Maar nu is er Oceansize, Sophia, Sun Kil Moon, Cave In, 30 Seconds to Mars, Aereogramme, White stripes, Kings of Leon en zovelen andere.
Ook de vroegere helden uit begin jaren negentig zijn weer terug Audioslave, Pearl Jam, Queens of the Stoneage met al hun satelietbandleden van Foo Fighters, Screaming Trees. Mike patton stampt originele bands uit de grond alsof het niks is. Living Colour bestaat weer. En Mark Lanegan brengt weer goed werk uit. RHCP is zo'n beetje de grootste band van de planeet (als U2 niks uitbrengt).
Eigenlijk is alleen Metallica op een Detour en wordt de Nu-metal wel heel afgezaagd, volgens mij gaat het beter dan ooit!
[Dit bericht is gewijzigd door niksan op 30-01-2004 18:25]
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 30-01-2004 18:32]
quote:Billy Corgan maakt weer een nieuw album
Op vrijdag 30 januari 2004 18:21 schreef Zwartadder het volgende:
Dsejus wat is het aan de hand? De ene na de andere briljante plaat ziet heden ten dage het duistere daglicht. en dan te bedenken dat een jaar of 4 geleden zelden nog echt goeden rockplaten uitkwamen op wat gevsetigde namen na.Maar nu is er Oceansize, Sophia, Sun Kil Moon, Cave In, 30 Seconds to Mars, Aereogramme, White stripes, Kings of Leon en zovelen andere.
Ook de vroegere helden uit begin jaren negentig zijn weer terug Audioslave, Pearl Jam, Queens of the Stoneage met al hun satelietbandleden van Foo Fighters, Screaming Trees. Mike patton stampt originele bands uit de grond alsof het niks is. Living Colour bestaat weer. En Mark Lanegan brengt weer goed werk uit. RHCP is zo'n beetje de grootste band van de planeet (als U2 niks uitbrengt).
Eigenlijk is alleen Metallica op een Detour en wordt de Nu-metal wel heel afgezaagd, volgens mij gaat het beter dan ooit!
quote:Je was er 6 december zeker niet bij in Arnhem? Als je er bij was zou je zoiets namelijk niet zeggen
Op vrijdag 30 januari 2004 18:21 schreef Zwartadder het volgende:
En de nieuwe Mars Volta plaat is inderdaad ook erg geweldig.
quote:Goeie theorie, zit misschien wel wat in ja...
Op vrijdag 30 januari 2004 18:35 schreef Zwartadder het volgende:
Ja veel zullen inderdaad die garage-rock revivalbands noemen. Maar ook buiten deze groepen lopen er in de low-fi en britrock scene, en de amerikaanse alternatice veel interessante bands rond. Zou het kunnen dat het ligt aan de economische teruggaan en de post 11september stress die we hebben ( gehad??). eind jaren 90 ging het zo goed in de wereld, dat vele rockbands volgens mij bij gebrek aan inspiratie er mee gekapt zijn.
Ja, in de britrock scene zit ook een aantal hele mooie bandjes. Franz Ferdinand om er maar eentje te noemen.
quote:En waaruit trek je die conclusie?
Op vrijdag 30 januari 2004 18:38 schreef Baklap het volgende:
Rock is net zo dood als tweepak.
quote:He ik heb Metallica vorig jaar ook live gezien, het klinkt allemaal nog supergeinspireerd. Maar hun nieuwe plaatsis precies het tegenover gestelde, wel gedurft maar zo inspiratieloos, dat ze vooral nog steunen op hun klassiekers. En dat kunnen ze niet blijven doen natuurlijk
Op vrijdag 30 januari 2004 18:32 schreef Mgolovic het volgende:[..]
Je was er 6 december zeker niet bij in Arnhem? Als je er bij was zou je zoiets namelijk niet zeggen
quote:Lenny Kravitz onder andere
Op vrijdag 30 januari 2004 18:40 schreef Maidenfan het volgende:
Wie heeft het eigenlijk in zijn hoofd gehaalt om te zeggen dat rock dood is?!
quote:Haha
Op vrijdag 30 januari 2004 18:41 schreef Zwartadder het volgende:[..]
Lenny Kravitz onder andere
quote:Die klassiekers blijven ze gewoon spelen omdat de fans die willen horen. Ik durf te wedden dat St Anger of Frantic over een jaar of 2 ook gewoon tot de vaste setlist hoort. En als je ziet dat iedereen St Anger net zo hard meebrult als Creeping Death of Master of Puppets denk ik dat ze het niet zo verkeerd doen. Ik vind St Anger ook minder dan Master of Puppets, maar zo'n album maak je maar 1 x. Als ze nou nog steeds Master of Puppets achtige albums maakten kreeg je zoiets als Slayer doet, steeds het zelfde. En dat gaat erg vervelen.
Op vrijdag 30 januari 2004 18:40 schreef Zwartadder het volgende:[..]
He ik heb Metallica vorig jaar ook live gezien, het klinkt allemaal nog supergeinspireerd. Maar hun nieuwe plaatsis precies het tegenover gestelde, wel gedurft maar zo inspiratieloos, dat ze vooral nog steunen op hun klassiekers. En dat kunnen ze niet blijven doen natuurlijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |