Hellmond> Die lompe uitspraak zegt in principe niets over zelfmoord. Ik plaats het in die context. Dan zou je dus vinden dat ik me moet schamen, dat kan natuurlijk.
Verder geloof ik best dat er mensen zijn die echt geen uitweg meer zien. Maar ik blijf het egoistisch vinden wat je je nabestaanden aan doet.
quote:enorme toegevoegde waarde ook
Op vrijdag 30 januari 2004 20:17 schreef Hanneke1983 het volgende:
positief zulke topics
quote:Jij denkt dat het niet egoistisch is omdat er geen blijvend trauma wordt bezorgd? Sorry hoor, maar idd ik denk dus wel van doe het even lekker afgezonderd inplaats van mij er mee lastig te vallen. Als je zelfmoord wil plegen prima, maar ga niet aandacht trekken door het in een plek te doen waar anders veel mensen komen.
Op vrijdag 30 januari 2004 20:22 schreef Baklap het volgende:
Zelfmoord plegen op een school waar andere zijn is juist niet egoistisch. Je bezorgt echt niemand een blijvend trauma. Verder is het egoistisch om dat egoistisch te vinden. Zo van, ik wil niet opgezadeld worden met je problemen..snij je polsen maar door in een donker zolderkamertje dan heb ik er geen last van.
Ik vind het dat iemand het echt niet kan maken om andere even lekker mee te laten genieten als je het stomme idee krijgt om zelfmoord te plegen.
quote:Hahaha
Op vrijdag 30 januari 2004 20:22 schreef Baklap het volgende:
Zelfmoord plegen op een school waar andere zijn is juist niet egoistisch. Je bezorgt echt niemand een blijvend trauma. Verder is het egoistisch om dat egoistisch te vinden. Zo van, ik wil niet opgezadeld worden met je problemen..snij je polsen maar door in een donker zolderkamertje dan heb ik er geen last van.
En niks imo, gewoon een feit.
Dat zelfmoord soms het gevolg is van dat anderen egoistisch *zijn geweest*, dat is ook een feit. Maar ja, sinds wanneer versla je egoisme met egoisme? Dat werkt gewoon niet zo. De mensen omwege je zelfmoord pleegt leven gewoon door, misschien een schuldgevoeletje erbij, maar ze zullen er echt niet om veranderen, en jij als zelfmoordpleger zal dat sowieso niet meemaken.
Zelfmoord = dom en zelfmoord = egoistisch, dat zijn de enige conclusies die je kunt trekken.
quote:Maar je zegt het verkeerd. Die mensen zien WEL een uitweg, namelijk zelfmoord. En voor die uitweg kiezen ze dan. Mensen plegen zelfmoord voor zichzelf.
Op vrijdag 30 januari 2004 20:16 schreef Cruoninga het volgende:
Verder geloof ik best dat er mensen zijn die echt geen uitweg meer zien. Maar ik blijf het egoistisch vinden wat je je nabestaanden aan doet.
Wat ze tot de zelfmoord geleid heeft is een ander verhaal. Maar mensen bedenken zo veel redenen waarom ze zelfmoord zouden plegen. Maar de daad zelf is zo egoistisch als wat, ze doen het omdat ze het ZELF niet meer zien zitten, niet omdat iemand de hele tijd tegen ze loopt te zeggen 'vermoord jezelf, vermoord jezelf...'. Dan zou het trouwens gewoon moord zijn.
quote:Het trauma is vaak zelfs waar de zelfmoordenaar op hoopt.
[b]Op vrijdag 30 januari 2004 20:31 schreef Infernal het volgendeJij denkt dat het niet egoistisch is omdat er geen blijvend trauma wordt bezorgd?
Dit heeft geen zin....
Als mensen zich niet willen inleven in de wereld van iemand die tot zo'n daad gedwongen wordt, snap ik niet waarom deze topics steeds weer worden aangemaakt.
quote:mjwa, mee eens... dit zijn discussies zonder einde! de enigen die er wat over kunnen vertellen zijn de mensen die onder de zoden liggen. die kunnen hun reden geven en zeggen wat het lef of egoisme nodig is om het te doen...
Op vrijdag 30 januari 2004 21:01 schreef ToT het volgende:
*Zucht* Weer die respectloze shit.Dit heeft geen zin....
Als mensen zich niet willen inleven in de wereld van iemand die tot zo'n daad gedwongen wordt, snap ik niet waarom deze topics steeds weer worden aangemaakt.
quote:Hoe kom je aan deze wijsheid? zelf ooit neigingen gehad ofzo?
Op vrijdag 30 januari 2004 20:55 schreef RetepV het volgende:[..]
Het trauma is vaak zelfs waar de zelfmoordenaar op hoopt.
Als je jarenlang helemaal gekleineerd en/of in elkaar geslagen bent door dezelfde groep lui, dan is het toch een heerlijke vorm van wraak dat je ze met zo'n trauma op zadelt? (Hoe ziek dat dat ook klinkt.)
Het lijkt een vorm van gerechtigheid: "Kijk eens waar jullie mij met jullie gedrag toe gedwonden hebben!"
Hiermee wil ik niet zeggen of het goed of fout is.
quote:mensen die dit soort taal uitslaan doen het meestal toch niet, dan kan je net zo goed met een gun naar school komen als het je allemaal niets meer kan schelen.
Op vrijdag 30 januari 2004 23:27 schreef ToT het volgende:
Vind je het gek joh?Als je jarenlang helemaal gekleineerd en/of in elkaar geslagen bent door dezelfde groep lui, dan is het toch een heerlijke vorm van wraak dat je ze met zo'n trauma op zadelt? (Hoe ziek dat dat ook klinkt.)
Het lijkt een vorm van gerechtigheid: "Kijk eens waar jullie mij met jullie gedrag toe gedwonden hebben!"
quote:Hier ben ik het apsoluut NIET mee eens!
Op vrijdag 30 januari 2004 20:55 schreef RetepV het volgende:[..]
Het trauma is vaak zelfs waar de zelfmoordenaar op hoopt.
In sommige gevallen laten ze wel een brief of een kaartje achter voor de nabestaande of voor een trein conducteur.....
Maar dat iemand hoopt dat de na bestaande er een trauma aan over houden... apsoluut niet!!
quote:En de ouders van die persoon dan? Die worden op dat moment vergeten? Je doet de mensen waar je het meeste om geeft iets heel ergs aan.
Op vrijdag 30 januari 2004 23:27 schreef ToT het volgende:
Vind je het gek joh?Als je jarenlang helemaal gekleineerd en/of in elkaar geslagen bent door dezelfde groep lui, dan is het toch een heerlijke vorm van wraak dat je ze met zo'n trauma op zadelt? (Hoe ziek dat dat ook klinkt.)
quote:- edit: same goes for you -
Op zaterdag 31 januari 2004 01:23 schreef Stranger het volgende:
- edit: doe eens ff normaal -
[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 31-01-2004 09:45]
quote:iemand die zo diep in de put zit, kán alleen maar 1 ding zien, dat is het probleem, daarom ziet hij dus ook geen uitweg, hoort hij niet wat anderen zeggen, ziet hij niet wat anderen zien en denkt hij dat er geen andere oplossing is.
Op vrijdag 30 januari 2004 20:54 schreef RetepV het volgende:[..]
Maar je zegt het verkeerd. Die mensen zien WEL een uitweg, namelijk zelfmoord. En voor die uitweg kiezen ze dan. Mensen plegen zelfmoord voor zichzelf.
Wat ze tot de zelfmoord geleid heeft is een ander verhaal. Maar mensen bedenken zo veel redenen waarom ze zelfmoord zouden plegen. Maar de daad zelf is zo egoistisch als wat, ze doen het omdat ze het ZELF niet meer zien zitten, niet omdat iemand de hele tijd tegen ze loopt te zeggen 'vermoord jezelf, vermoord jezelf...'. Dan zou het trouwens gewoon moord zijn.
dat jij dat niet kunt begrijpen, betekent niet dat zij egoistisch zijn, maar dat jij jezelf gelukkig mag prijzen nog nooit zo depressief geweest te zijn.
egoïsme impliceert in zekere zin berekendheid, bewust zijn van en daar is bij mensen die zo diep in de put zitten geen sprake van meer, allang niet meer.
En wat mijn eigen uitspraak betreft; dat sluit eigenlijk aan op wat Milagro zegt. Het is niet zo dat iemand het allemaal plant en alles in detail uitdenkt enzo. Het is pure emotie. Dat overheerst alles. En om dan nog zo negatief over die mensen te doen van dat het mietjes zijn of dat ze zwak en laf zijn.....dat vind ik zelf dus persoonlijk zwak en laf.
quote:Wat moeten die mensen dan,blijven leven voor de nabestaanden?
Op vrijdag 30 januari 2004 20:16 schreef Cruoninga het volgende:
Vervolg van deel 1 (ja echt)Hellmond> Die lompe uitspraak zegt in principe niets over zelfmoord. Ik plaats het in die context. Dan zou je dus vinden dat ik me moet schamen, dat kan natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |