt met dit soort topics.
Ga dan niet schijnheilig doen en posten dat er gewoon een normale discussie over het taalgebruik van Nederlandse Marokkanen gebezigd wordt.
Als ik dan tegengas geef,weer even vinger naar mij wijzen..... laf.
Dankjewel.
quote:Dit is nog krommer dan een kromme pan, ABN is namelijk ZONDER accent.
Op zaterdag 31 januari 2004 18:05 schreef xman het volgende:[..]
Ze spreken ook goed nederlands, maar met een accent
!
3de generatie is trouwens ook pas begin tiener...het zal vast wel meespelen dat het stoer is om zo te praten!
quote:Ja slachtoffertje spelen, dat kunnen wij allochtonen ook goed. Vinden het fijn om zielig geworden te worden en types zoals jij het gevoel tegeven dat je de meerdere bent.
Op zaterdag 31 januari 2004 18:07 schreef Captain_Chaos het volgende:[..]
Die opmerking was in het algemeen bedoeld. Leuk wel dat je mijn post hierboven zo mooi bevestigt... met name dan het deel over de slachtofferrol.
Dankjewel.
Alstjeblieft
[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 31-01-2004 18:11]
quote:oeps..ik had het maar 1 keer, je hebt gelijk ik had het er nog minstens 2 keer extra moeten doen
Op zaterdag 31 januari 2004 18:08 schreef Evil_Jur het volgende:
En daarbij, waarom altijd dat eeuwige 'weetje' 3 keer per zin?! Om je kapot aan te ergeren
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:03 schreef milagro het volgende:
ken je die meisje, sij loopt me altijd te dissen, weet je, ik sweer het je, die meisje is de zusje van die goser die in dat flat woont, echt jongen, ik ga hem so pakken joh, ik sweer het je
quote:Dat zijn echt tieners. Ik heb nooit een volwassene zo horen praten. Ach ja ik kan me er echt niet druk om maken.
ken je die meisje, sij loopt me altijd te dissen, weet je, ik sweer het je, die meisje is de zusje van die goser die in dat flat woont, echt jongen, ik ga hem so pakken joh, ik sweer het je
quote:Nee, ik asocieer dat met het halsstarrig blijven vasthouden aan hun cultuur en taal. Zelfs voor mensen die hier geboren zijn.
Op zaterdag 31 januari 2004 18:07 schreef kula het volgende:Ik krijg het idee dat de meeste hier zich ergeren aan de [arrogante]houding die veel jonge allochtonen hebben en hun accent associeren met dat gedrag/houding.
quote:Ja true voor marrokanen zijn de straffen in nederland een lachertje...
quote:3e generatie volwassenen is ook wat lastig, die zijn er nog niet of nauwelijks
Op zaterdag 31 januari 2004 18:11 schreef xman het volgende:[..]
Dat zijn echt tieners. Ik heb nooit een volwassene zo horen praten. Ach ja ik kan me er echt niet druk om maken.
Wel om marokkanen die dan de hele tram vol schreeuwen. Dat vindt ik vele malen irritanter dan een accent.
hier in de buurt praten ze allemaal zo, de VMBO jongens dan, de meisjes minder of niet, net zo min als de hoger opgeleide jongens, HAVO VWO
dus aan het kijken naar schotelzenders, en thuis Berbers praten, ligt het niet, gewoon stoerdoenerij idd, maar helaas klinkt het niet stoer, alleen maar dom
quote:Milagro heeft eindelijk ruimte gevonden om haar ergernis te uiten t.o.v. vreemde accenten. Bravo.
Kan je dat ook met het Limburgs, Achterhoeks, Fries, of is dat niet nodig, zijn die accenten afkomstig van een vertrouwd wit volkje bij wie je je op je gemak voelt?
[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 31-01-2004 18:16]
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:14 schreef MasterDisaster het volgende:[..]
Ja true voor marrokanen zijn de straffen in nederland een lachertje...
quote:Ik denk dat stelen daardoor word aangemoedigt
Op zaterdag 31 januari 2004 18:15 schreef xman het volgende:[..]
quote:fries is geen accent
Op zaterdag 31 januari 2004 18:15 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Milagro heeft eindelijk ruimte gevonden om haar ergernis te uiten t.o.v. vreemde accenten. Bravo.
Kan je dat ook met het Limburgs, Achterhoeks, Fries, of is dat niet nodig, zijn die accenten afkomstig van een vertrouwd wit volkje bij wie je je op je gemak voelt?
quote:Is dat zo raar? Ik praat niks goed, van geen enkele kant, maar als jij in hun situatie zou hebben gezeten zou je ook bepaalde aspecten van 'jouw' cultuur niet zo makkelijk opgegeven hebben. Al was je een 3de generatie.
Op zaterdag 31 januari 2004 18:12 schreef Cheese het volgende:[..]
Nee, ik asocieer dat met het halsstarrig blijven vasthouden aan hun cultuur en taal. Zelfs voor mensen die hier geboren zijn.
Geef mij maar de allochtonen met een regionaal accent.
Dat heeft niet te maken met niet willen integreren, maar het gewoonweg te moeilijk vinden. Of al te lang in een patroon zitten van de makkelijkste oplossing kiezen. Dat is precies wat er al die jaren is gebeurd. We hebben ze hierheen gehaald zonder te denken aan de cultuurverschillen (of iig niet genoeg), en maar voor lief aangenomen dat ze zich wel zouden kunnen aanpassen. Dikke pik dus.
Ik snap je argumenten wel, maar om er zo zwart wit over te denken is wat te makkelijk. Er speelt altijd meer dan je op het eerste oog ziet.
quote:O dom dom dom van me hoor ,maar weleens Friezen ABN horen praten!
Op zaterdag 31 januari 2004 18:17 schreef MasterDisaster het volgende:[..]
fries is geen accent
Ook accentloos?
[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 31-01-2004 18:19]
quote:dat pubertaaltje is geen accent zoals die accenten..
Op zaterdag 31 januari 2004 18:15 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Milagro heeft eindelijk ruimte gevonden om haar ergernis te uiten t.o.v. vreemde accenten. Bravo.
en hou die discrimatie kaart maar bij je, die op tafel gooien is alleen maar zielig en geeft aan dat je er niets van begrijpt
quote:Kortom, je hebt geen eigen persoonlijkheid?
quote:Hoeveel mensen denk je nou echt dat er in nederland abn praten ?? Ik denk nog geen 200 en ABN is ontstaan uit de verschillende accenten.
Op zaterdag 31 januari 2004 18:19 schreef SKMbeat het volgende:[..]
O dom dom dom van me hoor ,maar weleens Friezen ABN horen praten!
Ook accentloos?
quote:Mijn baas op mijn stageplek, praat ook Fries als hij zijn vriendin aan de telefoon heeft. Vind ik niet kunnen. Zolang hij niet in friesland zit moet hij zich integreren. Ik haat het wanneer mensen een andere taal gaan spreken wanneer ik erbij zit.
Op zaterdag 31 januari 2004 18:17 schreef MasterDisaster het volgende:[..]
fries is geen accent
quote:Precies lees nou eens wat je schrijft weet je wel wat abn is
Op zaterdag 31 januari 2004 18:19 schreef s0k het volgende:[..]
Kortom, je hebt geen eigen persoonlijkheid?
quote:Ja Milagro, het is natuurlijk weer voor autochtonen als jij weggelegd om te weten wat discriminatie is en allochtonen die kritiek teruggeven maar beschuldigen dat zij niets van discriminatie begrijpen.
Op zaterdag 31 januari 2004 18:19 schreef milagro het volgende:[..]
dat pubertaaltje is geen accent zoals die accenten..
en hou die discrimatie kaart maar bij je, die op tafel gooien is alleen maar zielig en geeft aan dat je er niets van begrijpt
Natuurlijk, vertel jij mij maar eens als autochtoon wat discriminatie is en bij welke opmerkingen ik me wel of niet beledigd hoef te voelen.
Dat bepaal ik zelf nog altijd.
De arrogantie...
quote:Fries is anders een nederlandse taal hoor en trouwens waarom zou jij het moeten horen dat hij met z'n vriendin praat. Ik denk dat fries z'n 2e taal is.
Op zaterdag 31 januari 2004 18:20 schreef xman het volgende:[..]
Mijn baas op mijn stageplek, praat ook Fries als hij zijn vriendin aan de telefoon heeft. Vind ik niet kunnen. Zolang hij niet in friesland zit moet hij zich integreren. Ik haat het wanneer mensen een andere taal gaan spreken wanneer ik erbij zit.
quote:Ja, dat is wel raar, het is een van de symptomen van slechtere integratie. Als je een "Marokkaan" vraagt wat voor ationaliteit ie heeft, dan is ie altijd eerst Marokkaan, en dan pas Nederlander. En dat stoort me. Je bent toch gvd hier geboren en hier opgevoed?
Op zaterdag 31 januari 2004 18:18 schreef kula het volgende:Is dat zo raar?
quote:Hoezo niet?
Op zaterdag 31 januari 2004 17:21 schreef tiez het volgende:[..]
nou dan begrijpen ze een ding niet!
er is niks om trots op te zijn als je maroc bent
quote:Ja en ze (de Marokkanen) worden ook als echte Nederlanders behandeld niet waar?
Op zaterdag 31 januari 2004 18:24 schreef Cheese het volgende:[..]
Ja, dat is wel raar, het is een van de symptomen van slechtere integratie. Als je een "Marokkaan" vraagt wat voor ationaliteit ie heeft, dan is ie altijd eerst Marokkaan, en dan pas Nederlander. En dat stoort me. Je bent toch gvd hier geboren en hier opgevoed?
[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 31-01-2004 18:28]
quote:Het helpt in ieder geval mee in de integratie.
Op zaterdag 31 januari 2004 18:25 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Ja en zo worden ook als echte Nederlanders behandeld niet waar?
quote:Geen goede integratie
Op zaterdag 31 januari 2004 18:28 schreef HeyFreak het volgende:
waarom hebben in amerika negers afro-amerikanen ook nog steeds hun eigen accent en slang etc?
quote:Trouwens je hoort niet aan mij dat ik in friesland woon hoor
Op zaterdag 31 januari 2004 18:23 schreef MasterDisaster het volgende:[..]
Fries is anders een nederlandse taal hoor en trouwens waarom zou jij het moeten horen dat hij met z'n vriendin praat. Ik denk dat fries z'n 2e taal is.
quote:De definitie van integratie houdt automagisch in dat je jezelf als inwoner van het betreffende land gaat zien? Ben te lui om het op te zoeken, maar als dat zo is, oke point taken.
Op zaterdag 31 januari 2004 18:24 schreef Cheese het volgende:[..]
Ja, dat is wel raar, het is een van de symptomen van slechtere integratie. Als je een "Marokkaan" vraagt wat voor ationaliteit ie heeft, dan is ie altijd eerst Marokkaan, en dan pas Nederlander. En dat stoort me. Je bent toch gvd hier geboren en hier opgevoed?
quote:Als reactie op de eeuwenlange witte onderdrukking en mishandeling?
waarom hebben in amerika negers afro-amerikanen ook nog steeds hun eigen accent en slang etc?
Sinds de afschaffing van de slavernij zijn de Afro-Amerikanen bezig een Afro-Amerikaanse cultuur op te bouwen,iets waar ze hun eigenwaarde uit halen en niet steeds gemeten hoeft te worden met de witte Amerikaanse cultuur ( o.a. jazz, veel stijlen popmuziek,bepaalde kledingmerken, sport, etc...)
quote:Ja joh, net of 40 jaar geleden iemand wist wat een moslim was. Dit bedoel ik in de zin, dat ze als een minderwaardig geloof werden beschouwd. Die rol was weggelegd voor de joden. Worden Hindi en Budhisten ook gediscrimineerd dan?
Op zaterdag 31 januari 2004 18:07 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Omdat ze geen moslim zijn en vergeleken bij andere allochtonen redelijk blank zijn. Daarom integreren blanke allochtonen ook beter, omdat ze vanwege huidskleur en christenzijn eerder geaccepteerd worden.
En volgens mij heb jij nog nooit een echte zuid europees gezien, want die zijn echt niet blank hoor...
Effe back on topic trouwens.
Zelf ben ik dus half allochtoon en praat zonder accent. Verder ken ik een hoop spanjaarden en italianen die weliswaar twee ouders uit het betreffende andere land hebben, maar allemaal spreken ze accentloos Nederlands. Ik praat dan dus over 2e generatie.
Hoe verklaar je het verschil met turken en marokanen?
Verder vraag ik me nog af...heb jij een Nederlands paspoort?
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:51 schreef El_Bassie het volgende:[..]
Als achterhoekers, brabanders, friezen, tukkers en limbo's verhuizen dan leren ze dat accent snel af. In tegenstelling tot ..., indeed.
quote:Ik geef je volkomen gelijk.
Op zaterdag 31 januari 2004 18:43 schreef eyal het volgende:
Ze praten zo om een gezamelijk iets met andere Marokkanen te hebben, een soort groepsgevoel. Racisme en negatieve berichtgeving in de media lokt juist alleen maar uit dat ze nog meer gaan "samenscholen" en er een wij tegen zij gevoel ontstaat. Het tegenovergestelde van integratie dus.
Door dat accent voelen ze zich met elkaar verbonden. Ze zijn nu eenmaal geboren als Marokkaan en door dat alleen al hebben veel mensen vooroodelen jegens hen. Er wordt dus al een bepaald soort gedrag van hen verwacht. Verwacht gedrag geeft op zijn beurt weer meer gelegenheid tot het vertonen van het verwachte gedrag.
Je ziet wat er nu in de samenleving gebeurt....
quote:Dat doen ze express zodat paupers zoals jij eraan kunnen ergeren.
Op zaterdag 31 januari 2004 17:17 schreef GWD het volgende:
Ik vraag me nou toch een beetje af hè .. waarom praten die marokanen die hier echt al 3 generaties of langer wonen ngo steeds met dat marokaanse accent en niet gewoon perfect nederlands ....Doen ze dat nou expres of zijn hun stembanden echt anders ofzo... leg me dat nou eens uit.
quote:Ja, ik heb een Nederlands paspoort.
Op zaterdag 31 januari 2004 18:38 schreef Ragazzo het volgende:[..]
Ja joh, net of 40 jaar geleden iemand wist wat een moslim was. Dit bedoel ik in de zin, dat ze als een minderwaardig geloof werden beschouwd. Die rol was weggelegd voor de joden. Worden Hindi en Budhisten ook gediscrimineerd dan?
En volgens mij heb jij nog nooit een echte zuid europees gezien, want die zijn echt niet blank hoor...
Effe back on topic trouwens.
Zelf ben ik dus half allochtoon en praat zonder accent. Verder ken ik een hoop spanjaarden en italianen die weliswaar twee ouders uit het betreffende andere land hebben, maar allemaal spreken ze accentloos Nederlands. Ik praat dan dus over 2e generatie.
Hoe verklaar je het verschil met turken en marokanen?Verder vraag ik me nog af...heb jij een Nederlands paspoort?
Man, Italianen,Spanjaarden worden door autochtone Nederlanders als echte Europeanen beschouwd en je kan lekker op vakantie in "hun"land dus autochtonen zijn wat soepeler als het gaat om de behandeling van die groepen allochtonen.
De jonge generatie nederlanders die alle fouten opmerken van alles wat maar een beetje kleur heeft,alles zoeken wat maar niet in hun gareel past.
Soms denk ik generaliseer niet zo,elk ras heeft zijn rotte appels,zo ook het blanke,maar die worden over het hoofd gezien?
Wil je dan echt toewerken naar een situatie waar er geen weg meer terug is en er mischien zo'n erge haat is gekweekt naar beide kanten.
Egoisme ....ban het uit je systeem,relativeer een beetje,en kijk vooral naar je eigen foute trekjes.
En anders rot zelf op naar een ander land,want er zijn ook genoeg mensen die wel kunnen relativeren en rustig willen leven.
quote:Anders ga je ffe offtopic
Op zaterdag 31 januari 2004 18:53 schreef numf het volgende:
Soms denk ik willen de mensen hier zo graag een 2 strijd?De jonge generatie nederlanders die alle fouten opmerken van alles wat maar een beetje kleur heeft,alles zoeken wat maar niet in hun gareel past.
Soms denk ik generaliseer niet zo,elk ras heeft zijn rotte appels,zo ook het blanke,maar die worden over het hoofd gezien?
Wil je dan echt toewerken naar een situatie waar er geen weg meer terug is en er mischien zo'n erge haat is gekweekt naar beide kanten.
Egoisme ....ban het uit je systeem,relativeer een beetje,en kijk vooral naar je eigen foute trekjes.
En anders rot zelf op naar een ander land,want er zijn ook genoeg mensen die wel kunnen relativeren en rustig willen leven.
quote:Nee want iemand moet het zeggen,je snoert mijn mond niet,al zou je dat zo graag willen,egoist
Op zaterdag 31 januari 2004 18:56 schreef MasterDisaster het volgende:[..]
Anders ga je ffe offtopic
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:44 schreef Moonah het volgende:Echt niet!
Ik ben Brabander en zal mijn zachte G nooit afleren.
De-ge-ut-moar-wit.
Ik vind het ook niet erg.
quote:Waar ik me zo aan erger is dat sommige autochtonen en ook hier op FOK denken dat ze alles mogen zeggen, ze wonen immers in "hun eigen land".
Op zaterdag 31 januari 2004 18:53 schreef numf het volgende:
Soms denk ik willen de mensen hier zo graag een 2 strijd?De jonge generatie nederlanders die alle fouten opmerken van alles wat maar een beetje kleur heeft,alles zoeken wat maar niet in hun gareel past.
Milagro, MysteryWoman,Captain Chaos, en andere übermensch-wannabees, het zal jullie niet lukken dat voor elkaar te krijgen.
[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 31-01-2004 19:17]
quote:hoe durf je op zo een manier over mij en mijn familie te praten, ik ben niet de media en tv en weet ik veel wat, ik kan er niets ana doen dat jij dingen persoonlijk opvat.
Op zaterdag 31 januari 2004 17:48 schreef SKMbeat het volgende:[..]
En dat doe ik ook zeker!
Wij mogen niks zeggen en zij wel......Laat me niet lachen.
De manier was steeds weer anders. Dan weer bespottend, of racistisch, dan weer in het geniep, dan weer zogenaamd humoristisch...Sinds ik hier woon worden allochtonen bespot en gekleineerd en nu geven wij tegengas en is het "Jullie mogen alles zeggen en wij niet"
quote:Zet eens een andere plaat op, heb ik een tijdje terug al gehoord en quote even goed.
Op zaterdag 31 januari 2004 19:09 schreef MysteryWoman het volgende:[..]
hoe durf je op zo een manier over mij en mijn familie te praten, ik ben niet de media en tv en weet ik veel wat, ik kan er niets ana doen dat jij dingen persoonlijk opvat.
haal asjeblieft geen dingen erbij die hier geen ene *** mee te maken hebben, ik dnke dat jij eerst gewoon eens moet lezen.
Jij hebt mij nu 'veroorddeelt' een normaal gesprek is nu toch niet meer mogelijk met ons tweetjes samen. Lekker je eigen mening hebben, maar ga mij er niet op zo een manier bij betrekken.
quote:Kind leer JIJ eens lezen en stel je niet zo aan met je "hoe durf je". Tsjongejonge, je reageert alsof hij je moeder een hoer noemt ofzo.
Op zaterdag 31 januari 2004 19:09 schreef MysteryWoman het volgende:[..]
Overigens debiteer jij ook al postings lang kortzichtige denkbeelden en generalisaties.
quote:Ja, want Turkije is dit jaar voor de Nederlanders niet vakantieland nummer 1....
Op zaterdag 31 januari 2004 18:49 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Ja, ik heb een Nederlands paspoort.
Ik moet natuurlijk dankbaar zijn en autochtonen lekker door laten gaan met hun anti-allochtonentaal?
Als het me niet bevalt, paspoort inleveren en een ander land opzoeken, want oh oh oh, ik leef in Nederland en durf het aan autochtonen aan te pakken?Man, Italianen,Spanjaarden worden door autochtone Nederlanders als echte Europeanen beschouwd en je kan lekker op vakantie in "hun"land dus autochtonen zijn wat soepeler als het gaat om de behandeling van die groepen allochtonen.
Ik snap niet hoe jij jezelf in de spiegel kunt aan kijken. Je bent zo hypocriet als ik weet niet wat. Je wilt je niet vereenzelvigen met de Nederlander, sterker nog, je haat hem bijkans. Maar omdat jou dat beter uitkomt, neem je wel de Nederlandse nationaliteit aan. Wat een held.
En inderdaad, wat je zegt; omdat Nederland van de Nederlanders is, zul je je moeten aanpassen aan de regels en wetten van dit land. Geschreven of ongeschreven. Ben je hier niet toe bereid, dan moet je inderdaad maar naar een beter land vertrekken.
[edit]
Je dwaalt trouwens weer af van het topic: waarom praten turkse en marokaanse 3e generatie jongeren met accent en andere 2e generatie allochtonen niet?
[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Ragazzo op 31-01-2004 19:22]
quote:Moraalridder
Op zaterdag 31 januari 2004 18:57 schreef numf het volgende:[..]
Nee want iemand moet het zeggen,je snoert mijn mond niet,al zou je dat zo graag willen,egoist
/offtopic
quote:Jaja, dat soort taal ken jij als half-Italiaan natuurlijk als een van de besten! Italië, Mussolini, fascisme, alles wat maar even niet wilde stroken met het landelijk gemiddelde, daar wisten de Italianen wel raad mee. Erg ruimdenkende mensvriendelijke mensen zijn jullie.
Op zaterdag 31 januari 2004 19:19 schreef Ragazzo het volgende:[..]
Ja, want Turkije is dit jaar voor de Nederlanders niet vakantieland nummer 1....
Wat praat je toch een onzin. Jarenlang hebben Nederlanders gezegd: Ach, het zijn gastarbeiders, ze hebben hun best voor ons gedaan, dat ze geen Nederlands spreken, soit. Maar zo zijn er in de loop der tijd steeds meer zaken door dit schuldgevoel weggepraat. En daar plukt Nederland nu de vruchten van.Ik snap niet hoe jij jezelf in de spiegel kunt aan kijken. Je bent zo hypocriet als ik weet niet wat. Je wilt je niet vereenzelvigen met de Nederlander, sterker nog, je haat hem bijkans. Maar omdat jou dat beter uitkomt, neem je wel de Nederlandse nationaliteit aan. Wat een held.
En inderdaad, wat je zegt; omdat Nederland van de Nederlanders is, zul je je moeten aanpassen aan de regels en wetten van dit land. Geschreven of ongeschreven. Ben je hier niet toe bereid, dan moet je inderdaad maar naar een beter land vertrekken.
Forza Hollandia?
quote:Ikke nie aan kunne passe.....
Op zaterdag 31 januari 2004 19:19 schreef Ragazzo het volgende:.
[edit]
Je dwaalt trouwens weer af van het topic: waarom praten turkse en marokaanse 3e generatie jongeren met accent en andere 2e generatie allochtonen niet?
[/edit]
quote:Wie vallen volgens jou onder de noemer "de Nederlanders"?
Op zaterdag 31 januari 2004 19:19 schreef Ragazzo het volgende:En inderdaad, wat je zegt; omdat Nederland van de Nederlanders is, zul je je moeten aanpassen aan de regels en wetten van dit land. Geschreven of ongeschreven. Ben je hier niet toe bereid, dan moet je inderdaad maar naar een beter land vertrekken.
Of mag de Surinaamse vrouw die hier al 25 jaar woont ook meedoen?
En jijzelf? met 1 buitenlandse ouder?
En de Nederlandse hooligan die een bejaarde vrouw tegen de grond trapt en haar tas rooft? Heeft hij meer "recht" op een stukje Nederland dan een willekeurige allochtoon alleen maar omdat hij Frans heet i.p.v. Ahmed?
Ik zou wel graag een definitie willen hebben van wie of wat "de Nederlander" is.
En waarom zou een hier geboren jongen met Marokkaanse ouders zich geen Marokkaan mogen noemen? Zolang hij de hier geldende wetten en regels repecteert en zijn steentje bijdraagt aan het creëren van een tevreden samenleving is daar toch niks mis mee?
quote:Da's een non-argument en derhalve een zwaktebod
Op zaterdag 31 januari 2004 18:10 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Ja slachtoffertje spelen, dat kunnen wij allochtonen ook goed. Vinden het fijn om zielig geworden te worden en types zoals jij het gevoel tegeven dat je de meerdere bent.
Alstjeblieft
quote:Ja en je wilt zeggen?
Op zaterdag 31 januari 2004 19:33 schreef Captain_Chaos het volgende:[..]
Da's een non-argument en derhalve een zwaktebod
Door mij als übermensch wannabee te bestempelen maak je jezelf schuldig aan hetgeen je mij van beticht, etaleer je je eigen gebrek aan verstand van zaken en geef je er blijk van mijn posts op zijn minst gebrekkig te hebben gelezen.
Ik geloof ook niet dat ik nog veel zuurstof ga verbruiken aan het reageren op je posts. Wat mij betreft ben jíj namelijk de dinosaurier die in zijn bunker ingegraven tegen maatschappelijke zaken vecht die al lang niet meer aan de orde zijn. Deze generatie heeft helemaal geen behoefte meer aan vastgeroeste vooroordelen tegen wat voor groep dan ook maar juist aan fatsoen; ongeacht om wat voor landsman het gaat. De gemeenschap is inmiddels te gemelleerd om nog vaste voet aan de grond te krijgen door een groep in de hoe te zetten waar de klappen vallen.
Je beledigingen neem ik op de koop toe.
quote:Zeker; als 't aan ons zou liggen was het simpel. Polen in de EU, betuwelijn klaar. Auschwitz, Treblinka, Belzec en Sobibor van het slot en jullie gingen met hoge snelheid daarheen.
Op zaterdag 31 januari 2004 19:23 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Jaja, dat soort taal ken jij als half-Italiaan natuurlijk als een van de besten! Italië, Mussolini, fascisme, alles wat maar even niet wilde stroken met het landelijk gemiddelde, daar wisten de Italianen wel raad mee. Erg ruimdenkende mensvriendelijke mensen zijn jullie.
Dat taalgebruik van jou heb je inderdaad niet van een vreemde..Forza Hollandia?
Tja, een beetje een zwakte bod van je die opmerking, vind je niet? Zeker komend van iemand die aangeeft dat anderen discrimineren, kleineren en stigmatiseren. Dit heb ik een Autochtoon hier in Nederland nog nooit naar mijn oren horen slingeren...
quote:Wat mij betreft is een Nederlander iemand die trots is op Nederland en op het feit dat hij Nederlander is. Ieder weet voor zich wel of hij zich Nederlander voelt. Ahmed is voor mij geen Nederlander, omdat hij een Nederlands paspoort heeft. Ahmed is voor mij een Nederlander als hij zegt: Ik ben een Nederlander in hart en nieren. Ik hou van dit land en van de mensen in dit land. Als hij voor de televisie zit en juicht als Van Nistelrooy in zijn Oranje shirtje een bal langs Rüstü schiet. Dat is voor mij een Nederlander.
Op zaterdag 31 januari 2004 19:32 schreef Noayla_ het volgende:[..]
Wie vallen volgens jou onder de noemer "de Nederlanders"?
Ben ik dat, omdat ik blond haar heb, blauwe ogen en mijn voorouders al eeuwenlang geboren en getogen Noordhollanders zijn?Of mag de Surinaamse vrouw die hier al 25 jaar woont ook meedoen?
En de Nederlandse hooligan die een bejaarde vrouw tegen de grond trapt en haar tas rooft? Heeft hij meer "recht" op een stukje Nederland dan een willekeurige allochtoon alleen maar omdat hij Frans heet i.p.v. Ahmed?Ik zou wel graag een definitie willen hebben van wie of wat "de Nederlander" is.
En waarom zou een hier geboren jongen met Marokkaanse ouders zich geen Marokkaan mogen noemen? Zolang hij de hier geldende wetten en regels repecteert en zijn steentje bijdraagt aan het creëren van een tevreden samenleving is daar toch niks mis mee?
quote:Dit "accent" heeft in ieder geval niks te maken met waar hun voorvaderen vandaan komen.
En bovendien... Amerikanen zijn het GROOTSTE voorbeeld van een volk dat niet is geïntergreerd. Komen ze een paar honderd jaar geleden van Europa af, gaan ze naar een land... ik bedoel continent dat allang bevolkt is... in plaats van integreren moorden ze bijna iedereen uit, claimen het land voor zichzelf en houden ze vast aan hun eigen cultuur! Bovendien hebben ze nog wat slaven meegenomen uit Afrika en hun nota bene ook gedwongen mee te gaan in hun cultuur! Het is maar hoe je het bekijkt...
Echt jonguh, ik zweer het je, ik ga nie naar school toe man.
Aziz gaat wel, hij is dom weet je..
Ik ga nie jonge, ik ben nie gek, lekker naar de shop weet je
Echt wel chill..
En zo praten ze nagenoeg allemaal, gewoon het cultuurtje denk ik..
quote:Moet jij eens de Nederlandse jeugd op een willekeurige vmbo opleiding horen
Op zaterdag 31 januari 2004 19:54 schreef nozem het volgende:
Laatst zat ik weer bij een groepje van die lui in de bus:Echt jonguh, ik zweer het je, ik ga nie naar school toe man.
Echt wel chill..En zo praten ze nagenoeg allemaal, gewoon het cultuurtje denk ik..
quote:Cultuur? Volgens mij is het een gebrek aan IQ. Stelletje wannabe-anarchisten...
Laatst zat ik weer bij een groepje van die lui in de bus:Echt jonguh, ik zweer het je, ik ga nie naar school toe man.
Echt wel chill..En zo praten ze nagenoeg allemaal, gewoon het cultuurtje denk ik..
quote:Ja die nemen dat over.. Ik weet
Op zaterdag 31 januari 2004 19:56 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Moet jij eens de Nederlandse jeugd op een willekeurige vmbo opleiding horen
[Dit bericht is gewijzigd door nozem op 31-01-2004 20:00]
quote:Wat jij doet is ontkennen dat er maatschappelijke problemen bestaan zoals racisme,facisme,xenofobie onder de autochtonen.Zaken die hier al eeuwen aan de orde van de dag zijn. Deze problemen hebben slechts steeds weer een ander gezicht en komen soms dik,soms dun aangezet hun smoel weer even laten zien.
Op zaterdag 31 januari 2004 19:44 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ow ja.
Wat mij betreft ben jíj namelijk de dinosaurier die in zijn bunker ingegraven tegen maatschappelijke zaken vecht die al lang niet meer aan de orde zijn.
Ben jij een allochtoon, maak jij dagelijks sluimer-racisme of open racisme mee? Het schijheilig taalgebruik waarmee autochtonen zich bedienen als ze allochtonen aanspreken?
Als je als allochtoon daar iets van zegt, kritiek op hebt, maak hem/haar maar uit voor huili, dat hij/zich met zaken bezig houdt die niet meer aan de orde van de dag zijn? Dan houdt het gemekker wel op?
Gelukkig doorzien allochtonen die trucjes en sommigen zullen het niet laten om daar kritiek op te uiten.
[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 31-01-2004 20:08]
quote:Het gaat er wat mij betreft niet om wie zich Nederlander mogen noemen. Dat is slechts een papieren begrip.
Op zaterdag 31 januari 2004 19:32 schreef Noayla_ het volgende:[..]
Wie vallen volgens jou onder de noemer "de Nederlanders"?
Ben ik dat, omdat ik blond haar heb, blauwe ogen en mijn voorouders al eeuwenlang geboren en getogen Noordhollanders zijn?Of mag de Surinaamse vrouw die hier al 25 jaar woont ook meedoen?
En de Nederlandse hooligan die een bejaarde vrouw tegen de grond trapt en haar tas rooft? Heeft hij meer "recht" op een stukje Nederland dan een willekeurige allochtoon alleen maar omdat hij Frans heet i.p.v. Ahmed?Ik zou wel graag een definitie willen hebben van wie of wat "de Nederlander" is.
Ik denk dat de essentie in de rest van je verhaal zit. Met name de laatste alinea spreekt me aan.
Ik begrijp dat we de vraagstelling van TS al een tijdje voorbij zijn en aan een meer maatschappelijke discussie zijn begonnen.
Dat iss mooi.
Wat mij betreft gaat het dus om groepen van diverse samenstelling die, al dan niet toevallig, het aan de kaak gestelde accent bezigen en zich daarmee status lijken te willen toekennen of zich op zijn minst willen onderscheiden. Dat mij dat volgens sommigen onder ons het predikaat übermensch wannabee oplevert maakt me niet veel uit.
De betreffende user gaat er voor het gemak kennelijk van uit dat ik geen Surinamer van komaf ben omdat ik zonder accent tik.
quote:Precies het eigen wereldje, we willen allemaal dat ze integreren als ze maar niet met jou zus op jullie bank komen zitten.
En zo praten ze nagenoeg allemaal, gewoon het cultuurtje denk ik..
En dan zit je wel eens in de trein, en dan hoor je een aantal van die mensen praten met zo'n raar accent...'t lijkt wel of ze het expres doen
quote:Die Hollandse dorpen, veroorzaken die ook overlast?
Op zaterdag 31 januari 2004 20:03 schreef Foo_niks het volgende:[..]
Precies het eigen wereldje, we willen allemaal dat ze integreren als ze maar niet met jou zus op jullie bank komen zitten.
Blijf je toch in datzelfde kringetje zitten.
Zo heb je ook nog hele Hollandse dorpen in het buitenland ,terwijl die al 50 jaar verhuisd zijn .
Kan dus nog wel effe duren denk ik.
Tevens dragen de Hollanders er ook lekker aan bij
zo gauw ze een buitenlander te woord staan gaan ze ook over op: jij hebbe kijkkassie thuis met lampie erop,dus jij hebbe foto en lalala,en gebarentaal daarbij terwijl die man ook al dertig jaar hier zit.
Die denkt bij zichzelf wat een mongool of daar steek ik lekker wat van op qua zinsbouw
(Niet dus)
quote:Nee,autochtone Nederlanders zullen het nooit over spaghettislurpers, MAFIAgasten, (neo)-facisten, vrouwenversierders,sexuele intimidatieplegers, pizzavreters, blondjesgekken, etc hebben als ze het hebben over Italianen.
Op zaterdag 31 januari 2004 19:48 schreef Ragazzo het volgende:
Dit heb ik een Autochtoon hier in Nederland nog nooit naar mijn oren horen slingeren...
Een en al positiviteit over Italianen.
quote:Ik moet meteen denken aan van Kooten en de Bie, met die goed geintegreerde Turk en die groentenman
Op zaterdag 31 januari 2004 20:03 schreef Foo_niks het volgende:[..]
jij hebbe kijkkassie thuis met lampie erop,dus jij hebbe foto en lalala,en gebarentaal daarbij terwijl die man ook al dertig jaar hier zit.
Die denkt bij zichzelf wat een mongool of daar steek ik lekker wat van op qua zinsbouw
(Niet dus)
Word maar lekker gek
quote:Oh ja, dus integreren hoeft niet volgens jou, als er maar geen overlast is.
Op zaterdag 31 januari 2004 20:05 schreef JeroenMeloen het volgende:[..]
Die Hollandse dorpen, veroorzaken die ook overlast?
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 20:08 schreef Meh7 het volgende:
Dat ze Nederlands praten man! Stelletje verraders, ik spreek lekker Turks overal, vooral als er Nederlanders bij zijnWord maar lekker gek
Da's ook een benadering
wel goed zeker ofniet...want je bent zo zielig want wij discrimineren jullie "allochtonen" AL 30 jaar lang...
beetje jammer dattik genoeg allochtoonse mensen kent die baalt van dat "soort" mensen die dan al positief dan al negatieve discrimimatie afkeuren...
IEDEREEN IS GELIJK en zo ziet een Groot deel van de nederlandse bevolking het ook Maar snap jij danniet dat de"nederlandse" bevolking het een beetje zat is om telkens maar dingen over dezelfde allochtoonse groepen te horen??
Het spijt me dat ik het zeggen moet, maar eens is de maat vol en begint het te escaleren en ik denk dat we ongeveer op dat punt aangekomen zijn op het moment...
en daar kan je MEDE jezelf en jou bevolkingsgroep de schuld van geven (hiermee zeg ik niet dat nederlanders geen blaam treft want wij zijn net zo schuldig)
Odin
Ps (ik wil niet in de Jullie en WIJ vorm praten maar dat maakt de post wat duidelijker)
Edit: Lullige typo door haast....
[Dit bericht is gewijzigd door odinio op 31-01-2004 20:19]
quote:En jij behoort tot de Marokkanen?
Op zaterdag 31 januari 2004 20:11 schreef odinio het volgende:
Ps (ik willen niet in de Jullie en WIJ vorm praten maar dat maakt de post wat duidelijker)
quote:jeetje hey wat ben jij zielig wil je me kussen lenen om uit te huilen??echt heb medelij met je dat je in dit land ZO ERG Gediscrimineerd wordt dat je er een trauma aan overgehouden hebt.
Op zaterdag 31 januari 2004 20:06 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Nee,autochtone Nederlanders zullen het nooit over spaghettislurpers, MAFIAgasten, (neo)-facisten, vrouwenversierders,sexuele intimidatieplegers, pizzavreters, blondjesgekken, etc hebben als ze het hebben over Italianen.
Door Meh7 - zaterdag 31 januari 2004 20:13
quote:
En jij behoort tot de Marokkanen?
-------------------------------------
neeej gewoon lullige typo door de haast, moest net eten vandaar
[Dit bericht is gewijzigd door odinio op 31-01-2004 20:26]
quote:Lekker, ben een masochist en hou er van om afgeranseld te worden met bekrompen, polarisatie-bevorderend taalgebruik.
En SKMBEAT hoe bevalt het nou om jezelf in een slachtofferrol te plaatsen??
quote:Mmm, als je Joden ook meetelt als allochtonen dan is dat volgens mij al een paar eeuwen, die zijn ook niet al te netjes behandeld in Nederland.
wel goed zeker ofniet...want je bent zo zielig want wij discrimineren jullie "allochtonen" AL 30 jaar lang...
quote:ikke dit nie begrijp...
beetje jammer dattik genoeg allochtoonse mensen kent die baalt van dat "soort" mensen die dan al positief dan al negatieve discrimimatie afkeuren...
quote:Ik snap niet dat sommige autochtonen criminele allochtone incidenten aangrijpen om steeds maar weer te kunnen brullen dat het niet deugt dat die allochtonen hier zijn. Het gaat me meer om de ongenuanceerde toon en taalgebruik en soms ook daden die er bij gebruikt worden.
IEDEREEN IS GELIJK en zo ziet een Groot deel van de nederlandse bevolking het ook Maar snap jij danniet dat de"nederlandse" bevolking het een beetje zat is om telkens maar dingen over dezelfde allochtoonse groepen te horen??
quote:Mja? Ragazzo's advies volgen en treinen met allochtonen richting concentratiekampen in Polen sturen?
Het spijt me dat ik het zeggen moet, maar eens is de maat vol en begint het te escaleren en ik denk dat we ongeveer op dat punt aangekomen zijn op het moment...
quote:Ik voel me schuldig voor het feit dat ik inderdaad hier woon en op kosten van de Nederlandse overheid mijn opleidingen hier heb afgerond en nu werk voor de Nederlandse staat en ook nog geld van hun krijg.
en daar kan je MEDE jezelf en jou bevolkingsgroep de schuld van geven (hiermee zeg ik niet dat nederlanders geen blaam treft want wij zijn net zo schuldig)
Oh, gelukkig je ziet ook in dat autochtonen de deur naar een goede integratie soms dichtgooien,vanwege angst, bekrompenheid, xenofobie, etc...
quote:Ja, hoor wees niet bang dat ik je ook beticht van discriminatie.Braaf zo.
Ps (ik willen niet in de Jullie en WIJ vorm praten maar dat maakt de post wat duidelijker)
[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 31-01-2004 20:30]
quote:inderdaad.....erg irritant
owww btw die zin was niet om me naam schoon te houden, maar gewoon als respect betoon aan jou en de andere allochtonen...wat kan mij het nou schelen als een zielig persoon zoals jij mij bekrompen en discriminerend noemt, ik heb genoeg relativeringsvermogen om te weten wat ik waard ben. Misschien is dat iets waar het bij jou aan ontbreekt.
Zoek de schuld is bij jezelf in plaats van de O ZO discriminerende nederlanders de schuld te geven.
quote:Als hij bij zichzelf moet kijken, waarom haal je dan steeds de criminele allochtonen erbij? Hoe kom je erbij dat hij een crimineel verleden heeft dan?
Op zaterdag 31 januari 2004 20:29 schreef odinio het volgende:
Zoek de schuld is bij jezelf in plaats van de O ZO discriminerende nederlanders de schuld te geven.
quote:STEEDS??? heb 2 posts gemaakt in dit topic...dus ik snap je niet helemaal??
Op zaterdag 31 januari 2004 20:34 schreef Meh7 het volgende:[..]
Als hij bij zichzelf moet kijken, waarom haal je dan steeds de criminele allochtonen erbij? Hoe kom je erbij dat hij een crimineel verleden heeft dan?
en mijn punt is gewoon dat deze jongeman het nogal op de man speelt en daarbij zichzelf in een slachtoffer positie plaatst om daarmee medelij te krijgen.
quote:Het gebeurd vaak dus. Misschien moet je je mede-autochtonen er is op aanspreken. Want anders reken ik jou er ook op af
Op zaterdag 31 januari 2004 20:36 schreef odinio het volgende:
STEEDS??? heb 2 posts gemaakt in dit topic...dus ik snap je niet helemaal??
[Dit bericht is gewijzigd door Meh7 op 31-01-2004 20:40]
quote:Die Hollandse dorpen, veroorzaken die ook overlast?
Op zaterdag 31 januari 2004 20:05 schreef JeroenMeloen het volgende:[..]
Die Hollandse dorpen, veroorzaken die ook overlast?
Nou we hebben in onze tijd ook aardig huis gehouden in Nederlands
Indië en op de Molukken.
O nee,dat was in het kader van ontwikkelingssamenwerking
quote:Als je al mijn posts doorleest in dit topic en andere en er zwart-op-wit de regel uit kan halen "Ik heb een hekel aan autochtone Nederlanders " dan zou ik allang al mijn biezen hebben gepakt en vertrokken zijn.
Op zaterdag 31 januari 2004 20:29 schreef odinio het volgende:
Neeej al jou woede en aggressie bevorderd de integratie wil je zeggen als je zo'n fuckin hekel hebt aan nederlanders rot dan gewoon een end op...ik bedoel het is niet je RECHT hoor om hier te leven het is je keuze....
Jammergenoeg schrijf ik zoooo onduidelijk dat er er dus niet gelezen wordt dat ik inderdaad een teringhekel heb aan alleen racisten,fascisten, xenofoben. Die heb je immers onder de autochtonen, maar daar schijn je als allochtoon weer niet te kunnen zeggen,want dan ben je een huili en MOET je oprotten.
Bovengenoemde mensen aan wie ik een schurfthekel heb (racisten,fascisten, xenofoben), heb je ook onder Marokkanen, Turken, Hindoestanen (waar ik toe behoor) en andere allochtone groeperingen en ik zal het niet nalaten om die nestbevuilers aan te pakken als ik me daartoe geroepen voel.
Trouwens, niet gewend om ook eens flink verbaal gemept te worden?
Gelijk maar brullen dat je maar moet oprotten naar je eigen land als je een autochtone Nederlander aanvalt op zijn /haar anti-allochtone opvatttingen?
[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 31-01-2004 20:45]
quote:Ik beoordeel/veroordeel elk persoon als een individu en zo wil ik zelf ook beoordeeld worden, okay misschien heb je gelijk als mijn beeld over allochtoonse jongeren enigsinds gekleurd is maar na een paar slechte ervaringen met allochtoonse jongeren heb ik daar naar mijn mening alle redenen toe.
Op zaterdag 31 januari 2004 20:39 schreef Meh7 het volgende:[..]
Het gebeurd vaak dus. Misschien moet je je mede-autochtonen er is op aanspreken. Want anders reken ik jou er ook op af
maar ik probeer nog steeds iedereen op zijn persoonlijkheid en zijn daden af te rekenen. Al wordt dat de laatste tijd toch redelijk moeilijk tot mijn grote spijt.
quote:Ja , als ik al de wandaden die sommige autochtonen mij en mijn familie,voorouders hebben aangedaan optel in het verleden tot nu dan geeft me dat ook het recht om ALLE autochtonen onder de noemer "klootzakken" te zetten en mag ik dus ook autochtonen een flinke mep verkopen?
Op zaterdag 31 januari 2004 20:43 schreef odinio het volgende:[..]
Ik beoordeel/veroordeel elk persoon als een individu en zo wil ik zelf ook beoordeeld worden, okay misschien heb je gelijk als mijn beeld over allochtoonse jongeren enigsinds gekleurd is maar na een paar slechte ervaringen met allochtoonse jongeren heb ik daar naar mijn mening alle redenen toe.
maar ik probeer nog steeds iedereen op zijn persoonlijkheid en zijn daden af te rekenen. Al wordt dat de laatste tijd toch redelijk moeilijk tot mijn grote spijt.
quote:Niet vergeten erbij te zeggen dat ze het land uit moeten he!
Op zaterdag 31 januari 2004 20:49 schreef SKMbeat het volgende:
Ja , als ik al de wandaden die sommige autochtonen mij en mijn familie,voorouders hebben aangedaan optel in het verleden tot nu dan geeft me dat ook het recht om ALLE autochtonen onder de noemer "klootzakken" te zetten en mag ik dus ook autochtonen een flinke mep verkopen?
quote:--------------
Op zaterdag 31 januari 2004 20:40 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Als je al mijn posts doorleest in dit topic en andere en er zwart-op-wit de regel uit kan halen "Ik heb een hekel aan autochtone Nederlanders " dan zou ik allang al mijn biezen hebben gepakt en vertrokken zijn.
----------------
waarom stel je je dan zo aan en vind je het slecht dat wij trots op onze samenleving zijn en ons cultuurgoed te beschermen? en je hoeft niet iets zwart op wit te schrijven om te laten zien wat je bedoelt, dit is jezelf er op een goedkope manier uitlullen wat je intenties zijn. Ik heb al je berichten doorgelezen en daarna tot een conclusie gekomen je een aansteller te noemen.Jammergenoeg schrijf ik zoooo onduidelijk dat er er dus niet gelezen wordt dat ik inderdaad een teringhekel heb aan alleen racisten,fascisten, xenofoben. Die heb je immers onder de autochtonen, maar daar schijn je als allochtoon weer niet te kunnen zeggen,want dan ben je een huili en MOET je oprotten.
-----------
Dat heb ik OOK gelezen maar je berichten zijn erg eenzijdig en volledig op autochtonen gericht.
-----------Bovengenoemde mensen aan wie ik een schurfthekel heb, heb je ook onder Marokkanen, Turken, Hindoestanen (waar ik toe behoor) en andere allochtone groeperingen en ik zal het niet nalaten om die nestbevuilers aan te pakken als ik me daartoe geroepen voel.
-----------als er meer van jou type mensen waren zou de integratie een stuk makkelijker verlopen denkik.al ben ik bang dat je je er niet erg toe geroepen voelt met vele anderen anders was er wel wat veranderd in de nederlandse samenleving
Trouwens, niet gewend om ook eens flink verbaal gemept te worden?
Gelijk maar brullen dat je maar moet oprotten naar je eigen land als je een autochtone Nederlander aanvalt op zijn /haar <b> anti-allochtone opvatttingen</b>?
Ik ben gewend om verbaal gemept te worden maar dan wel op een respectvolle eerlijke manier en geen stoten onder de gordel. Als ik mijn punten maak verwacht ik serieus te worden genomen. dat doe ik ook bij jou. het enigste probleem is dat ik gewoon kotsmisselijk wordt van de slachtoffer rol die jij aanneemt terwijl er in mijn ogen helemaal geen rede toe is. Als je zo zielig bent als je jezelf voordoet wat doe je hier nog dan.(en ja hier istie al weer)
Ow en ik heb geen anti allochtoonse opvattingen, naar mijn mening is iedereen die zich normaal gedraagt en geen overlast veroorzaakt welkom in nederland. En degene die dat niet doen mogen van mij part wegwezen (dus ook de autochtone nederlanders)
quote:Nee, dat recht heb ik niet, ben toch een allochtoon?
Op zaterdag 31 januari 2004 20:51 schreef Meh7 het volgende:[..]
Niet vergeten erbij te zeggen dat ze het land uit moeten he!
quote:ze hebben het MIJ persoonlijk aangedaan dat ten eerste, en ik zeg niet dat ik alle allochtonen er op afreken maar het kleurt je beeld wel in. (ik zou hier nu een opmerking kunnen maken over begrijpend lezen maar die is net zo onder de gordel als de opmerkingen die jij maakt)
Op zaterdag 31 januari 2004 20:49 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Ja , als ik al de wandaden die sommige autochtonen mij en mijn familie,voorouders hebben aangedaan optel in het verleden tot nu dan geeft me dat ook het recht om ALLE autochtonen onder de noemer "klootzakken" te zetten en mag ik dus ook autochtonen een flinke mep verkopen?
quote:Ja waarheen,wie wil dat volgevreten zapcultuurtje nou hebben
Op zaterdag 31 januari 2004 20:51 schreef Meh7 het volgende:[..]
Niet vergeten erbij te zeggen dat ze het land uit moeten he!
quote:Op het neo-fascisten na heb ik ze idd allemaal voorbij horen komen. De meeste benamingen zijn nog juist ook. Ik zou daarom zeer zeker niet over discriminatie of racisme te spreken...het is maar hoe je ermee omgaat.
Op zaterdag 31 januari 2004 20:06 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Nee,autochtone Nederlanders zullen het nooit over spaghettislurpers, MAFIAgasten, (neo)-facisten, vrouwenversierders,sexuele intimidatieplegers, pizzavreters, blondjesgekken, etc hebben als ze het hebben over Italianen.
quote:waarom kan deze persoon het wel relativeren en heb jij er zoveel moeite mee SKMbeat dat vraag ik mij nou af.
Op zaterdag 31 januari 2004 20:55 schreef Ragazzo het volgende:[..]
Op het neo-fascisten na heb ik ze idd allemaal voorbij horen komen. De meeste benamingen zijn nog juist ook. Ik zou daarom zeer zeker niet over discriminatie of racisme te spreken...het is maar hoe je ermee omgaat.
quote:Daar ging de hele discussie tussen hem en mij over
Op zaterdag 31 januari 2004 20:56 schreef odinio het volgende:[..]
waarom kan deze persoon het wel relativeren en heb jij er zoveel moeite mee SKMbeat dat vraag ik mij nou af.
Hij probeerde overigens de Italianen te betrekken bij het "conflict tegen de Autochtone Nederlanders", maar dat zal niet lukken omdat die zich anders opstellen.
[Dit bericht is gewijzigd door Ragazzo op 31-01-2004 20:58]
quote:OMDAT NIET ALLE ALLOCHTONE HETZELFDE ZIJN!!!
Op zaterdag 31 januari 2004 20:56 schreef odinio het volgende:[..]
waarom kan deze persoon het wel relativeren en heb jij er zoveel moeite mee SKMbeat dat vraag ik mij nou af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |