Mensen, dit is niet diervriendelijk, dit is pure mishandeling en bakerpraat!! 'Argumenten' zoals: "Ik voed al x jaar katten op en op die manier zijn ze allemaal zindelijk geworden hóór", zijn volledig zinloos. Net alsof je er trots op bent dat je je kat al mishandelend zindelijk hebt gemaakt, goed van je hoor, knap gedaan!
Er zijn tal van andere, vriendelijke manieren zoals consequent corrigeren. Ze vergen alleen veel geduld en dat ontbreekt nog wel eens. Natuurlijk is het frustrerend als je kat overal blijft plassen, maar ga dan niet over op de harde hand, bedenk waar je mee bezig bent. Als je van je dier houdt, ga je voor de diervriendelijke manier en niet 'the easy way'.
Dat wilde ik ff kwijt
Ik vind het ook om te als mensen zó met hun kat om gaan.
Ik vind wel dat je gelijk hebt, dat je gewoon rustig je kat moet leren om zindelijk te worden, want het is logisch dat dit een tijdje duurt. (ook bij mensen zo...)
quote:En wat is die manier he? Je vingertje opsteken en ze vermanend toespreken?
Op vrijdag 30 januari 2004 16:20 schreef BadGirly het volgende:
Als je van je dier houdt, ga je voor de diervriendelijke manier en niet 'the easy way'.Dat wilde ik ff kwijt
quote:met de kop erboven houden wilt ook helpen.
Op vrijdag 30 januari 2004 16:20 schreef BadGirly het volgende:
Ik ben het beu, verschillende personen blijven maar aanraden dat je je kat/kitten met zijn neus door de ontlasting moet halen wanneer deze onzindelijk is.Mensen, dit is niet diervriendelijk, dit is pure mishandeling en bakerpraat!! 'Argumenten' zoals: "Ik voed al x jaar katten op en op die manier zijn ze allemaal zindelijk geworden hóór", zijn volledig zinloos. Net alsof je er trots op bent dat je je kat al mishandelend zindelijk hebt gemaakt, goed van je hoor, knap gedaan!
Er zijn tal van andere, vriendelijke manieren zoals consequent corrigeren. Ze vergen alleen veel geduld en dat ontbreekt nog wel eens. Natuurlijk is het frustrerend als je kat overal blijft plassen, maar ga dan niet over op de harde hand, bedenk waar je mee bezig bent. Als je van je dier houdt, ga je voor de diervriendelijke manier en niet 'the easy way'.
Dat wilde ik ff kwijt
PS: als ik jou was zou ik me maar niet aan fretten wagen
wat wil je in godsnaam bereiken? Dat je kat doodsbang van je wordt en jou gaat aanzien voor degene die hem altijd ellende geeft en mishandelt?
Wil je dat? ja dan moet je vooral deze "diervriendelijke" methode toepassen.
Komop zeg, wat een gelul, iets leren kost tijd, inzet en aandacht. Opnieuw, opnieuw en opnieuw.
Een kind ram je toch ook niet de hele gang door om te leren piesen op een pot?
quote:burgertrutjes asocialen moeten geen dieren bezitten.
Op vrijdag 30 januari 2004 16:27 schreef Furby het volgende:
Wat een slap Martin Gaus gelul. Gewoon de boeren manier. Kop erin of er opmeppen met iets. Burgertrutjes[ moeten geen dieren bezitten.
quote:Lezen is goed voor je: "Er zijn tal van andere, vriendelijke manieren zoals consequent corrigeren"
Op vrijdag 30 januari 2004 16:26 schreef beyond_cool het volgende:[..]
En wat is die manier he? Je vingertje opsteken en ze vermanend toespreken?
En NEE bij HONDEN moet je dat dus Absoluut ook NIET doen!!!
Het beestje weet niet beter als dat het zijn Ontlasting doet!! Daar ga je het toch niet voor Straffen??!!! Voor zo'n beest krijgt het dan "straf" omdat ie geplast heeft. Dus dan Wil ie nieteens meer plassen zelfs niet buiten.!!!
Weet je wat ook Zielig is?? Mensen die een Hond hebben om gewoonweg een hond te hebben.... en dan "doen" ze dus helemaal niks met die hond.... Die honden kennen meestal niet EEN "commando"!! Als je ertegen zegt: Zit!!.. kijkt ie je aan vanuuh>>
Hebben jullie Enig idee hoe gefrustreerd een Hond raakt als ie nieteens met zijn baasje kan communiceren?? Denk er maar es over na...
quote:even met de kop boven het foutje dat wil al helpen. (Wel bij nekvel pakken). Dit is toch geen dierenmishandeling....
Op vrijdag 30 januari 2004 16:28 schreef DarkElf het volgende:
christus dat mensen die methode nog steeds aanprijzen en toepassen?wat wil je in godsnaam bereiken? Dat je kat doodsbang van je wordt en jou gaat aanzien voor degene die hem altijd ellende geeft en mishandelt?
Wil je dat? ja dan moet je vooral deze "diervriendelijke" methode toepassen.
Komop zeg, wat een gelul, iets leren kost tijd, inzet en aandacht. Opnieuw, opnieuw en opnieuw.
Een kind ram je toch ook niet de hele gang door om te leren piesen op een pot?
quote:en jij denkt dat een kat snapt als je hem straft voor iets dat ie een uur of wat geleden gedaan heeft
Op vrijdag 30 januari 2004 16:33 schreef HoTdOg het volgende:
HoTdOg houdt er ook niet van als zijn neusje door de bagger gaat, maar vindt het wel een effectieve methode....... Als je hele dagen werkzaam bent bijv.... (om reacties te voorkomen zet ik het hier vast neer....... "Dan moet je geen huisdier nemen als je de hele dag werkt!!")
leer je het een kat/hond wel het snelst af op deze manier.
quote:Hey fotoboek-quotert!
Op vrijdag 30 januari 2004 16:33 schreef sjon_tha_mol het volgende:
Maar bad girly,ik zou deze poesjes ook nooit willen slaan hoor!!
quote:Ze zijn lief
Op vrijdag 30 januari 2004 16:35 schreef BadGirly het volgende:[..]
Hey fotoboek-quotert!
quote:Juist. Bij meerdere honden bijt de nummer 1 in de roedel de lagere in rang als die iets doet wat 'm niet aanstaat. ZO doe je dat
Op vrijdag 30 januari 2004 16:31 schreef DeHeldjes het volgende:Hebben jullie Enig idee hoe gefrustreerd een Hond raakt als ie nieteens met zijn baasje kan communiceren?? Denk er maar es over na...
Ik denk dat de meeste met de grote mond dan ineens niet zo'n grote mond meer hebben. Dit is de eerste keer dat ik over zo'n achterlijke methode hoor. Gewoon corrigeren en ingrijpen op het moment dat het beestje plassen wil zet je hem op de bak.
quote:Dat staat er ook niet bij vermeld, dat ik hem na een uur of wat door zijn eigen plajse haal. Je moet hem natuurlijk wel op het moment supreme betrappen.
Op vrijdag 30 januari 2004 16:34 schreef milagro het volgende:[..]
en jij denkt dat een kat snapt als je hem straft voor iets dat ie een uur of wat geleden gedaan heeft
quote:ipv zo te klagen kan je beter wat duidelijk geformuleerde manieren geven om het ze wel te leren (tenminste; wat jij denkt)...
Op vrijdag 30 januari 2004 16:31 schreef BadGirly het volgende:[..]
Lezen is goed voor je: "Er zijn tal van andere, vriendelijke manieren zoals consequent corrigeren"
quote:yep .... en jou kiddo's mogen later op je vloerbedekking schijten .... of misschien doen ze dat al.
Op vrijdag 30 januari 2004 16:31 schreef DeHeldjes het volgende:
Ik vindt dat je groot gelijk hebt!!En NEE bij HONDEN moet je dat dus Absoluut ook NIET doen!!!
Het beestje weet niet beter als dat het zijn Ontlasting doet!! Daar ga je het toch niet voor Straffen??!!! Voor zo'n beest krijgt het dan "straf" omdat ie geplast heeft. Dus dan Wil ie nieteens meer plassen zelfs niet buiten.!!!Weet je wat ook Zielig is?? Mensen die een Hond hebben om gewoonweg een hond te hebben.... en dan "doen" ze dus helemaal niks met die hond.... Die honden kennen meestal niet EEN "commando"!! Als je ertegen zegt: Zit!!.. kijkt ie je aan vanuuh>>
Hebben jullie Enig idee hoe gefrustreerd een Hond raakt als ie nieteens met zijn baasje kan communiceren?? Denk er maar es over na...
quote:als je werkt zoals jij schrijft kan dat dus niet, hè
Op vrijdag 30 januari 2004 16:37 schreef HoTdOg het volgende:[..]
Dat staat er ook niet bij vermeld, dat ik hem na een uur of wat door zijn eigen plajse haal. Je moet hem natuurlijk wel op het moment supreme betrappen.
get a life
quote:nee dan haal je hun met hun geicheltje door de schijt heen nadat je ze een rottrap hebt verkocht natuurlijk
Op vrijdag 30 januari 2004 16:38 schreef Pearly het volgende:[..]
yep .... en jou kiddo's mogen later op je vloerbedekking schijten .... of misschien doen ze dat al.
en dan zeg je tegen je Kiddo : "ach schatje ... geeft niks ... ".... "volgende keer beter hé"?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |