abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 februari 2004 @ 12:52:42 #51
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_16812275
Alleen water is prima hoor Maar voor de afwisseling kun je er gerust wat sinaasappelsap door mengen. Ik zou hem geen puur sap geven, maar aangelengd met water kan het best.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_16826599
Pfffff Noa krijgt het eindelijk op haar heupen hoor

Ze zit al een paar dagen een partij te huilen/krijsen/gillen als ze op bed ligt niet normaal meer! Eeerst gaat ze happy liggen is een paar minuten stil en dan komen de bommen hoor!

Nu werd ze al een paar keer rond 12 uur even wakker, maar nu wil ze alleen maar aandacht! Laten huilen denk ik dan, maar het klinkt zo zielig he

Naja, fftjes door laten krijsen en na Star Trek weer even kijken (tenzij mama thuis komt)

pi_16827290
Ja zielig is dat he Basset. Ben benieuwd of je al met dr op je arm tv zit te kijken

Janneke heeft vanmiddag van een lange vinger gesabbelt. Dat begon heel gretig en leuk en halverwege werd het huilen en vond ze het niks meer. Gek he. Nou ja ze zal genoeg gehad hebben

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 2 februari 2004 @ 21:02:43 #54
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_16828193
Dan laat je haar wel erg lang krijsen, hoor Basset. Het is een dubbele aflevering vandaag
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 2 februari 2004 @ 21:12:27 #55
19194 Oversight
◢◤
pi_16828565
24 juli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie

IK WIL IN ROOD !

Merlyn is een FOKbaby hoor !

◢◤
pi_16829086
quote:
Op maandag 2 februari 2004 21:02 schreef livelink het volgende:
Dan laat je haar wel erg lang krijsen, hoor Basset. Het is een dubbele aflevering vandaag
Ze was opeens heel stil (wist niet dat het een dubbel was )

Anyweg, ik ben net wezen kijken (ze was zo stil opeens)

Zie ik haar op haar buik liggen tegen het hoofdeind SLAPEND!

Schrok me suf! Heb haar weer bijna een halve meter richting voeteind gesleept en op haar rug gelegd. Wie versiert het nou om 's nachts te kruipen als ze het overdag niet wil? IN EEN TRAPPELZAK NOG WEL!

Ah, deel 2 begint weer trippel trappel!

pi_16829557
daar heb ik me ook lang over sufgepiekerd basset, tot ik eens zag hoe het ging. Als ze zich enorm opwindt, spant dat hele lijf zich. Dan liggen op een gegeven moment alleen nog het hoofdje en de voetjes op het bedje, de rest in de lucht. En dan goed trappelen, dan schuif je vanzelf naar het voeteneind. En als je bovenaan bent op je buik draaien. Tadaa.... je hebt jezelf in een onmogelijke positie gewerkt.

Het wordt ook steeds minder erg hoor, dat buikslapen. Rond een half jaar neemt de kans op wiegedood al enorm af, en bovendien kunnen ze beter hun hoofdje wegdraaien. Schijnt trouwens dat er toch een erfelijk aspect aan wiegedood zit. In Engeland zijn vorige week een aantal vrouwen vrijgelaten die al jaren in de gevangenis zaten voor moord op hun eigen kinderen. Veroordeeld omdat wiegedood bij twee of drie kinderen te onwaarschijnlijk leek, dus moest het wel moord zijn. Door de uitkomsten van dat erfelijkheids onderzoek is er twijfel gerezen of het toch niet gewoon wiegedood was.

Isa gaat steeds beter zwaaien, zo leuk. Gisteren alsmaar naar de kat (die natuurlijk niet terug zwaaide, want hij heeft maar 5 hersencellen) en vandaag zat ik te praten met iemand die nogal druk gebaarde, en toen zwaaide Isa ook steeds braaf terug bij elk gebaar. Gaaf!

mooi he, alles
  † In Memoriam † maandag 2 februari 2004 @ 21:54:20 #58
7074 moussy
kuttekop
pi_16830233
quote:
Op maandag 2 februari 2004 21:38 schreef phileine het volgende:

Isa gaat steeds beter zwaaien, zo leuk. Gisteren alsmaar naar de kat (die natuurlijk niet terug zwaaide, want hij heeft maar 5 hersencellen) en vandaag zat ik te praten met iemand die nogal druk gebaarde, en toen zwaaide Isa ook steeds braaf terug bij elk gebaar. Gaaf!

Je zou er haast een boek over schrijven!
  FOK!fossiel maandag 2 februari 2004 @ 22:18:23 #59
2628 Karin
pi_16831255
quote:
Op maandag 2 februari 2004 21:12 schreef Oversight het volgende:
24 juli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie

IK WIL IN ROOD !

Merlyn is een FOKbaby hoor !

Hebben jullie elkaar via Fok ontmoet?
sorry dat ik het vraag hoor maar er is nogal eens verwarring over

Phileine geweldig he dat zwaaien? Hahahaha dat van die gebaren is echt herkenbaar! Bram zwaait ook overal naartoe en daarna klapt hij in zijn handjes, waarbij hij soms vergeet dat hij staat en los staan gaat nog niet altijd even goed (zeker niet met koorts). Zo vreselijk grappig!

dinsdag 3 februari 2004 @ 15:15:55 #60
24188 Belana
kloon van belana
pi_16849207
Nou, de vk is vanochtend weer geweest en Liam weegt inmiddels 3600 gram, hij is dus heeeeel goed aangekomen. De bijvoeding wil hij eigenlijk niet meer en als het er al in gaat komt het vaak weer terug. We geven het nu om de voeding zo'n beetje en dan nog maar 20 cc. Want de tiet loopt spontaan leeg rond voedertijd, dus dat zit wel goed
De kraamverzorgster was vandaag voor het laatst, we hebben haar een grote bos bloemen gegeven en een theemandje met lekkere theetjes, snoepjes en een
thee-ei. Maar dit klikte zo goed, dus we houden wel contact en over een paar weken komt ze wel langs. Echt een schat van een meid!
Dus vanaf nu moeten we alles zelf doen
En vanaf volgende week moet ik het eigenlijk alleen doen, maar ff zien hoe ik me dan voel. Maar ook dat gaat iedere dag beter, ook mijn bekken gelukkig. Alleen omdraaien in bed is echt pijnlijk en verder moet ik met kleine stapjes lopen en niet te veel willen doen nog, maar ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt.
Al met al weer een positieve dag!
stormy waters...
sailin'
pi_16850155
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 15:15 schreef Belana het volgende:
Nou, de vk is vanochtend weer geweest en Liam weegt inmiddels 3600 gram, hij is dus heeeeel goed aangekomen. De bijvoeding wil hij eigenlijk niet meer en als het er al in gaat komt het vaak weer terug. We geven het nu om de voeding zo'n beetje en dan nog maar 20 cc. Want de tiet loopt spontaan leeg rond voedertijd, dus dat zit wel goed
De kraamverzorgster was vandaag voor het laatst, we hebben haar een grote bos bloemen gegeven en een theemandje met lekkere theetjes, snoepjes en een
thee-ei. Maar dit klikte zo goed, dus we houden wel contact en over een paar weken komt ze wel langs. Echt een schat van een meid!
Dus vanaf nu moeten we alles zelf doen
En vanaf volgende week moet ik het eigenlijk alleen doen, maar ff zien hoe ik me dan voel. Maar ook dat gaat iedere dag beter, ook mijn bekken gelukkig. Alleen omdraaien in bed is echt pijnlijk en verder moet ik met kleine stapjes lopen en niet te veel willen doen nog, maar ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt.
Al met al weer een positieve dag!
Sterkte!

Moet je nagaan ik ben niet bevallen en bij mij doet omdraaien ook zeer!
Gewoon bij een bevalling zijn is al genoeg om last van je rug te krijgen!
Ma Basset heeft nergens meer last van, maar ik! AU!

dinsdag 3 februari 2004 @ 18:23:23 #62
19194 Oversight
◢◤
pi_16855645
quote:
Op maandag 2 februari 2004 22:18 schreef Karin het volgende:

[..]

Hebben jullie elkaar via Fok ontmoet?
sorry dat ik het vraag hoor maar er is nogal eens verwarring over

VIA FOK ontmoet!

zonder FOK was er GEEN Merlyn geweest !

en Overzichie heet eigenlijk Oversight !

◢◤
pi_16855955
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 23:48 schreef poemojn het volgende:
Maar kun je zo'n Sleeper al vanaf de geboorte gebruiken?
Ik heb een mailtje gestuurd naar LittleCompany en heb daarop de volgende reactie gehad (een Word-document met FAQ):
Vanaf welke leeftijd kan mijn baby in het babymodel slapen?
In principe is het babymodel slaapzak te gebruiken vanaf de geboorte, maar wij kunnen ons voorstellen dat als het kindje nog zo klein is, de slaapzak er wel heel groot uitziet! De meeste ouders besluiten dan ook de Combi sleeper® in gebruik te nemen als het kindje een paar weken oud is. Mocht u twijfels hebben over wanneer de Combi sleeper® in gebruik te nemen dan kunt u natuurlijk ook altijd advies vragen bij uw kraamhulp of consultatiebureau.
  Jubileum moderator dinsdag 3 februari 2004 @ 20:17:21 #64
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_16859189
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 18:23 schreef Oversight het volgende:

VIA FOK ontmoet!

zonder FOK was er GEEN Merlyn geweest !

en Overzichie heet eigenlijk Oversight !

Merlyn is rood

Belana goed nieuws! Zie je wel, alles komt goed, Liam had gewoon ff tijd nodig om de bv te snappen.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 3 februari 2004 @ 20:41:41 #65
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_16860026
Fijn om te horen dat het goed gaat Belana! !

Met Thomas gaat alles prima. Hij is zich zo aan het ontwikkelen. Hij lacht veel, pakt dingen vast, draait op z'n zij, wil alleen maar rechtop zitten en vaak ook al staan! Hij heeft veel vrolijke momenten.
De krampjes lijken eindelijk minder te worden. Mischien dat de koemelk vrije melk hier toch wel een deel in heeft.

Thomas is over 2 weken 4 maanden oud. Nu hebben we gisteren bij zijn laatste fles een schepje rijstebloem gedaan en hij heeft voor het eerst een hele nacht doorgeslapen (zonder een keer wakker te worden). Nu hoor ik alleen dat je dit eigenlijk echt niet eerder dan 4 maanden mag gebruiken. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

pi_16872371
Ik heb met beide kinderen (ja het waren zijn echt vreselijke hongerlappen) al eerder rijstebloem gebruikt en nog nooit problemen mee gehad.
Bij Damien begon ik met een maand of drie al met rijstebloem door al zijn flessen heen (twee maatschepjes) omdat hij duidelijk niet tevreden was met de gewone voeding zonder rijstebloem en hij heel erg verstopt raakte van die voeding voor hongerige babies.
Bij Duncan ben ik er al met twee maanden (die wilde ieder uur een volle fles ) aan begonnen omdat ik de ellende van de verstopping niet nog een keer wilde meemaken en die was er ook zeer tevreden mee.
Toen ze bijvoeding kregen van me, dus fruit en groente en brood, ben ik de flessen met rijstebloem gaan afbouwen omdat het anders toch wel erg veel werd in mijn ogen en nu krijgt Duncan alleen nog 's avonds voor het slapen gaan en 's ochtends bij het opstaan een fles met twee scheppen rijstebloem . En voor de rest gewoon normale voeding.

als wij ooit arm worden komt het omdat mijn kinderen me de oren van het hoofd vreten, damien eet soms meer dan mijn man op een dag...

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 4 februari 2004 @ 09:57:04 #67
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_16872545
Wat heerlijk Angel, dat Damey zo goed eet. Mag Christan eens bij hem in de leer?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_16873330
goedemorgen...

ik geloof dat we weer terug bij af zijn, de afgelopen 2 dagen heeft Chiara geen zin meer in de fles en is het 1 groot drama als dat ding alleen al ziet. Zodra ik haar bij me neem, stopt ze haar neus tussen mijn boezem om kenbaar te maken dat ze de tiet wil en geen fles. Krijsen doet ze als ik dus de fles wil geven. De aanhouder wint, de aanhouder is hier Chiara... Ik kan haar toch niet dwingen om uit de fles te drinken en zonder nate kan ze niet de hele nacht doorslapen dus toen maar weer een BV gehad.

Eenmaal in bed was ze 's avonds nog 3 keer wakker. Ze heeft toen met chamodent bedruppelde speen gehad en 3 uur later was ze alweer wakker, krijsend. Ik heb haar toen maar bij me genomen, maar ze is wel vaak wakker geweest. Het 4e tandje is aan het doorkomen wat haar pijn doet, of ze wordt ziek ofzo...

Ik ben dus moe, ik vraag me ook af hoe ik het heb volgehouden, 9 maanden lang gebroken nachten. Na een weekje beter slapen, komen 2 gebroken nahten best hard aan.

Ik hoop wel dat ze snel weer de fles accpeteert en 'nachts doorslaapt, anders mogen we weer helemaal opnieuw beginnen.

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_16873618
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 09:57 schreef Rewimo het volgende:
Wat heerlijk Angel, dat Damey zo goed eet. Mag Christan eens bij hem in de leer?
Kom em maar brengen Op de een of andere vreemde manier krijg ik alle kindjes aan het eten... een neefje van damien eet ook zo slecht, alleen als ie bij mij eet dan eet ie als een bouwvakker.....
Duncan doet dat dus ook Die eet op een dag vier flessen, 's ochtend een fruithap (van 12 maanden olvarit...) tussen de middag twee broodjes, 's middags een grote koek (liga) , en 's avonds een pot groenten (12 maanden olvarit) en een fruitpot ( 8 maanden olvarit) en dan wil ie nog meer......
pi_16873634
Oei Melonovy, dat is een tegenvaller als het net lekker begint te gaan. Nu maar hopen dat het met het tandje te maken heeft en snel weer over is.

Meneertje hier was vannacht ook wakker. Om half 2 lag hij klaarwakker in zijn bed. Dit gebeurd zo 1 a 2 x in de maand. Uit ervaring weet ik ondertussen dat het een uurtje duurt. Maar vannacht ik moest stiekum wel lachen, af en toe ga ik even bij hem zitten dan en hij trok echt zijn hele trucendoos open om me bij hem te houden. Grote glimlachen, trotse blikken en als klap op de vuurpijl lag hij maar in zijn handjes te klappen.
Maarja, hij moet niet gaan denken dat ik dit leuk vind, dus strenge blikken en in mijn eigen bed gekropen. Af en toe nog wezen gluren en inderdaad na een uurtje was hij vertrokken

Vanmorgen weer met hem wezen babyzwemmen en hij krijgt er zowaar plezier in. Het omkleden was nog een drama, hij lag te huilen op het aankleedkussen (wat klinkt dat goed door in zo' n zwembad ) en in het water moest hij nog even wennen, maar al snel hoorde ik zijn schaterlach.

Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_16873825
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 10:50 schreef Angel22 het volgende:

[..]

Kom em maar brengen Op de een of andere vreemde manier krijg ik alle kindjes aan het eten... een neefje van damien eet ook zo slecht, alleen als ie bij mij eet dan eet ie als een bouwvakker.....
Duncan doet dat dus ook Die eet op een dag vier flessen, 's ochtend een fruithap (van 12 maanden olvarit...) tussen de middag twee broodjes, 's middags een grote koek (liga) , en 's avonds een pot groenten (12 maanden olvarit) en een fruitpot ( 8 maanden olvarit) en dan wil ie nog meer......

OMG, wat een vreetzakje! Op de voedingen die je geeft naast de fles kan Chiara echt een week op teren naast de BV... Die van mij is geen goede eter zeg maar...

Edit: Die Sven, wat een lekker ventje!

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_16874707
Ja en wat ik me dus afvraag is waar het allemaal blijft
Want hij is wel stevig maar niet dik.... hij is netjes qua gewicht en lengte, damien hetzelfde verhaal... die is zelfs iets te licht voor zijn lengte.... en die vreet netzoveel alleen dan in grotere porties.....
pi_16875159
Belana prachtig toch?

Dinsdag ook een weeguur-ommetje gemaakt en Elise weegt 7485 gram! En dat voor 4 maanden en 1 1/2 week!
Ze groeit de pan uit, waarschijnlijk drinkt ze meer uit de borst dan die 180cc die ze uit het flesje krijgt. Terwijl ze wel tevreden is met die 180cc
Maar ze groeit inmiddels minder snel dan in het begin, dus langzaam aan komt er een einde aan de groeispurt

pi_16875612
Lies,
Janneke kreeg rond dezelfde tijd rijstebloem. Kan allemaal niet zo'n kwaad hoor. Die 2 weekjes. Ik geeft Janneke 3 eetlepels. En nu (ze is 5 maanden) krijgt ze het sochtends ook (in een fles, ben niet meer zo gek om dat van een bordje te doen )

Easy going wat fijn dat Sven er nu plezier in krijgt!!!!!

Melonovy, balen zeg dat Chiara de fles niet meer neemt. Zou ze niet doorhebben dat als ze hem weigert ze toch wel de borst krijgt? Heb er geen verstand van hoor, maar het zou zo kunnen werken natuurlijk. En zolang ze de fles weingert blijft ze natuurlijk weer snachts komen omdat ze met de borst vaker kleine beetjes drinkt. Ik kan me helemaal voorstellen dat dat erg vermoeiend is zeker nu je het verschil weet.
Sterkte ermee hoor

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 4 februari 2004 @ 13:01:31 #75
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_16877305
Nou, de eerste nacht met rijstebloem sliep Thomas een hele nacht door (ik dacht: joepie, ik heb het uitgevonden!) maar vannacht is hij weer een paar keer wakker geweest. Ik had gehoopt dat het zou werken. Misschien moet ik vanavond maar eens twee schepjes in zijn fles doen!

Hier is het ook weer zwemochtend geweest. Thomas vindt het zwemmen wel prima maar net als Sven vindt hij het omkleding niet meer leuk. Hij is dan gewoon zo moe van het zwemmen. Zo gauw ik hem in de maxi-cosi leg dan is hij vertrokken! Zwemmen is een prima manier om hem in slaap te krijgen!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')