abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16717550
Zwarte Fender Squier Stratocaster met witte slagplaat + Fender Squier SP10 10watt versterker + kabel voor ¤255.

Is dit erg duur voor wat je krijgt? Ik vind de gitaar erg mooi!

En wat ik nog wilde weten, Squier, is dat een beetje een goedkopere tak van Fender ofzo?

EDIT#1: hier hebben ze nog 2 setjes. Welke kan ik beter pakken, een van die 2 of de Squier?

EDIT:#2
Het gaat dus om deze:

Welke kan ik het beste kopen?

Alvast bedankt!

[Dit bericht is gewijzigd door Big_Boss_Man op 30-01-2004 16:57]

feest
  vrijdag 30 januari 2004 @ 15:48:18 #2
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_16717591
Tweede hands of nieuw? Voor een tweede hands lijkt het me wat aan de dure kant eerlijk gezegd.
pi_16717636
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 15:48 schreef Tijn het volgende:
Tweede hands of nieuw? Voor een tweede hands lijkt het me wat aan de dure kant eerlijk gezegd.
Nieuw.
Ze zeggen "van ¤327 voor ¤255"
feest
pi_16717709
Eigenlijk zou je er eerst ff op moeten spelen want die goedkope Squier stratjes (ja inderdaad een soort B-merk van Fender, vaak uit Mexico, Korea, soms Japan) zijn soms heel fijne gitaartjes, en andere exemplaren zijn om te huilen.
That never existed
  vrijdag 30 januari 2004 @ 15:52:36 #5
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_16717720
255 is een redelijk goedkope prijs voor een nieuwe Squier starterpack. Niet superspectaculair, maar ook niet belachelijk duur.

Wat wil je ermee gaan doen? Voor thuis oefenen is zo'n setje redelijk geschikt en op zich kan de gemiddelde Squier er ook nog wel mee door (al zijn er wel redelijke verschillen tussen verschillende gitaren uit dezelfde serie), maar vooral van dat versterkertje zou ik geen wonderen verwachten.

pi_16717853
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 15:52 schreef Tijn het volgende:
255 is een redelijk goedkope prijs voor een nieuwe Squier starterpack. Niet superspectaculair, maar ook niet belachelijk duur.

Wat wil je ermee gaan doen? Voor thuis oefenen is zo'n setje redelijk geschikt en op zich kan de gemiddelde Squier er ook nog wel mee door (al zijn er wel redelijke verschillen tussen verschillende gitaren uit dezelfde serie), maar vooral van dat versterkertje zou ik geen wonderen verwachten.

't Is gewoon om thuis op m'n kamertje mee te gaan spelen. Ik kan nog geen gitaar spelen. Veel mensen zeggen dat ik eerst akoestisch moet beginnen om te kijken of ik het leuk vind maar anderen zeggen dat je dat niet hoeft te toen als je dat niet intresseerd want dan vind je er niets aan.
Ik weet niet of dit erg duur is voor een electrische gitaar, maar ik heb er echt zin in dus ik denk niet dat ik 'm binnenkort weer wil verkopen.
feest
pi_16717867
Ik denk dat je voor dat geld tweedehands een beter setje kunt vinden. Inderdaad, van de versterker zou ik geen topgeluid verwachten, die kleine dingetjes hebben vaak geen reverb.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_16717947
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 15:46 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Zwarte Fender Squier Stratocaster met witte slagplaat + Fender Squier SP10 10watt versterker + kabel voor ¤255.

Is dit erg duur voor wat je krijgt? Ik vind de gitaar erg mooi!

En wat ik nog wilde weten, Squier, is dat een beetje een goedkopere tak van Fender ofzo?

Alvast bedankt!

Nieuw of tweedehands? Nieuw mooie prijs, tweedehands mag het goedkoper.

Idd verwacht van die versterker weinig.

Squier is idd een el cheapo merk van Fender. Dat wil niet zeggen dat het slechte gitaren zijn. Integendeel, ze hebben een prima prijs/kwalteitsverhouding.

me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_16718038
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 15:59 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Nieuw of tweedehands? Nieuw mooie prijs, tweedehands mag het goedkoper.

Idd verwacht van die versterker weinig.

Squier is idd een el cheapo merk van Fender. Dat wil niet zeggen dat het slechte gitaren zijn. Integendeel, ze hebben een prima prijs/kwalteitsverhouding.

Ik wil geen honderden euro's uitgeven voor een fancy merkje maar als je een goedkope gitaar hebt met het woord 'stratocaster' erop dan ben ik verkocht!
feest
pi_16718169
Ik moet er dan nog een riem bij hebben en een tas, voor als ik naar de muziekschool ga, hè. Hoe vereist een gitaarsteun is weet ik eigelijk niet.
Maar welke prijs kan ik verwachten van deze dingen?
feest
pi_16718297
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:07 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik moet er dan nog een riem bij hebben en een tas, voor als ik naar de muziekschool ga, hè. Hoe vereist een gitaarsteun is weet ik eigelijk niet.
Maar welke prijs kan ik verwachten van deze dingen?
Ik weet geen prijzen, maar dat zijn de kosten niet opzich. Is makkelijk te betalen!
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_16718325
Beetje degelijke tas en een gitaarstandaard (zou ik er echt bijkopen, trouwens) kosten bij elkaar denk ik 50 euro of zo. Als je je gitaar in een winkel gaat kopen, kun je misschien nog een dealtje maken (gratis tas of standaard of zo).
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_16718414
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:12 schreef Zander het volgende:
Beetje degelijke tas en een gitaarstandaard (zou ik er echt bijkopen, trouwens) kosten bij elkaar denk ik 50 euro of zo. Als je je gitaar in een winkel gaat kopen, kun je misschien nog een dealtje maken (gratis tas of standaard of zo).
Bij elkaar? Hmm, dat valt nog mee!
Ik ben die zaak even op om te vragen tot wanneer die actie eigelijk geld.
feest
pi_16718569
Hij had er nog 2.

Maar hij gaat proberen er eentje voor mij achter te houden!

EDIT: maar, als ik jullie goed begrijp, is het wel een goede prijs?

feest
pi_16719010
Hmm, hier zijn nog 2 anderen http://www.arons.com/guitaraanbied.htm (bovenaan)
Zijn die misschien beter dan de Squier en raden jullie me die aan?

Alvast bedankt!

feest
  vrijdag 30 januari 2004 @ 16:42:36 #16
60601 Shake
the big one
pi_16719311
die strat die je op het oog hebt is een "affinity" strat van squier. Dit is een nog iets goedkoper model als de squier standard strat. Ik heb zelf een standard model en een vriend van me heeft een affinity, en er zit wel wat verschil in qua kwaliteit. Ik zou dan net iets meer neerleggen voor een standard of misschien een van die ibanezjes daar, hoewel ik niet weet hoe het zit met de kwaliteit van die modellen.

even zoeken

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Ibanez/GSA60-01.html
en deze is het denk ik:
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Ibanez/GRX70-01.html

[Dit bericht is gewijzigd door Shake op 30-01-2004 16:46]

pi_16719656
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:42 schreef Shake het volgende:
die strat die je op het oog hebt is een "affinity" strat van squier. Dit is een nog iets goedkoper model als de squier standard strat. Ik heb zelf een standard model en een vriend van me heeft een affinity, en er zit wel wat verschil in qua kwaliteit. Ik zou dan net iets meer neerleggen voor een standard of misschien een van die ibanezjes daar, hoewel ik niet weet hoe het zit met de kwaliteit van die modellen.

even zoeken

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Ibanez/GSA60-01.html
en deze is het denk ik:
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Ibanez/GRX70-01.html

Ik zou ook graag willen weten hoe het zit met die Ibanezen (watte?).
En hoe het zit dat ze allebei hetzelfde kosten, maar dat het wel andere gitaren zijn. Zijn het gewoon 2 gitaren van dezelfde kwaliteit met alleen een iets ander uiterlijk?
feest
  vrijdag 30 januari 2004 @ 17:00:26 #18
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_16719765
Zo'n Ibanezje heeft natuurlijk wel humbuckers in de brug zitten... klinkt wel lekkerder. Toch raad ik je aan om een Yamaha Pacifica te proberen als beginnersgitaar...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_16719946
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 17:00 schreef Doodkapje het volgende:
Zo'n Ibanezje heeft natuurlijk wel humbuckers in de brug zitten... klinkt wel lekkerder. Toch raad ik je aan om een Yamaha Pacifica te proberen als beginnersgitaar...
Ik denk dat zo'n starterspacket toch handiger is.
feest
  vrijdag 30 januari 2004 @ 17:21:31 #20
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_16720254
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 17:08 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Ik denk dat zo'n starterspacket toch handiger is.

Handiger wel... maar die Yamaha klinkt wat mij betreft mooier en speelt fijner... het is ook afhankelijk van je budget natuurlijk...
pi_16720320
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 17:21 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Handiger wel... maar die Yamaha klinkt wat mij betreft mooier en speelt fijner... het is ook afhankelijk van je budget natuurlijk...

Daar gaat het dus eigelijk om.

Maar in ieder geval wel bedankt dat je de tijd hebt genomen om mij te adviseren!!

feest
  vrijdag 30 januari 2004 @ 17:24:15 #22
81964 Shoarmageddon
Ska Ska Ska... Jamaican Ska!
pi_16720323
Als je echt een Stratocaster wil kun je beter geen Squier Affinity kopen. Misschien is het slimmer om een klein beetje meer geld uit te geven en een Squier Standard te kopen. Als je een goeie hebt klinkt die echt heel veel beter. Maarja, dan moet je er weer een losse versterker bij kopen.
pi_16720417
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 17:24 schreef Shoarmageddon het volgende:
Als je echt een Stratocaster wil kun je beter geen Squier Affinity kopen. Misschien is het slimmer om een klein beetje meer geld uit te geven en een Squier Standard te kopen. Als je een goeie hebt klinkt die echt heel veel beter. Maarja, dan moet je er weer een losse versterker bij kopen.
Hmm, ja. Mijn budget is nog al bepertk en zo'n aanbiedieding starterspacket lijkt me eigelijk wel wat.
Ik weet eigelijk niet of het erg veel uit maakt met de prijs die je er normaal voor zou betalen, als je alles los koopt.
feest
  vrijdag 30 januari 2004 @ 17:35:16 #24
81964 Shoarmageddon
Ska Ska Ska... Jamaican Ska!
pi_16720532
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 17:29 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Hmm, ja. Mijn budget is nog al bepertk en zo'n aanbiedieding starterspacket lijkt me eigelijk wel wat.
Ik weet eigelijk niet of het erg veel uit maakt met de prijs die je er normaal voor zou betalen, als je alles los koopt.

Als je hem los koopt zal het je wel iets meer geld kosten, maar dan kun je ook langer vooruit. Trust me, als je even bezig bent ben je een Affinity zo zat. Kijk vooruit en koop een Standard. Tenminste zo denk ik erover...

Een Squier Standard Stratocaster zal ongeveer op 275 euro komen. Maar dan inderdaad wel zonder versterker. Maar dat versterkertje wat je daarbij krijgt stelt ook niet zo veel voor. Zal los een kleine 50 euro kosten. Dan heb je voor 75euro meer toch iets veel mooiers!

Je kunt dan ook kiezen voor een Strat met een humbucker in de brug, net als die Ibanezes, maar dan moet je wel weer een paar tientjes meer uitgeven.

Dus mijn advies, spaar ff door.

vrijdag 30 januari 2004 @ 17:36:36 #25
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_16720558
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 17:29 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Ik denk dat je dan wel duurder uit bent.

Misschien is het handig om, als je toch gaat voor die starterspakketten, de gitaren én de versterkers uit te proberen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')