abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16739340
Wie kan mij helpen.

Ik ga een gat in de muur maken, met een stalen draagbalk daarboven omdat het een dragende muur is.

Met welk soort cement moet ik die stalen balk ondersabelen ?
Bij de gamma etc heb je zoveel keuze dat ik het echt niet weet en op internet zie ik alleen "professionele" producten.....

zaterdag 31 januari 2004 @ 14:06:23 #2
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_16739675
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 13:53 schreef peioz het volgende:
Wie kan mij helpen.

Ik ga een gat in de muur maken, met een stalen draagbalk daarboven omdat het een dragende muur is.

Met welk soort cement moet ik die stalen balk ondersabelen ?
Bij de gamma etc heb je zoveel keuze dat ik het echt niet weet en op internet zie ik alleen "professionele" producten.....

ik denk dat je je eerst maar eens moet verdiepen in de kunst van het stutten van een dragende muur, voordat je je waagt aan dit soort dingen en niet eens álles ervan weet
fok headline: peioz bedolven onder puin huis na slopen draagmuur
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_16739784
Ik weet hoe ik muur moet stutten. Ik weet welke balk ik moet gebruiken. Ik weet dat ik ondersabel-mortel moet hebben, maar bij de gamma (etc.) hebben ze het blijkbaar niet en weten ze me alleen metselmortel voor te schotelen. Daarom zoek ik iemand die mij kan helpen.....
  Milf zondag 1 februari 2004 @ 05:56:48 #4
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_16766500
*zwiep*
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 1 februari 2004 @ 19:38:40 #5
76230 Josias
"Jezus, Lullo"
pi_16787630
Wat dacht je van ondersabelings mortel?
Moet je bij een professionele bouwmaterialen handel halen, en niet bij de gamma.

Hebben jullie geen bouwcenter inde buurt?

pi_16789302
't moet niet krimpende rommel zijn, anders verzakt de boel alsnog!
  zondag 1 februari 2004 @ 20:34:22 #7
76230 Josias
"Jezus, Lullo"
pi_16789983
Tillman ondersabelings mortel moet je hebben
pi_21096762
Krimpvrije specie is de vakterm.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_21097175
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 13:15 schreef julekes het volgende:
Krimpvrije specie is de vakterm.
Niet krimpende rotzooi heet het dus bij de Gamma
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 21:39:04 #10
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_21106577
Aan dragende muren moet je niet zomaar beginnen te zagen. Dit gebeurt normaal trouwens niet eens met een zaag.

Hoe dik is de muur, en hoe groot (breed/hoog) is de opening?

Waarmee je het ondersabelt is voor de constructie niet van zo'n groot belang, omdat het niet echt belast zal worden.
De krachten komen uit op de plaats waar de stalen balk de muur ingaat.
Als de opening te groot is, komen er teveel krachten uit op de uiteinden, en dat moet die muur maar aankunnen. In dat geval raad ik je aan om een constructeur in te schakelen die je dat fijn berekent.

Ontopic: Gebruik gewone goeie mortelspecie. En die kripmt niet mits je het goed doet.

Je hebt trouwens 3 soorten krimp:
- Plastische krimp
- Uitdrogingskrimp
- Hydratatiekrimp

Plastische krimp ontstaat als het mengsel nog nat is en het water verdampt te snel als het nog niet genoeg verhard is.
Uitdrogingskrimp krijg je bij te droge lucht. Het water wordt uit de poriën onttrokken door de lucht.
Hydratatiekrimp is moeilijk uit te leggen, maar het komt door het volumeverandering van het mengsel, wanneer je het water en het materiaal mengt. Omdat water en cement apart een groter volume heeft dan als het gemengd is.

Alle mogelijke soorten krimp zijn te voorkomen door zo weinig mogelijk water te gebruiken, dat het precies genoeg is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')