quote:Lijkt er wel op ja
Op donderdag 29 januari 2004 23:36 schreef Leia73 het volgende:
Rose nou toch weggegaan???
quote:Ik kwam je tegen bij deeltje 127 ...maar ik heb een niet bestaand forum gevonden!
Op donderdag 29 januari 2004 23:16 schreef Khalein het volgende:
'k Heb me net de ******* gezocht maar kan mijn eerste NB-post zo 1-2-3 niet vinden'k Weet dat ik er al lang bij ben (sub deel 100 zeg maar), maar met de search kom ik er niet uit iig
Nja, boeie...
http://forum.fok.nl/listtopics.php/11
Heeft niet eens een afkorting!!!
quote:De zoon van L van Bemmelen (en Gurlie) vroegen zich af waar de uitdrukking "Spuit elf" vandaan komt.
Op donderdag 29 januari 2004 23:28 schreef gurlie het volgende:[..]
wie heeft die uitdrukking ooit bedacht eigenlijk
Mijnheer Porsius was twintig jaar lang brandweercommandant bij de brandweer in Landsmeer en vertelde dat deze uitdrukking bij de brandweer vandaan komt en volgens hem van het korps uit Rotterdam. In het begin van de vorige eeuw gebruikte men de Jan van der Heyden handbrandspuiten die door een team van brandweerlieden bediend moest worden. Elk team had per persoon een penning met een nummer erop dat het team aanduidde waarin men zat. Als het brandalarm afging haastte men zich naar de brandweercommandant en deed daar de penning in een bus. Als de penning bovenop lag was je dus als laatste aanwezig, hiervoor kon je een boete krijgen. Maar als je onderop lag en dus als eerste kon gaan blussen kon je op een premie rekenen. Nu wilde het geval dat het team van Spuit 11 zeer vaak als laatste aankwam en dan hun slang in de sloot konden hangen om water op te pompen. Gevolg was dat er dan bagger werd opgepompt. Daar komt de uitdrukking "Spuit elf geeft modder" vandaan.
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 23:37 schreef Freeloader het volgende:[..]
De zoon van L van Bemmelen (en Gurlie) vroegen zich af waar de uitdrukking "Spuit elf" vandaan komt.
Mijnheer Porsius was twintig jaar lang brandweercommandant bij de brandweer in Landsmeer en vertelde dat deze uitdrukking bij de brandweer vandaan komt en volgens hem van het korps uit Rotterdam. In het begin van de vorige eeuw gebruikte men de Jan van der Heyden handbrandspuiten die door een team van brandweerlieden bediend moest worden. Elk team had per persoon een penning met een nummer erop dat het team aanduidde waarin men zat. Als het brandalarm afging haastte men zich naar de brandweercommandant en deed daar de penning in een bus. Als de penning bovenop lag was je dus als laatste aanwezig, hiervoor kon je een boete krijgen. Maar als je onderop lag en dus als eerste kon gaan blussen kon je op een premie rekenen. Nu wilde het geval dat het team van Spuit 11 zeer vaak als laatste aankwam en dan hun slang in de sloot konden hangen om water op te pompen. Gevolg was dat er dan bagger werd opgepompt. Daar komt de uitdrukking "Spuit elf geeft modder" vandaan.
quote:Aha--dank u voor de uitleg; lijkt erop dat het een typische R'damse aangelegenheid is eigenlijk
Op donderdag 29 januari 2004 23:37 schreef Freeloader het volgende:
De zoon van L van Bemmelen (en Gurlie) vroegen zich af waar de uitdrukking "Spuit elf" vandaan komt.<KNIP>Daar komt de uitdrukking "Spuit elf geeft modder" vandaan.
quote:kwist dat het iets met modder was ja.. wat is een reis op zijn frans ook alweer.. kommer niet op
Op donderdag 29 januari 2004 23:37 schreef Freeloader het volgende:[..]
De zoon van L van Bemmelen (en Gurlie) vroegen zich af waar de uitdrukking "Spuit elf" vandaan komt.
quote:Voyage toch?
Op donderdag 29 januari 2004 23:43 schreef gurlie het volgende:[..]
kwist dat het iets met modder was ja.. wat is een reis op zijn frans ook alweer.. kommer niet op
quote:Your welcome
Op donderdag 29 januari 2004 23:48 schreef gurlie het volgende:[..]
tanx
quote:dan praat ik je morgen wel weer bij hoor
Op donderdag 29 januari 2004 23:46 schreef PrintScreen het volgende:Nog ff zo druk en ik kan het niet meer bijhouden hoor
of nee.... je hoeft niet op te passen he
Truste allemaal ....
Welterusten voor wie straks gaan slapen.
Tot morgen
quote:Trusten
Op donderdag 29 januari 2004 23:54 schreef jackson het volgende:
*weg isTruste allemaal ....
![]()
quote:Ook weltrusten, en tot morgen
Op donderdag 29 januari 2004 23:55 schreef PrintScreen het volgende:
Aangezien hier niets meer te doen is ga ik ff Zuma spelen.Welterusten voor wie straks gaan slapen.
Tot morgen![]()
quote:http://forum.fok.nl/usericons/71074/bla2.gif vind ik leuker
Op donderdag 29 januari 2004 23:55 schreef Freeloader het volgende:
Welk is eigenlijks leukerhttp://forum.fok.nl/usericons/71074/bla2.gif of
http://forum.fok.nl/usericons/71074/Michael.gif
quote:welterusten en zuma-se
Op donderdag 29 januari 2004 23:55 schreef PrintScreen het volgende:
Aangezien hier niets meer te doen is ga ik ff Zuma spelen.Welterusten voor wie straks gaan slapen.
Tot morgen![]()
quote:Ok, dan laat ik hem staan...
Op donderdag 29 januari 2004 23:56 schreef PrintScreen het volgende:[..]
http://forum.fok.nl/usericons/71074/bla2.gif vind ik leuker
quote:Hoi Ma...eeh Bengeltje
Op donderdag 29 januari 2004 23:57 schreef Bengeltje het volgende:
Ik ben te laat
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 23:56 schreef gurlie het volgende:ik ga ook maar eens
daaag
quote:yepzzz... Veeeeel te laat
Op donderdag 29 januari 2004 23:57 schreef Bengeltje het volgende:
Ik ben te laat
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 23:58 schreef Shark.Bait het volgende:[..]
Hoi Ma...eeh Bengeltje
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |