abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 januari 2004 @ 23:26:46 #51
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_16702498
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 23:22 schreef Farao het volgende:

[..]

Niet allemaal.

Ik heb ondertussen al behoorlijk wat zelfmoorden gezien en er zijn ook mensen die het doen, zonder dat ze echt om aandacht schreeuwen.
Gewoon alleen thuis, bijv. overdosis medicijnen, afscheidsbriefje erbij.
Daar zal alleen de naaste familie het moeilijk mee hebben, maar daar heeft verder niemand last van.

Maar ik heb ook mensen voor ogen gehad die zonodig voor een trein of van een gebouw moesten schreeuwen, dat zijn in mijn ogen de echte aandachttrekkers.

Ieuw...
Smerig.
Bespaar me alsjeblieft de details, ben nu niet in een opperbeste bui.
Maar zoals ik al eerder zei, de trein of springen is voor mensen misschien de 'laagdrempeligste' oplossing, het hoeft niet per se met aandacht te maken te hebben...
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  donderdag 29 januari 2004 @ 23:27:15 #52
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_16702509
laat maar, KUT internet/

[Dit bericht is gewijzigd door speedfreakssj op 29-01-2004 23:31]

pi_16702541
Toch als ik het vergelijk met mijn ervaring, heb ik het id dat het aandachts trekkerij was. Wat ik mee gemaakt heb was veel genuanceerder, moet zeggen dat ik er gelukkig nog maar 1 heb mee gemaakt, dus uit ervaring kan ik niet spreken.

Maar heb na dat ik dat gezien heb met mensen van de zelfmoordlijn gesproken en die hebben me een aantal dingen verteld over zelfmoordneigingen en hoe je dat herkent. Ik herken hier die punten niet in, hier is niet over nagedacht en dan nog spring je niet aan het einde van de pauze als er nog veel mensen zijn. Ik ben in de veronderstelling dat de mensen die er echt uit willen dit op tijdstippen doen wanneer er weinig mensen zijn (niet als er geen mensen zijn, maar ze willen wel gevonden worden)

Op mij komt dit over als aandachttrekkerij en als je nagaat dat veel gothic tegenwoordig ook op zo'n manier word gebruikt. En dat had ik bijna als voorbeeld gebruikt vanmiddag

donderdag 29 januari 2004 @ 23:29:43 #54
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_16702602
Mijn broertje (die ook bij mij op school zit) zei dat ze al eerder had gezegd dat ze zelfmoord wilde plegen. En het schijnt dat haar vriendje het een halfuur voor de sprong, het had uitgemaakt.

Haar eerste woorden naar de sprong: "Shit, ik leef nog."

pi_16702616
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 23:27 schreef syrek het volgende:
Ik ben in de veronderstelling dat de mensen die er echt uit willen dit op tijdstippen doen wanneer er weinig mensen zijn (niet als er geen mensen zijn, maar ze willen wel gevonden worden)
Ik kan me echt niet voorstellen dat het diegene nog uitmaakt. Als het gebeurd is, is hij/zij dood en dan is het over. Dat is waar het om gaat op dat moment.
Het ligt trouewns toch ook totaal aan de persoon en de onderliggende omstandigheden 'hoe iemand het doet'.
  donderdag 29 januari 2004 @ 23:31:57 #56
24184 speedfreakssj
pi_16702672
Hoe is het nu met het meisje? komt hier nog iets van op het nieuws ofzo?
pi_16702680
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 23:30 schreef fille_fatale het volgende:

[..]

Ik kan me echt niet voorstellen dat het diegene nog uitmaakt. Als het gebeurt is, is hij/zij dood en dan is het over. Dat is waar het om gaat op dat moment. Het ligt toch ook totaal aan de persoon en de onderliggende omstandigheden 'hoe iemand het doet'.

schijnt dus dat mensen met zelfmoord neigingen serieus over dat soort dingen nadenken, zoals wat trek ik aan. Als ik het daar doe word ik dan gevonden, dit klinkt meer als een opwelling, dan als een zelfmoordpoging(in mijn oren). I
  donderdag 29 januari 2004 @ 23:32:19 #58
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_16702687
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 23:29 schreef sleepflower het volgende:
Mijn broertje (die ook bij mij op school zit) zei dat ze al eerder had gezegd dat ze zelfmoord wilde plegen. En het schijnt dat haar vriendje het een halfuur voor de sprong, het had uitgemaakt.

Haar eerste woorden naar de sprong: "Shit, ik leef nog."

Dat hoorde ik ook wel ja, er was definately iets aan de hand, maar niemand weet wat, en wat er dus aan de hand is geweest.
Mbt haar vriendje : niet waar, ik heb met haar vriendje gesproken, roddel en achterklap dus.
Dat van die woorden is wel waar.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_16702714
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 23:31 schreef speedfreakssj het volgende:
Hoevaak lees jij over zelfmoord pogingen, juist nooit. Deze komen nooit in het nieuws of je moet er iets bij opblazen, maar dan is het een zelfmoordaanslag.
  donderdag 29 januari 2004 @ 23:33:30 #60
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_16702721
quote:
Ziekenhuis, verder laat ik me daar niet over uit, als er nog iets over in het nieuws komt, wie weet, persmuskieten zijn wel geweest maar weer door oom agent de deur uit gewerkt.
  donderdag 29 januari 2004 @ 23:33:33 #61
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_16702724
quote:
Denk het niet. Normaal gesproken zeggen ze niks over zelfmoord(pogingen) op het nieuws.

Laatste wat ik gehoord heb, is dat ze haar onderrug heeft gebroken en haar benen niet meer kon voelen. Iemand zei ook dat ze moest geopereerd worden toen ze daar nog lag (in de school dus) maar dat weet ik niet zeker.

donderdag 29 januari 2004 @ 23:34:12 #62
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_16702737
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 23:33 schreef sleepflower het volgende:

[..]

Denk het niet. Normaal gesproken zeggen ze niks over zelfmoord(pogingen) op het nieuws.

Laatste wat ik gehoord heb, is dat ze haar onderrug heeft gebroken en haar benen niet meer kon voelen. Iemand zei ook dat ze moest geopereerd worden toen ze daar nog lag (in de school dus) maar dat weet ik niet zeker.

Zal morgen wel aan het licht komen, van wat ik weet worden er vanavond scans gedaan, zit er dik in dat ze verlamd is.
pi_16702740
zou bijna zeggen doe het niet op school... maar doe het zodat niemand anders er last van heeft. Iedereen maakt zijn eigen keuzes.
Free people own guns! Slaves do not!
  donderdag 29 januari 2004 @ 23:34:36 #64
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_16702746
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 23:32 schreef Piro het volgende:

[..]

Dat hoorde ik ook wel ja, er was definately iets aan de hand, maar niemand weet wat, en wat er dus aan de hand is geweest.
Mbt haar vriendje : niet waar, ik heb met haar vriendje gesproken, roddel en achterklap dus.
Dat van die woorden is wel waar.

Okay dan, ik zeg ook maar wat me verteld is. Er gaan een heleboel roddels de ronde.

In welke klas zit jij trouwens?

donderdag 29 januari 2004 @ 23:35:03 #65
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_16702761
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 23:33 schreef syrek het volgende:

[..]

Hoevaak lees jij over zelfmoord pogingen, juist nooit. Deze komen nooit in het nieuws of je moet er iets bij opblazen, maar dan is het een zelfmoordaanslag.

Man voor trein of man van dak gesprongen komt anders wel in het nieuws.
Mindere extremen als dit waarschijnlijk niet.
Of wel, afhankelijk van de sensatiezucht van de media.
  donderdag 29 januari 2004 @ 23:35:39 #66
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_16702781
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 23:35 schreef Piro het volgende:

[..]

Er schijnen wel cameras op locatie te zijn geweest. (AT5)
  donderdag 29 januari 2004 @ 23:36:05 #67
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_16702793
Mja ik het meerdere malen dichtbij me meegemaakt, en eigenlijk kan het me een worst wezen

Ik weet dat dit ontzettend bot klinkt, en wie weet is het ook wel zo bedoeld, maar je zet het een beetje van je af. "Goh, lastig zo'n psychische problemen, niet echt een waardig einde van het leven..." is meestal zo ongeveer het eerste wat bij me opkomt

Op een gegeven moment ga je dood, en als een persoon voor zichzelf heeft besloten dat dat beter nu dan later kan wezen, dan heb ik daar wel vrede mee. Het is tenslotte zijn/haar eigen leven, en de keuzes maak je zelf.

Piro en sleepflower, succes met de verwerking van deze tragedie...

Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  donderdag 29 januari 2004 @ 23:36:40 #68
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_16702817
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 23:34 schreef sleepflower het volgende:

[..]

Okay dan, ik zeg ook maar wat me verteld is. Er gaan een heleboel roddels de ronde.

In welke klas zit jij trouwens?

H4B.
Meeste roddels zijn overigens onwaar.
Als jij nog wat toe te voegen hebt, be my guest.
pi_16702856
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 23:35 schreef Piro het volgende:

[..]

Ik zie dat soort dingen nooit, mag volgens mij niet eens, omdat het andere kan aanzetten tot zelfmoord. Vroeger had je na zo'n bericht er vaak nog wel meer (uit verhalen van oud bewoners)
  donderdag 29 januari 2004 @ 23:38:14 #70
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_16702872
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 23:36 schreef Willaaam het volgende:
Mja ik het meerdere malen dichtbij me meegemaakt, en eigenlijk kan het me een worst wezen

Ik weet dat dit ontzettend bot klinkt, en wie weet is het ook wel zo bedoeld, maar je zet het een beetje van je af. "Goh, lastig zo'n psychische problemen, niet echt een waardig einde van het leven..." is meestal zo ongeveer het eerste wat bij me opkomt

Op een gegeven moment ga je dood, en als een persoon voor zichzelf heeft besloten dat dat beter nu dan later kan wezen, dan heb ik daar wel vrede mee. Het is tenslotte zijn/haar eigen leven, en de keuzes maak je zelf.

Piro en sleepflower, succes met de verwerking van deze tragedie...

Tenminste onderbouw je het, ben ik allang blij mee, bot of niet.
Ik probeer het ook van me af te zetten door van me af te schrijven, jezelf hierover ophangen heeft totaal geen zin namelijk.

Heel erg bedankt voor je medeleven, we horen het nog wel.

donderdag 29 januari 2004 @ 23:38:25 #71
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_16702876
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 23:36 schreef Piro het volgende:

[..]

H4B.
Meeste roddels zijn overigens onwaar.
Als jij nog wat toe te voegen hebt, be my guest.

Ik had ergens gehoord dat ze ADHD had. Ik praatte er vanmiddag over met mijn psychiater, en die zei dat mensen met ADHD vaak erg impulsief zijn, vandaar...

Is het waar dat (edit: naam verwijderd) moest huilen?

[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 29-01-2004 23:50]

pi_16702901
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 23:32 schreef syrek het volgende:

[..]

schijnt dus dat mensen met zelfmoord neigingen serieus over dat soort dingen nadenken, zoals wat trek ik aan. Als ik het daar doe word ik dan gevonden, dit klinkt meer als een opwelling, dan als een zelfmoordpoging(in mijn oren). I

O dat geloof ik best hoor, dat mensen over dat soort dingen nadenken. Maar ik geloof toch niet dat het 'normale' gedachtengang is, iemands gedachten worden toch beheerst door de dood.
Misschien gaat iemand juist wel over onbelangrijke dingen (zoals kleding dus) nadenken, maar niet over de gevolgen voor zijn/haar omgeving.
Bovendien weet ik niet of het zo is dat iedereen een zelfmoordpoging zo grondig voorbereidt. Ik denk dat je verschillende 'trajecten' hebt.
  donderdag 29 januari 2004 @ 23:39:13 #73
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_16702904
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 23:37 schreef syrek het volgende:

[..]

Ik zie dat soort dingen nooit, mag volgens mij niet eens, omdat het andere kan aanzetten tot zelfmoord. Vroeger had je na zo'n bericht er vaak nog wel meer (uit verhalen van oud bewoners)

Dat weet ik niet, maar ik kan me wel een aantal treinspringers voor de geest halen.
  donderdag 29 januari 2004 @ 23:40:32 #74
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_16702941
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 23:38 schreef sleepflower het volgende:

[..]

Ik had ergens gehoord dat ze ADHD had. Ik praatte er vanmiddag over met mijn psychiater, en die zei dat mensen met ADHD vaak erg impulsief zijn, vandaar...

Is het waar dat (edit: naam verwijderd) moest huilen?

Dat weet ik niet.
(edit: naam verwijderd) heeft haar geprobeerd te pakken, en hij heeft zover ik weet ook gehuild ja.
(edit: naam verwijderd) ook, (edit: naam verwijderd) was in shock, zij heeft haar zien vallen.

[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 29-01-2004 23:52]

donderdag 29 januari 2004 @ 23:40:34 #75
24184 speedfreakssj
pi_16702943
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 23:33 schreef Piro het volgende:

[..]

Ziekenhuis, verder laat ik me daar niet over uit, als er nog iets over in het nieuws komt, wie weet, persmuskieten zijn wel geweest maar weer door oom agent de deur uit gewerkt.

Wat vond haar vriendje er van? raar hoor.

toen mijn meisje depri was heb ik ook hele avonden haar gesmeekt om vooral niks te doen.

gelukkig heeft dat geholpen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')