abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16697981
Freak Kitchen

Een zweedse band, met "amerikaans" klinkende "highschool-rock"?

Die laatste twee bijvoeglijke naamwoorden kwamen in mij op toen ik de eerste keer hun muziek luisterde. Dit was een cd tje dat ik van mijn gitaarleraar gekregen had.

Ik heb hun muziek nogmaals geluisterd, samen met hem, en we kwamen beide tot de conclusie dat dit snoei-strakke muzikanten zijn. Vooral de gitarist. ( ) Kelwe riffs, kewle chords gewoon best vet eigenlijk.

Na vaker luisteren heb ik toch weer een kwaliteitscd toegevoegd aan mijn collectie, en ik zal deze band eens in de gaten gaan houden.

Meer mensen die willen reageren op, of cd's hebben van Freak Kitchen ???

Hier is het eerste Freak Kitchen topic....

In The Presence Of Enemies!
pi_16698478
Ik heb een promocdtje van Freak Kitchen, het enige goede nummer wat daar op staat is het instrumentale Apparatus. Van de zang moeten ze het niet hebben namelijk
pi_16699702
Geweldige band. Ik heb bijna alle cd's. Ik ben het met je eens dat het wat meer ''highschool rock'' is, tot dat de solo's beginnen. Mattias IA Ekklundh ( gitarist/zanger) is echt gaaf, waar vind je nou een gitarist die met mobiele telefoons, speelgoed autotjes en vibrators gitaar speelt?
Heel leuke sarcastische lyrics hebben ze ook altijd en een hoop grappige vage nummers ertussen zoals '' Six Dildo Bob& The Bluegrass Samba From Hell''. Apparatus is trouwens niet van Freak Kitchen, die is van IA's solo album ''Freak Guitar''.
It's a simple question -- if the moon were made of ribs ... would ya eat it?...I know I would.
pi_16722676
Speelt die gast met dat soort speeltjes gitaar????? Ik dacht sowieso dat ie een huge effecten bord voor zijn neus heeft liggen en bij sommige solo's moet ie toch de polka dansen om van effecten te switchen...
In The Presence Of Enemies!
pi_16766451
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 19:20 schreef Ibanez het volgende:
Speelt die gast met dat soort speeltjes gitaar????? Ik dacht sowieso dat ie een huge effecten bord voor zijn neus heeft liggen en bij sommige solo's moet ie toch de polka dansen om van effecten te switchen...
Yep daar speelt hij gitaar mee. Het mooiste van allemaal is hij gebruikt helemaal geen effecten, gewoon zijn gitaar ingeplugd in een Laney amp.
Wat die kerel allemaal kan met alleen maar een gitaar en een versterker is ongelofelijk, kan je een hoop van leren:P. Op internet gaan er een paar filmpjes van Workshops van hem rond, zoek daar maar eens naar. Daar legt hij een hoop dingen uit en ook van die grappige oefeningen ''Hoe speel ik gitaar met een mobieltje''.
It's a simple question -- if the moon were made of ribs ... would ya eat it?...I know I would.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')