abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 30 januari 2004 @ 09:48:47 #1
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_16708641
Na het plotseling overlijden van Roos (Guusje Nederhorst)...

Guusje Nederhorst (34) overleden

...is het tijd om de ballans op te maken van de flitsende carrierre van deze meidengroep, die tot een ware Beatlesque taferelen leiden in Nederland.

Aanvankelijk begon de groep als gimmick op het Goede Tijden, Slechte Tijden album, waar de verschillende personages van GTST nummers op zongen. Er werd besloten om, van het zwakke album, het wonderwel geslaagde nummer Ademnood op single uit te brengen. Dit schoot meteen naar nummer een en dat was het begin van een grootse muziekcarrierre, die eindigde in grootse sponsordeals van Primafoon, een samenwerking met 's lands grootste rockster, een schok door het land bij het aankondigen van het afscheid en huilende fans bij de laatste concerten.

Dit topic gaat over de muziek van Linda, Roos en Jessica en is bedoeld om te discussieren over de muziek.

Voor opmerking die enkel over het overlijden van de actrice en soapie Guusje Nederhorst gaan, verwijs ik jullie graag naar In memoriam: Guusje Woesthoff-Nederhorst - Topic 3.

Ik vraag jullie met klem respectvol te posten in dit topic.

Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  vrijdag 30 januari 2004 @ 09:49:34 #2
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_16708658
Leuk voor in de skihut enzo. .
pi_16708659
Met alle respect, maar het was commerciele bagger. En dat doet niks af aan de persoon Guusje Nederhorst. Maar bagger was het.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 09:50:04 #4
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_16708662
Ik heb het eigenlijk nooit een goede band gevonden. Toen ze begonnen niet, toen ze uit elkaar gingen niet, en nu er een lid naar de eeuwige weide is, vind ik het nog steeds niets aan.

Totaal geen inhoud en ik snap ook eigenlijk niet dat je het woord Nalatenschap in de zin durft te gebruiken, want ik wil het eigenlijk zo snel mogelijk vergeten dat LR & J hebben bestaan.

When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_16708695
Muziek was niet om aan te horen
  Moderator vrijdag 30 januari 2004 @ 09:54:48 #6
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_16708741
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 09:50 schreef RedDevil085 het volgende:
Ik heb het eigenlijk nooit een goede band gevonden. Toen ze begonnen niet, toen ze uit elkaar gingen niet, en nu er een lid naar de eeuwige weide is, vind ik het nog steeds niets aan.

Totaal geen inhoud en ik snap ook eigenlijk niet dat je het woord Nalatenschap in de zin durft te gebruiken, want ik wil het eigenlijk zo snel mogelijk vergeten dat LR & J hebben bestaan.

Linda, Roos en Jessica was meer dan een popgimmick. Ze hebben vier jaar lang, van '95 tot '98 vele nummers opgenomen. Ik vind Linda, Roos en Jessica een mooi tijdsbeeld geven. Ademnood is bijvoorbeeld een echte popklassieker. Zij hebben voor een gedeelte gezorgd voor de proffesionalisering van de Nederlandse popmuziek.
pi_16708754
Profesionalisering my ass. Waar blijkt dat uit? Volgens mij kun je dat beter toeschrijven aan Nederlandse bands als De Dijk, en later wellicht Blof. En ja, die waren er ook geweest zonder LR&J.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 09:57:41 #8
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_16708784
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 09:54 schreef belsen het volgende:

[..]

Ademnood is bijvoorbeeld een echte popklassieker.

Dat wil niet zeggen dat het muzikaal ook maar íets voorsteld.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 09:57:55 #9
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_16708787
dtdtdtdtdt
  vrijdag 30 januari 2004 @ 09:58:11 #10
39446 303
(C) Roland
pi_16708794
Ademnood een popklasieker? Ga je mond spoelen
Installing a new program will always screw up at least one old one.
pi_16708807
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 09:58 schreef 303 het volgende:
Ademnood een popklasieker? Ga je mond spoelen
klassieker. Met dubbel s. Werd er bedoelt.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 09:59:24 #12
6901 JooB
Out of the frying pan
pi_16708818
Ze hadden zelf NIETS te maken met het productionele proces! Het was van af dag één een voorgekookt, voorgeproduceerde hype. Sorry, maar deze act dreef alleen op de populariteit van deze meiden met hun mooie koppies voor een bakvissenpubliek. Zoals zoveel acts tegenwoordig. Met muzikale vernieuwing had dit helemaal geen flikker te maken! Wel met commerciele vernieuwing en marketing.

Neemt niet weg dat ook ik geschokt ben door het nieuws van haar plotselinge overlijden, maar laten we de 'muzikale nalatenschap' alsjeblieft niet overdrijven zeg!

Nou doe je het weer!
  Moderator vrijdag 30 januari 2004 @ 10:00:09 #13
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_16708832
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 09:55 schreef suimasen het volgende:
Profesionalisering my ass. Waar blijkt dat uit? Volgens mij kun je dat beter toeschrijven aan Nederlandse bands als De Dijk, en later wellicht Blof. En ja, die waren er ook geweest zonder LR&J.
Linda, Roos en Jessica was bijvoorbeeld de eerste grote band die een echte sponsordeal hadden. Een band als BLØF is niets meer dan een slechte smartlappenband of een Counting Crows-ripoff. De Dijk heeft jarenlang in de marge geporreld en ik snap ook niet waar hun plotselinge sterstatus nu vandaan komt.

Linda, Roos en Jessica maakten kwaliteitspopmuziek. Alhoewel de producers: Fluitsma en Van Tijn daar natuurlijk voor verantwoordelijk waren. Linda, Roos en Jessica vulden het plaatje echter goed in.

pi_16708850
Nu weet ik het zeker. Je zit gewoon te trollen.

.

vrijdag 30 januari 2004 @ 10:01:47 #15
6901 JooB
Out of the frying pan
pi_16708857
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 10:00 schreef belsen het volgende:

[..]

Linda, Roos en Jessica was bijvoorbeeld de eerste grote band die een echte sponsordeal hadden. Een band als BLØF is niets meer dan een slechte smartlappenband of een Counting Crows-ripoff. De Dijk heeft jarenlang in de marge geporreld en ik snap ook niet waar hun plotselinge sterstatus nu vandaan komt.

Linda, Roos en Jessica maakten kwaliteitspopmuziek. Alhoewel de producers: Fluitsma en Van Tijn daar natuurlijk voor verantwoordelijk waren. Linda, Roos en Jessica vulden het plaatje echter goed in.

Sinds wanneer zijn drie lekkere meiden op een podium 'een Band' ?
Nou doe je het weer!
  Moderator vrijdag 30 januari 2004 @ 10:02:59 #16
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_16708886
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 09:59 schreef JooB het volgende:
Ze hadden zelf NIETS te maken met het productionele proces! Het was van af dag één een voorgekookt, voorgeproduceerde hype. Sorry, maar deze act dreef alleen op de populariteit van deze meiden met hun mooie koppies voor een bakvissenpubliek. Zoals zoveel acts tegenwoordig. Met muzikale vernieuwing had dit helemaal geen flikker te maken! Wel met commerciele vernieuwing en marketing.

Neemt niet weg dat ook ik geschokt ben door het nieuws van haar plotselinge overlijden, maar laten we de 'muzikale nalatenschap' alsjeblieft niet overdrijven zeg!

Het was geen voorgekookte hype, zie de openingspost. Ze hadden gewoon kwaliteit dat ontdekt werd, alhoewel hun soapstatus ze natuurlijk wel heeft geholpen.

En voor alle bashers van Ademnood, dat is een heel sterknummer. Speel het maar eens na en kijk maar eens wat er allemaal muzikaal gezien in zit. Dit is een goed poplied.

pi_16708893
Wat ZIT er dan allemaal in?
  vrijdag 30 januari 2004 @ 10:03:59 #18
41910 onetouch
koekeroekus...
pi_16708900
ik wil alles of niets

uhm doe maar niets meer van dit trio

Moderator vrijdag 30 januari 2004 @ 10:04:12 #19
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_16708905
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 10:01 schreef JooB het volgende:

[..]

Sinds wanneer zijn drie lekkere meiden op een podium 'een Band' ?

Ik heb het ook niet over een band, maar over de professionalisering van popmuziek.
  † In Memoriam † vrijdag 30 januari 2004 @ 10:04:51 #20
21636 Feestkabouter
pi_16708916
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 09:48 schreef belsen het volgende:
een samenwerking met 's lands grootste rockster
daar kan ik me effe niks van herinneren, welke rockster bedoel je en welk nummer kwam daaruit voort?
Barry Hay?
Adje Van den berg?
Bert Heerink?
Benny Jolink?
pi_16708920
Wat is nou de bedoeling van dit topic, Belsen? Dit is een grap of niet?
  Moderator vrijdag 30 januari 2004 @ 10:07:44 #22
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_16708987
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 10:04 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

daar kan ik me effe niks van herinneren, welke rockster bedoel je en welk nummer kwam daaruit voort?
Barry Hay?
Adje Van den berg?
Bert Heerink?
Benny Jolink?

Eternal flame met Herman Brood op diens 50-album.
  † In Memoriam † vrijdag 30 januari 2004 @ 10:09:31 #23
21636 Feestkabouter
pi_16709024
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 10:07 schreef belsen het volgende:

[..]

Eternal flame met Herman Brood op diens 50-album.

klinkt wel leuk een samenwerking, maar het is pas echt leuk als iemand er ook van gehoord heeft. ik niet dus.
  Moderator vrijdag 30 januari 2004 @ 10:09:37 #24
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_16709028
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 10:03 schreef suimasen het volgende:
Wat ZIT er dan allemaal in?
Een flinke dosis soul en rock, verrassende accoordenwisselingen en modulaties, een sterk sensuele tekst...

Moderator vrijdag 30 januari 2004 @ 10:15:34 #25
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_16709154
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 10:09 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

klinkt wel leuk een samenwerking, maar het is pas echt leuk als iemand er ook van gehoord heeft. ik niet dus.

Terug te vinden op dit album:

Moderator vrijdag 30 januari 2004 @ 10:16:51 #26
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_16709190
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 10:05 schreef El_Bassie het volgende:
Wat is nou de bedoeling van dit topic, Belsen? Dit is een grap of niet?
Zie je mij lachen?

Ik wil gewoon een open discussie over Linda, Roos en Jessica naar aanleiding van het overlijden van Guusje Nederhorst.

pi_16709323
ik keek de serie nooit maar ik heb erg goede herinneringen aan hun liedje ademnood, samen met Danni (een dame zoals Danni Minogue) bij de nooduitgang van het karregat in eindhoven....
  † In Memoriam † vrijdag 30 januari 2004 @ 11:30:07 #28
21636 Feestkabouter
pi_16710758
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 10:23 schreef DJRoberto1978 het volgende:
(een dame zoals Danni Minogue)
het is Dannii (Minogue), met 2 heel erg fijne.......... i's
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 januari 2004 @ 12:48:37 #29
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_16712646
99,5% van de mensen komt niet verder dan Ademnood, als iemand ze vraagt om 3 songtitels te noemen. Met die "muzikale nalatenschap" is het dan gewoon erg slecht gesteld. De indruk die dat bandje achtergelaten heeft is zeker niet zo groot als Belsen wil geloven.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_16712747
Jaja, eigen kwaliteit wordt hier in Nederland altijd verguisd. Het debuutalbum van LR&J past zo in het rijtje Sgt. Pepper, Pet Sounds, Dark Side of the Moon, etc. En vergeet ook niet Katja's flitsende solo-carriere...
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  Moderator vrijdag 30 januari 2004 @ 13:01:03 #31
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_16712933
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 12:48 schreef Tokus het volgende:
99,5% van de mensen komt niet verder dan Ademnood, als iemand ze vraagt om 3 songtitels te noemen. Met die "muzikale nalatenschap" is het dan gewoon erg slecht gesteld. De indruk die dat bandje achtergelaten heeft is zeker niet zo groot als Belsen wil geloven.
Ik kan mij voorstellen dat jij, als 100% metalfan, geacht wordt om stelling te nemen tegen acts als Linda, Roos en Jessica. Ik, als breed muziekliefhebber, zie toch echt de kwaliteiten van deze band.

Nummers als Ademnood, Alles of niets (ook al genoemd in dit topic) of Druppels zijn echte nederpopklassiekers. Ook de andere nummers mogen er zijn.

vrijdag 30 januari 2004 @ 13:02:38 #32
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_16712974
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 09:51 schreef Rolex het volgende:
Muziek was niet om aan te horen
Ik zit in AAdemnoot, want de kans IS groot.....

Toch vet man!

quote:
Nummers als Ademnood, Alles of niets (ook al genoemd in dit topic) of Druppels zijn echte nederpopklassiekers. Ook de andere nummers mogen er zijn.
De schrijven ze toch niet zelf.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 13:05:19 #33
35189 Troel
scherp en bot
pi_16713045
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 12:48 schreef Tokus het volgende:
Alles of niets, druppels...

Dat zijn de nummers die ik echt ken...

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 januari 2004 @ 13:12:42 #34
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_16713252
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 13:01 schreef belsen het volgende:

[..]

Ik kan mij voorstellen dat jij, als 100% metalfan, geacht wordt om stelling te nemen tegen acts als Linda, Roos en Jessica. Ik, als breed muziekliefhebber, zie toch echt de kwaliteiten van deze band.

het is duidelijk dat je me niet kent
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_16713353
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 13:01 schreef belsen het volgende:
Ik kan mij voorstellen dat jij, als 100% metalfan, geacht wordt om stelling te nemen tegen acts als Linda, Roos en Jessica.

Word je nou nooit eens claustrofobisch van die hokjes?

"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Moderator vrijdag 30 januari 2004 @ 13:23:07 #36
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_16713555
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 13:16 schreef Litpho het volgende:

[..]

Word je nou nooit eens claustrofobisch van die hokjes?

Ik doorbreek juist de hokjes. Ik snap juist niet dat sommige mensen het nog steeds nodig vinden om kwaliteitsmuziek als Linda, Roos en Jessica te bashen. Als je goed luistert hoor je veel verschillende lagen in de muziek.
pi_16713633
Nou, ik zal nog eens goed luisteren naar Ademnood, dan. De laatste keer dat ik het plaatje hoorde zijn de kwaliteit van de compositie en de meerdere lagen mij een beetje ontgaan. Misschien kan ik er eens een mooie harmonische analyse op loslaten..
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_16713665
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 13:23 schreef belsen het volgende:
Ik doorbreek juist de hokjes.
Door iemand anders in een hokje te plaatsen? Eigenaardige methode .
quote:
Ik snap juist niet dat sommige mensen het nog steeds nodig vinden om kwaliteitsmuziek als Linda, Roos en Jessica te bashen. Als je goed luistert hoor je veel verschillende lagen in de muziek.
Het is kwalitatief prima in elkaar zittende popmuziek, net als bijvoorbeeld vrij veel van het werk van Stock, Aitken en Waterman. Net iets teveel volgens een gladde formule voor mijn smaak.
pi_16713835
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 13:23 schreef belsen het volgende:
Ik snap juist niet dat sommige mensen het nog steeds nodig vinden om kwaliteitsmuziek als Linda, Roos en Jessica te bashen. Als je goed luistert hoor je veel verschillende lagen in de muziek.
Kom kom, 't is natuurlijk heel rot dat zo'n meisje op zo'n leeftijd aan zo'n ernstige ziekte overlijdt, maar respect tonen betekent niet dat je meteen je mening over haar muzikale talenten hoeft bij te stellen, of simpelweg geen slecht woord meer erover kwijt mag.

L,R&J was gewoon een tijdje een succes omdat ze destijds zulke populaire soapies waren. Ik zie of hoor verder weinig verschil met groepjes als K3 of the M-Kids.

[Dit bericht is gewijzigd door webfreak op 30-01-2004 13:34]

Moderator vrijdag 30 januari 2004 @ 13:47:22 #40
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_16714251
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 13:32 schreef webfreak het volgende:

[..]

Kom kom, 't is natuurlijk heel rot dat zo'n meisje op zo'n leeftijd aan zo'n ernstige ziekte overlijdt, maar respect tonen betekent niet dat je meteen je mening over haar muzikale talenten hoeft bij te stellen, of simpelweg geen slecht woord meer erover kwijt mag.

Dat zeg ik ook niet, maar zeg niet da's stom, want dat zegt niets. Zoals Litpho al meldde het is gewoon hoge kwaliteitspop, met name Ademnood zit erg vernuftig in elkaar en laat het beste horen wat de drie zangeressen in huis hadden.
quote:
L,R&J was gewoon een tijdje een succes omdat ze destijds zulke populaire soapies waren. Ik zie of hoor verder weinig verschil met groepjes als K3 of the M-Kids.
Het was meer dan dat, zie de openingspost maar en de vergelijking met de twee bands die jij noemt gaan totaal niet op. Luister ze maar eens na elkaar, dan zul je zien dat K3 en de M-Kids veel eenvoudiger is opgezet en veel minder diepgang en songkwaliteit heeft dan Linda, Roos en Jessica.
pi_16725828
Nou, ik heb serieus 't nummer Ademnood gedownload, maar ik hoor echt niets meer of minder dan verwacht. Ik kan 't ook geen hoge kwaliteitspop noemen; eerder een beetje tweederangs. Ik bedoel, 't barst van de cliché's en ik vind de tekst noch de muziek zelf erg diepgaand.
Maargoed, dat is wat IK hoor, no offence.
quote:
met name Ademnood zit erg vernuftig in elkaar en laat het beste horen wat de drie zangeressen in huis hadden.
Ja, wat die zangkwaliteit betreft, 't kan aan mij liggen, maar is 't bij de meeste zingende soapies/acteurs niet zo dat ze gewoon in de studio alles naar een uitermate gelikt niveau brengen, om vervolgens op 't podium alles met tape mee te zingen, of zelfs volledig te playbacken?
pi_16726221
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 13:47 schreef belsen het volgende:

laat het beste horen wat de drie zangeressen in huis hadden.

En nog was het niet best....

Sorry hoor, maar die nalatenschap van Linda Roos en Jessica is imo echt niet veel bijzonders hoor. Gewoon een paar acteurs met een geile kop die even wat probeerden te zingen. Imo niet echt iets wat je nu een klassieker kunt noemen.

Het was gewoon een goed commercieel uitgemolken meidenbandje zoals je er tegenwoordig 13 in een dozijn had.

Elke vergelijking met de Beatles is zware onzin, die meiden hebben hun succes alleen maar te danken aan hun rollen in GTST, niet aan hun schirjverskwaliteit of muziekkwaliteiten.

Dat ze een leuke sponsordeal hadden met wie dan ook geeft helemaal geen kwaliteit aan, juist niet. Een goede band heeft geen sponsor nodig om goede muziek te maken.

vrijdag 30 januari 2004 @ 23:24:56 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_16728642
Linda, Roos en Jessica zijn inderdaad zeer baanbrekend bezig geweest. Maar het bracht ons een nieuw muziekgenre waar 99% van de muziekliefhebbers niet op zat te wachten. Zingende Soapies.
Het was verder niet meer dan uitgekauwde muziek van Fluitsma & Van Tijn. Niet veel later zagen de broertjes Bolland het geld in dit project. Daar heeft LR&J ook grote invloed gehad op de vaderlandse muziek. Bolland & Bolland kwamen met een aantal nog zieligere producten. Gelukkig waren het allemaal eendagsvliegen.

Nee het erfgoed van LR&J is op trots op te zijn

Moderator vrijdag 30 januari 2004 @ 23:52:00 #44
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_16729230
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 21:42 schreef calvobbes het volgende:

[..]
Elke vergelijking met de Beatles is zware onzin, die meiden hebben hun succes alleen maar te danken aan hun rollen in GTST, niet aan hun schirjverskwaliteit of muziekkwaliteiten.

Linda, Roos en Jessica, oftewel Babette, Guusje en Kata, waren gewoon sterke personages, net zoals de Beatles dat waren. Of dacht je dat de Beatles ooit waren gekomen waar ze nu zijn met vier George Harrisons? En wat deed Ringo anders in die band?

Linda, Roos en Jessica was gewoon een ijzersterk concept. Sterke, sensuele popmuziek, gebracht door drie kanjers. Ze waren echt veel meer dan zingende soapies. Zo niet, waarom is er dan nooit getracht om een solocarriere te starten met Jef, Remco of Arnie, die ook allemaal op dat GTST-album stonden?

Meteen vanaf het begin was er een onbeschrijfelijke chemie tussen deze drie meiden, die deze band meer maakte dan het zoveelste soappopbandje, want dit fenomeen bestond al veel langer, denk bijvoorbeeld aan Patty & Shift uit Spijkerhoek.

Moderator vrijdag 30 januari 2004 @ 23:55:23 #45
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_16729312
Voor die nog eenmaal mee willen spelen:

Ademnood - Jessica, Linda en Roos

Capo I

code:
Em

G D A       D D G  Em7
Nanana nana nanana
G D A       D D G      Em7  D
Nanana nana nanana yeahyeah

Bm                                               D
Vannacht was heftig, je krijgt van mij een dikke tien, ohoh
Bm                                                D
'k Ging voor je lichaam, daarna zou ik wel verder zien, yeahyeah

F                        G
En nu de morgen komt lig jij tegen me aan
A                               Asus4
Als je straks wakker wordt laat ik je nooit meer gaan

G D A             D    D  G
Je komt in ademnood, want de kans is groot
    Em7
Dat ik krijg wat ik wil van jou, mond op mond, we doen 't nou
G D A             D  D    G
Ademnood, geef je nu maar bloot
Em                       G               A                 D
Delen we de passie weer, of wordt dit de laatste keer voor jou, ohoh

Bm                                         D
'k Geef me gewonnen, je bent de best in je soort, hmmhmm
Bm                                        D
Volgende ronde, waarin jij weer op punten scoort, yeahyeah

F                     G
We liggen uitgeput verstrengeld in elkaar
A                               Asus4
Ik vind je toch wel lief dus je bent nog lang niet klaar

Chorus

NC
Ademnood 
Ademnood
Ademnood yeahyeah
Ademnood geef je nu maar bloot

D   G       
Ademnood hey yeahyeahyeah oh baby
D   G       
Ademnood delen we de passie weer
D   G       
Ademnood yeahyeah ahah
D   G       
Ademnood yeahyeah ahah

Chorus (2x)

Nanana nana nanana
Wat ik wil van jou
Wat ik wil van jou ohoh
Nanana nana nanana
Nanana nana nanana

Bij die D D G in het refrein, moet je de tweede maal een hoge A (pink in het vijfde vakje) erbij spelen...
  vrijdag 30 januari 2004 @ 23:59:40 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_16729428
Zo dat was wel een bijzonder diepgaande tekst
  vrijdag 30 januari 2004 @ 23:59:41 #47
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_16729429
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 23:52 schreef belsen het volgende:

[..]

Linda, Roos en Jessica, oftewel Babette, Guusje en Kata, waren gewoon sterke personages, net zoals de Beatles dat waren. Of dacht je dat de Beatles ooit waren gekomen waar ze nu zijn met vier George Harrisons? En wat deed Ringo anders in die band?

Linda, Roos en Jessica was gewoon een ijzersterk concept. Sterke, sensuele popmuziek, gebracht door drie kanjers. Ze waren echt veel meer dan zingende soapies. Zo niet, waarom is er dan nooit getracht om een solocarriere te starten met Jef, Remco of Arnie, die ook allemaal op dat GTST-album stonden?

Meteen vanaf het begin was er een onbeschrijfelijke chemie tussen deze drie meiden, die deze band meer maakte dan het zoveelste soappopbandje, want dit fenomeen bestond al veel langer, denk bijvoorbeeld aan Patty & Shift uit Spijkerhoek.

Veel meer dan zingende soapies? Zingen konden ze niet eens man. Ik durf het zelfs minder dan zingende soapies te noemen.
En waarom voor de 3 dames was gekozen en niet voor die andere stoffige grijsaards uit GTST? Omdat deze het grootste publiek aansprak, oftewel het meeste geld in het laatje bracht.

Laat ik het project Linda, Roos en Jessica omschrijven als een leuk staaltje marketing, typisch iets van deze tijd.

En die sterke personages wat je suggereert, is omdat Nederland al lang bekend was met deze dames, uit de serie namelijk. Daar waar de personages ontwikkeld zijn. Zonder die serie had er geen hond naar die eendagsvliegjes geluisterd.

"The main thing I have in common with Spongebob, is that we both have a knack for getting into all kinds of trouble, without really trying."
  Moderator zaterdag 31 januari 2004 @ 00:13:49 #48
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_16729827
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 23:59 schreef Rider_on_the_storm het volgende:

[..]

Veel meer dan zingende soapies? Zingen konden ze niet eens man. Ik durf het zelfs minder dan zingende soapies te noemen.
En waarom voor de 3 dames was gekozen en niet voor die andere stoffige grijsaards uit GTST? Omdat deze het grootste publiek aansprak, oftewel het meeste geld in het laatje bracht.

Remco was op dat moment het populairste jonge personage uit GTST, waarom hebben ze er dan niet voor 'gekozen' om deze 'in de markt te plaatsen'. Sterker nog, het blijkt nu wel uit Idols dat het poplievende soappubliek waar jij op doelt, vooral houdt van smoothy boys.

Linda, Roos en Jessica werd uitgebouwd, omdat het nummer Ademnood, wat in principe als gimmick begon, totaal uitsprong boven de andere nummers en dat was alles te danken aan het kwaliteiten van Babette, Guusje en Katja.

quote:
Laat ik het project Linda, Roos en Jessica omschrijven als een leuk staaltje marketing, typisch iets van deze tijd.

En die sterke personages wat je suggereert, is omdat Nederland al lang bekend was met deze dames, uit de serie namelijk. Daar waar de personages ontwikkeld zijn. Zonder die serie had er geen hond naar die eendagsvliegjes geluisterd.

Het was geen eendagsvlieg. Het was een zeer populaire act voor vier jaar, die, toen ze aankondigden dat ze uit elkaar gingen, alle kranten haalden.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 00:16:16 #49
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_16729889
Mijns inziens vergeefse moeite, in discussie gaan met een fan.

Want je bent wel heel erg fan hè.

"The main thing I have in common with Spongebob, is that we both have a knack for getting into all kinds of trouble, without really trying."
  Moderator zaterdag 31 januari 2004 @ 00:21:42 #50
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_16730059
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 00:16 schreef Rider_on_the_storm het volgende:
Mijns inziens vergeefse moeite, in discussie gaan met een fan.

Want je bent wel heel erg fan hè.

Nee, helemaal niet, maar ik zie wel de kwaliteiten van deze act.

Linda, Roos en Jessica zijn een tijdsbeeld dat niet mag en zal verdwijnen. Iedereen kent nog steeds de tekst van Ademnood, dat zegt iets over de kwaliteit van deze muziek.

Er zijn weinig bands, zeker in Nederland, die hun kwaliteiten zo weten te bundelen in één nummer.

En dat ik dit nummer kan spelen en heb uitgezocht, is meer toeval dan wijsheid...

zaterdag 31 januari 2004 @ 00:22:38 #51
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_16730087
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 00:21 schreef belsen het volgende:

[..]

Nee, helemaal niet, maar ik zie wel de kwaliteiten van deze act.

Linda, Roos en Jessica zijn een tijdsbeeld dat niet mag en zal verdwijnen. Iedereen kent nog steeds de tekst van Ademnood, dat zegt iets over de kwaliteit van deze muziek.

Er zijn weinig bands, zeker in Nederland, die hun kwaliteiten zo weten te bundelen in één nummer.

Ik kan dit helaas niet serieus nemen.
  Moderator zaterdag 31 januari 2004 @ 00:35:54 #52
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_16730397
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 00:22 schreef Rider_on_the_storm het volgende:

[..]

Ik kan dit helaas niet serieus nemen.

Wat niet? Dat ik een band los kan zien van de context waarin velen deze plaatsen?

Als ik onbevooroordeeld luister naar Linda, Roos en Jessica dan hoor ik een band met grote kwaliteiten.

Daarnaast zijn de karakters van Babette, Guusje en Katja ook erg sterk en dit hoor je weer terug in de nummers.

zaterdag 31 januari 2004 @ 00:41:45 #53
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_16730567
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 00:35 schreef belsen het volgende:

[..]

Wat niet? Dat ik een band los kan zien van de context waarin velen deze plaatsen?

Als ik onbevooroordeeld luister naar Linda, Roos en Jessica dan hoor ik een band met grote kwaliteiten.

Daarnaast zijn de karakters van Babette, Guusje en Katja ook erg sterk en dit hoor je weer terug in de nummers.

Alleen al dat je het een band noemt..
  Moderator zaterdag 31 januari 2004 @ 00:43:47 #54
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_16730623
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 00:41 schreef Rider_on_the_storm het volgende:

[..]

Alleen al dat je het een band noemt..

Band, act, muziekgroep, wat maakt het uit.

Voor mij hoe je echt niet 5 gitaren en een drumstel te hebben voordat je mag voldoen aan het kopje band.

zaterdag 31 januari 2004 @ 00:45:18 #55
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_16730659
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 00:43 schreef belsen het volgende:

[..]

Voor mij hoe je echt niet 5 gitaren en een drumstel te hebben voordat je mag voldoen aan het kopje band.

Act ja, dat is meer op z'n plaats.

Band doet ze veel te veel eer aan.

zaterdag 31 januari 2004 @ 00:46:22 #56
16701 scanman01
Today's a good day
pi_16730684
Linda, Roos en Jessica zijn begonnen als een grote grap. Het was helemaal niet de bedoeling om meerdere nummers op te nemen. Als ik me nog goedherinner was het voor een GTST album ofzo, vandaar ook de naam. Ademnood werd echter zo'n enorme hit dat het trio besloot te gaan optreden en dat sloeg enorm aan. Vooral de jongens werden natuurlijk helemaalgek tijdens die optredens. Babette had de stem, Katja was het podiumbeest... en Guusje was de lieverd. Of het nou kwaliteit was of niet, het feit is dat het wel een zeer sterke ACT was!
My soul is painted like the wings of butterflies
  Moderator zaterdag 31 januari 2004 @ 00:47:45 #57
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_16730718
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 00:46 schreef scanman01 het volgende:
Linda, Roos en Jessica zijn begonnen als een grote grap. Het was helemaal niet de bedoeling om meerdere nummers op te nemen. Als ik me nog goedherinner was het voor een GTST album ofzo, vandaar ook de naam. Ademnood werd echter zo'n enorme hit dat het trio besloot te gaan optreden en dat sloeg enorm aan. Vooral de jongens werden natuurlijk helemaalgek tijdens die optredens. Babette had de stem, Katja was het podiumbeest... en Guusje was de lieverd. Of het nou kwaliteit was of niet, het feit is dat het wel een zeer sterke ACT was!
Ze zijn eigenlijk ontdekt tijdens die GTST-sessie! En ze hadden zeker kwaliteit.
pi_16730726
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 00:43 schreef belsen het volgende:

Nou ja, enige muzikale input in het opnameproces mag je toch wel verwachten.

* Litpho schrapt volgens die argumentatie ook The Byrds uit het lijstje bands

Moderator zaterdag 31 januari 2004 @ 00:51:11 #59
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_16730815
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 00:47 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nou ja, enige muzikale input in het opnameproces mag je toch wel verwachten.

* Litpho schrapt volgens die argumentatie ook The Byrds uit het lijstje bands

Ze droegen zelf songideeën en teksten aan. Daarnaast was Babette van Veen (ja ja de dochter van...) ook betrokken bij het songschrijversteam, wat ze later ook doortrok naar bijvoorbeeld Clouseau.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 00:52:00 #60
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_16730841
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 00:51 schreef belsen het volgende:

[..]

Ze droegen zelf songideeën en teksten aan. Daarnaast was Babette van Veen (ja ja de dochter van...) ook betrokken bij het songschrijversteam, wat ze later ook doortrok naar bijvoorbeeld Clouseau.

Dat is te zien aan de teksten ja.

Ademnood, druppels. Literaire hoogstandjes.

zaterdag 31 januari 2004 @ 00:53:25 #61
16701 scanman01
Today's a good day
pi_16730887
.

[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 31-01-2004 11:34]

My soul is painted like the wings of butterflies
  Moderator zaterdag 31 januari 2004 @ 01:02:16 #62
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_16731108
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 00:52 schreef Rider_on_the_storm het volgende:

[..]

Dat is te zien aan de teksten ja.

Ademnood, druppels. Literaire hoogstandjes.

De teksten van Linda, Roos en Jessica zijn doorspekt met verborgen sensualiteit...
  zaterdag 31 januari 2004 @ 01:09:43 #63
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16731296
Sjeses, misselijk wordt ik er van. Een zeer middelmatige actrice (zangeres krijg ik niet over mijn lippen want DAT WAS ZE NIET!!!!)overlijdt en sommigen gaan dan even proberen haar te promoveren tot iets wat ze niet was en nooit geworden zou zijn, namelijk: een Diva.

Even duidelijk, het is jammer dat iemand jong overlijdt en man en kind moet achterlaten, maar een gesprek over kunsten moet daar los van staan.

Dat er nu mensen zijn die de dood van Guusje aangrijpen om haar een kwaliteitslabel op te plakken,dat vind ik erg goedkoop, maar tja als je van GTST en LR & J hield dan kan ik je niets verwijten.

Zeg, Belsen de meesten hebben oren en ogen en vergeten echt niet wat voor een bagger die drie meiden in samenwerking met producers in de jaren negentig hebben geleverd.

Boos kan ik er van worden dat dat soort soapies ineens gaan zingen en zo verder de Nederlandse popmuziek om zeep helpen en nieuwe, jonge generaties popliefhebbers doet geloven dat zij voor POP staan. Ze verloederen de boel slechts.

Ik vind het nog steeds jammer dat de betere popmuzikanten in het verleden en heden niet het geld,optredens en airplay kregen die ze verdienen maar dat het naar leeghoofden ging en gaat als Linda Roos en Jessica. Ok, ze hebben maar een paar jaar bestaan,maar toch al meer dan genoeg schade aangericht die weer hersteld diende te worden door groepen als Blof of de Dijk.

Nogmaals, jammer dat een jonge vrouw overleden is,maar ga niet ineens doen alsof ze kwaliteit leverde of anderen daarvan proberen te overtuigen.Zeer goedkoop.

Let me be who I am ! Let me Kick Out The Jams ! Kick Out The Jams ! I done kick them out.
  Moderator zaterdag 31 januari 2004 @ 01:16:56 #64
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_16731470
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 01:09 schreef SKMbeat het volgende:
Een heel verhaal enzo...
Tja, dat is jouw ongenuanceerde mening.

Linda, Roos en Jessica hebben zelf hun plaats verovert binnen de Nederlandse popscene.

Ik heb al eerder gezegd dat ik de muziek los kan zien van context waarin deze geplaatst wordt en dan valt er maar een ding te concluderen: Linda, Roos en Jessica was een kwalitatief sterke band.

Mijn mening over BLØF en De Dijk staat al eerder ergens hierboven.

zaterdag 31 januari 2004 @ 01:18:06 #65
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_16731494
Ik dacht dat ík gek was..
  zaterdag 31 januari 2004 @ 01:24:41 #66
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16731649
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 01:16 schreef belsen het volgende:

[..]

Tja, dat is jouw ongenuanceerde mening.

Linda, Roos en Jessica hebben zelf hun plaats verovert binnen de Nederlandse popscene.

Ik heb al eerder gezegd dat ik de muziek los kan zien van context waarin deze geplaatst wordt en dan valt er maar een ding te concluderen: Linda, Roos en Jessica was een kwalitatief sterke band.

Mijn mening over BLØF en De Dijk staat al eerder ergens hierboven.

Belsen, ga eens een instrument leren spelen, wat kwaliteitsalbums draaien,spelen in een band, wat kwaliteitspopbladen lezen,maar het meest belangrijke je oren open laten spuiten en je brillenglazen schoonmaken.

Ik weet dat ik of tegen een enorme malloot aan het praten ben die mij en anderen voor de gek houdt of je hebt echt,maar dan ook echt de ballen verstand van muziek.

Natuurlijk dien je je gevoel (en soms ook verstand) te laten spreken als het gaat om muziek, maar als je maag niet omdraait na dat gekweel van die drie dames dan neem ik aan dat je een grote liefhebber bent van maagtabletten en het dus niet merkt.

Get a Life....

Let me be who I am ! Let me Kick Out The Jams ! Kick Out The Jams ! I done kick them out.
  Moderator zaterdag 31 januari 2004 @ 01:33:02 #67
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_16731844
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 01:24 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Belsen, ga eens een instrument leren spelen, wat kwaliteitsalbums draaien,spelen in een band, wat kwaliteitspopbladen lezen,maar het meest belangrijke je oren open laten spuiten en je brillenglazen schoonmaken.

Ik speel verschillende instrumenten, heb zat, wat jij noemt, kwaliteitsalbums in huis, heb genoeg ervaring in bandjes, maar ik weiger pertinent de vooropgelegde meningen van de OOR-journalistiek. Zou jij ook moeten doen! Dan kijk je een stuk nuchterder en realistischer naar de wereld en naar muziek.

Ik kan gelukkig uit die platgetreden paden van de muziekliefhebber treden.

zaterdag 31 januari 2004 @ 01:33:39 #68
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_16731858
Ik weet het, jij bent Dinand.
  Moderator zaterdag 31 januari 2004 @ 01:35:21 #69
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_16731899
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 01:33 schreef Rider_on_the_storm het volgende:
Ik weet het, jij bent Dinand.
Haha, geestig.
pi_16731952
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 01:16 schreef belsen het volgende:
Linda, Roos en Jessica was een kwalitatief sterke band.
Nee, die band waarover ze heen playbackten, die was pas sterk. Die is grijsgedraaid, maar naar verluidt klonk hun laatste concert exact als het eerste.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  zaterdag 31 januari 2004 @ 01:42:51 #71
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16732079
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 01:33 schreef belsen het volgende:

[..]

maar ik weiger pertinent de vooropgelegde meningen van de OOR-journalistiek. Zou jij ook moeten doen! Ik kan gelukkig uit die platgetreden paden van de muziekliefhebber treden.

Lees al jaren geen OOR meer,omdat ik er niets meer aan had. Ging weleens af op goede recensies,maar bleef altijd mijn eigen oren en hart geloven en vertrouwen. Popbladen verschaften mij wel altijd interessante popinterviews waar ik de nodige info haalde uit haalde en bouwde op die manier aan mijn popsmaak en kennis.

Kom op Belsen, respect voor het feit dat je LR & J durft te verdedigen, maar ga niet ouwehoeren over het feit dat ze kwaliteit leverden.

Ik heb via een ex-lid van Volumia ( ook een kutband ja) gehoord dat men uren bezig was m.b.v. pitchshifters om de stemmen van de dames enigszins te laten klinken op CD,want ze konden gewoon niet zingen.
Ze hadden een lekker stel tieten, pilsje d'r bij en meebrullen en sommige idioten hebben een avond van hun leven.

Maar verwar het niet met muziek, niet in het rijtje Frank Boeyen, Ramses Shaffy, Urban Dance Squad, Junkie XL, Bettie Serveert, Johan, etc..

[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 31-01-2004 01:51]

Moderator zaterdag 31 januari 2004 @ 01:47:26 #72
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_16732186
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 01:42 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Weer een heel verhaal.

Ik vind het jammer dat je zo neerbuigend moet doen over een heel belangrijke band uit de Nederpopscene van de jaren 90.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 01:50:26 #73
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16732254
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 01:47 schreef belsen het volgende:

[..]

Ik ben erg teleurgesteld dat je zo neerbuigend moet doen over een heel belangrijke band uit de Nederpopscene van de jaren 90.

Je hebt jezelf verraden. Ik kan dit niet meer serieus nemen.

TIP: je moet het nog iets subtieler doen en de rol van LR & J -liefhebber iets dramatischer uitspelen, dan ontstaan er leukere, absurde discussies over "the best band of the nineties". Succes verder!

pi_16732268
quote:

[..]

Ik vind het jammer dat je zo neerbuigend moet doen over een heel belangrijke band uit de Nederpopscene van de jaren 90.

Noem eens een band die Linda, Roos en Jessica als inspirator zagen. Zo'n belangrijke band heeft ongetwijfeld invloed gehad op latere grote bands.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  zaterdag 31 januari 2004 @ 01:52:24 #75
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16732289
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 01:51 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Noem eens een band die Linda, Roos en Jessica als inspirator zagen. Zo'n belangrijke band heeft ongetwijfeld invloed gehad op latere grote bands.

K3 ?
  zaterdag 31 januari 2004 @ 01:53:35 #76
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_16732311
quote:

[..]

We kunnen eens kijken wat www.allmusic.com erover zegt.

Roots and influences

Moderator zaterdag 31 januari 2004 @ 01:54:46 #77
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_16732339
quote:

[..]

Linda, Roos en Jessica hebben een trend gezet voor vele meiden- en jongensbands uit die tijd, zoals WOW en B*E*D, alleen ontbeerden die meestal kwaliteit.

Daarnaast was Linda, Roos en Jessica eigenlijk ook niet hip genoeg met hun toch wel traditionele uptempo soulpop. Dus erg invloedrijk zijn ze verder niet geweest, ben ik bang...

zaterdag 31 januari 2004 @ 01:55:44 #78
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_16732361
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 01:54 schreef belsen het volgende:

[..]

Linda, Roos en Jessica hebben een trend gezet voor vele meiden- en jongensbands uit die tijd, zoals WOW en B*E*D, alleen ontbeerden die meestal kwaliteit.

Daarnaast was Linda, Roos en Jessica eigenlijk ook niet hip genoeg met hun toch wel traditionele uptempo soulpop. Dus erg invloedrijk zijn ze verder niet geweest, ben ik bang...

WOW & B*E*D
  Moderator zaterdag 31 januari 2004 @ 01:56:24 #79
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_16732375
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 01:53 schreef Rider_on_the_storm het volgende:

[..]

We kunnen eens kijken wat www.allmusic.com erover zegt.

Roots and influences

Ik denk niet dat die ze vermeldt. Het was toch meer iets dat zich alleen binnen onze grenzen afspeelde. (Misschien een stukje België...)
pi_16732400
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 01:54 schreef belsen het volgende:

[..]

Goed voorbeeld doet volgen, nietwaar.
  Moderator zaterdag 31 januari 2004 @ 02:00:26 #81
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_16732449
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 01:57 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Goed voorbeeld doet volgen, nietwaar.

Nouja, de sponsordeals om een goede, flitsende live-show te kunnen neerzetten, hebben eigenlijk alle grote Nederlandse artiesten, zoals bijvoorbeeld Doe Maar, na hun opgepakt.

Ook U2 doet dat nu, maar ik vraag mij af of ze dat van Linda, Roos en Jessica hebben afgekeken.

pi_16732465
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 02:00 schreef belsen het volgende:

[..]

Nouja, de sponsordeals om een goede, flitsende live-show te kunnen neerzetten, hebben eigenlijk alle grote Nederlandse artiesten, zoals bijvoorbeeld Doe Maar, na hun opgepakt.

Ook U2 doet dat nu, maar ik vraag mij af of ze dat van Linda, Roos en Jessica hebben afgekeken.

Mijn opmerking had vooral betrekking op de kwaliteit.
pi_16732496
quote:

[..]

Het moet misschien zijn

ik vind het jammer dat je zo belangrijk moet doen over een foutje in de Nederpopscene van de jaren 90.

Kom op zeg.. beste kloon

zaterdag 31 januari 2004 @ 02:02:59 #84
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16732497
quote:
...is het tijd om de ballans op te maken van de flitsende carrierre van deze meidengroep, die tot een ware Beatlesque taferelen leiden in Nederland.
quote:
Ik vraag jullie met klem respectvol te posten in dit topic.
Als jij nou eens respectvol met één van de grootste band allertijden zou omgaan.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 02:04:34 #85
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16732519
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 02:00 schreef belsen het volgende:

[..]

ik begin je te vatten...

Leuk ! Ga Zo Door!

pi_16732541
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 01:02 schreef belsen het volgende:

[..]

De teksten van Linda, Roos en Jessica zijn doorspekt met verborgen sensualiteit...

van een ongeschoren commerciele tekstschrijver
  Moderator zaterdag 31 januari 2004 @ 02:06:38 #87
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_16732549
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 02:02 schreef SKMbeat het volgende:
[..]

[..]

Als jij nou eens respectvol met één van de grootste band allertijden zou omgaan.

Met Beatlesque manieren bedoel ik de enorme run op concertkaartjes, flauwvallende fans, massahype, de media-aandacht toen ze het bijltje erbij neergoeiden, de huilende fans bij de laatste concerten.

En ja, de Beatles hebben ook best een aantal goede nummers gemaakt.

Moderator zaterdag 31 januari 2004 @ 02:07:19 #88
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_16732564
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 02:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]

van een ongeschoren commerciele tekstschrijver

Nee, ze waren zelf medeverantwoordelijk voor de teksten!

PS. Ik heb wel erg veel posts op mijn naam staan voor een kloon, denk je niet en als je een beetje oplet had je mij allang een keer voor mij zien komen...

quote:
Aantal posts op forum 2180

[Dit bericht is gewijzigd door belsen op 31-01-2004 02:09]

pi_16732572
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 02:07 schreef belsen het volgende:

[..]

Nee, ze waren zelf medeverantwoordelijk voor de teksten!

Uiteraard!
  Moderator zaterdag 31 januari 2004 @ 02:09:23 #90
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_16732586
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 02:07 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Uiteraard!

Nou, niet dan...
pi_16732587
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 02:06 schreef belsen het volgende:

[..]

Met Beatlesque manieren bedoel ik de enorme run op concertkaartjes, flauwvallende fans, massahype, de media-aandacht toen ze het bijltje erbij neergoeiden, de huilende fans bij de laatste concerten.

Die waren er helemaal niet

Net als met alle projecten die gericht zijn op een snel succes zijn ze er gewoon mee gekapt. Niks afscheidsconcerten en huilende fans.

zaterdag 31 januari 2004 @ 02:13:28 #92
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16732657
Op zaterdag 31 januari 2004 00:21 schreef belsen het volgende:
quote:
Iedereen kent nog steeds de tekst van Ademnood, dat zegt iets over de kwaliteit van deze muziek.
Ja ik begin dit leuk te vinden.

Belsen, je hebt wel een beetje gelijk....

Ik ken nog steeds de tekst van Vader Jacob en Klein Klein Kleutertje. Jij doet me inzien dat ik al op vroege leeftijd al echte classics naar binnen gestouwd kreeg door mijn lieve juffies van de bassisschool.

pi_16732679
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 02:07 schreef belsen het volgende:
PS. Ik heb wel erg veel posts op mijn naam staan voor een kloon, denk je niet en als je een beetje oplet had je mij allang een keer voor mij zien komen...
En al dik anderhalf jaar geregistreerd...

Vreemd dat je je liefde voor de dames al niet veel eerder hebt geuit.

Moderator zaterdag 31 januari 2004 @ 02:15:10 #94
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_16732686
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 02:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Net als met alle projecten die gericht zijn op een snel succes zijn ze er gewoon mee gekapt. Niks afscheidsconcerten en huilende fans.

Van de site van het popinstituut:
quote:
In april verkondigen Linda, Roos & Jessica aan te stoppen. Eind juli geven de drie twee afscheidsconcerten in ShowBizCity te Aalsmeer.
Ik kan mij zelfs nog herinneren dat het een item was op het journaal en een uitgebreid item in het Jeugdjournaal.
pi_16732723
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 02:15 schreef belsen het volgende:
Ik kan mij zelfs nog herinneren dat het een item was op het journaal en een uitgebreid item in het Jeugdjournaal.
Omdat dat programma dezelfde doelgroep had waarschijnlijk.
  Moderator zaterdag 31 januari 2004 @ 02:18:06 #96
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_16732725
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 02:14 schreef Ferdo het volgende:

[..]

En al dik anderhalf jaar geregistreerd...

Vreemd dat je je liefde voor de dames al niet veel eerder hebt geuit.

Ik heb een zeer brede smaak van muziek en Linda, Roos en Jessica is nu weer erg actueel van wege het overlijden van Guusje Nederhorst.

Zie ook mijn discussie over het openen van dit topic hier...

Moderator zaterdag 31 januari 2004 @ 02:19:34 #97
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_16732747
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 02:17 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Omdat dat programma dezelfde doelgroep had waarschijnlijk.

Natuurlijk was Linda, Roos en Jessica voor een gedeelte gericht op een jonge doelgroep, heb ik ergens beweert van niet dan? Maar dat zegt toch nog niets over wat voor muziek ze maakten.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 02:19:53 #98
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16732754
Weet je Belsen, ik begin steeds wijzer te worden door dit topic en durf nu zelfs te stellen dat Linda,Roos en Jessica groter waren dan de Beatles want: L, R & J hadden maar liefst 3 afscheidsconcerten!
Ik kan me niet herinneren dat de Beatles een officeel afscheidsconcert hadden.
Dat bewijst eigelijk wel wat voor een minkukels die Beatles waren vergeleken bij Linda Roos en Jessica...

[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 31-01-2004 02:22]

pi_16732764
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 02:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]

die waren er wel, hoor
ik heb een verslag op tv gezien destijds, als ik me goed herinner waren ze toen alle 3 in het wit gekleed.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  Moderator zaterdag 31 januari 2004 @ 02:22:34 #100
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_16732799
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 02:20 schreef milagro het volgende:

[..]

die waren er wel, hoor
ik heb een verslag op tv gezien destijds, als ik me goed herinner waren ze toen alle 3 in het wit gekleed.

Inderdaad.

En die vergelijking met de Beatles heb ik nooit gemaakt. Ik had het over Beatlesque taferelen. Ik heb nooit gezegd dat Linda, Roos en Jessica even invloedrijk of beter waren als de Beatles, dat maak jij ervan.

[Dit bericht is gewijzigd door belsen op 31-01-2004 02:23]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')