abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16712541
Iemand nog nieuwe tips ?
pi_16712592
Een werkgever hoeft niet de kosten van een zwangere vrouw te betalen hoor! Dat doet een uitvoeringsinstantie en daar betalen met z'n allen voor. Maar misschien zou je zelf ook ooit eens gebruik moeten maken van dit soort faciliteiten en dan ben je ook blij dat iedereen een minimale bijdrage heeft gedaan. Zo heeft ieder wel weer wat! Dat gezeik altijd over ik betaal niet voor een ander!

ontopic: Jullie denken aan kinderen, dat zegt nog helemaal niets over de toekomst. Je denkt dat het rap gaat, maar geloof me, kijk eens in Ouders en ontdoe je van het geloof dat je in no time zwanger bent, het kan namelijk ook totaal anders. Dus het feit is je vrouw is nu werkeloos en wil net als ieder ander graag een baan met vastigheid, dus onbepaalde tijd! Tijdens een sollicitatie hoeft zij niets over eventuele kinderwensen te bespreken en zoals ElisaB al omschreef kan je dit soort vragen met flair omzeilen. Veel succes!

pi_16712639
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 12:46 schreef danosa het volgende:
ontopic: Jullie denken aan kinderen, dat zegt nog helemaal niets over de toekomst. Je denkt dat het rap gaat, maar geloof me, kijk eens in Ouders en ontdoe je van het geloof dat je in no time zwanger bent, het kan namelijk ook totaal anders. Dus het feit is je vrouw is nu werkeloos en wil net als ieder ander graag een baan met vastigheid, dus onbepaalde tijd! Tijdens een sollicitatie hoeft zij niets over eventuele kinderwensen te bespreken en zoals ElisaB al omschreef kan je dit soort vragen met flair omzeilen. Veel succes!
Dank je

Ik ben me er van bewust dat het misschien niet zo snel gaat, maar we willen wel graag weten wat er kan gaan gebeuren als het wel snel gaat.
Ik zie om me heen ook dat het soms wel snel kan gaan.

pi_16712772
Stel je vrouw krijgt een baan met een contract voor bepaalde tijd zal de werkgever deze gewoon rechtswege laten verlopen. Je vrouw komt dan in aanmerking voor een zwangerschapsuitkering van 16 weken. Deze gaat dus in 6 weken voor de uitgerekende datum en 10 weken daarna. Raakt je vrouw dus eerder haar baan kwijt zal ze een beroep moeten doen op een ww uitkering, indien ze hier voor in aanmerking komt. Voor een kortdurende uitkering is de eis dat je de afgelopen 39 weken 26 weken gewerkte hebt, voor een eventuele langlopende uitkering wordt er gekeken naar de 4 uit 5 regel, de laatste 5 jaar 4 jaar werkverlden te hebben, en dit kan je terug vinden op je statusoverzichten van het UWV.
pi_16712906
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 12:53 schreef danosa het volgende:
Stel je vrouw krijgt een baan met een contract voor bepaalde tijd zal de werkgever deze gewoon rechtswege laten verlopen. Je vrouw komt dan in aanmerking voor een zwangerschapsuitkering van 16 weken. Deze gaat dus in 6 weken voor de uitgerekende datum en 10 weken daarna. Raakt je vrouw dus eerder haar baan kwijt zal ze een beroep moeten doen op een ww uitkering, indien ze hier voor in aanmerking komt. Voor een kortdurende uitkering is de eis dat je de afgelopen 39 weken 26 weken gewerkte hebt, voor een eventuele langlopende uitkering wordt er gekeken naar de 4 uit 5 regel, de laatste 5 jaar 4 jaar werkverlden te hebben, en dit kan je terug vinden op je statusoverzichten van het UWV.
Ze werkt ondertussen al 5 jaar. Het lijkt me alleen voor haar niet leuk als ze na de zwangerschap eerst moet gaan solliciteren.
Ik denk dat het dan het handigste is om een baan te zoeken waar je meer uitzicht op vastigheid hebt.
pi_16715288
Inderdaad nog even duidelijk voor alle mensen die denken dat zwangere vrouwen hun werkgever aan het naaien zijn:
De werkgever betaald de maanden dat de vrouwen ertussen uit zijn (zwangerschap en bevalling) NIET!!!! Zij draaien dus niet op voor die kosten!!!
En voor alle betweters: Die nieuwe aanwinsten zijn mooi wel diegene die er voor kunnen zorgen dat jullie later een pensioen kunnen krijgen en dat we de zorg kunne krijgen die nodig is!!!!

En voor vrouwen die vragen krijgen van hun (toekomstige) werkgever over hun kinderwens:
Een werkgever MAG daar niet naar vragen. En als hij dat wel doen, mag je daar zelfs over LIEGEN! (het is wel het enigste waar je over mag liegen hoor!)

Je contract mag NIET beïndigd worden ivm zwangerschap, maar een werkgever zal inderdaad vaak een andere "onzinnige" reden opgeven. Bewijzen is natuurlijk bijna onmogelijk.

En als je zwanger bent en je hebt een contract voor bepaalde tijd dan moet je duidelijk aan je werkgever aangeven dat je na de bevalling gewoon weer aan het werk wil gaan. Of je een contractverlening krijgt hangt er dan natuurlijk vanaf of je te maken hebt met een goede werkgever.

Als je vrouw tijdens haar zwangerschap ontslagen wordt, kan de zwangerschaps en bevallingsuitkering overgenomen worden door het UWV.

vrijdag 30 januari 2004 @ 16:07:57 #32
3542 Gia
User under construction
pi_16718191
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 10:33 schreef Nitrogen het volgende:

[..]

Als ik zelf kinderen wil hebben, dan zorg ik ervoor dat ik de kosten kan dragen. Ik snap niet dat hier gelijk iedereen sluwe plannen zit te bedenken hoe de werkgever het best GENAAID kan worden. Ik vind het niet gek dat het slecht gaat met de economie. Een tijdje er tussenuit omdat je zwanger bent, alla, geen reden tot ontslag, maar als je nog geld wilt vangen van je werkgever terwijl jij zonodig een kind wilt......

Ik denk dat als je eerlijk bent met een werkgever dat je ook mee rplezier in je werk hebt en ook een betere verhouding hebt. Ik vind mijn baas een toffe peer. Lijkt me niets om heel de tijd achterbaks tegen hem te doen...

Zwangerschapsverlof is gewoon een vaste regel. Vrouwen die werken hebben daar recht op. Je gaat toch ook niet zeggen als je ontslagen wordt wegens bezuinigingen dat je geen WW wilt!

En als jij later kinderen hebt zie je natuurlijk ook af van je recht op kinderbijslag?

vrijdag 30 januari 2004 @ 16:11:19 #33
3542 Gia
User under construction
pi_16718291
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 14:25 schreef Lisl het volgende:
En voor vrouwen die vragen krijgen van hun (toekomstige) werkgever over hun kinderwens:
Een werkgever MAG daar niet naar vragen. En als hij dat wel doen, mag je daar zelfs over LIEGEN! (het is wel het enigste waar je over mag liegen hoor!)
Je kunt toch ook zeggen dat je nog geen plannen in die richting hebt.
Raak je dan zwanger dan zijn de plannen gewoon gewijzigd, of je beweert dat het eigenlijk nog niet de bedoeling was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')