abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 januari 2004 @ 20:14:06 #1
78275 argusoog
Waarom denk je dat?
pi_16695510
Vanmiddag zat ik wat te surfen en via-via kwam ik uit bij de site van een vrouw die beweert een implantaat in haar hoofd heeft gehad, waardoor ze niet alleen haar eigen herinneringen kan herbeleven, maar ook die van andere testpersonen. Ik deed het af als onzin en wilde het net wegklikken, toen ik een link zag staan naar het bedrijf dat deze experimenten uitvoert.

Braintec fabriceert implantaten die het mogelijk maken menselijke herinneringen te down- en uploaden. Het is de bedoeling dat je als testpersoon een zogenoemde MESI in je slaapkwab geimplanteerd krijgt en na een paar hersteldagen gaan ze je herinneringen up- en downloaden. Ze doen er ook wat herinneringen van andere proefpersonen bij, die mag je ook hebben.

Je krijgt een vergoeding van $5240 of $7860 (hangt af van welke "chip" ze implateren) en je moet 4 tot 6 weken op het terrein van Braintec blijven (je mag alleen onder begeleiding weg!). Aan het eind van het experiment verwijderen ze dat geval weer.

Wie laat zoiets nou doen, wat heb je eraan om dingen te herbeleven? En zou je er geen hersenbeschadiging aan over houden?

Bron: Proefpersoon
Bron: Braintec

pi_16695578
ik geloof er werkelijk waar geen reet van.
pi_16695624
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 20:16 schreef Slurf het volgende:
ik geloof er werkelijk waar geen reet van.
pi_16695657
Als dit werkelijk waar is dan kunnen ze bij criminelen natuurlijk ook zo'n chip erin douwen en hun foute herinneringen, geweten, downloaden!

Zal nog lang duren maar zou wel VeT zijn!

pi_16695674
Kijk alleen al die zogenaamde foto's, wat een slechte fotosoep
Bv:

donderdag 29 januari 2004 @ 20:26:38 #6
78275 argusoog
Waarom denk je dat?
pi_16695880
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 20:19 schreef StrayDog het volgende:
Kijk alleen al die zogenaamde foto's, wat een slechte fotosoep
kijk ook es op de site zelf dan.
pi_16695897
Nog even verder gekeken op google, en hier het verhaal (helaas in het Duits):

Braintec - ein Kunstprojekt

Schwachsinn ist das Braintec-Projekt nicht. Es ist Kunst. Zugegebenermaßen ein etwas provokantes Projekt, aber immerhin so überzeugend und interaktiv gestaltet, dass es dieses Jahr für den Internationalen Medienkunstpreis nominiert wurde. Die Firma Braintec hat nämlich nur einen einzigen Standort: Das Worldwide Web. Das seriös wirkende Unternehmen mit seinen renommierten Wissenschaftlern und engagierten Testpersonen ist ein Medienkunstprojekt der Künstlerin Rosanne van Klaveren aus dem holländischen Breda. Mit Braintec lässt sie bereits zum dritten Mal ihr virtuelles Gegenüber im Internet aktiv werden. Nachdem sie vor einigen Jahren bereits eine virtuelle Detektei im Netz nach der spurlos verschwundenen Rosanne suchen ließ - und im Anschluss daran mit einem klapprigen Schiff nach Grönland fuhr.

Von der Online-Soap-Opera zur Verschwörungstheorie

Jetzt haben sich van Klaverens Fantasien unter der Adresse
www.braintec.info niedergelassen. Und ihr digitales Alter Ego, die virtuelle Rosanne mit dem MESI-Implantat, hat an manchen Tagen schon bis zu 700 Besucher auf der Braintec-Seite angezogen. Die meisten davon sind der Geschichte erst einmal auf den Leim gegangen. Etwa zehn Teilnehmer aus den Niederlanden und den USA haben die Episoden der Braintec-Story aktiv mit- und umgeschrieben: Rosanne van Klaveren war begeistert, als nach und nach eine richtige Online-Soap-Opera entstand. Und die Geschichte vom amerikanischen Hightech-Unternehmen ist längst zu einer Kette von Verschwörungstheorien mutiert.

[Dit bericht is gewijzigd door StrayDog op 29-01-2004 20:30]

donderdag 29 januari 2004 @ 20:29:49 #8
78275 argusoog
Waarom denk je dat?
pi_16696001
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 20:27 schreef StrayDog het volgende:
Nog even verder gekeken op google, en hier het verhaal (helaas in het Duits):

Braintec - ein Kunstprojekt

korte (vrije) vertaling misschien? mijn duits is verschrikkelijk vrees ik...
pi_16696108
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 20:29 schreef argusoog het volgende:

[..]

korte (vrije) vertaling misschien? mijn duits is verschrikkelijk vrees ik...

Het is een project van de vrouw die je op die website ziet, een "kunstenares" staat in het stuk.
Dit is de derde keer dat ze zo'n soort project op het internet heeft opgezet.
Het bedrijf bestaat dus niet echt, is puur fantasie, en zij beschouwt dit hele verhaaltje als een vorm van kunst.
pi_16696260
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 20:33 schreef StrayDog het volgende:

[..]

Het is een project van de vrouw die je op die website ziet, een "kunstenares" staat in het stuk.
Het bedrijf bestaat dus niet echt, is puur fantasie, en zij beschouwt dit hele verhaaltje als een vorm van kunst.

gaar.. Komt ze aandacht tekort ofzo
You got nothing to lose, Pamparius
  donderdag 29 januari 2004 @ 20:38:51 #11
78275 argusoog
Waarom denk je dat?
pi_16696303
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 20:33 schreef StrayDog het volgende:

[..]

aha, en zit er ook nog een statement/bedoeling aan vast? is het bv net zoiets als die zweedse (?) "kunstenares" die voor haar werk net dood-gemaakte dieren gebruikt?
ik vind dit persoonlijk trouwens nogal extreme vormen van kunst. ik zie het kunstige er niet van in eigenlijk.
pi_16696386
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 20:38 schreef argusoog het volgende:

[..]

aha, en zit er ook nog een statement/bedoeling aan vast? is het bv net zoiets als die zweedse (?) "kunstenares" die voor haar werk net dood-gemaakte dieren gebruikt?

Ik heb niet veel meer gelezen eigenlijk.
quote:
ik zie het kunstige er niet van in eigenlijk.
Ben ik nl. met je eens.

Als je evt. meer wilt weten, zoek even met google op Braintec, ik kwam behoorlijk wat linkjes tegen.

pi_16696417
waar zit de kunst in mensen "oplichten"?

Njah ze lichten niet je beurs ofzo, maar wel je tijd en vat niet echt wat haar beweegredenen zijn?!?

<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')