quote:http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=37643
Weekend zorgt voor vijf verkeersdoden
Zondag 25 januari 2004 @ 20:48 - Bron: Trouw (ANP)In het verkeer zijn afgelopen weekend vijf doden gevallen. Zo zorgde een spookrijder op de A32 vanmiddag rond 17:00 uur voor een ernstig ongeval. De spookrijder en de bestuurder van de tegemoetkomende personenauto kwamen om het leven toen ze frontaal met elkaar in botsing kwamen.
De reden waarom de spookrijder tegen het verkeer in reed was dat de man het leven niet meer zag zitten. Helaas heeft hij met zijn trieste actie het leven van een ander beroofd.
Dit is gewoon enorm laag bij de grond. Precies hetzelfde als voor de trein springen.
Met deze walchelijke acties doen zulke zelfmoordplegers onnodig anderen een enorm verdriet aan.
Slik dan verdomme een hele pot met pillen en kwijn weg in een hoekje. Dan heb je tenminste nog respect en misschien zelfs wederzijds respect terrug van de nabestaanden.
Hoe denken jullie hier er over?
quote:Dat jij hem nu meer aandacht geeft dan-ie verdient.
Op zaterdag 31 januari 2004 16:18 schreef Burner2000 het volgende:
dat je jezelf van het leven wil beroven dat is zijn keuze, maar ga er dan geen anderen mee lastigvallen
wat mij betreft mag euthanasie gewoon legaal worden, en niet alleen voor oude seniele bejaarden die enorme pijn hebben
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 16:19 schreef Billengezicht het volgende:
Zelfmoord is zowieso al laf in mijn ogen.
quote:Als dat zo was, dan had ik zijn naam er bij gezet.
Op zaterdag 31 januari 2004 16:19 schreef K3 het volgende:[..]
Dat jij hem nu meer aandacht geeft dan-ie verdient.
quote:Oppakken en 20 jaar de cel in. Dan moet ie 20 jaar langen leven.
Op zaterdag 31 januari 2004 16:18 schreef Burner2000 het volgende:
quote:De mensen die zoiets doen zitten natuurlijk wel in een situatie waarin blijkbaar volgens hun geen enkele uitweg is.
En onschuldige mensen meenemen en anderen veel pijn doen maakt het allemaal nog erger.
Ik vind het juist laf dat het zover moet komen bij een persoon, blijkbaar zorgen de "laffe" mensen in zijn/haar omgeving ervoor dat het zo uit de hand moet lopen.
en het "leuke" is ook, dat als die suicidale spookrijder net even iets erger gewond is als de andere zwaargewonden dat we hem/haar eerst moeten helpen voordat we met de andere bezig kunnen gaan, terwijl je diegene het liefst een enorme knal voor z'n kop geeft en meteen de rest gaat helpen.
Maar het blijft verschrikkelijk en niet goed te praten.
quote:Mag je dat dan niet gewoon doen?
Op zaterdag 31 januari 2004 16:24 schreef Farao het volgende:
Inderdaad ontzettend egoistisch.en het "leuke" is ook, dat als die suicidale spookrijder net even iets erger gewond is als de andere zwaargewonden dat we hem/haar eerst moeten helpen voordat we met de andere bezig kunnen gaan, terwijl je diegene het liefst een enorme knal voor z'n kop geeft en meteen de rest gaat helpen.
Ookal is dat een egoistische klootzak die zichzelf van kant wou maken.
quote:Daar heb je een punt, maar ik denk er heel anders over.
Op zaterdag 31 januari 2004 16:22 schreef EgoTrippin het volgende:
Dit is gewoon een enorm snel getrokken conclusie. Het is heel goed voor te stellen dat iemand zo gedeprimeerd raakt dat ook dat hem niets meer kan schelen, op zo'n punt vervalt al zijn verantwoordelijkheidsgevoel.
quote:Inderdaad, dat geeft je te denken wie hier nou eigenlijk egoïstisch is.
Op zaterdag 31 januari 2004 16:24 schreef SoNoS het volgende:[..]
De mensen die zoiets doen zitten natuurlijk wel in een situatie waarin blijkbaar volgens hun geen enkele uitweg is.
Of dit ook inderdaad zo is, of dat er iets mis met de gedachtengang van zon persoon is natuurlijk de vraag.Ik vind het juist laf dat het zover moet komen bij een persoon, blijkbaar zorgen de "laffe" mensen in zijn/haar omgeving ervoor dat het zo uit de hand moet lopen.
zo...nu eerst een bavaria
quote:Nee, het is een snel getrokken conclusie om deze persoon egoïstisch en laag bij de grond te noemen.
Op zaterdag 31 januari 2004 16:30 schreef Burner2000 het volgende:[..]
Zelfmoord plegen is dat dan een snel getrokken conclusie?
quote:vind ik een makkelijke beoordeling voor iemand die (waarschijnlijk ik ken je niet) niet in een situatie heeft gezeten dat er je er geen toekomst meer in zag! dat je jezelf niet nuttig vind voor deze wereld aleen als je dood bent!
ik vind wel als je in een situatie komt dat je er een einde aan maak dat je het danmoet doen zonder iemand mee te nemen!
quote:Kan je hem dan niet per ongeluk over 't hoofd zien?
Op zaterdag 31 januari 2004 16:29 schreef Farao het volgende:
Nee, degene die het zwaarst gewond is moet als eerst gehopen worden.Ookal is dat een egoistische klootzak die zichzelf van kant wou maken.
quote:Dit is gewoon gelijk aan een laffe moord.
Op zaterdag 31 januari 2004 16:35 schreef EgoTrippin het volgende:[..]
Nee, het is een snel getrokken conclusie om deze persoon egoïstisch en laag bij de grond te noemen.
Maar als je bij zo'n ongeval zoals met die spookrijder ter plaatse komt is het meestal zo'n chaos dat je niet eens weet wie de spookrijder was en of het inderdaad om zelfmoord ging, vaak hoor je dit pas achteraf.
En we kunnen moeilijk iemand laten liggen bij 'n ongeval onder 't mom van "ja maar we dachten dat die persoon wel eens zelfmoord had geprobeerd te plegen".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |