quote:
Man neergestoken om zijn geloofUitgegeven: 7-7-2001 14:18
ROERMOND - Een 21-jarige man uit Roermond is donderdagavond door een onbekende neergestoken omdat hij het verkeerde geloof zou aanhangen. Dat heeft de politie zaterdag bevestigd. De politie is nog op zoek naar de dader, waarschijnlijk een moslim. Het slachtoffer is een in Sri Lanka geboren christen.
De Sri Lankaan is inmiddels in het ziekenhuis behandeld en buiten levensgevaar. De man werd donderdagavond in het huis waar hij een kamer huurt, aangesproken door een hem onbekende man. Die vroeg hem welk geloof hij aanhing, christen of moslim.
Toen hij antwoordde christen te zijn, kreeg hij te horen dat dit niet goed was omdat er in huis allemaal Marokkanen wonen. Daarop vertrok de onbekende man, maar even later kwam hij terug. Hij schopte en sloeg de Sri Lankaan en stak hem uiteindelijk met een mes. Toen een andere bewoner naar de kamer kwam, maakte de dader zich uit de voeten.
quote:bedankt voor het onderstrepen van de essentie van mijn verhaal: segregatie leidt to extremen en onhanteerbare conflicten.
Op zaterdag 07 juli 2001 21:22 schreef Xamira het volgende:
Verzameltopic voor de liefhebbers....weer een schandalige daad van zo'n idioot...
zou voor die man en misschien ook voor die meid misschien veel leuker zijn
quote:Het wordt GVD steeds gekker. Neergestoken worden omdat je geen Moslim bent
Op zaterdag 07 juli 2001 21:22 schreef Xamira het volgende:
Verzameltopic voor de liefhebbersMan neergestoken om zijn geloof
neergestoken omdat hij het verkeerde geloof zou aanhangen.
Het slachtoffer is een in Sri Lanka geboren christen.
Die vroeg hem welk geloof hij aanhing, christen of moslim.Toen hij antwoordde christen te zijn, kreeg hij te horen dat dit niet goed was omdat er in huis allemaal Marokkanen wonen.
Of wordt het hier een mode om klakkeloos gewoon nieuwsberichten te knippen en te plakken zonder verdere bronvermelding of mening of uitleg, want dan kan ik wel de hele krant op Internet hier dumpen, zonder verder commentaar, maar ik geloof niet dat iedereen dat zo op prijs zal stellen.
quote:Krantenknipsels over incidenten met allochtonen in één topic onderbrengen lijkt me
Op zaterdag 07 juli 2001 22:03 schreef golfer het volgende:
Maar had de topic-opener nog een bepaalde mening of bedoeling met deze post?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |