abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16744530
Ik vraag me nou toch een beetje af hè .. waarom praten die marokanen die hier echt al 3 generaties of langer wonen ngo steeds met dat marokaanse accent en niet gewoon perfect nederlands ....

Doen ze dat nou expres of zijn hun stembanden echt anders ofzo... leg me dat nou eens uit.

Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 17:18:05 #2
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_16744542
express, sommige nederlanders doen het ook.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 17:18:14 #3
22540 MysteryWoman
I'm watching you...
pi_16744547
omdat hu ouders marrokaans praten en er vaak marrokaanse tv opstaat? 9lekker veel vooroordelen he?) verder zijn ze er 'trots op om marrokaan te zijn?
geem ideej, maar ik vind het behoorlijk stom
sorry
  zaterdag 31 januari 2004 @ 17:18:37 #4
78918 SeLang
Black swans matter
pi_16744557
Dat is stoeah
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_16744582
trots zijn om marokaan te zijn
KLOOTVIOOL! luister is, je mot echt effe normaal doen met je HOOFD !!
  zaterdag 31 januari 2004 @ 17:20:23 #6
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_16744598
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:18 schreef Fliepke het volgende:
Ja, sommige nederlanders ook !

Om te janken toch !

ik ben benieuwd hoe afschuwelijk die zich zullen schamen als we over 20 jaar naar de klote zijn

Jawohl Herr Kaloin!
  zaterdag 31 januari 2004 @ 17:20:33 #7
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16744601
Ik vraag me nou toch een beetje af hè .. waarom praten die Limburgers die hier echt al eeuwen of langer wonen nog steeds met dat Limburgse accent en niet gewoon perfect Nederlands ....?
Doen ze dat nou expres of zijn hun stembanden echt anders ofzo... leg me dat nou eens uit?

Te variëren met Achterhoekers, Brabanders, Friezen,etc..

Let me be who I am ! Let me Kick Out The Jams ! Kick Out The Jams ! I done kick them out.
pi_16744605
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:18 schreef Fliepke het volgende:
ja ik ken idd zo'n figuur...

die gast is 100% NL, doet net alsof z'n ouders italiaans zijn, gaat alleen maar met turken en marokkanen om, en ondertussen kan hij gewoon niet anders praten dan met zo'n turks/marokkaans accent

echt, als je dit niet zelf heb meegemaakt dan geloof je dat gewoon niet

zaterdag 31 januari 2004 @ 17:20:47 #9
37248 BertV
Klei indiaan
pi_16744610
afzetten
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_16744626
Als ze allemaal zo goed marrokaans kunnen en bijna niet nederlands dan gaan ze toch lekker in marroko wonen hoeven ze zich ook niet meer aantepassen
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
pi_16744629
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:18 schreef MysteryWoman het volgende:
'trots op om marrokaan te zijn?
nou dan begrijpen ze een ding niet!
er is niks om trots op te zijn als je maroc bent
he buur!
pi_16744632
Welk accent..
Of.. de ouders kunnen geen NLs en praten dus niet NLs thuis tegen hun kinderen.. ?
pi_16744640
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:20 schreef SKMbeat het volgende:
Ik vraag me nou toch een beetje af hè .. waarom praten die Limburgers die hier echt al eeuwen of langer wonen nog steeds met dat Limburgse accent en niet gewoon perfect Nederlands ....?
Doen ze dat nou expres of zijn hun stembanden echt anders ofzo... leg me dat nou eens uit?

dat heeft met de regio te maken.. mijn opa en oma komen oorspronkelijk ook uit drente, die kant op.

die wonen dus nu in noord holland. drents accent? nee, ECHT niet. en dat terwijl ze er zelf vandaan komen

een 3e generatie marokkaan.. daarvan hebben ze overgrootoma/opa in marokko gewoond.. en die gasten praten nog steeds met accent.

leg mij nou eens uit...

pi_16744649
quote:

Omdat het standaard nederlands is ontstaan uit de verschillende accenten en fries is een taal !
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
pi_16744659
ik heb echt geen idee.....
  zaterdag 31 januari 2004 @ 17:23:17 #16
22540 MysteryWoman
I'm watching you...
pi_16744667
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:21 schreef tiez het volgende:

[..]

nou dan begrijpen ze een ding niet!
er is niks om trots op te zijn als je maroc bent

nee dat weten wij, maar zij niet!!! (oepssss)
pi_16744668
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:20 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

ja ik ken idd zo'n figuur...

die gast is 100% NL, doet net alsof z'n ouders italiaans zijn, gaat alleen maar met turken en marokkanen om, en ondertussen kan hij gewoon niet anders praten dan met zo'n turks/marokkaans accent

echt, als je dit niet zelf heb meegemaakt dan geloof je dat gewoon niet

ja ik ken er ook 1 ja .. zat bij mij op school 2 jaar terug.

Klinkt echt heel kut .. maar ik vraag me af waarom ze het doen!

pi_16744677
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:21 schreef MasterDisaster het volgende:
Als ze allemaal zo goed marrokaans kunnen en bijna niet nederlands dan gaan ze toch lekker in marroko wonen hoeven ze zich ook niet meer aantepassen
Het was een kwestie van wachten op een reactie zoals deze...

Maareh... ik snap sowieso niet waarom mensen met een accent praten!

pi_16744690
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:23 schreef MysteryWoman het volgende:

[..]

nee dat weten wij, maar zij niet!!! (oepssss)

nee maar je heb wel gelijk waar moet je trots op zijn dan '

murad ????? damn get al life

KLOOTVIOOL! luister is, je mot echt effe normaal doen met je HOOFD !!
pi_16744691
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:22 schreef MasterDisaster het volgende:

[..]

Omdat het standaard nederlands is ontstaan uit de verschillende accenten en fries is een taal !

juist ... en ik geloof niet dat het marokaans veel heeft bijgedragen aan de nederlandse taal
  zaterdag 31 januari 2004 @ 17:24:45 #21
37248 BertV
Klei indiaan
pi_16744710
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:22 schreef MasterDisaster het volgende:

[..]

Haha, dat zegt m'n mem ook altijd
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_16744714
quote:

Dat heet streekdialect. Veel Marokkanen praten anders en precies hetzelfde terwijl ze overal in Nederland wonen.

Volgens mij is het meer een straattaal.

pi_16744717
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:23 schreef P-Style het volgende:

[..]

Het was een kwestie van wachten op een reactie zoals deze...

Maareh... ik snap sowieso niet waarom mensen met een accent praten!

Komop man als hun zich in de 3e generatie nog niet hebben aangepast doen ze toch écht iets fout denk ik.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 17:25:39 #24
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_16744734
quote:

Gebruikelijk regionale accenten zijn dat. Die daar al vele jaren een gebruik zijn.

In Rotterdam praten de Rotterdammertjes al jaaaaaren Rotterdams. TS vraag zich af waarom een deel plotseling: 'Wvad zzeg je zzo did dad' roept terwijl dat niet echt gebruikelijk was. Je bent zelf toch ook niet opeens Fries gaan praten ofzo.

het vernietigen van uw weerwoord werd mede mogelijk gemaakt door Captain_Chaos

Jawohl Herr Kaloin!
  zaterdag 31 januari 2004 @ 17:26:02 #25
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_16744747
Omdat ze op alle mogelijke manieren proberen te verhinderen dat ze integreren, en als Nederlander gezien worden.

Ze willen wel de rechten van een Nederland, maar de sociale plichten die daar bij horen, ho maar, dat nooit.

Persoonlijk walg ik van dat soort kereltjes, bij die Marrokaanse meiden zie je het veel minder.

"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')