abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 januari 2004 @ 00:09:30 #101
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_16703834
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 00:02 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Zie de tekst.

Het vervelende is dat het in 99% van de gevallen opgaat.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  vrijdag 30 januari 2004 @ 00:11:01 #102
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_16703866
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 00:09 schreef Piro het volgende:

[..]

Het vervelende is dat het in 99% van de gevallen opgaat.

En dat is de reden dat je in een hele grote groep heel eenzaam kan zijn... dus het is niet gezegd dat ze zich thuis voelde bij die kliek.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  vrijdag 30 januari 2004 @ 00:12:55 #103
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_16703914
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 00:11 schreef TrenTs het volgende:

[..]

En dat is de reden dat je in een hele grote groep heel eenzaam kan zijn... dus het is niet gezegd dat ze zich thuis voelde bij die kliek.

True.
Toch blijft het een onbevattelijk iets voor mij...
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  vrijdag 30 januari 2004 @ 00:15:43 #104
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_16704000
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 00:12 schreef Piro het volgende:

[..]

True.
Toch blijft het een onbevattelijk iets voor mij...

Het is erg wat ze gedaan heeft, maar iemand die radeloos is geeft niks meer om de omgeving. Iedereen kan het een egoistische daad noemen, je kan wel merken dat die mensen er nooit ècht over nagedacht hebben want iedereen heeft ergens wel eens geen zin meer in...
pi_16704201
ik quote mezelf uit n andere topic :x

" mja komt me helaas maar al te bekend voor :s niet dat ik het ooit van plan ben.. er is naar mijn mening teveel om voor te leven.. maar een goede vriend heeft t al n paar keer geprobeerd kweenie of t meer op aand8trekkerij uitkomt dat zeggen de meesten wel maar ik betwijfel t wel.. ik neem aan dat de meeste van jullie niet een goede vriend meegamaakt hebben die straal bezopen op je kamer ligt met een lading pijnstillers.. heb ze nog kunnen afpakken maar hij had dr 8 op ofzo en hij zou anders zo doorgegaan zijn.. heb m nog net wakker kunnen houden.. maar dan ook met moeite.. zit me nogsteeds af te vragen waarom k g1 ambulance gebeld heb maarja ouders met ervaring (ziekenhuis gewerkt etc) dag dr op een goed gesprek gehad met m.. en dan de belofte krijgen dat hij het dus niet meer zou doen en hulp zou zoeken.. wat dan nog het meeste pijn doet is dat je via via hoort dat hij het dus weer geprobeerd heeft en echt weken ziek geweest is daardoor dr na.. hij d8 dat ie t wel met hulp van zn vrienden af zou kunnen nou niet dus want hij schoof dus alleen de problemen maar bij andere mensen in hun schoot.. zover k weet heeft hij wel hulp gezocht verder.. gaat nu wel weer redelijk met m.. hij heeft nu iig weer een relatie en net zn 1e vaste baan binnen dus hopelijk ziet hij dr voortaan maar vanaf om verder dit soort acties uit te halen.. tis wat prive maar ik moet t ook kwijt.. kan me op dit moment weinig schelen wat hij dr van zou vinden.. voornamelijk omdat hij zich dus niet aan die afspraak gehouden heeft en dat doet pijn.. kan die gast soms zelf wel n mep voor zn bek verkopen maarja zo ben ik ook weer niet en ik realiseer me wel dat ik (en hij) daar dus ook niets mee opschieten.. "

krijg nogsteeds t gevoel van bij dit soort dingen

" lef of laf ben dr zelf nie helemaal uit... aan de ene kant moet je t lef maar hebben om zoiets te doen.. aan de andere kant ook laf omdat je alles opgeeft en dus bewijst dat je je problemen niet aankan
het is ook zo verschillend hoe personen hun problemen interpreteren.. het zal altijd een punt blijven met meningsverschillen maar ik vind dat je de mening / standpunt van de bepaalde persoon met plannen voor zelfmoord (of al gedaan) alsnog moet respecteren..

dilemma "

vrijdag 30 januari 2004 @ 00:31:27 #106
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_16704403
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 00:24 schreef Ndy het volgende:
ik quote mezelf uit n andere topic :x

" lef of laf ben dr zelf nie helemaal uit...

Je hebt aardig wat kloten nodig om die trekker over te halen.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 01:16:22 #107
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_16705265
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 00:31 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Je hebt aardig wat kloten nodig om die trekker over te halen.

Big cojones zullen we maar zeggen dan.
Ik ga pitten, ik zie wel wat we morgen doen.
Slaap zacht.
pi_16705404
Wat een kutaandachttrekster...als je zonodig dood wilt, doe het dan ergens waar niemand er last van heeft, dus ga ook niet voor een trein springen, maar schiet jezelf neer ofzo...Of je laat jezelf leven en bezorgd anderen gewoon geen verdriet. Mensen die zichzelf van het leven willen beroven moeten eens opzoek gaan naar de betere dingen in het leven. Ik denk dat je best slap bent om na wat tegenvallers zelfmoord te plegen. Ok, sommige mensen zullen wel de beste keus maken door zelfmoord te plegen, maar je jezelf toch wel vermannen...je bent toch geen mietje

Het zijn vaak wel van die gothic-alternatieve meisjes (ja vooral meisjes) die zelfmoord willen plegen. Omdat ze in een moeilijke tijd zitten (pubertijd), en dan wat gevoeliger zijn. Maar als je een beetje LDVD hebt ga je toch niet eeuwig er om rouwen

Naja goed...tijd om te eten, ik sterf van de honger

vrijdag 30 januari 2004 @ 01:34:45 #109
16639 giovan
Mr fancypants himself
pi_16705537
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 01:24 schreef CasB het volgende:
Het zijn vaak wel van die gothic-alternatieve meisjes (ja vooral meisjes) die zelfmoord willen plegen.
Ik ben een oudere jongere en vind die Gothic types nog het liefste wat er tegenwoordig rondloopt.
Als je dat vergelijkt met die gangsta rap figuren, die alleen onderscheid maken tussen pooiers en hoeren, dan is Gothic een vorm van kunst.
Wat is die gangsta muziek ontieglijke herrie en slecht, en die clips zijn gewoon wanstaltelijk
Verlang heftig trug naar de tijd van de positive rock waar leren jackie lang haar en motor stoer was ..en niet dat pooier/hoeren en drugdealer gedoe.
pi_16706589
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 23:00 schreef fille_fatale het volgende:

[..]

Net of dat je dan ook nog maar iets kan schelen. Iemand wil dood. Dan is het voor diegene toch afgelopen en dat is alles waar het op dat moment om draait.
Een egoistische daad is het dus wel, je bezorgt anderen vreselijk veel verdriet.
Maar vind je het gek dat je in een egocentrisch wereldje leeft als je problemen je overweldigen. Als je je eigen problemen niet meer aankunt... dat moet toch verschrikkelijk zijn! En dan echt geen andere oplossing meer zien dan er een eind aan te maken. Geen hoop meer hebben, alleen een zwarte toekomst.
Kan echt zo'n medelijden hebben met hoe diegene zich moet hebben gevoeld tijdens het nog in leven zijn.
En natuurlijk met de nabestaanden, het lijkt me ook vreselijk om iemand op zo'n manier te verliezen.
Maar ik denk toch dat het te makkelijk is om te zeggen 'dat had hij/zij anders moeten doen'. Iemand is toch op zo'n moment vreselijk wanhopig, verwacht je dan echt dat hij/zij op zo'n moment nog aan iets anders denkt dan aan 'ik wil dood?'
Je weet niet wat voor leed en gedachtengang erachter zit. (En nee, ik ook niet trouwens. Gelukkig heb ik het niet meegemaakt in mijn omgeving.)

Idd, ik ben het hier helemaal mee eens.
(ik heb het ook niet van dichtbij mee gemaakt, misschien zou ik het dan anders zien.)

[Dit bericht is gewijzigd door Gizmo1711 op 30-01-2004 03:45]

vrijdag 30 januari 2004 @ 11:42:16 #112
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_16711102
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 01:24 schreef CasB het volgende:
Wat een kutaandachttrekster...als je zonodig dood wilt, doe het dan ergens waar niemand er last van heeft, dus ga ook niet voor een trein springen, maar schiet jezelf neer ofzo...Of je laat jezelf leven en bezorgd anderen gewoon geen verdriet. Mensen die zichzelf van het leven willen beroven moeten eens opzoek gaan naar de betere dingen in het leven. Ik denk dat je best slap bent om na wat tegenvallers zelfmoord te plegen. Ok, sommige mensen zullen wel de beste keus maken door zelfmoord te plegen, maar je jezelf toch wel vermannen...je bent toch geen mietje

Het zijn vaak wel van die gothic-alternatieve meisjes (ja vooral meisjes) die zelfmoord willen plegen. Omdat ze in een moeilijke tijd zitten (pubertijd), en dan wat gevoeliger zijn. Maar als je een beetje LDVD hebt ga je toch niet eeuwig er om rouwen

Naja goed...tijd om te eten, ik sterf van de honger

Hoezo generaliseren? Kun jij in het hoofd van een ander kijken? Gothic-types?
Ben jij een boerenlul omdat je er zo uit ziet of zie jij eruit als een boerenlul omdat je zo bent? (Je vooral niet aangesproken voelen, het is een voorbeeld.)

Ik heb verder het idee dat je er helemaal niet over nagedacht hebt. Wat is er slechter aan voor de trein springen dan jezelf door je hoofd schieten? Nee, dat laatste levert een leuk beeld op voor de politie en mensen die het stoffelijk overschot op moeten ruimen zeker, maar voor de trein niet, dan zou een machinist het kunnen zien en levert weer vertraging op en zo.....

Tegenwoordig als iemand hulp zoekt voor zijn problemen moet diegene ZSM weer terug in de maatschappij. Sexueel mishandeld in je jeugd? Cursusje hier, praat met je lotgenoot en hop weer aan het werk. Kost teveel geld dat gezeur. Zo kan ik nog wel effe doorgaan met het verdedigen van mensen die geen zin hebben om te leven en geen mietjes zijn.
Zelfmoord is een keuze en ik vind dat iemand die met zulke plannen rondloopt, hoe erg het voor jou ook is, dat je die moet steunen in zijn/haar verdriet en er moet zijn voor ze totdat ze die stap willen wagen. Er is wel degelijk een verschil tussen aandachtstrekkerij en het echt willen maar je zult jezelf altijd voor je kop blijven slaan dat je ooit in je leven hebt gedacht 'dat doet ie toch niet' en hij doet het wel.

Proud Powerpauper
  vrijdag 30 januari 2004 @ 11:43:03 #113
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_16711123
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 03:01 schreef JosBoes het volgende:
http://groups.google.nl/groups?dq=&hl=nl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=2b916465.0401291056.486c13b8%40posting.google.com&prev=/groups%3Fhl%3Dnl%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26group%3Dalt.suicide.holiday

hier is er ook over gepost
moet wel dezelfde school enzo zijn geweest.
bericht komt uit NL via chello

Dit gaat waarschijnlijk ook over het zelfde meisje:

http://forum.gamer.nl/showthread.php?s=5cbbe41f44945a827dccbad83bcb9d5c&threadid=52710

Wel veel forum-gangers op die school zeg.

Krekker is de bom!
pi_16711230
Suicide is not a trip to paradise, it's a way out of hell.
pi_16711414
In principe is dit topic niet anders dan die andere die al gesloten is vanwege de reacties.. Ik vind wel dat je niet van iedereen kunt verwachten dat ze het maarzo kunnen begrijpen. Ikzelf snap het nu(hoop nooit) ook nog niet trouwens.

In het vorige topic zei ik hierover: Als mensen dan toch niet meer verder kunnen met dat leven laat ze dan rekening proberen te houden met de omstanders... die mensen die zoiets van dichtbij zien houden daar een hele lange tijd, zoniet rest van hun leven, trauma's/nachtmerries van en raken daardoor zelf ook aan de grond mogelijkerwijs.<-- dit is dus mijn mening en ik bedoel hier niet mee dat de persoon in kwestie maar een aansteller was oid...

vrijdag 30 januari 2004 @ 11:59:24 #116
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_16711536
De meest shockerende zelfmoorden zijn toch die die je niet aan hebt zien komen. Waarvan niemand wist dat de persoon die er niet meer is het ook maar ergens moeilijk mee had...
Heel raar...

Het meisje dat naar beneden springt geeft iig een signaal af! Maar die is al wel zo ver dat je het weer kunt verwachten. Jammer is dat...

Proud Powerpauper
pi_16711538
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 11:43 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dit gaat waarschijnlijk ook over het zelfde meisje:

http://forum.gamer.nl/showthread.php?s=5cbbe41f44945a827dccbad83bcb9d5c&threadid=52710

Wel veel forum-gangers op die school zeg.

Krekker

Hoe groot is die school eigenlijk?

vrijdag 30 januari 2004 @ 12:12:07 #118
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_16711815
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 11:54 schreef Just0 het volgende:In het vorige topic zei ik hierover: Als mensen dan toch niet meer verder kunnen met dat leven laat ze dan rekening proberen te houden met de omstanders... die mensen die zoiets van dichtbij zien houden daar een hele lange tijd, zoniet rest van hun leven, trauma's/nachtmerries van en raken daardoor zelf ook aan de grond mogelijkerwijs.<-- dit is dus mijn mening en ik bedoel hier niet mee dat de persoon in kwestie maar een aansteller was oid...
Ik vind jouw post niet echt getuigen van realiteitszin.

Wanneer iemand echt zwaar in de ellende / in de put zit, zijn anderen nu niet bepaald het eerste waar de persoon aan zal denken.

En al helemaal niet wanneer er sprake is van haatgevoelens jegens anderen. Denk je nu echt dat iemand die de wereld haat jouw leuke ideaalbeeldje zal hanteren? Waarom rekening houden met de mensen die je juist zo haat?

Krekker is de bom!
pi_16712571
Mijn post bij "Zelfmoord" in de topic van Psychologie:

Vol walging heb ik gelezen hoe mensen reageerden op de topic over dat meisje die een zelfmoordpoging op school heeft gedaan. Ik ga er hier niet verder over doorzeuren, aangezien een moderator deze topic (terecht) heeft gesloten.
Suicide is not the answer, maar het is ook niet alleen maar een schreeuw om hulp of "Oh zie mij hier eens enorm zielig zitten te zijn." Die mensen hebben echt problemen en hebben juist begrip en steun nodig, in plaats van NOG meer denergerende opmerkingen en pesterijen waardoor ze juist tot die daad gedwongen worden.
Suicide is when the pain outweighs the possibillities to cope with it.
Mensen roepen natuurlijk terecht dat zo iemand zelf hulp moet zoeken en aktie moet ondernemen. Er zijn altijd vertrouwenspersonen en psychologen en medicijnen enzo, maar dat is niet relevant; die mensen willen begrepen en geacepteerd worden. Ze willen liefde kennen en niet meer gekleineerd worden. Dat zijn vaak de hoofdredenen die iemand tot zoiets drijft. Ze voelen zich vaak enorm minderwaardig of haten zichzelf, of hebben gewoon veel te veel pijn meegemaakt en hebben geen uitzicht op verbetering van de situatie. Ze worden vaak totaal net begrepen door anderen die alleen maar oppervlakkig naar ze kijken; het zijn vaak outcasts of society. Mensen die niet meetellen en die ook niet weten hoe ze WEL geaccepteerd zouden kunnen worden.

Deze wereld is al zo hard, en als mensen de pijn ervan niet aankunnen, moet je ze niet alsnog een extra duwtje geven. Probeer ze te helpen! Sta voor ze klaar!

Mensen veroordelen mensen die aan zelfmoord denken heel erg snel, maar sta maar eens in hun schoenen. Je doet het heus niet omdat je een bad hair day hebt of zo. Men zegt wel dat het de meest egoïstische daad is die je kunt doen, maar zo kan ik het onmogelijk zien; natuurlijk, je doet anderen enorm veel pijn om jouw pijn te laten eindigen, maar als niemand zich om jou druk maakt, waarom zou jij dat dan wel doen?

Ik blijf er bij; zelfmoord is wel het laatste wat je moet doen (DUH! ) en er zijn altijd oplossingen......maar dan heb je wel iemand nodig die jou helpt naar die oplossingen te kijken en die je steunt en jou begrijpt.

Het is inderdaad zo dat als je de hele tijd gepusht en getreiterd wordt, dat je echt geen rekening gaat houden met die mensen die je elke dag de bloed onder je nagels vandaan halen. Eigenlijk toon je met je wanhoopsdaad dat zij je tot dit gedreven hebben.

Mensen zeggen achteraf altijd van: "Ik had dit echt niet zien aankomen." Yeah right...beetje mensenkennis, beetje medeleven, beetje je verplaatsen in een ander en dan kun je zoiets ECHT wel zien aankomen!

[Dit bericht is gewijzigd door ToT op 30-01-2004 12:54]

vrijdag 30 januari 2004 @ 13:52:41 #120
46473 Diovarus
BioHazard Warning
pi_16714389
Als je er zin in hebt doe je het toch.
Dan boeit de rest van de wereld je niks.
Ik heb het zelf ook een keer gedaan alleen het mislukte.
Ik ben niet te negatief, jij bent gewoon veel te positief. J&J
pi_16714786
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 23:07 schreef fille_fatale het volgende:

[..]

Maar dan toch... waarom denkt iemand in vredesnaam dat hij/zij op zo'n manier aandacht moet trekken? Waarom is iemand zo wanhopig?
Dat is toch al een teken dat er iets enorm mis is? Zo iemand moet, lijkt mij, onmiddelijk geholpen worden en niet kort als 'aandachttrekker' bestempeld worden. Dat vind ik echt heel kortzichtig. En ik weet ook wel dat dat niet is wat de psychologen willen zeggen, maar ik denk dat er door sommige mensen toch wel heel veroordelend over gedacht wordt.

Wat je je echt af moet vragen is 'Wil iemand wel geholpen worden?'. Je kunt hulp niet afdwingen, mensen worden alleen maar beter nadat zij daar zelf voor kiezen en helaas is daar soms een zelfmoordpoging voor nodig voor dat ze dat door hebben.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 14:31:24 #122
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_16715468
Zegt net m'n moeder tegen me:

"Weet je wat is gebeurd op school van ...? (=beste vriendinnetje van m'n zusje) Daar is gister een meisje van 3 hoog naar beneden gesprongen!"

Dat vriendinnetje van m'n zusje zat vorig jaar bij haar in de klas, en volgens dat meisje gaat het om een verwaarloosd meisje van Filippijnse origine uit de gymnasiumklas. Ze scheen rijke ouders te hebben die nauwelijks naar d'r omkeken en 'r 200 euro in de maand gaven waarmee ze zichzelf moest redden, dus zelf eten koken, etc.

Maar goed, via-via verhalen neem ik nooit meteen voor waar aan.

Naar wat ik net hoor, is het meisje nu overigens overleden. Weet niet of dit ook echt waar is, Piro, jij misschien?

Krekker is de bom!
pi_16715970
Dat zou echt klote zijn....

Ik had gehoopt dat mensen WEL naar haar gingen omkijken na deze gebeurtenis en dat ze zich op een gegeven moment WEL geaccepteerd gevoeld zou hebben. Tja, haar pijn en verdriet zijn nu dan tenminste wel over, als dit echt waar is.

Ik ken haar niet, maar dit soort dingen doen mij meer dan het horen van dat er een bekende nederlander dood is of zo.

vrijdag 30 januari 2004 @ 16:05:30 #124
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_16718114
Uit het ander topic (gamer.nl forum), geopend door eens schoolgenootje van d'r:
quote:
Originally posted by Soulja
Nou ik heb net gehoord dat ze buiten levensgevaar is, maar heeft wel haar rug gebroken en wat er met haar benen is weten ze ook niet. Maar iemand anders zei dat ze alleen beschadigingen had aan haar ruggenwervels....Dus iedereen zegt wel wat en weet nix cker, maar ja ik wist niet eens dat ze rijk was :|
Laten we hopen dat ze 't overleeft. De ruggewervel is echter een gevaarlijke plek om beschadigingen te hebben. Hopen dat het geen (plaatselijke) verlamming wordt of iets dergelijks.
Krekker is de bom!
pi_16718424
Ah het geeft tenminste weer wat hoop dat ze nog in leven zou zijn.
Laten we het beste hopen wat die ruggewervels betreft!

En laten we hopen dat ze nu goede psychologische begeleiding zal krijgen en dat mensen (en vooral haar ouders dan, als deze verhalen waar zijn) haar nu eens FATSOENLIJKER gaan behandelen!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')