abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 januari 2004 @ 20:14:32 #101
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_16724069
Mijn katten hadden alle inentingen en kuren en castraties die nodig zijn. Ook heb ik ze pas na zeker 8 weken gekregen (volgens mij was het zelfs nog wat later) en waren ze al keurig door de moeder opgevoed. Ook bij m'n hond zo. Mijn katten kwamen niet eens buiten trouwens.

Dank je voor de interesse.

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_16724100
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 20:05 schreef Furby het volgende:

[..]

Nee, dan ben je een boer die weet wat werkt. Beter 2 keer een mep dan weken aankutten. Denk je dat de 1e in rang bij een roedel ook de lagere in rang zijn voedsel laat jatten bij honden ??? Nee, die bijt 'm een keer flink zodat die het snapt.

En dan kom jij eraan met je Jomanda gezever en is het andere ineens slecht. Weet je wat slecht is Idioten die katten/honden houden op een klein kutflatje. Vroeger kreeg een kind nog wel eens een tik. Hoor je ook niemand over.

[afbeelding]

Laten die diervriendelijke methode's nou eens razend goed werken, soms zelfs sneller als met slaan.

Heb je het weleens geprobeert om het diervriendelijker te doen, krijg je een snerterig goed band van met je dieren...

Ik heb hier een hond van ruim 65 kilo lopen, nog nooit heeft hij ook maar 1 tik gehad, hij doet het fantastisch, maar het is dan ook levensgevaarlijk om dat soort honden met slaan op te voeden, die zijn niet zo volgzaam en slaafs, de kans dat hij je te pakken neemt op een dag is levensgroot als je hem met slaan opvoed...

Slaan is echt beroerd, daarmee geef je duidelijk aan dat je onmachtig bent, dat je geen goede roedelleider bent.

Je zegt zoveel over dat bijten, tuurlijk, bijt jij maar lekker dan ipv te slaan, eens zien hoe lang je het volhoudt zonder schade....

Waarom zou je als een botte boer tekeer gaan terwijl het niet hoeft, waarom zou je slaan als het ook anders kan?

In noodzaak kan ik het nog begrijpen, maar als het niet nodig is, waarom dan bruut doen?

Ga eens een curcus honden en katten gedrag volgen, zou je heel veel van opsteken.

Jij denkt echt dat honden in een roedel elkaar continu bijten enzo om van alles, dat is niet waar, in een goedlopend roedel word niet gebeten en als er gecorrigeerd word dan gaat dat redelijk zacht, komt meestal geen geweld in wat voor mate aan te pas, alleen een beetje dreiging.
Als er harder gecorrigeerd word is dat meer duw en trek werk als bjtwerk, hun instinct zegt dat ze elkaar niet mogen verwonden, want een verwond dier kan niet goed jagen.
Je hebt er geen idee van hoe zacht een roedel met elkaar omgaat en hoe vergevelijk ze zijn naar elkaar toe.

Ik heb hier 3 honden lopen in een vast roedelverband, de jongste is 6 jaar, nog nooit is er gebeten naar elkaar, echt nog nooit.....

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 20:16:35 #103
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_16724125
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 20:10 schreef snakelady het volgende:

het zijn trouwens allemaal ook katten uit de opvang.

Dat had ik al gelezen ja, mijn opmerking was meer algemeen bedoeld net zoals jij in zijn algemeenheid tegen figuren preekt die katten naar het asiel trappen.

Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  vrijdag 30 januari 2004 @ 20:21:35 #104
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_16724273
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 20:15 schreef erodome het volgende:

Ga eens een curcus honden en katten gedrag volgen, zou je heel veel van opsteken.

Mijn toenmalige vriendin is met onze hond naar de school van Martin Gaus geweest. Die hele kutopleiding gevolgd. Dat is echt waar te triest voor woorden. Bij de eerste les moesten de honden in de auto blijven terwijl de mensen de eerste theorie kregen (28 graden ongeveer) Ik ben lekker als enige bij de auto gebleven en onze hond buiten gelaten. (kwam later nog 1 iemand bij, terug vanuit het lokaal) Vanaf toen had ik het al gehad met die idioten. Niet slaan maar lekker een nekhernia bezorgen dmv corrigerende rukken aan de riem

pi_16724385
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 20:21 schreef Furby het volgende:

[..]

Mijn toenmalige vriendin is met onze hond naar de school van Martin Gaus geweest. Die hele kutopleiding gevolgd. Dat is echt waar te triest voor woorden. Bij de eerste les moesten de honden in de auto blijven terwijl de mensen de eerste theorie kregen (28 graden ongeveer) Ik ben lekker als enige bij de auto gebleven en onze hond buiten gelaten. (kwam later nog 1 iemand bij, terug vanuit het lokaal) Vanaf toen had ik het al gehad met die idioten. Niet slaan maar lekker een nekhernia bezorgen dmv corrigerende rukken aan de riem

[afbeelding]

Zelfs martin gaus weet tegenwoordig beter.....
Die gebruikt geen slipkettingen meer

Maar martin gaus is niet het enige op opvoedingsgebied hoor, ik had het meer over echte gedragscursussen, over martin gaus denken we volgens mij hetzelfde...

De slipketting, ook een oud gebruik, ik weet nog met sam(11 jaar), we moesten slipketting gebruiken op curcus.
Zelfs nu zijn er nog cursussen die met slipketting werken, ik ben van training afgegaan met wunna hierdoor, die is daar veelste gevoelig voor.

Maar de slipketting is zo slecht nog niet, als je hem goed gebruikt iig...
Heel veel mensen weten niet hoe ze zo'n ketting(die de beet van een andere hond nadoet) moeten gebruiken die staan eraan te rukken alsof het hoofd van de hond eraf moet, dat kan idd flinke schade opleveren aan de nek.

Al met al is een goed gebruik van de slipketting beter en effectiever als slaan...

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 20:35:15 #106
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_16724597
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 20:15 schreef erodome het volgende:
Heb je het weleens geprobeert om het diervriendelijker te doen, krijg je een snerterig goed band van met je dieren...
Kennissen hebben dezelfde, volgens jou, dieronvriendelijke methode toegepast bij hun kat, en ze hebben een verdomd goeie band met hun dieren, dus het is onzin om te zeggen dat dit een of andere barbaarse methode is die katten schaadt.

Wat is dat tegenwoordig? Straks is het al dierenmishandeling als je tegen je huisdier je stem verheft, of 'm boos aankijkt. Politieke correctheid

Ga eens in de natuur kijken, of het er daar allemaal zo vriendelijk en lieflijk aan toe gaat. Het enige wat je bereikt is dat je dat dier steeds meer afstemt op jouw wensen, want ja, je wilt natuurlijk wel een kat die jou volledig gehoorzaamt en niet lastig is. Maar ja, gemak dient de mens nu eenmaal

pi_16724947
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 20:35 schreef Leshy het volgende:

[..]

Kennissen hebben dezelfde, volgens jou, dieronvriendelijke methode toegepast bij hun kat, en ze hebben een verdomd goeie band met hun dieren, dus het is onzin om te zeggen dat dit een of andere barbaarse methode is die katten schaadt.

Wat is dat tegenwoordig? Straks is het al dierenmishandeling als je tegen je huisdier je stem verheft, of 'm boos aankijkt. Politieke correctheid

Ga eens in de natuur kijken, of het er daar allemaal zo vriendelijk en lieflijk aan toe gaat. Het enige wat je bereikt is dat je dat dier steeds meer afstemt op jouw wensen, want ja, je wilt natuurlijk wel een kat die jou volledig gehoorzaamt en niet lastig is. Maar ja, gemak dient de mens nu eenmaal

Je zegt het zelf aan, een dier aanpassen aan jouw wensen...

De diervriendelijke methode's zijn erop gericht om in het dier zijn straatje te blijven ipv het dier op alle punten aan jou aan te passen.
Dsu het dier past zich een beetje aan jou aan en jij past je aan het dier aan, zo kom je elkaar tegemoet en dat werkt echt hartstikke fijn.

Ik zeg niet dat de oude methode's gelijk dierenmishandeling zijn, ik zeg ook niet dat je geen goede band met je dier kan hebben als je de oude methode's gebruikt.

Ik zeg dat je een nog diepere band op nivo van het dier kan krijgen als je de nieuwere methode's gebruikt.
Het is dus niet meer nodig om de oude, wat brutere, methode's te gebruiken want er zijn andere betere methode's gevonden.

Ook opvoeding e.d. staat niet stil, ook hierin word ontwikkeld en worden we wijzer, ga mee met die ontwikkelingen, blijf niet stilstaan...

Mijn oudste hond sammy is ook met de oude methode's opgevoed, doh hangt er een beetje tussenin en wunna is met de zachte methode's opgevoed.

Alledrie de honden heb ik een geweldige band mee, maar ik heb geleerd, ben meegegaan, nu worden ze allen met de nieuwere methode's behandeld en het werkt.

De katten zijn altijd al op zacht nivo opgevoed en ik heb heel wat opvangkatten(wildvang en andere etters) in huis gehaalt(omdat ze anders ingeslapen moesten worden omdat ze niet te hadhaven waren, met heropvoeding lukte dat wel), van die etters leer je 1 ding heel snel, met geweld kom je nergens, met geduld en liefde kan je alles bereiken....

Dus waarom de oudere en minder vriendelijke methode's gebruiken als het niet meer nodig is?

Dat is waar het mij om gaat...

zaterdag 31 januari 2004 @ 00:53:39 #108
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_16730892
Ik heb m'n hond nooit een tik verkocht, en dat zal ik ook nooit doen ook... Ik vindt het niet zo persé nodig om te showen dat ik de baas over hem ben, in tegenstelling tot sommige anderen.

Mijn hond luistert toch goed... ik kan ook gewoon bij hem gaan zitten zodat hij boven mij uitkomt, of aankijken.. dat maakt allemaal niks... hij loopt nooit met z'n staart tussen z'n poten, en is nooit bang bij mijn aanwezigheid, en zo hoort het ook.

Gewoon niet slaan, 2 keer per dag lang uitlaten, en veel koekjes geven, dat is het geheim achter succes

pi_16730999
deed het allen met pis
maar met hoogpolig tapijt gat dat een beetje moeilijk .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_16737210
Mijn kat was al zindelijk toen ik hem kreeg, moest nog wel ff een trapje maken voor de kattenbak
Overigens is het zo dat mijn kat meer respect heeft voor de plantenspuit dan voor mij
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zaterdag 31 januari 2004 @ 12:26:49 #111
36038 Shaman
retro-progressief
pi_16737301
Mijn kat komt uit een studentenhuis waar hij o.a. door zijn onzindelijkheid zo goed als onhoudbaar was. Hij werd daar idd op de, in de O.P. beschreven methode 'zindelijk gemaakt'. Vanaf de dag dat die kat hier was, was hij zindelijk, het arme beest was gewoon verschrikkelijk in de stress geschoten door zijn 'zindelijkheidstraining' en deed juist daardoor zijn behoefte overal...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')