edit, zelfs de link voor je:
http://www.buzzmachines.com/
Maar wil je een programma dat veeeel artiesten gebruiken: Cubase
Een programma als Cubase kan werken met Virtuele Instrumenten (de Steinberg standaard heet VST, Virtual Studio Technology). Deze zien er vaak net zo uit als echte (hardware-) instrumenten op je beeldscherm maar het geluid wordt gemaakt door je computer. Je kunt ze bijvoorbeeld aansturen via een keyboard dat op je computer is aangesloten. Onder die VST-instrumenten zijn ook een hoop synthesizers te vinden, dat zijn apparaten waarmee je geluiden kunt "maken" door aan de juiste knoppen te draaien.
Je eigen VST-instrumenten programmeren kan ook, maar is uiteraard ingewikkeld(er). Een handig programma is Synthedit en dat kan je gratis downloaden: www.synthedit.com. Hiermee kun je gewoon blokjes aan elkaar verbinden en zo je eigen instrument bouwen. Zelfs het uiterlijk kan je aanpassen.
Maar nogmaals, begin daar niet mee zolang je de basisprincipes nog niet onder de knie hebt.
En o ja, Greenwood is briljant.
quote:Ik heb er alleen een dagje mee gekloot en kreeg er nog nix zinnigs uit haha, wel voor 'gevorderden'! Voor beginners (zoals ik) zijn er echt 100-en softsynths verkrijgbaar als bijv. plugin voor cubase. Zelf vind ik Absynth een hele mooie.
Op vrijdag 30 januari 2004 21:40 schreef search64 het volgende:
Reaktor, kun je je eigen synths mee maken.
[Dit bericht is gewijzigd door Kulakanth op 01-02-2004 20:27]
Iemand bekend met het programma?
Als je eens gratis aan de slag wil in een Max/MSP-achtige omgeving, is PD erg de moeite waard. Ook Bidule is een leuk programma (beiden voor zowel Mac als PC).
Verder is SyncModular een leuk pakket. Tis een beetje Reaktor-achtig. Maar dan gratis
Ook leuk om misschien eens naar te kijken is deSoundForum Synthesizer van NativeInstruments. Helemaal gratis voor Windows
En voor de echte hardcore sound/audiodesigners heb je programmeeromgevingen als CSound of SuperCollider (Mac only) waarmee je je helemaal uit kunt leven.
Tot slot vind ik zelf Coagula (Windows) echt geniaal. Al kun je daar niet echt doelmatig geluiden mee creeëren zoals met de bovenstaande pakketten. Het is een programma waarmee je zelf een FFT spectrum analyse kunt tekenen a la Paint en deze dan kunt afspelen als geluid. Ook kun je plaatjes inladen en deze afspelen
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 03-02-2004 17:15]
quote:Csound voor Windows. En SuperCollider voor Mac (hoewel CSound er voor Mac ook wel is).
Op zaterdag 31 januari 2004 19:16 schreef doender het volgende:
die software schrijven zie ik op zich wel zitten...ik heb wel wat ervaring met programmeren in c++ enzo. maar ik neem aan dat dit veel anders is. is er een soort taal of speciaal programma waarbinnen je die software kan schrijven? en is dat er ook nog voor windows? ik heb op google niks kunnen vinden...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |